Hellen gefeliciteerd met je goede echo! Ik heb net de hele tijd aan je gedacht. Snel die roze wolk op jij!
Thanks allemaal voor de lieve woorden... Nou gezien de lijst voel ik mij wel een beetje verantwoordelijk hoor Maar goed vandaag gaat het weer iets beter... ben wel misselijk, maar heb er weer zin an... Bijna weekend he Het is voor mij ondanks de 2 echo's met kloppend hartje nog steeds ongrijpbaar... Ik begrijp het niet, zie mijzelf niet over een paar maanden met een kindje en als ik een rompertje krijg zeg ik tegen partner "nou kijk dat meot het zo dan worden... zie je het voor je?"Partner wel, die vind het helemaal geweldig... Ik voel er helemaal niets bij... gek he... Das ook waarom ik al heel erg met de bevalling bezig ben, dan maak ik eht wat tastbarder voor mijzelf.. Maar een kamertje klaar maken of kopen? Moert ik dat doen? @eertje he super meis... gefeli met een geweldige ervaring... @Nijntje27 wauw wat een verhaal... heftig zeg... hoe voelt het dat je aan de ene kant weet dat je er 1 verloren bent en aan de andere kant nog vrolijk blij en trots zwanger? @Elegance ik heb hier ook enorme benauwdheid en hoestbuien gehad... Maar je kindje zit heel goed en diep verborgen en heeft zich lekker in zijn eigen huisje terug getrokken... Hij of zij merkt er echt niets van... @cam erg he dat je gelijk raar aangekeken word als je ( ik 33) op iets latere leeftijd zwanger bent? Maar super dat alles goed is... @doortje79 he meis wat balen... maar er is vast niets aan de hand hoor lieverd.. @hellen yes yes yes super gefeli weer met dit super nieuws... lekker genieten weer he meis...
Eertje wat een super echo, fijn zeg! Opnieuw op naar de 8 weken dan Ik denk dat ze me ook gaan terugzetten hoor, vanmiddag krijg ik bij het onderzoek waar ik aan mee doe wrs de echte datum door, ben erg benieuwd. Maar heerlijk voor je dat je een mooie echo hebt Nijntje wat bijzonder dat je zwanger was van een tweeling, fijn dat je het zo positief oppakt, lijkt me vreemd om mee om te gaan. Maar erg super dat het hartje klopt! Ik heb van vrienden gehoord dat ze ook zwanger waren van 2, maar daarvan heeft eentje het ook niet gered binnen de 3 maanden. Ze is nu 7 maanden en alles gaat goed. Die echo donderdag krijg je die nu extra? Betty Boop doe gewoon wat goed voor je voelt, het is jouw zwangerschap en neem lekker de tijd, afmelden hier is echt niet nodig, het is natuurlijk een vrijblijvend forum! *knuffel* Doortje meis het klinkt alsof het of van de ontlasting komt of van het fietsen, zoals je het beschrijft is het zo ontzettend weinig en oud bloed, niet te veel zorgen maken en als je dat toch doet even bellen met je vk oke?! *knuffel* Het zit allemaal vast goed! Smokey het voordeel van een vaginale echo is dat je alles veel duidelijker ziet. Ik heb er eentje gehad en vandaag krijg ik er weer een, maar ik vond het helemaal niet vervelend, was alleen erg blij dat ik ons hummeltje te zien kreeg. Ben benieuwd naar je echo, spannend! Cam goh dat je extra moet betalen zeg voor een poliklinische bevalling, is dat omdat het niet in je verzekeringspakket zit, of is dit altijd zo? Bij mijn vk is het de bedoeling dat iedereen poliklinisch bevalt, en de uitzondering is dat je ook thuis mag, maar liever niet. Ben benieuwd of daar dan ook extra kosten aan verbonden zijn. Laat je weten wat je te horen hebt gekregen van Groene land? Elegance wat vervelend zeg dat je zoveel hoest, een dikke knuffel voor jou, goed dat je naar de huisartsenpost bent gegaan, goed op jezelf letten nu he? Hoe gaat het nu met je sinds het ongeluk? Kan je dat een beetje achter je laten of denk je er veel aan? Nog een weekje wachten, ik hoop dat de tijd snel gaat voor je. Jusi en Nadine heel veel succes en plezier vanmiddag met de echo's. Jusi vervelend dat je zo slecht hebt geslapen. Nadine heel veel succes meid, ik hoop dat je een mooi hartje te zien krijgt, ik ga heel hard voor je duimen. Hellen wat enorm fijn dat je echo zo goed was! Super voor je, hele mooie foto's hoor Vervelend he die opmerkingen, ik ga het ook te horen krijgen dat ik te zwaar ben, maar ja wat doe je er aan? Ik hoop alleen dat ik niet teveel aan ga komen, maar ik geloof niet dat je er heel veel aan kan doen nu. Ik ben wel begonnen met fietsen naar het werk, dat deed ik wel regelmatig, maar nu dwing ik mezelf voor het hummeltje. Gaan jullie ook iets van gym of yoga doen ofzo? Mij lijkt zwangerschapszwemmen wel leuk en yoga lijkt me ook wel wat. Hellen geniet van je roze wolk en erop blijven zitten he?! Alles komt vast goed Vanmiddag heb ik dus de eerste afspraak voor het extra onderzoek, wordt er bloed afgenomen, mijn bloeddruk gemeten en krijg ik een echo om te bepalen hoe ver ik precies ben en met de echo wil ze ook de baarmoeder zelf gaan bekijken, best spannend, maar ook heel leuk.
Lieve Betty we houden de lijst met z'n viertjes bij, als je even geen zin hebt dan stuur je gewoon je mailtjes naar mij door en verander ik het voor je. Dat zal andersom ook vast een keer gebeuren hoor.
@ Hellen, super nieuws meis! Nu echt lekker gaan genieten! @ Betty Boop, het was gister inderdaad erg spannend, maar we zijn super blij met het ene kloppende hartje. Het zou heel anders zijn als je al twee klopppende hartjes heb gezien.... @ Twinkle, de echo voor a.s. donderdag is eigenlijk mijn eerste echo. Die van gister kreeg ik omdat ik een klein beetje roze verlies had... @ all, de echo van gister stelt me wel gerust, als ik nu buikpijn of roze/bruinverlies heb, wijt ik dat aan het ene vruchtje en niet aan de gezonde. Net voor het eerst bruinverlies gehad (tot op heden drie keer wat roze) en ik maak mezelf niet eens druk... Groetjes
Thanks twinkle... maar ikke is er weer helemaal hoor... Heel veel plzeier en succes straks.. Ik vind het knap hoor nijntje hoe je het oppakt...
Dat kan ik me voorstellen Nijntje dat je je minder zorgen maakt om bloedverlies nu, best logisch ook, het andere vruchtje blijft lekker op z'n plek zitten. En fijn dat je al lekker snel weer mag kijken. Doortje dat is goed, de laatste dag dat je nog mee mag doen is als je 7 weken en 3 dagen bent. Ik laat je weten hoe het was. Mijn vriend was er ook wel positief over, zeker als we een nekplooimeting willen laten doen dat deze dan voor ons gratis is. Alleen weten we niet zeker of we het willen laten doen... Moeilijke beslissing vind ik dat hoor. Maar bij de intake zullen ze er meer over uitleggen neem ik aan, ik ga de folders ook nog eens goed doorlezen. Zijn jullie ook zo aan het twijfelen of staat de beslissing al vast? Sommigen hebebn al aangegeven zeker een meting te willen laten doen, maar de anderen?
@twinkle: ja wel over gehad, maar ik geloof dat mijn man er niets van wil weten. Hij zegt: "en dan? dan weet je het en wil je t dan laten weghalen?" Mijn zus heeft het laten doen, gewoon puur zodat ze weet waar ze aan toe is (ze is een enorme planner). @nijntje: voel je je verder wel goed? fijn dat je zo snel je kindje weer mag zien! Begrijp ik nu goed dat je meerdere keren roze bloedverlies had? Probeer het even te vergelijken met mijn situatie. Ik had echt gister met afvegen roze/rood en daarna niks meer (alleen bruinig). Nu helemaal niets meer.
@ Doortje, ik heb woensdagavond, donderdagochtend en donderdagmiddag wat roze verloren. Nu net wat bruin... Tussendoor steeds niks... Als je het niet vertrouwt moet je gewoon de VK even bellen (heb ik ook gedaan), anders blijf je er het hele weekend mee zitten.... @ Twinkle, inderdaad die andere blijft lekker bij mammie in de buik zitten @ betty boop, dank je! Het was woensdagavond wel anders, maar nu gaat het goed (denk/hoop ik). Al is het toch niet heel erg goed voor mn onzekerheid... Groetjes
Tja .. ik krijg het vanwege de leeftijd automatisch allemaal aangeboden, maar ik vind het er niet makkelijker op worden. Ik denk mischien wel de combinatietest, maar dat levert dan een kansberekening op. En als die slecht is ( wat nog niet garandeert dat het bij jou mis is) wat doe je dan? Punctie..met kans op een miskraam? En wat dan? Beslis je dan tot drastische maatregelen? Verstand en gevoel zijn 2 verschillende dingen. Ik heb in eerste instantie zoiets van: dit kid is mij gegeven...wie ben ik om daarover te beslissen.. Ik vind het heel moeilijk. Ik en Lief zullen het komend weekend erover moeten hebben, want bij 10 weken zal het bloedonderzoek dan moeten plaatsvinden.
goedemorgen, @hellen: fijn dat je zo'n goede echo had. en nu niet meer van je roze wolk afkomen hè! ik heb dinsdag een afspraak met moeders voor moeders. wel leuk, maar zo stom ik vind het echt spannend. en dan denk ik straks doet zij een test en is er gewoon geen hcg in mijn lijf. echt stom. waar komt toch die angst vandaan dat het misgaat? is volgens mij echt nergens voor nodig.
Twinkle, dat extra onderzoek lijkt me ook wel geruststellend. Veel plezier! Nijntje, ook ik vind het knap dat je zo positief kunt blijven. Misschien ook wel fijn dat je het hartje nog niet gezien had, dan was het misschien wel moeilijker geweest. De nekplooimeting laten wij niet doen denk ik. Als het aan mij ligt dan, we hebben het er eigenlijk nog niet over gehad.. Eerst vandaag de echo maar afwachten!
Wat zo lastig is van die kansberekening is dat die er helemaal naast kan zitten, straks heb je een minikans van 1 op 2500 op een afwijking, maar er is toch altijd die ene die wel een afwijking heeft. Ik heb laatst gelezen dat bij kindjes die het syndroom van Down hebben de nekplooi bij 70% verdikt is en bij de overige 30% niet. Downsyndroom zou voor mij absoluut geen reden zijn om de zwangerschap te beëindigen. Moeilijker wordt het als blijkt dat het kindje niet levensvatbaar is, maar hoe kom je daar achter? Alleen via die punctie denk ik en dat brengt een (heel laag maar toch) risico met zich mee. Ik vind het erg moeilijk. Bij de 20 weken echo zien ze de meeste afwijkingen dacht ik, maar dan ben je al zo lang zwanger. Hmm ik vind het echt heel moeilijk. Eigenlijk geloof ik in een hele gezonde zwangerschap bij mij, ik ben ook nog niet oud genoeg voor de verhoogde kans, onze families zijn heel gezond. Maar goed het zegt niks. Ik zit gewoon hardop te denken, misschien hoor ik vanmiddag meer erover. Als ik ervoor moest betalen zou de drempel hoger zijn om het te doen, maar nu kan het zonder kosten worden uitgevoerd en het kan ook juist een geruststelling zijn als de uitslag goed is. Moeilijk moeilijk moeilijk. Mare er zit nog genoeg in je lijf hoor, maar die test is wel spannend ja, ik vond het een leuke afspraak met ze. En het voelt goed om je urine op te vangen om anderen te kunnen helpen.
Ik lees even niet al die kansberekening dingen mee... Wij willen wel de sceerining en hoe lang we er ook mee bezig zijn geweest, het past niet in ons leven om een "ander"kindje te verzorgen... Maar ik weet nog niet precies hoe of wat met de kansberekening en dat hoor iki ook liever van de week van de vk...Ik ga mijzelf niet gekker maken dan ik al ben
@ Doortje, goed bedacht en met jezelf afgesproken! *duim, duim, duim* dat het wegblijft... Ik merk wel dat ik er toch wel behoorlijk onzeker van word... Donderdag zien we onze kleine frummle weer, dus op naar donderdag!
de 12 weken echo wil ik sowieso niet. het lijkt mij dat je daar inderdaad helemaal niets aan hebt. wat ze bij mij over de 20 weken zeiden, was dat je daaran goed kan zien of er bijvoorbeeld een afwijking is waardoor de bevalling in het ziekenhuis aan te raden is. dus misschien dat ik dat wel wil doen. aan de andere kant wilde ik wel een pret echo en ik wil niet te vaak echo's laten doen omdat zij er nog steeds niet uit zijn of dat voor je kind niet schadelijk/ onaangenaam is.
Goedemiddag allemaal Zo weer even bij gelezen. Wij gaan hier ook niet voor al die onderzoeken hoor. Ik krijg zo wie zo steeds een echo en bij de 20 weken kunnen zo ook al veel zien. Vandaag niet misselijk! Heerlijk moet ik zeggen. Wel heb ik vreselijke honger en dat terwijl ik niet gegeten heb! Groetjes Bloem