September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem1987

Zonnebloem1987 Fanatiek lid

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Nee, nog geen echo gehad, en dat duurt ook nog 3 weken..
    Maar als ik het zo hoor/lees is er geen gevaar als het oud bloed is, heel weinig, en het stopt telkens?

Of zeg ik nu iets wat niet klopt..

2. Nee, ze zeggen van niet..
    Ik had ook bloedverlies nieuw bloed & oud bloed!
    Maar ik was er gewoon niet gerust op, en ben via de VK naar het ziekenhuis gegaan, je voelt je dan toch een stuk rustiger!
    Want bij de een gaat het wel fout, de ander niet.
    En ik werd gewoon gek van die verhalen.
    Wou gewoon even zien dat het goed was toen!

3. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Hallo dames,

Wat een leuke verhalen allemaal op de kwaaltjes verhalen na dan XD maar niemand met slecht nieuws, of heb ik iets over het hoofd gezien?

Ik lees bij heel veel van jullie dat jullie bloedverlies hebben, ik denk dan alweer, pfff, wanneer ben ik aan de beurt :S
    vanmorgen toen ik opstond voelde ik continu hele kleine ongi krampjes, ik schrok er best van aangezien ik die niet meer gehad heb afgelopen 2 weken.. Ikben totaaaaal niet misselijk :S voel mijn borsten steeds minder en heb buiten dat ik af en toe iets in mijn lies voel en giga moe ben nergens last van :S
    Pff.. ik ben echt zooo onzeker, ik weet ook niet hoe ik eraf kom.. Ik kan haast niet wachten tot volgende week vrijdag.. Ik kan nu echt nog niet genieten :S en dan lees ik jullie verhalen en de meeste van jullie hebben al een of meerdere echo's gehad en dan ben ik echt blij voor jullie,, dan stel ik mezelf voor dat ik dat ook heb, en dan slaat de onzekerheid weer toe.. Bah sorry ik denk dat ik gewoon echt heel moe ben.. Nieuw werk, ziek zijn en zwanger valt niet mee XD

4. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    nee het valt zeker niet mee. ik zei ook al tegen mijn man, het liefst zou ik elke dag een test willen doen om te kijken of die niet vager wordt. dat doe ik uiteraard niet.

net heb ik zelf moeten koken omdat mijn man ook ziek is. heb wel heel makkelijk gekookt maar dat viel me echt tegen. maar ja hier ligt mijn echo om mij eraan te herinneren waar ik het voor doe.

soms denk ik ook, ik moet mij niet zo aanstellen vroeger had je nog helemaal niet zo duidelijke thuistests en begeleiding door ziekenhuis, vk of wat dan ook en toen redden de vrouwen het ook. dus wij ook in deze tijd!

(oké klinkt heel stoer maar nu ga ik echt weer op de bank liggen zelfmedelijden hebben)

5. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    @elegance: ik doe met je mee hoor! Heb ook weinig kwaaltjes, wat me vreselijk onzeker maakt! Ik weet gelukkig de 13de ook meer! Zullen we gewoon afspreken dat het bij ons allebei goed is?

6. Elizabethje

Elizabethje Bekend lid

19 nov 2008
    853
    0
    0
    Lieve Elle, als je het mij vraagt zijn dat gewoon je hormonen hoor... als ik kijk naar mijn eigen situatie zou ik me heel makkelijk kunnen afvragen waarom ik me dan wel zo beroerd voel. Ik heb namelijk wel last van mn buik om nog maar te zwijgen over de misselijkheid! Heeeel af en toe als ik me zo hondsberoerd voel bekruipt bij mij juist de onzekerheid of ik dit wel wil.... zo ziek voel ik me...

Ik denk dat het het beste is om er maar niet teveel aan te geven. PPpfff anders heb ik nog zooooooon lange weg te gaan... Lang leve de hormonen!

7. Femya

Femya Niet meer actief

Ninosz waarom bel je niet gewoon voor een vroegere echo? Zo te horen ben je onzeker of het wel of niet goed zit, dat kan je aangeven en de meiden die dit gedaan hebben mochten meteen komen. Jij dan toch ook? Of vind je het eng om al eerder te gaan? Heb je toch meteen meer duidelijkheid en misschien zit je je voor niets zorgen te maken. Knuffel voor jou!

Eerised nou ik voel me sinds vandaag niet meer echt lekker, de misselijkheid slaat toe. Misschien omdat ik dropjes heb gehad vandaag, ik denk dat ik dat maar niet meer ga doen. Hebben jullie ook moeite om warm te blijven? Ik voel me regelmatig echt van binnen koud en rillerig.

Elegance je kan ook voor de zekerheid een testje doen, kijken hoe donker die is, dan weet je ook al meer en verder zou ik me niet zo'n zorgen maken, die moeheid zegt genoeg toch? Je lichaam is hard bezig om je beebje te laten groeien. En wat je zegt nieuw werk, ziek en zwanger zijn vergt veel van je. Volgende week vrijdag is al best snel!

Vandaag op het werk reageerde mijn baas zo lief! Ik had haar de echo laten zien, maar dat was op de kamer waar ook een andere collega bij zat die het nog niet weet. Dus ik vroeg haar om even te komen kijken, ach zei ze wat een frummeltje. Ik reageerde ja schattig he en toen gaf ze me een kus op mijn hoofd, zo lief! Later vertelde ze ook hoe blij ze is voor mij en mijn vriend (ze kent hem vrij goed van de feestjes enzo). Het is zo fijn als je baas meeleeft :D

8. Elizabethje

Elizabethje Bekend lid

19 nov 2008
    853
    0
    0
    @Mare... dat mag hoor! Ik lig namelijk al de hele dag op de bank of rondom de wc... Vond mezelf ook wel een pietsie zielig hihi

@Twinkle... wat een ontroerende reactie van je baas zeg... super! Geeft een goed gevoel neem ik aan...

9. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    ja stom hè, gelukkig werk ik alleen in het weekend dus ik heb nog even om mij daarop voor te bereiden.

@twinkle: je hebt het nu al aan je baas verteld? was dat nodig of wilde je dat graag? ik zit er aan te denken om het toch aan mijn leiding gevende te vertellen zodat zij snapt waarom ik op het moment niet echt goed kan presteren, maar het is nog zo vroeg!

10. Femya

Femya Niet meer actief

Oh meis, wat naar de hele dag hangen, heb je je ziek gemeld of werk je niet?

Ja ontroerend he?! Het gaf zeker een goed gevoel :D Ik merk heel erg bij vriendinnen die al kinderen hebben dat ze helemaal weke worden bij het idee van zwanger zijn en ze vinden het zo super voor mij. Fijn om die mensen om je heen te hebben!

11. @ Twinkle.. Ja ik heb het soms koud ineens, zo'n rilling over mn hele lijf! Dan wil ik het liefst een dekentje pakken, maar dan lig ik binnen 5 min te slapen.

Pfff, wat moet ik nou gaan eten?
    Moet nog ff boodschappies halen, woon boven de winkels dus ben er zo, maar ik weet gewoon niet wat ik moet koken vandaag.
    Ook zo lastig telkens voor 1 persoon koken.

12. Femya

Femya Niet meer actief

Ik heb het als eerste aan haar verteld, 1 week voor NOD heb ik het haar verteld dat ik dacht zwanger te zijn. Ik werk op een lab en heb met schadelijke stoffen te maken, dus ik moest het wel zeggen ivm mijn eigen veiligheid. Ik heb haar ook verteld van de vmk in november en ze reageerde daar ook erg lief op, dus ik heb er ook geen problemen mee om te vertellen. Het is de afspraak dat je dit soort dingen meteen doorgeeft, de artsen op het werk moeten het gewoon weten als er iets met je aan de hand is. Het voordeel is dat ik nu niet meer met schadelijke stoffen hoef te werken :)

13. Femya

Femya Niet meer actief

Ja dat bedoel ik, zou dat ook door de zwangerschap komen?

Heb je zin in vis? Dat maak ik altijd als ik alleen ben en het is nog goed voor je ook ;) Of macaroni, altijd makkelijk. Broodje gezond is ook lekker en makkelijk. Wil je meer tips?

14. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    @eerised: pastasalade met gerookte kip? noodles? soepie? (sorry, heb enorme trek, noem dingen op waar ik trek in heb!)
    waar is je liefje (als ik vragen mag)?

15. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @stresskippetje; welkom en gefeliciteerd!

@Andi&slaapzak; beterschap meiden

@Gusam; wat fijn dat je echo goed was maandag!

@Eerised; wat is het avondeten uiteindelijk geworden?

16. Bedankt voor de ideën, maar ik heb trek in aardappels.. Gewoon zo'n zakje met aardappels die al geschild zijn :) super handig!
    Maar wat voor groente en vlees?
    Leuk altijd maar eten verzinnen he.

Mijn liefje is momenteel in Duitsland, bij Stuttgart!
    Is Internationaal Chauffeur, en doordeweeks altijd van huis.
    Ik eet 1 dag in de week bij mijn schoonouders, 1 dag in de week bij mn moeder & broer en dan 2 of 3 avonden alleen.
    En vind het altijd zo moeilijk om weer wat gezonds te verzinnen voor als ik alleen ben.

X

17. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    kan me helemaal voorstellen dat het lastig is en zeker als het gezond moet zijn! :)
    kip en boontjes?
    gehaktbal en broccoli?
    ommelet en sla?

18. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    ooooooh en nu hoop ik dat mijn man snel thuis komt: ik wil ook eten! hahahaha
    (sorry voor alle misselijke meiden, ik heb de hele dag trek!)

19. Elizabethje

Elizabethje Bekend lid

19 nov 2008
    853
    0
    0
    Meis, ik ben al blij als er een noedelsoepie blijft hangen, maar mocht je geen last hebben van misselijkheid.... geniet er lekker van!

20. hm, ja ik denk dat ik dat doe!
    een kippetje, met boontjes.
    wel lekker.

Ga nu ff heeeel ver lopen naar de supermarkt :) .
    Niet dus, lekker handig aan de overkant.

Ik moet nog even wachten tot mn lief thuis is, vrijdagavond weer miss wel zaterdagochtend.

X

Deel Deze Pagina