Ik ga nu voor het eerst naar de gyn, daarvoor was ik bij de vk. Bij ons hebben ze de apparatuur ervoor ja, goed van jou =D> Zit je nog dwars of niet.
Hallo dames Hapyme..balen meid...heel veel sterkte Nijntje...jij ook balen aan de ene kant, aan de kant kant wel fijn dat er nog een vruchtje is waar je je aan kunt vasthouden! helen..Moeilijk voor je hoor, vindt niet dat ie ex van jou dat mag verbieden, maar wie ben ik? Of die ex heeft stiekem verborgen gevoelens voor je en is ie jaloers dat je een nieuwe vriend hebt of hij is gewoon egoistisch gestoord! Hij heeft toch ookal iemand ander?> Vaag hoor! Nadine..hoop vooor je dat morgen alles goed is op de echo....geeft weer meer zekerheid! ik zal voor je duimen! de rest die morgen een echo , afspraak. veel succes!
nijntje wat dubbel zeg in 1 moment te horen krijgen dat je ene vruchtje het niet goed doet en het andere wel. Hier even een ego bericht. Morgen gaat Kylian uit logeren en pfffff wat kijk ik er naar uit , heerlijk rustig, lekker uitslapen en dan zien we wel wat we doen. Manlief wil ergens gaan winkelen, ik wil alleen maar slapen En dan willen we ook nog uit eten weten alleen nog niet waar, ach we zien wel. Hier in rijssen is een leuk restaurant waar ze voor 30 euro een 3 gangen menu serveren, dus even op internet opgezocht. De keuze uit de 2 voor gerechten gaat dus al niet het ene is rauw en het ander lust ik niet. Hoofdgerechten tja een stuk gestoomde vis in wijnsaus (ik lust geen alcohol zelfs niet als het al vervlogen is) of een biefstuk (erg lekker zolang het niet doorbakken is) Dus ik denk dat we maar even ergens ander naar toe gaan . Groetje sanita
Hey Jusi, Ja bedankt! En ik heb de banner maar direct even aangepast....gaan we weer snel op naar de 8 weken hihi.
Hallo dames, wat hebben jullie weer veel gekletst zeg! Ik begin een met een ego berichtje, ik heb last van astma en daarvoor heb ik ventolin, die kan ik gewoon tijdens de zwangerschap blijven gebruiken.. nu ik verkouden ben, ja psies, slaat het weer volledig toe op mijn longen... Ik hoest echt mijn longen uit mijn lijf, het kriebelt zeg maar als ik ademhaal en als iets kriebelt ga je hoesten en ik hoest alleen maar.. mijn lichaam doet er gewoon pijn van en vooral mijn buik.. daarbij komt dat ik tot net gewerkt heb morgenvroeg weer om hgalf 8 moet vertrekken en ik totaal geen symptomen meer heb.. aleen buikpijn van het hoesten, de inspanning ervan.. Ik weet dus niet goed wat ik ermee moet.. manlief wilde al naar de avond ha post, maar dat voelt ook zo overdreven.. Ik wet even niet meer wat te doen, voel me echt rot... En sorry als ikzovaak zeur ik ben het gewoon niet gewend ken mezelf geeneens met zulke onzekerheden... en dan nu dit weer...
@elegance meis ik zou gewoon morgen even bij ha langs gaan. Of anders uitleggen aan de vk misschien dat zei een echo willen maken zodat je kan zien dat het goed is, maar weet niet of je voor de pijn bij de ha langs wilt of om te kijken of het nog goed is bij de vk. Ik had vorige week een boekje gekregen bij de vk, daar staat met dikke letters in dat je altijd mag bellen. Ik zou zeggen bellen kan geen kwaad altijd doen! Suc6 meid.
Meid ik ben 2 weken geleden zo verkouden geweest en dan vooral de kriebelhoest hebben. En inderdaad net zoals je ze al zegt zo erg dat de zwangerschapskwaaltjes volkomen waren verdwenen. Ik ben gewoon naar de apotheek gelopen (woon ik vlakbij) en van hun kreeg ik een homeopatisch hoestdrankje tegen kriebel en vastzittende hoest van VSM. En ik moet eerlijk zeggen, het kriebelgedeelte werd er een stuk minder door en na 3 dagen geen last meer gehad. Weet natuurlijk niet of je het samen met je ventolin mag gebruiken. En ook sabbelsnoepjes (suikervrije mentholsnoepjes van de ah had ik) doen het goed of kauwgum want zolang ik aan het slikken was hoefde ik ook niet te hoesten. Groetjes Anita
@nijntje: Jemig, echt dubbel! Ik hoorde ook hetzelfde verhaal van een moeder bij ons het KDV. Ook bij haar was er een vruchtje dat gestopt was met groeien, het andere deed het goed. Die moeder stond onder controle bij de Gyn omdat ze bij haar eerste kind negen maanden heeft gespuugd. En hierdoor kreeg zij al heel vroeg een echo aangeboden bij haar tweede zwangerschap (bij zes weken geloof ik) en toen zagen ze ook dat er een vruchtje gestopt was. Een aantal weken later de echo had het niet eens aangetoond Had je het dus nooit geweten dat je een tweeling gedragen hebt. Maar we duimen mee voor de andere spruit...dat hij of zij maar goed mag groeien Verder; Ik heb vandaag de intake gehad. Pffff...liep een heel consult uit, dus een 20 minuten in de wachtkamer gezeten naast een "snotneus" van 20 die ook zwanger was. Zegt ze tegen me: Bent u ook zwanger? Van uw eerste? U en UW dacht ik....jemig, ik wordt echt oud, hahaha (ben 34 jaar bijna) Maar de intake was goed. Bloeddruk goed, briefje voor het bloedonderzoek, plus een extra briefje om mijn schildklier te laten controleren. Mijn moeder heeft een afwijking aan haar schildklier en de verloskundige vond dat dit keer mijn schildklier ook maar nagekeken moest worden. Bij de vorige zwangerschap waren ze dit vergeten. Nou, ik verwacht dat het wel goed zit Ik krijg 26 februari een nieuwe echo. Idd was het zo dat wanneer je niet kiest voor de combitest ze deze clienten een echo bij 12 weken aanbieden, als extraatje. Omdat mijn verloskundige dan in die week net met huwelijksreis is, zou ik een vervanger krijgen. Niemand minder dat die kenau die bij mij toen de 20 weken echo van mijn dochter gedaan heeft. Een echt bot persoon, dus ik heb daar voor gepast. Die zit vast niet te wachen op extra echo's maken voor clienten van een andere praktijk, zie het al zoooooo voor me. Worden we weer bot afgescheept. Dus ik mag een weekje eerder, bij 11 weken. Toch ook leuk! En vrijdag 13 maart is dan weer de volgende controle bij de verloskundige. Nou, dames die nog moeten, veel plezier en succes!
Oja, En morgen moet ik nog even bellen met het groene land. Ik krijg niet inzichtelijk wat we nou moeten betalen bij een poliklinische bevalling (zonder medische indicatie). In ieder geval de verloskamer (50 procent) en dan een wettelijke verplichte eigen bijdrage. Staat nergens vermeld wat het dan is ...ja, zoveel per uur plus nog alle kosten van het ziekenhuis die het rekent boven 100 euro per dag...tja, daar kun je dus niets mee he Wil eerst weten wat het kost voordat ik deze beslissing definitief maak. En ik moet zien te acherhalen of ze hier in apeldoorn 24 uur een gyn en anethesist aanwezig hebben. ook in de weekenden. Ik wil graag poliklinisch omdat de bevalling van mijn dochter wat moeizaam ging (wel op medische indicatie in ziekenhuis bevallen bij ruim 42 weken) en de gyn er uiteindelijk aan te pas moest komen. Kies ik straks voor poliklinisch en dan zul je net zien dat op het moment dat het nodig is, de gyn nog opgegepiept moet worden. NOu, dan kan ik net zo goed thuis bevallen omdat het goedkoper is en bij noodgevallen het ziekenhuis ook voorhanden is en tegelijk de gyn opgebeld wordt...
pffff en daar zit je dan om 3:45 's nachts.....Ik had/heb er zoveel vertrouwen in, ondanks mijn onzekerheden, maar gisteravond toch bloedverlies... Was met mijn man even een hapje eten in de stad. We waren op de fiets gegaan en optijd weer terug (tja, moe he?). Toen ik naar de wc moest (moest poepen, jaaa ga tegenwoordig 3x per dag! ), zag ik bij het afvegen bloed....Ja en dan ben je uit het veld geslagen...Je denkt toch stiekem: het zal ons toch geen tweede keer overkomen? Huilen, huilen, huilen en doodop naar bed. Om 3:00 werd ik wakker, durfde niet naar de wc, uiteindelijk wel gegaan. Geen bloed meer, wel wat bruinig slijm als ik zelf voel en een zeer positieve zwangerschapstest (maaja dat zegt niets). Zou het een gesprongen adertje zijn geweest van het fietsen of poepen (ahum sorry hoor)? Word heen een weer geslingerd, weet het niet meer! Nou spreek jullie op een wat normalere tijd xx
***INBRAAK*** @ doortje- Ik wil je graag geruststellen en laten weten dat je je volgens mij geen zorgen moet maken. Als het nu een beetje bruinig is, dan is het oud bloed. De bloeding heeft niet doorgezet dus ik ben ervan overtuigd dat je nog op en top zwanger bent! ***UITBRAAK***
@ doortje79 Ik zou me ook rot schrikken zeg! Ik check ook altijd of er wat kleur verschil zit. Ik heb tot nu toe niks vreemds gehad gelukkig. Maar ik weet hoe ik zou denken dan en hoe ik zou reageren. Ook al zeggen ze dat het kan, zou ik me niet gerust voelen.
@doortje, het eerste wat me opviel toen ik je berichtje las was de fiets en ik linkt de bloeding ook meteen daaraan.. Toen ik vorige week bij mijn vriendin was wilde ze ook op de fiets de stad in, ze woont er praktisch al in, maar toen ik vertelde dat ik zwanger was wilde ze per direct niet mee opde fiets.. vooral het gehobbel en geknobbel achterop.. dus ik ednk dat je je ook geen zorgen hoeft te maken, sowieso omdat het ook maar heel kort was en ook nog eens zonder krampen... Lijkt dan toch echt een adertje..maar ja wie ben ik, als het mij zou overkomen zou ik het ook uithuilen en letterlijk gek worden.. maar we hebben elkaar iets belooofd he we gaan met volle moed naar vrijdag de 13e en dat gaat ons zeker ook lukken.. Ik heb vanacht ook bij de huisartsenpost gezeten ivm mijn astma en niet mijn oude medicatie kunnen slikken sinds ik zwanger ben.. ik heb zo erg gehoest dat ik echt dacht dat het voorbij was, mijn buik deed, nu nog trouwens, zo'n zeer...maar toch, we gaan voor goed nieuws de 13e! *hug*
Afspraken 6 Februari: Hellen1971, 1e echo, 8.00 uur Jusi, 3e echo, 14.30 uur Nadine29, 1e Echo, 16.30 uur Heel veel plezier dames met jullie echo's! We horen wel hoe het geweest is!
@ Doortje, Als je het niet vertrouwt de VK bellen. Uiteindelijk heb ik dat ook gedaan en ik kon meteen 's middags terecht voor een echo. Toen ik wegging hebben ze nogmaals gezegd dat als ik het niet vertrouw gewoon mag bellen. Maar ik snap dat je heel erg schrikt, het is mijn tenslotte afgelopen woensdag overkomen.... @ Elegance, balen van je verkoudheid zeg! Heel veel beterschap! @ meiden die vandaag een echo hebben: heel veel plezier en geniet er van! @ all, bedankt voor jullie lieve berichtjes. We zijn niet heel verdrietig om het feit dat één vruchtje het niet gehaald heeft (klinkt stom, maar ik denk dat het anders later toch mis gegaan zou zijn). Het zou erger zijn als we eerst twee kloppende hartjes zouden zien en een echo later nog maar één. We zijn gewoon super blij dat het andere vruchtje een kloppend hartje heeft! Donderdag weer een echo, zo spannend! Groetjes, Nijntje
Goeiemorgen allen! Vannacht heb ik slecht geslapen. Ben heel veel wakker geweest, ik lag maar te denken aan de echo die ik vandaag krijg. Oh, ik hoop zo dat ik me voor niks druk gemaakt heb! Nog 6 uur, en dan is de echo alweer achter de rug..
oooooh wat zijn jullie toch lief! Heb gelukkig nog een paar uurtjes kunnen slapen en nu heb ik weer enorme trek Het is nu zo goed als weg, alleen als ik zelf voel kom er nog een heel klein beetje bruinig mee (kan dat oud bloed zijn, gemengd met afscheiding?), zal een beetje rustig aan doen vandaag. Waar ik nu heel bang voor ben is dat ik, als ik meer ga bewegen, meer ga bloeden. Pffff, positief denken doortje! @elegance: hoe gaat t nu met jou? Buikpijn een beetje weggetrokken? Is denk ik gewoon spierpijn van het hoesten. Jij hebt dus ook een gebroken nacht? Dames met een echo: ik denk aan jullie!
Doortje..ook van het hebben van ontlasting, zeker als ie wat hard is, kun je wat bloedverlies hebben. Het komt vast goed! **echonieuws** JAAAAAAA..ik heb het hartje gezien! Het klopte prachtig en regelmatig door! Wurm is nu 11,2 mm en dat is in anderhalve week tijd dus meer dan verdriedubbeld ( vorige week maandag was het nog maar 2,7 mm), De berekening kwam uit op 7w2 of 7w1 dag. Ik zou zelf 7 weken en 3 dagen zeggen. De echodame houdt ook nog steeds dezelfde uitgerekende datum aan. Wel kreeg ik weer opmerkingen over mijn overgewicht (goh..ik dik? Joh..u vertelt me iets nieuws En ja..ik weet dat er meer risico's zijn..zucht) en kreeg info mee over prenatale diganostiek. Da's nog even een hele kluif om te beslissen. Maar verder klim ik nu eindelijk maar eens op die roze wolk..het is onderhand wel tijd, nietwaar? Foto's staan in mijn album!