September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    @Nadine29 Dat zijn lange werk dagen meis...
    Sterkte ik hoop dat je ze trekt...

@Babijtje Jep de misselijkheid is een enorm stuk minder gelukkig...Op de een of andere manier zo snel als hij kwam is hij vandaag weer weg... Even genieten dus... want voor je het weet.. pats is tie er weer...
    Denk dat de nachtelijke eet bui goed heeft gedaan...

@peer77 eeejs niet nog 1 wat lijkt mij dit moeilijk zeg... wel hart actie, maar niet genoeg... Dat te weten lijkt mij wle heel zwaar... heel veel kracht ook voor jou deze dagen...

@Naiobi niet doen, niet tegen de echo op zien, jij bent al die dames niet... hoe moeilijk ook. het voelt voor jou toch goed?

@Hellen1971 ik snap je "klaagzang" het is ook moeilijk en sosm zit ik ook hier zo van he wat nee niet weer... Helaas is dat de eerste 12 weken zo.. En das ook erg moeilijk. Maar je hoeft neit iedereen te steunen als dat te zwaar voor jou is..Je bent hier niets verplicht... Doe wat goed voelt voor jou...

@LaJet hoe werkt dat? dat verschillende fora's aanmaken binnen dit topic? Ik denk neit dta dat kan?

@Twinkle meis goed nieuws hoort er net zo goed bij...
    En dit is super nieuws... geweldig... ben zo blij voor je... Gefeli...

@jusi beterschap meis...

@5Mare5 wauw wat ene mooi verhaal en wat gaaf dat het toch natuurlijk is gegaan... super meis en lekker die roze wolk nu op he...

Zoww hier zijn we net terug van de intake vk... We hebben veelste lang geklets dus helaas gene doppler er op gezet... ik zag hem wel liggen... maar maakt ook niet uit. vorige week woensdag deed het hartje het super dus tja dan zal dat niet snel weer veranderne...

Veel info gehad en over enenpaar dagen de eerste echo bij de vk ( schrijf ik ivm mee lezen van zusje niet in de agenda) Gelukkig stond de vk positief ten opzichten van de doula dus daar ben ik ook blij om..> Vanavond komt onze doula "kennis maken"zie er enorm naar uit...

Het begint langzaam aan echt te worden...

2. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    Helemaal goed hoor. Het was ook meer een algemene medeling tussendoor.

3. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @Betty; leuk joh de intake gehad. Ik dacht al waar blijft ze vandaag toch ;) Laat je vanavond even weten hoe het gesprek met de doula is gegaan?

4. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Oww grut..het is niet dat ik iemand niet tot steun wil zijn hoor!

Het is voornamelijk dat ik opzie tegen (wederom) slechte nieuws. In het dagelijks leven hoor je dat minder dan wanneer je hier elke dag komt, zo lijkt het. Het zal ook wel gewoon liggen aan het feit, dat ik compleet aan mijn tax zit, dat ik gewoon even minder verdraag. Zeker als het slecht nieuws is.

Maar voor de dames waar iets mis bleek, brand ik een kaarsje vanavond

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Peer ook voor jou heel veel sterkte.

Voor de dames met goede echo's gefeliciteerd.

Stiekem ben ik wel jaloers op de dames die lekker in bed kunnen kruipen wanneer ze dat willen, ik ben (helaas ;) ) en bezit van een zoon die overdag slapen onzin vind :) .
    Gelukkig is hij wel heel lief en kan hij heel goed alleen spelen dus ik mag niet klagen.

Hier begint de misselijkheid vaak ongeveer een half uurtje na het eten (bleeeeeeeeeeehhhhhh).

groetjes Anita

6. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    @Babijtje uiteraard, ik verwacht er veel van en ik weet niet zeker of ik nadat ze weg is niet te moe ben... Het zou zo maar kunnen dat we heeeeeeeeeel lang aan het kletsen zijn ;)

@Hellen1971 oeps ik bedoelde het ook niet dat je niet tot steun wil of kan zijn, maar gewoon dat het soms wel ok is als je je even terug trekt van hier omdat je angstig word voor slecht nieuws... Leg ik het nu goed uit of nog niet?..

7. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Helemaal ;) Het is natuurlijk een vorm van struisvogelpolitiek, maar ja...

8. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    [quote="]Betty Boop Het zou zo maar kunnen dat we heeeeeeeeeel lang aan het kletsen zijn ;)[/quote]

Jaaaaaaaaaaaa daar ben je erg goed in heb ik in de gaten :)
    Morgen is ook goed hoor om het te vertellen.

9. Ladymoi

Ladymoi Actief lid

24 okt 2008
    229
    0
    0
    utrecht
    Bettyboop.. fijn dat het goed is. wat is een Doula....nooit van gehoord namelijk!
    Wat moet je ls buddy voor mekaar doen dan?

andere dames zwanger ze!

10. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    Jep maar soms is struisvogeltje spelen wel even fijn ivm extra stress als je over al je koppie maar boven moet houden snap je wat ik bedoel... Neem je tijd en doe wat goed voelt...

Hahaha ik praten en veel praten hahaha NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE nooit ;)

Nou ik heb gewoon een uitgebreide mening over mijn bevalling en hoe ik het zou willen en ik weet dat mijn doula daarin heel erg klikt...

En nu aan de studie jij babijtje ;)

11. Maia

Maia Niet meer actief

Dag dames.

Ik kom hier even stiekem spieken, aangezien er best kans is dat ik naar september gezet wordt (ik klets nu mee met de oktober dames). Ik ben nml. nu 5-6 weken zwanger (heb al een echo gehad)maar de vk ging uit van mijn laaste menstruatie en dan zou ik nu 6w6d zijn en uitgerekend zijn op 23 september dus het zit er ergens tussen en kan dus ook eind september zijn. :)

In elk geval wil ik jullie alvast veel succes/plezier wensen en geniet ervan!

12. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    Tja een doula, is eigenlijk een bevallings coach ( zie www.doula.nl) Ze steuntje voelt met je mee haalt drinken voor je en regelt alles zoals je met haar hebt afgesproken.
    Zij is eigenlijk wat de kramverzorgster 20 jaar geleden was toen dei ook nog echt bij de bevalling aanwezig was.

Omdat wij hele bijzondere ideeen hebben over de bevalling hebben wij gekozen voor een doula. ( plus dta mijn parttner wat minder gevoelens kent en herkent bij mij, dus een doula geeft mij meer steun zeg maar..)

Een Buddy hier op de lijst is eigenlijk je info punt. Als er straks of bij controles iets aan de handis en je kunt niet bij de pc dan is het handig als je een buddy hebt die je even kunt bellen of smsen zodat zij hier op het forum even kan schrijven dat je aan het bevallen bent ;) Snap je hem?

13. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    @Maia
    jij ook een fijne zwnagerschap en ach bij okt of hier maakt niet uit... als je maar steun en begrip krijgt toch?

14. @ Betty Boop. Ik had er wel meer over gehoord en gelezen.. Ik vroeg me eigenlijk af hoe dat zit met de kosten van een Doula enzo?

Jij wil toch ook thuis bevallen?

15. malleboe

malleboe Actief lid

15 okt 2008
    388
    0
    0
    Capelle aan den IJssel
    Hoi meiden,

ik mag me officieel ook aanmelden bij de september mama's! Ik ben uitgerekend op 09-09-2009. Het is mijn eerste zwangerschap en ik vind het super spannend allemaal.

Groetjes Cynthia.

16. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Welkom malleboe/Cynthia. Je bent al lekker op weg zie ik!

17. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    Cyntia; welkom en gefeliciteerd!

18. slaapzak

slaapzak Bekend lid

20 jun 2008
    777
    0
    0
    verpleegster
    limburg
    Zo iedereen...
    Ik heb 2 betere dagen gehad en vandag is het zwaar !$#^% , Voel me echt doodziek en heb er ook nog migraine erbij alweer eens.....
    3 weken voel ik me zo.. het huis ziet er uit...het is echt erg..manlief doet wel wat maar werkt ook 40 uur.. kan ook niet alles doen..
    Dit is echt niet leuk!
    Ik kan niet wachten op me betere dagen!
    Ik ben heel erg ziek van de zwangerschap...
    groetjes zieke zwangere slaapzak

19. Femya

Femya Niet meer actief

Mare, Maia en Cynthia super gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Geniet ervan meiden :D
    Mare jouw verhaal is echt super, leuk hoor.
    Maia voor jou is het dus spannend of je september of oktobermama bent, we zien het vanzelf als je hier mee gaat schrijven.
    Leuke datum Cynthia, als je een PB stuurt met je gegevens (leeftijd, hoeveelste kindje, waar bevallen, fles- of borstvoeding en als je al een idee hebt wat het gaat worden mag je dat ook doorgeven) aan Babijtje, Elegance, Betty Boop of aan mij, dan zetten we je op de lijst (zie rode link onderaan mijn bericht).

Nogmaals bedankt voor de lieve en leuke reacties op mijn echo, ik zit heel stevig op mijn roze wolkje :)

Betty Boop hahaha veel te lang gekletst, veel succes met de doula, ik ga er eens wat dingen over opzoeken, ken het woord ook niet. Ik vind het wel knap dat je nu al ideeën hebt over hoe je de bevalling wil, ik kan me er nog helemaaaaaaaal niets bij voorstellen.

Eerised wat een verschil in een week tijd zeg, jouw hummeltje op de echo is een week verder dan die van mij nu, maar dat scheelt enorm zeg. Kan me voorstellen dat je het hartje beter ziet na een week, maar ik moet nog 3 weken wachten. Ik kan wel meedoen aan een onderzoek dat ik meerdere echo's krijg en bloedonderzoek 4 x tijdens de zwangerschap. Dan ga ik mijn hummeltje nog vaker zien, dit onderzoek is ervoor om problemen vroeg in de zwangerschap op te kunnen sporen. Morgen maar eens bellen naar wat het precies inhoudt.

Hellen voor jou een extra knuffel, doe dingen zoals het goed voelt voor jou en je kleintje. Ik hoop dat je je snel wat beter voelt en alles wat lekkerder met je gaat.

20. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Sorry dat ik hier vandaag praktisch niet geweest ben, maar voel me zoooo beroerd!
    Heb de halve dag weggeslapen en kotsmisselijk dat ik ben.. Blerghhh...

De meiden met goeie echo's! Super zeg!

EN de nieuwe meiden, welkom en gefeliciteerd! :D

Deel Deze Pagina