Ow manlief heeft me een nieuwe avatar gemaakt, hij vond dat ik wel aan vernieuwing toe was echt zo lief
Ja ik had um al zien staan en dacht "wat een mooie avatar heeft ze toch". Nu snap ik het wel...hij is met liefde voor je gemaakt
@Betty Boop: ik hield de AngelSound echt heel laag, net boven mijn schaambeen. Misschien omdat ik al een kleine meid heb, is mijn baarmoeder nu al goed weer te voelen als een soort bal(letje) die iets boven mijn schaambeen uitsteekt. Wij hoorden het hartje zo hard, dat ik nog zei "vreemd hè, cat zo'n klein hartje zo veel herrie kan maken!" @Dina: ik heb pas weer een echo rond de twintig weken.... En dat duurt nog lang! @Kiekeboe: van harte met jullie twee kleintjes! Welkom bij de club!
ik had deze topic helemaal niet gezien:0 als het goed is wordt de kleine nog net in sept geboren maar het kan ook begin oktober zijn.. tot nu toe nog geen klachten alleen de borsten doen heel veel pijn.. dat herinnerd me er aan dat ik zwanger ben... heb 2weken geleden een rontgen foto van mijn voet gehad ik wist niet dat ik zwanger was kan dat kwaad? ze hebben me ook helemaal niks gevraagd
dank je wel als men na de echo zegt dat het een oktober baby wordt dan verhuis ik wel.. heb jij al klachtenmet je 10wk of bijna nergens last van?
Hoi allemaal, Ook ik had dit topic nog niet gezien! Jeetje wat een hoop pagina's al van de september mama's...haha. Moet eerlijk zeggen dat ik (nog) niet alles heb gelezen Als het goed is ben ik van eind september, maar kan ook begin oktober zijn. Volgende week de eerste echo dus dan weten we ws meer! Vind het zo ongelooflijk allemaal! Groetjes, Anouk
Je mag altijd hier mee blijven kleppen hoor! Klachten, valt wel mee. In vergelijking met anderen hier mag ik niet klagen hoor. Ben wat moe (lig meestal al om half 9 in bed) en soms wat last van mijn buik, maar niet misselijk ofzo. Dus tot nu toe gaat het eigenlijk super @Noukie1805; ook jij welkom hier en gefeliciteerd!
Dank je wel! Ik mag ook niet klagen vergeleken met wat ik hier allemaal lees! Alleen vreselijk maagzuur en heeeel veeel huilen...haha..gelukkig vooral om de leuke dingen! Kan ook bijna niet wachten tot het allemaal wat verder is..de echo..het voelen van je kindje en de geweldige buik (hopelijk)!
@nieuwe zwangeren: welkom! Zelfs iemand met een tweeling wauw! @jusi: wat leuk dat het geen geheim meer is! Heb je ook het gevoel dat je het aan iedereen wil vertellen die je maar tegen komt? Hier alles weer rustig, geen bloed meer, dus dat is goed nieuws! Heb gister zitten googlen (pff moet je eigenlijk niet doen, zitten ook genoeg nare verhalen tussen) en wat ik vooral las was dat ik me geen zorgen hoef te maken als het heel weinig is en ik geen buikpijn heb. Vandaag met man naar amsterdam geweest. Wilde nieuwe laarzen, maar niet gevonden wel een erg mooi jurkje (vast voor mijn 30ste verjaardag)!
hebben jullie trouwens ook last van je buik (banden) als je veel inspanning hebt gehad? Bijv. stofzuigen?
Ik zet vast de afspraken voor morgen neer. Misschien een beetje vroeg, maar heb de andere meiden vandaag weinig online gezien, dus weet niet of zij er nog aan denken. Afspraken 9 februari Pluk --> Bloedprikken Tantan --> 2e echo + gyn 09.45 uur (niet meer actief op dit forum) Succes morgen Ik ga er van tussen. Lekker badderen en dan naar bedje toe!
Welkom LFCsesje en Noekie1805! Toen ik zwanger was van Iza (nu 16 maanden) was ik uitgerekend op 30 september en wist ik ook niet zo goed waar ik moest mee kletsen. Ben uiteindelijk op 10 oktober bevallen en heb me pas aangesloten bij de oktobermama's toen september echt voorbij was. Zelf vond ik het wel fijn dat ik de meeste dingen ietsje na de anderen meemaakte (was tenslotte einde van de maand uitgerekend), dan weet je ook een beetje wat je kan verwachten. In plaats van de eerste zijn met allerlei dingen! Ik heb zelf ook niet zo veel klachten. Beetje misselijk soms, klein beetje moeier en beetje bandenpijn. Wat ik wel nu al merk, is dat het soms pijn doet bovenin mijn linkerbil. Vanaf een week of 20 had ik dat met Iza in mijn rechterbil. Die pijn straalt uit naar mijn been en is waarschijnlijk ischias. Ben benieuwd wat me dit keer te wachten staat. @doortje: op zich niet zo met veel inspanning, maar wel als ik even stil gezeten/gelegen heb en dan snel overeind kom. Of wanneer ik heeeeel nodig moest plassen en dan bandenpijn krijg als mijn blaas leeg is.
@doortje, altijd leuk dat shoppen is het een jurkje die je over een paar weken ook nog aan kan? En heeeerlijk shoppen in a'dam... jammer dat je geen laarzen gevonden hebt Welkom nieuwe leden! Zelf ben ik ook een eind september mama en zou het nog altijd zo kunnen zijn dat ik naar oktober moet mochten jullie ook op de lijst willen, zie onderaan mijn onderschrift, kunnen julie Betty boop, babijtje, Twinkle of mij een pb sturen met je uitgerekende datum, de datums van jullie afspraken etc etc.. Ik zou zeggen kijk maar eens naar de site en de lijsten Iig heel veel kletsplezier!
Weet iedereen al of zij graag in het ziekenhuis of thuis wil bevallen? Ik ben van Iza thuis bevallen (was daar ook zeer overtuigd van tijdens de zwangerschap) en dat ging geweldig. Nu heb ik echter van de verloskundigen te horen gekregen dat ik dit keer poliklinisch moet bevallen . De vorige keer had ik geen persweeën en was het vrij bijzonder dat Iza zonder kunstverlossing geboren is geworden. Ook bleef ik bloed verliezen, waarvoor nooit een reden is gevonden en waarvoor ik na de bevalling alsnog met een ambulance naar het ziekenhuis moest. Helaas vinden ze het niet vertrouwd om een risico te lopen bij een thuisbevalling. Nou ja.... alleen het beste voor ons!
Doortje, nou ja, iedereen is een beetje overdreven. Wel de mensen die ik ken ja, vind het zo leuk! Morgen mag ik het aan al mijn collega's gaan vertellen! En probeer je niet te druk te maken over het bloedverlies meis. Juist via Google kun je horrorverhalen tegenkomen ja. Ik hoop dat je nu wel wat geruster bent. Siesje, waarschijnlijk ga ik in het ziekenhuis bevallen, omdat mijn man dat graag heeft. Hij heeft het idee dat als er complicaties mochten zijn, er snel hulp aanwezig is. Ik kies zelf liever voor een thuisbevalling, maar ja, in het ziekenhuis lijkt me ook geen ramp.
Is een ziekenhuisbevalling bv een keizersnede en een poliklinische gewoon kind eruit poepen en weer naar huis? :S
is ziekenhuisbevalling niet als je echt een indicatie hebt? polikl. is idd dat je erna weer naar huis gaat. ik denk dat ik daarvoor ga. ik wil eigenlijk niet hier bevallen, zou ook niet makkelijk zijn op mijn bed. liever in het ziekenhuis of kraamhotel en daarna na huis en rust. dus niet mensen die alles moeten gaan opruimen enzo.
Poliklinisch is (geloof ik) wanneer je onder behandeling van je eigen verloskundige in een ziekenhuisomgeving bevalt. Een ziekenhuisbevalling is een bevalling die door een gynaecoloog begeleid wordt. Vwb de troep bij een thuisbevalling: echt dat valt zó mee! Tijdens je weeën komt naast de verloskundige ook een kraamhulp bij je. Deze helpt de vk met het aangeven van eea, maar zorgt er ook voor dat je "troepjes" opgeruimd worden en jij na je bevalling in een lekker schoon bedje ligt. Ik vond het heerlijk dat ik lekker thuis mijn weeën kon opvangen en de deur niet uit hoefde. Haha.... ik weet nog dat ik dacht "oeeeeeeh, dit doet idioot veel pijn", maar nu denk ik gewoon met plezier aan mijn bevalling terug, lol!