September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    ja dat dacht ik ook al elisabeth. maar dit voelt idd gewoon anders. brood krijg ik ook echt niet op. fruit wel en dat eet ik anders amper.

2. Elizabethje

Elizabethje Bekend lid

19 nov 2008
    853
    0
    0
    Ele als je je echt zulke zorgen maakt gewoon je vk bellen en je verhaal doen. maak het jezelf niet rotter dan dat je je al voelt. misschien kan zij je telefonisch al wat gerust stellen... zij zal veeeeel vaker dit soort verhalen aanhoren denk je niet?

3. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    @elegance. ik herken mezefl wel veel in jou. ik ben vandaag minder misselijk en dan denk ik gelijk oh nee. zou dat een slecht teken zijn? (heb gisteren pilletjes genomen tegen de misselijkheid dus het zal wel daarvan komen...) maar ik denk ook bij alles zoveel na. ben er teveel op gefocust. we moeten er gewoon van uit gaan dat het goed komt. gaat het toch mis kun je je er toch niet op voor bereiden.
    en de vk bellen kan altijd. daar zijn ze toch voor.

4. Femya

Femya Niet meer actief

Gewoon bellen Elegance, ze weet al dat je je zorgen maakt, wie weet kan ze je geruststellen. De klachten zijn ook anders bij mij hoor dan in het begin, borsten doen bijna geen pijn meer, wel gevoelig, maar niet zo gespannen en mijn buik voelt ook anders aan, prettiger.

5. xxsuuzxx

xxsuuzxx Fanatiek lid

7 sep 2008
    2.417
    0
    0
    juf
    Gelderland
    hoi meiden

ben hier al een hele poos niet meer geweest, schaam schaam. Ben druk met een klein ziek meisje, misselijke en te moe...

Maaaarrr we hebben wel vorige week een mooie echo gehad met een mooi kloppend hartje! Foto's staan in mijn album zijn niet zo duidelijk omdat ze met het fototoestel zijn gemaakt, kan nml de kabel vd scanner nergens vinden!

Mare zie ik jou nu hier? Wat een surprise, heb je verhaal meegekregen in nod december volgens mij. Super joh!

6. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    hey suuz, ja ik zal waarschijnlijk rond 27 september mogen genieten van ons wonder ^.^

leuk die echo's van jou! dat maakt het wel iets werkelijker vind ik!

7. Femya

Femya Niet meer actief

Mooie echo's hoor! Heel leuk :D
    Is je meisje nog ziek of ondertussen al wat beter?

8. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    oeps, ik hen et in mijn eentje op de fiets boodschappen gedaan. dat viel me toch echt vies tegen. het is gewoon 2minuten fietsen maar ik voel me alsof ik 100 km gefietst heb.

trouwens ik heb de hele tijd zo'n vieze smaak op mijn tong. wie heeft dit ook? en waar zou dat aan liggen?

9. Nou ik heb wel een beetje mondgeur en ook een vieze smaak op mn tong..
    Weet niet hoe het komt!
    maar mn zus is zwanger en heeft daar ook last van..

10. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    @suuz: wat fijn dat alles goed is!

Nou de booschappen zijn binnen en heb ook nog een half uur in de rij gestaan bij het postkantoor. Wat een hoop onaardige mensen zeg! Is het onaardige-mensen-dag vandaag, of zo?
    Ga nog even de wc schrobben en de huiskamer pfff
    Vanavnd gezellig met meiden eten die ik nog van de basisschool ken, echt super leuk!

11. Dat moet ik ook nog doen.. Wat boodschapjes & wat dingetjes in huis! Maar ben niet vooruit te branden.
    Ik haal alleen maar de kleine en lichte dingetjes straks. Mn vriend heeft aangeboden om morgen mee te gaan, zodat ik niet zoveel zware dingen hoef te tillen(de flessen water, etc etc). Ach, dat sla ik niet af natuurlijk ;).
    Kan ook niet wachten tot het morgenochtend is, dan is mn lief eindelijk weer thuis :)..

@ Doortje .. Wat gezellig, gaan jullie uit eten? Of gaat 1 van jullie lekker koken?

Heb ook wel zin om weer gezellig met vriendinnen wat te gaan doen, lekker eten ofzo, binnenkort miss een x..

12. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    Gaan bij 1 van de meiden thuis eten! Doen we 1 x in de zoveel tijd.
    Fijn dat je mannetje snel weer thuis komt, die heb je vast gemist!

13. Hij is altijd doordeweeks thuis, dus ja ben het wel gewend. Maar ik mis hem altijd!
    Hij maandagmorgen vertrokken met zn vrachtwagen naar duitsland. Dus vind het wel weer tijd dattie weer lekker thuis is!
    Dan is hij 2 nachtjes thuis, en vertrekt ie weer..

Veel plezier vanavond!

14. cam

cam Bekend lid

17 dec 2006
    572
    0
    0
    @twinkle. wat is bij jullie verloskundigepraktijd de reden om standaard poliklinisch te bevallen? Bij ons handteren ze het beleid dat het resultaat thuis vaak beter is (voor moeder denk ik dan?) en bij een tweede is het nog beter thuisbevallen.

Heb verder gebeld met het groene land en het verhaal mbt de kosten voor poliklinische bevalling voor ons zit zo:

een poliklinische bevalling"kost" 480 euro. In de basisverzekering wordt 168 euro vergoed, dus dan blijft er nog 294 euro over. Omdat wij een 2 sterrenpolis hebben krijg ik dan nog 50 procent vergoed, dus wij moeten 147 euro betalen voor een poliklinische bevalling.

Dat klinkt toch heel anders dan 50 procent van de verloskamer (186 euro) en een wetterlijke eigen bijdrage...

Maar ik speur nog voor de zekerheid verder op de site. Ik wil het ook zwart op wit hebben van het groene land, dat we straks niet met een gepeperde rekening zitten....

By the way...de dames met al een kindje? hebben jullie al nagedacht hoe jullie dat straks doen met de kraamzorg? hoeveel dagen, hoeveel uur?

15. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    oh dat zou ik niet kunnen. mijn man wilde eerst onregelmatig werken en dat vond ik niet eens te doen. gelukkig is hij er altijd 's avonds, in het weekend en de hele maandag. dus alle afsrpaken omtrent ons beebje plannen we op maandag :)

de soep is klaar dus ik ga eten en dan werken. hopelijk is het geen onaardige mensen dag :p ik werk namelijk in een winkel en denk dat ik daar op het moment niet mee om kan gaan hihi

16. Femya

Femya Niet meer actief

Hi Cam, kijk maar op de site: http://www.uvcutrecht.nl/zwanger-utrecht-leidsche-rijn-vleuten-meern-zeist-bilthoven-bilt-lunetten-overvecht-lombok-ooginal-kanaleneiland
    Het is het universitair verloskundig centrum, dus wrs omdat ze aangesloten zijn bij het wilhelmina kinderziekenhuis. Er is wel een apart kraamhotel waar je bevalt. Ik moet nu weg, maar dit is even een snelle reactie op je vraag.

Tot morgen denk ik, ik ben te moe om straks na het onderzoek te komen kletsen. Fijne avond allemaal!

17. Ik ga met mn moeder naar de 12 weken echo, mijn allereerste echo was hij er wel bij, met 6 weken en n paar dagen!
    Hij gaat wel mee met de 20wkn echo.
    Ja, ik zal veel alleen moeten doen, maar hij is super lief als hij thuis is, en helpt met van alles.
    En ik weet dat het goed komt..

18. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    Ja en je bent er natuurlijk ook al aan gewend. Als je er genoeg vertrouwen in hebt dan komt het gewoon goed. Als die maar bij de bevalling kan zijn ;)

19. Ja.. Hij tegen die tijd aan zn baas vragen of hij binnenland ritjes mag krijgen rond de uitgerekende datum!
    En als de kleine er is, neemt hij 4 weken vakantie :) .

20. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    dat klinkt echt heerlijk! en het lijkt erop dat jullie het wel goed hebben gepland! je moet ook zoveel plannen als aanstaande mama...

Deel Deze Pagina