September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanBas

MamaVanBas Bekend lid

22 sep 2008
    988
    0
    0
    Gelderland
    Wel balen ja, dat je niet mee kan doen, maarje hebt je in ieder geval opgegeven, dus je wilde het wel graag doen..

Dat het nu niet doorgaat kun je niets aan doen..

Misselijk ben ik hier niet.. Maar MOEEE! pfff :oops:

2. MamaVanBas

MamaVanBas Bekend lid

22 sep 2008
    988
    0
    0
    Gelderland
    Sterkte meis, :(

3. MamaVanBas

MamaVanBas Bekend lid

22 sep 2008
    988
    0
    0
    Gelderland
    Nou, ik heb eigenlijk nog niet veel te klagen, ben een week ziek geweest..

Een flinke buikgriep, poeh wat voelde ik mij ziek..

Ik kon niet eens op zitten, moest de hele tijd spugen

Heb me wel veel zorgen gemaakt hoor.. :(

Of alles wel goed ging, ik had na een paar dagen gewoon spierpijn in mijn buik van al het spugen..

Helaas nog even wachten tot 17 febr tot ik naar de Vk mag, voor de intake..

En ook dan hoor ik pas wanneer ik mag voor een echo, maar dat zal wel pas zijn tussen 10e en 12e week..

Verder wel ontzettend moe, poehh..

Er word hier heel wat afgekletst ;) Kan het niet meer allemaal bij houden hoor ;)

Probeer zoveel mogelijk terug te lezen en natuurlijk te reageren..

We hebben een flinke groep al zo onderhands of niet?

Ook sterkte aan iedereen bij wie het mis is gegaan.. Vind het echt super erg voor jullie allemaal.. :cry:

Nou iedereen met of zonder kwaaltjes, probeer toch te genieten, voor je het weet gaat het in een treinvaart...

Liefs

4. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Twinkle en Sterretje, fijn dat jullie zulke goede echo's hebben gehad!

En MamavanBas, woon jij al lang in Aalten? (had al eerder geschreven dat mijn man daarvandaan komt :p)

Ik ga weer gauw verder. Moet echt ff plat. Moe dat ik ben! Pfff...

5. Ster & Twinkle.. Mooi van de echo's, goed gevoel he:)?

Nadine.. Sterkte meid! Knuffel

6. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Sterretje08 en Twinkel: hartstikke fijn, zo'n mooie echo. Dat geeft een stuk meer gerustheid, of niet? Ik had dat in ieder geval wel.

We hebben het hier ook nog over prenatale screening gehad. Gelukkig wilde ook Lief geen testen. Heel enorme afwijkingen zie je ook wel op de echo..en verder is het kindje welkom. Het was heel gewenst en het lijkt ons heel raar om het ineens minder te wensen als het niet geheel aan bepaalde verwachtingen voldoet.

Hier zijn we net even het dorp in geweest. Ik had ineens trek en heb een tosti op. Daarvan ben ik helaas nu inmiddels wel weer vreselijk misselijk. Maar goed...er zit weer eten in en na elke maatlijd ben ik nog misselijker dan ervoor, dus dat is vrij "normaal"voor nu.

7. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Nadine, wat vreselijk! Toch typisch dat je gevoel je nooit in de steek laat he.. Sterkte de komende tijd, hopelijk mag je je snel bij een ander mama-topic voegen!

Verder... zal ik jullie niet langer in spanning laten zitten. :D
    Mijn echo was hartstikke goed!
    Ik lag precies op schema.
    Het kindje was goed gegroeid, was nu 23 mm, en hij bewoog zelfs met zijn beentje. :D
    Omdat de kans nu nog maar heel klein is dat het nog misgaat, hoef ik niet meer naar de gyn, maar kan ik een verloskundepraktijk bellen.
    Ik zei tegen mijn man voordat we gingen; Doe die echo maar even in dat boekje (prenate screening), want anders komen we straks weer bekenden tegen.
    Net ervoor zagen we dus bekenden, shiiit! :)
    Maar de gyn zei dat we het nu gerust voorzichtig rond mochten gaan vertellen.
    Oooh wat was ik gerustgesteld! :)

8. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0

9. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    Twinkle nog een poging ging net niet helemaal goed geloof ik :)

Ben jij ook onder controle bij het Wilhelmina Kinderziekenhuis?
    Ik ga daar dinsdag voor het eerst heen.

10. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    @twinkle: wat super joh! Die echo is ook helemaal te gek! maar als ik nog mee wil doen, zou ik maandag moeten bellen (ben dinsdag 7 weken). Maar nu met die kleine bloedingen, weet ik t niet eigenlijk. Eerst dat maar eens aankijken! Dankje voor je info (ook over het innestelen)
    @jusi: aaaaah! super joh! wat fijn voor jullie!
    @sterretje: voor jou ook gefeliciteerd! Fijn joh!
    @elegance: hahahahahaha, moet om je lachen! Denk dat ik het dit weekend maar gewoon even aankijk, wb het bloeden. Het is zo minimaal en ik zei gister tegen mijn man: " ik heb besloten dat het gewoon goed zit!" Ik moet een beetje vertrouwen houden in mijn lichaam.

11. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @Jusi; wat toppie dat je een goede echo hebt gehad. Helemaal gaaf!

12. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    @MamaVanBas he ik miste je al... helaas dus ook die nare griep te pakken... bah... Blij dat je er weer bent...

@Hellen1971 het is een mooie gedachten dat het net zo gewenst is ook al is er iets anders... Maar ik vind het wel jammer dat je het zo schrijft over dat het minder gewenst... Hier hebben we 2 jaar keihard geknokt voor dit kindje en het is dus ook enorm gewenst, maar wij kunnen een ander kind gewoon niet bieden wat dat kindje nodig heeft. Daarvoor lijden wij een te vrij leven. Het is wel gewenst en dat zou het op zich ook nog steeds zijn als er iets anders zou zijn, maar als je een kindje van meet af aan dan zou weg stoppen in een tehuis omdat eht wel welkom is, maar niet te combineren met het leven wat je leid dan is het zowel voor het kindje als voor ons beter denk ik dan om het toch weg te halen.
    Niet omdat het niet gewenst is, maar omdat wij het niet de aandacht zouden kunnen geven die het verdiend...

@Jusi wauw super meis zo'n mooi bericht... lekker genieten...

Hier moeten we morgen naar een soort van kraamvisite en dus even de prenatal in geweest.. Gelijk voor partner maar even het shirtje gekocht van "papa's kanjer"in de kleinste maat... Echt lief....

Stel je voor over 7mnd gek he...

13. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    @bettyboop: gek idee he? geniet er maar van! lief dat shirtje!

14. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    hey dames,

ben terug van me werk en helemaal brak. maar de suprimal helpt echt dus de misselijkheid was uit te houden. had alleen niet genoeg eten mee omdat ik geen zin in brood had.

@betty: niet om je af te kraken hoor, want het is een keuze die je maakt, maar meer als vraag. wat denk je dan van een kind dat een leerachterstand heeft, moeilijk opvoedbaar is, adhd heeft of iets dergelijks. dat kan je toch ook niet van tevoren weten?

15. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    is iedereen weekend aan het vieren? :)
    ik ga even het eten afmaken, man is filmpje aan het halen. Lekker suf, samen op de bank op zaterdagavond en ik zit er helemaal niet mee! :)

16. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    zaterdag avond komen zo leuke series op net 5! ^^

17. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Net gegourmnet en shrek gekeken.. dat is dan weer het voordeel van niet misselijk zijn XD
    Ik ben nog steeds positiever gestemt, we zijn gaan shoppen ( helpt altijd om positiever te denken toch?) :D:D
    Wij bij de h&m, zie ik voor het eerst in mijn leven dat ze positiemode hebben... Ik had dus de tijd van mijn leven, vond nml moeilijk wat te dragen in de komende tijd, ervanuitgaande dat het natuurlijk goed gaat! :)
    Dus ik helemaal euforisch, merk ik niet eens dat manlief weg is.. komt ie opeens aan, met over zijn arm een hele stapel babykleren... hij was nog meer hilarisch dan dat ik was, echt lief, hij zei er gelijk achteraan, ook al gaat het niet goed, dit moet je echt zien! En ja hoor, zo stond ik aan de kassa met mijn zw joggingbroek en vestje, altijd leuk voor thuis toch als je buikje gaat groeien :) en stond manlief achter me met ja nog steeds zijn arm vol met babykleding... En nee dat was niet alles, we konden villa hap toch niet zomaar voorbij lopen, was nog korting ook notabene XD en wederom was manlief niet te houden, foei wat wordt dat kind nu al verwend... Dus ja echt een super dagje gehad, voelde me wel beetje beter dan de afgelopen week, ik had ook allerlei steekjes in lies en borsten lijken vandaag weer wat gevoeliger.. Ook met schoonmoeder erover gehad dat ik zo twijfel, ze stelt me net als manlief gerust dat het kan gebeuren maar dat het al fijn is te weten dat het bij ons iig allemaal werkt.. Dat is toch wel fijn om te horen, en dat het niet zomaar weg geblazen wordt alsof ik me niet moet aanstellen zeg maar...
    jee wat ben ik een lang verhaal aan het typen... lijkt wel mijn dagboek hier XD niet dat ik die heb, of wel dit is mijn dagboek :)
    Manlief heeft het er vaker over dat we naar mijn ouders moeten gaan en niet meer te lang moeten uitstellen, hij heef thelemnaal gelijk en ik ben blij dat hij erover begint.. maar ik durf gewoon niet en toch wil ik :S
    Doortje, super hoe goed je ermee omgaat, we kommen de week wel door XD hoe dan ook het gaat ons lukken! :)

18. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    Nou nog 1x, hij gaat al 2x mis...

Als eerst 5Mare5 super dat de pillen werken, dat scheeld weer op je werk ;)

Op je 2de vraag... Tja ik ben toch echt van mening dat adhd geen aangeboren, maar een aangeleerd gedrag is.
    Tuurlijk het is een bewezen stofwisselingsprobleem. Maar wat was er eerder, het kip of het ei.
    Naar mijn inziens is het zo dat een kindje steeds opnieuw en opnieuw en opnieuw blood gesteld word aan een prikkel die hij niet kan verwerken.
    Als reactie hierop onstaat een pad in de hersenen en daar weer een reactie op is de stofwisseling die verandert.

Nu weet ik dat er ook hier op het forum heel veel zullen zijn die dit niet met mij eens zijn. maar denk eens aan 100 jaar terug? Er waren echt niet zoveel adhd kindjes en als ze er waren werden ze in een heropvoedingsgesticht gezet waar dan eigenlijk door de discipline de stofwisseling weer verandert werd.

Met een leerachterstand is het weer anders. Door de dislexie en het auditief geheugenw at ik heb had ik vroeger ook een leerachterstand. nu heb ik universitaire nivo. ik heb geleerd wat mijn ingang is. Ik ben een praktische/auditieve leerlign. Bied mij een probleem en zet mij in de praktijk en ik doe het. Doe iets 2x voor en ik doe het je na..
    Als ik zou merken dat ons kindje problemen heeft met leren zou ik gaan zoeken naar zijn/haar manier van leren.... Dat kost je echt niet zo heel veel tijd. In ieder geval niet de levenslange zorg die je voor een kindje hebt die geestelijk neit verder kotm dan het nivo van een 4 jarige.

Wat betreft moeilijk opvoedbaar... Das een probleem van de volwassen en niet van het kind. Er is een reden waarom het kind moeilijk doet. Vind de reden en je vind de oplossing hoe je beter met het kindje om kan gaan.

Ik zeg hier mee niet dat alle ouders van adhd, moeilijkopvoedbare of moeilijklerende kinderen het fout doen, ik zeg wel dat we zo ver van ons eigen innerlijk kindzijn zijn afgegroeit dat we de taal van kinderen steeds minder en minder zijn gaan begrijpen. Dat maakt dat niet het kind het probleem is, maar de ouder die het kind niet meer begrijpt

Daarnaast is het zo dat die problemen van andere aard zijn dan een kindje wat nooit van zijn of haar leven uit een rolstoel komt of kan leren praten.
    Een kindje wat op dit moment al iets mankeerd zou over het algemeen nooit verder komen dan het nivo van een 4jarige en met enorm respect voor de mensen die het wel kunnen. Wij kunnen dat niet in ons leven plaatsen.

Tuurlijk bij de geboorte kan er ook iets mis gaan waardoor het problemen zou kunnen krijgen. maar dan word de keus voor jou genomen, Nu kunnen wij de keus zelf maken...

Dit is mijn mening en niet meer dan dat. Wij leven met deze inzichten en ideeen en ik wil ze op niemand anders opdringen.
    Leef op jouw manier en met de keuzes die jij maakt...

@Elegance heerlijk he even lekker shoppen en weg dromen... lekker genieten hoor meis ;)

19. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    idd ik ben het hier niet mee eens. maar ik zei ook al dat het jouw keuze is en ik daardoor geen oordeel over jou wil geven. Iedereen hoopt natuurlijk dat zijn kind gezond, gelukkig, slim mooi enz. zal zijn, maar voor mij telt alleen dat het kind gelukkig is.

@elegance: wat leuk zo'n dagje winkelen. ik vind het ook fijn dat dit jou helpt om er wat positiever over te denken!

20. slaapzak

slaapzak Bekend lid

20 jun 2008
    777
    0
    0
    verpleegster
    limburg
    @ Betty Boop
    ik zou de zelfde keuze maken maar dan wel met een andere reden, Niet omdat een meervoudig beperkte kindje niet in mijn leven past.
    Maar meer om het feit dat wij in kwaliteit van leven geloven.
    Mijn man zeg dan " ik ben geborn met alles erop en aan en met gezonde zet hersenen, En dat moet mijn kind ook krijgen.
    Ik werk in de zorg en zie hoe het is, Ik weet als de beste hoe het is als pro er voor te zorgen, Ik weet dat er niet alleen dat handicap mee speelt maar meerde ziektes, Het lijden van ouders /kind en het pijn, verdriet en eenzaamheid van ouders/ kind.
    Nee dat is iets wat ik niemand gun, Het is echt niet levens waardig. Het is heel erg.
    Er zullen heus wel mensen zijn die lichte beperkingen hebben en een fijne leven hebben, Prima,
    Maar dit is onze vizie. Kwalliteit in plaats van kwantiteit.

Deel Deze Pagina