Zo gezellig door gebabbelt hier @beverly welkom hier... gaaf dat er al een aantal 5september mama;s zijn... Ike ben nog steesd super actief en merk neits van de moeheid... zou het wel goed gaan? Ik is dus ook erg onzeker suus1983 hier is het de 3dex dat ik posi test, maar nog nooit een voldeagen.. Ik ga dus idd niets kopen tot de 14de... dan pas ben ik zwanger.... Ik doe ook expres nog geen zwangerbanner... Ik heb een posi test maar of ik zwanger ben? Dit ondanks mijn uitspraak van vanmiddag.... @Tantan soms is een medische indicatie wel fijn, vroeg en vele echo's... Das maar soms, want meestal wegen de voordelen niet op tegen de nadelen, dus geniet van dit voordeel.... @ miek78 tjee meis nee niet dit... hier een ervaringsdeskundige van bbz.. en geloof mij das niet frijn... Ik duim dus dat ze het mis hebben en gewoon de spelt in de hooi berg niet konden vinden... Het is natuurlijk wel echt eigenlijk nog veel en veelste klein om te echt te zien he... Ik duim voor minder vocht en een beter zakje volgende week,,,,,
Oei oei, wat wordt er hier een hoop gekletst! Dat houd ik niet bij hoor! Gisteren posi getest en erg onwerkelijk. Vandaag begint het al iets meer te wennen, maar heb nog wel een paar daagjes nodig denk ik. Ik heb ook helemaal geen symptonen, daardoor is mijn zwangerschap (ieieie!) natuurlijk nog wat abstract. Maar ik heb gisteren en vandaag onwijs veel filmpjes, tekstjes en foto's over de week-tot-week ontwikkeling van embryo/foetus gezocht op internet. En hieruit blijkt dat het heel normaal is als je in de 4e week nog niets merkt! Wisten jullie dat het hartje vanaf dag 21 na bevruchting (dus 5e week zwangerschap) begint met kloppen?! Bizar he! Ik heb ook een mooi lijstje gevonden van 'wat wanneer gaan regelen'. Uit deze lijst volgt dat je de 'eerste acties' pas in week 6 hoeft/moet gaan nemen. Dus tot die tijd wachten ik en mijn man nog even af, effe aankijken of alles goed blijft gaan en beetje wennen aan situatie. Vandaag zeiden we in de auto tegen elkaar dat ons leven straks compleet anders wordt met een kleintje om te verzorgen, op te laten groeien en op te voeden. Dit 'andere leven' is nu eigenlijk al een beetje begonnen voor ons, 't is nu definitief en we kunnen niet meer terug (jippie!) Hmm, laatste weekje vakantie voor mij. Volgende week weer aan de slag. Nog geen zin in, geniet echt enorm van deze vakantie. Sinds oktober/november was ik begonnen met rustig rondkijken naar een andere baan. Hier heb ik twee zeer goede redenen voor die ik hier even achterwege laat. Maar omdat mijn arbeidssector door die zogenaamde kredietcrisis nu nogal moeilijk zit, heb ik tot nu toe nog niet concreet op vacatures kunnen reageren. Dit was mede iets dat ik voor deze vakantie had gepland..... Maar ja, solliciteren naar een baan terwijl je wéét dat je zwanger bent (en het niet kan maken om het niet te melden) is eigenlijk kansloos?! Als ik deze week een brief stuur, zou ik wellicht midden januari op gesprek gaan, dan ben ik 6/7 weken zwanger..... Maar zodra wij een kleine hebben is het eigenlijk niet meer haalbaar om met mijn huidige baan verder te gaan (reisafstand 1 uur tot anderhalf uur voor enkele reis). * Moet ik gewoon volhouden tot verlof en daarna/tijdens ontslag nemen? Dit is zo ontzettend bruut richting je werkgever? Maar aan de andere kant, ik heb toch jaren keihard gewerkt (en veel (onbetaalde) overuren gemaakt) dus praat ik daarmee 'ontslag nemen na verlof' voor mezelf een beetje goed? En moet ik dan solliciteren tijdens mijn verlof? Werkt dat? * Of moet ik nu al eerder ontslag nemen en geen doorbetaald verlof hebben? Dat lijkt me ook helemaal niets! * Of moet ik toch daarna een tijdje volhouden tot ik een andere baan heb? Pffft, hoe staat de economie er dan voor? Zal ik snel ander werk vinden? Alhoewel deze laatste vraag natuurlijk voor alle drie de situaties geldt.... Zucht.... Nou ja, ze zeggen altijd 'een kindje komt nooit goed gepland', dus overal vindt je wel een oplossing voor.... Adviezen? @Miek78: heel veel succes volgende week, ik duim voor je! Liefs, Klusser1980
Gefeliciteerd iedereen! Ik ben ook (weer) een september mama. 4 september zou het moeten gebeuren. Ik heb niet alles nagelezen maar las wel het verhaal van Miek. Ik duim dat alles inderdaad goed is. Sterkte in elk geval! En klusser1980, Volgens mij kan je gewoon aangeven dat je na je zwangerschapsverlof niet meer terug wil komen. Je baas heeft niks te maken met de vergoeding, dat doet de staat. ook als je onverhoopt ziek wordt tijdens de zwangerschap, dan krijgt je baas een vergoeding voor het aantal uur dat je niet werkt. Lastige keuzes, succes ermee! Groetjes, Kristel
Miek Ook hier draaien de duimen in de hoop dat alles goed is en dat het vruchtje nog te klein was om te zien! Sterkte! BettyBoop Ik ben me er van bewust dat een medische indicatie ook niet fijn kan zijn, daarom geniet ik extra van mijn voordeel. Maar ik blijf het wel jammer vinden (ondanks de vele echo's) dat ik een medische indicatie heb. Had liever bij een vk gezeten en thuis willen bevallen in mijn eigen vertrouwde omgeveing. Maar helaas is het niet anders.
@Tantan, ja wat ik al zei, soms is het fijn, maar meestal niet.... @klusser Welkom hier... Ja tussen de 6de en 7de week gaat het hartje kloppen, daarom wordf bij mensen met een medische achtergrond de eerste echo vaak tussen die weken geplant zodat ze zeker een hartslag zouden kunnen zien.... Over werk, ik zal het nog even opzoeken, maar ik geloof dat je pas na de 20ste week pas aan een evt nieuwe werkgever hoeft te vertellen dat je zwanger bent. ( ik heb dat al eens opgezocht maar ben het even kwijt) Dus bij een sol hoef je het neit te vermelden.... Zo en dan nog evne ego... Hier weer heerlijk wakker vanaf 4 uur.... En niet meer kunnen slapen he... heerlijk zeg die hormonen.... zooooooowwwwww even gezoekt ik wist dat ik deze vraag over wanneer werk vertellen al eens had beantwoord... Toen was mijn antw `In het blad 9mnd stond dat het normaal is om het rond de 4de maand te vertellen. Misschien lijkt het niet netjes, maar het schijnt wel redelijk normaal te zijn. `` Volgens de wet hoeft het dus pas rond de 4 zwangerschaps maand. Dus bij een sol ben je niets verplicht... Zo en nu ga ik terug naar bed en doen alsof ik geweldig geslapen heb als mannetje zo wakker wor.d...
Ik ben ook alweer wakker, heb ik tenminste wat aan mijn vrije dag en ben het huis aan het versieren want wonderen-man is jarig. Hij wilde wel een baby voor zn verjaardag (zei hij telkens voor de grap, hihi) Ik heb ook maar een scheerapparaat gekocht en ben nu een ontijt op bed aan het maken. @ Tantan, hier geen afscheiding te bekennen en ik zit eerder verstopt dan hyperactief. en 12 jan. de eerste echo....wauw dat is al bijna @ tinkerbellmama, ik hoop dat jehoofdpijn wat gezakt is @ beverly, welkom en van harte gefeliciteerd met het kleine wondertje in je buik. Ik ben trouwens ook 32 jaar. en het ECHT beseffen....neuh hier ook niet hoor @ suus1983, ik denk dat dat onzekere blijft totdat je de eerste echo hebt gehad en het wat tastbaarder wordt, maar de hele zwangerschap blijft spannend, je leefd van vk bezoek naar echo. en zodra de kleine er is maak je je daar weer zorgen over. Hoera het mama gen staat aan @ Lilith, je hebt gelijk hoor dat je jezelf ook vakantie geeft @ miek, spannend hoor allemaal, maar was de gyn vol vertrouwen? Ik zou me ook maar niet te druk maken, je verliest geen bloed, dus eigenlijk gaat alles goed @ klusser1980, van harte gefeliciteerd. Ik zou gewoon je baan behouden en ondertussen blijven solliciteren. Het bedrijf waarvoor je werkt krijgt geld om het verlof te betalen dus daar moet je je niet druk om maken @kris79, van harte!
@Miek78: AAAAAAAAAAAAAAAAAAAH Miekje, wat een week van onzekerheid nu of niet? Duimen draaien hier op volle toeren dat alles goed mag zijn. @klusser1980; dat lijstje wat wanneer regelen, waar heb je dat gevonden? vind ik ook wel handig en hoef ik zelf niet het internet af te struinen Een kennis van mij heeft ook tijdens haar zwangerschap gesolliciteerd en is gewoon aangenomen, is daar begonnen na haar verlof. Ik zou zeker niet nu al ontslag nemen. Ik zou gewoon rustig rond blijven kijken en zien wat er op je pad komt. Ik zou ook graag wat dichterbij willen werken, ik heb 50 minuten reistijd enkele reis. Helaas is het werk wat ik doe hier (nog) niet echt te vinden in de buurt. Maar ik blijf wel gewoon rond kijken en als ik wat zie ga ik gewoon solliciteren. Niet geschoten is altijd mis toch? @Kris79; welkom hier en gefeliciteerd @BettyBoop; ben je toch nog wel in slaap gesukkeld? @wonderen; zo jij bent er ook vroeg bij. Ik stond om half 8 al naast mijn bed door de hormonen. Vond dat vroeg zat. Gefeliciteerd met je man!
Ik was 10 min voor de wekker idd weer in slaapgesukkelt... en wat je hoe moe je dan bent? Gefeli wonderen, met wondermannetje... Hier net gelijk even de ha en het zh gebeld. Mijn hcg waarde was 730 en das precies goed voor een 4 weken en 2 dagen zwangerschap... ZOu ik dan toch mijn banner?
betty boop.................kom op met die banner. Je bent nu zwanger, HCG is prima, je bent lekker hormonaal vroeg wakker. Zekerheid krijg je nooit en te nimmer. Mijn kraamhulp zei: je weet pas of alles goed is gegaan als je kind met 18 jaar het huis uitgaat. En voor nu.....heb vertrouwen, meer kun je niet doen
@miek: getsie! Sterkte zeg. Wanneer weet je meer? @wonderen: ik weet dat de onzekerheid blijft haha, hier werd het zelfs nog erger na de geboorte van mijn zoontje. Had alleen niet verwacht dat het bij een volgende zwangerschap weer zo erg zou zijn. Ik heb immers al een gezond zoontje. @werk: je kunt gewoon opzeggen tijdens je verlof hoor, dat betaald je werkgever toch niet. En over vertellen, officieel hoef je het pas te vertellen 3 weken voor je met verlof gaat geloof ik! Maar dat is niet netjes natuurlijk en dan zien ze het ook al wel, de meesten vertellen het geloof ik zo rond de 3 a 4 maand. Na een goede termijnecho.
@ wonderen hahah ja das waar, kleine kinderen kleine zorgen grote kinderen grote zorgen Maar toch vind ik het nog wel moeilijk om een zwangerschapsbanner aan te maken... Ik ga eens zoeken hoe groot de kans is op weer een bbz misschien dat ik dan zie dat het allemaal wel mee valt...
Goedemorgen allemaal! @Betty Boop; probeer positief te blijven... indekken voor een teleurstelling helpt niet, want als het mis zou gaan, is het sowieso heel verdrietig, of je er nu op gerekend had of niet... snap je wat ik bedoel? Probeer te genieten van elke dag dat het goed is meid. Het is ook heel begrijpelijk hoor met die bbz in je achterhoofd...
Thanks Lilith en ik weet wat je bedoelt en ik wil ook graag genieten dus ik ga dan zo maaar even een bannertje maken... Ondertussen blijf ik wel tegen mannetje zeggen dat hij voor de 14de even de sleutel moet geven aan de buurtjes voor het geval ik wel weer een nachtje mag blijven... de hondjes moeten toch uit... erg he... Maar ik ben dan ook zo geschrokken de vroige keer... OK das het laatste geklaag en nu proberen te genieten...
Nee hoor je kaagt helemaal niet, en als jou dat een goed gevoel geeft is het goed dat je het gedaan hebt!
het lcht wel op, maar opgegeven moment ben je bijna aan het wens denken en dat moet nu stoppen. Ik ben gewoon zwanger en of het dit keer wel of niet blijft we hebben weer bewezen dat ik wel zwanger kan raken....( ook al is het met ivf)
Bettyyyyyyy...........is dit even een goeiemorgen zeg. Wat fantastisch meid. Probeer positief te denken ook al is dat soms best moeilijk denk ik. Try it en geniet van het wonder dat in je buik groeit. Je verdient het. @wonderen: van harte met de wonderman he enne.....de hoofdpijn is gelukkig gezakt, ik heb geslapen als een os en lag er gisterenavond om 20.30u al in. @miek: sterkte meid, wanneer weet je wat?