September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    Jep ik heb je al verwekt ;)

2. He meiden!

Alles goed? Hoe voelen jullie je?
    Ik heb waarschijnlijk een longontsteking, moet om 15.40 bij de dokter zijn.
    Heb echt pijn in heel mn lijf, en heb voor mn gevoel alles kapot gehoest etc etc. Hopelijk is het snel weg!

En miss een stomme vraag, maar waarom moet je eigenlijk bloed prikken als je zwanger bent?

Nog afspraken vandaag & mooie echo's?

Xx

3. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    goede morgen. ik ben net uit mijn hol gekropen en zou het liefst weer terug gaan. ik zit wel op de roze wolk maar gewoon erg misselijk. en daarbij heb ik ook al behoorlijk last van obstipatie. geen wonder als je alleen maar wit brood binnen kan houden.

morgen komt hier iemand van moeders voor moeders langs. ben wel benieuwd of ik mee mag doen.

ik las gisteren dat je al voor de 8e week moet aanmelden voor kraamzorg. Eigenlijk heb ik echt geen idee waar je dat doet enzo. wie heeft er meer verstand van?

4. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    ehm betty, verwekt ? :D

5. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    eerised: dat is heftig. ik hoop dat ze je kunnen helpen en je snel van de pijn af bent.

bloedprikken moet je om op bepaalde ziektes ed getest te worden. ik weet niet of ze ook nog andere dingen nakijken.

6. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    @Eerised90 he bah dat zou balen zijn als het zo heftig is dat je een longontsteking hebt...
    Sterkte meis..

het bloedprikken hoort bij de prenatale screening en om je suiker gehalte ed in de gaten te houden...

Hahaha je nou ja hoe schrijf je dat "ik heb je op de lijst geplaatst ;)"

7. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    @5mare5; Ik heb m'n zorgverzekering gebeld, zij hebben een aantal bureau's in je regio die kraamzorg kunnen bieden, spreekt 1 hiervan je aan, kan de zorgverzekering je aanmelden, zo niet.. kan je er zelf 1 zoeken, dan moet je jezelf aanmelden en vraag je alleen je kraampakket bij de zorgverzekering aan.

Ik ben ook een aantal dagen niet geweest, ik ben niet in m'n hum.
    Van de week 's avonds m'n avondeten eruit gegooid en hele avond op bed gelegen. Vanaf dat moment, brok in m'n keel en misselijk. :(
    Ik ben echt mezelf niet, hele tijd moe. voel me gewoon niet zo lekker, bah!
    Had dus ook geen zin om hier te komen, heb ook maar een paar pagina's teruggelezen, het is echt te veel om bij te houden als je even niet bent geweest.

@Alle nieuwe zwangere meiden hier; Welkom en van harte gefeliciteerd!

Liefs

8. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    Ja ze kijken ook nog naar je bloedgroep, namelijk als jij negatief resusfactor hebt en je kindje positief dan moet je een injectie direct na de geboorte, zodat je lichaam geen antistoffen gaat aanmaken voor een eventuele volgende zwangerschap.
    Ook kijken ze of je genoeg rode bloedlichaampjes hebt; die vervoeren het zuurstof door je lijf. Als je dat niet hebt kan je bloedarmoede krijgen en dan krijg je ijzertabletten.

Ik moet vanmiddag prikken en ik zie er zoo tegen op. Ik ben niet hel bang ofzo maarik heb het eeecht niet op naalden..
    en ik wordt ook altijd duizelig enzo.
    weet iemand hoeveel buisjes ze nemen?

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.249
    4.480
    113
    In mijn geval keken ze naar suiker, hb (ijzer) , ze onderzoeken altijd of je hiv hebt (niet schrikken dus is gewoon standaard) toen ik zwanger was van Kylian wisten we niet zeker of ik de waterpokken had gehad dus dat hebben ze toen ook evne onderzocht (had ik dus wel gehad) en dit keer testen ze ook op rubella (rode hond). eventueel je bloedgroep als dit nog niet bekend is.

Bij mij zijn de 4 buisjes afgenomen, ik kijk even de andere kant op als ze prikken maar daarna kan ik er wel weer tegen.

Groetjes Anita

10. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    hmm ja dat is een goede tip.
    Ik kijk ook maar gewoon de andere kant en dan hopen dat ik niet te duizelig wordt. Staan ze je zo stom aan tekijken vind ik altijd.. maja ik kan er ook niks aan doen :(
    dat prikken moet toch gebeuren.. dat snap ik ook wel..
    maar ik beval nog liever geloof ik, dan heb ik daarna tenminste me kindje in me armen! :D

11. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    ik heb blijkbaar maar één ader die goed te prikken is. vinden ze deze gelijk is er niets aan de hand maar als er iemand zonder ervaring prikt... maar nu hebben ze twee keer achter elkaar met 7 dagen ertussen dezelfde ader gepakt dat was niet echt prettig zeg maar.

ik ga zo eens een dagboek kopen om alles bij te houden. als mijn kind dan ouder is laat ik het lezen hoe ik mij gevoeld heb in de zwangerschap :p als het weer eens te laat thuiskomt ofzo XD

12. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    Ja dat is echt heel leuk.
    Ik heb het ook, ik heb een poeziealbumpje van forever friends gekocht. Vond ik ook wel een mooi maatje om dingetjes in te schrijven.. maar de laatste 3 weken heb ik verzuimd :(
    omdat ik zo moe en beroerd was, was blij dat ik me werkdagen doorkwam..

13. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    hier ben ik juist altijd enorm nieuwsgierig hoe die naald er nu in gaat.... Tja heel erg, maar je raakt er ook aan gewernd als je opgegeven moment om de 3 dagen moet ivm hcg waarde na een bbz...

14. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    And now for something completely different: wie heeft er ook zo vreselijke obstipatie? Ben net werkelijk een half uur beziggeweest maar het wil niet voor- of achteruit. Het doet vreselijk pijn, voelt héél ongemakkelijk en ik weet eigenlijk niet hoe ik nu moet gaan zitten.

Ik drink genoeg, heb alleen een keer wat witbrood op, omdat mijn lief geen bruin meer kon vinden en nu dit. Hoe in hemelsnaam kan ik de zaak weer een beetje aan het "doorstromen"krijgen?

Echt..normaliter had ik me er een kriek om gelachen..maar dit is echt voorbij grappig :(

15. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    ja hier ook één! alleen kan ik om de paar dagen wel een klein beetje dus ik probeer het verder niet eens. ik heb wel gelezen dat 's ochtends op de lege maag een glas lauw warm water kan helpen om de boel op gang te krijgen. misschien werkt het!

16. Oh oké, fijn!
    Ik vind het echt geen pijn doen ofzo, of ja niet eng.
    Maar ik heb al vaker bloed laten prikken, en ben bijna elke x flauw gevallen, en daarom heb ik er totaal geen zin in :( .
    Doen ze dat bij je intake bij de VK? Of moet je dan naar een speciaal bureau zeg maar om bloed te prikken?
    4 buisjes bloed :O, oh nee :( .

Ja, het is echt erg. Rillerig, overal spierpijn, kortademig, pijn met ademhalen & hoesten met rare kleuren slijm en bloed.. Sorry :$, voor de vieze details!
    Hoop echt dat ik wat krijg wat helpt en dat het snel weg is.
    Slaap zó slecht nu..

Enne meiden met poepproblemen (sorry weet niet hoe ik het moet noemen), een kiwi op je nuchtere maag, dus niet eerst wat drinken ofzo.
    Maar gelijk een kiwi, dan moet het wel lukken.
    Bij mij wel iig, en doe het tijdig als je weg moet. Anders zit je straks in de auto en heb je een probleem :) .

X

17. Zonnebloem1987

Zonnebloem1987 Fanatiek lid

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Hoi meiden,

Nou hier nog een die echt doodsbang is voor morgenochtend!
    Dan moet ik voor de 4 buisjes.. :rolleyes:
    En aangezien ik ook altijd flauwval..

Brrrr....

Verder hier nog steeds nergens last van..
    Ben ik dan echt de enige?
    Misschien dat ik merk dat ik net wat moeier ben dan normaal, en dat mijn ontlasting harder is.. maar verder?
    Ik voel me prima!

doeiidoeii

18. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Dat bedoel ik dus, ik heb nergens last van.. Ik kan gewoon naar de wc... maar nog maar 4 nachtjes slapen.....

Een dagboekje wilde ik ook bijhouden heb van manlief het zwangerschapsdagboek van anne geddes gekregen.. maar omdat ik me zo "raar" voel heb ik er nog niks ingeschreven..

En spuiten ben er echt heel bang voor... vrijdag na de echo zal er bloedgeprikt worden.... ik ben daar echt benauwd voor, maar ik denk iedere keer doe dat nu maar gewoon, hoe drukker je je maakt hoe slechter het voor je beeb is... Dat zorgt er wel voor at ik het maar op me af laat komen... wie weet hoe ik me na vrijdag zal voelen....

19. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.249
    4.480
    113
    Ehhh veel vezels eten, genoeg drinken, yakult, activa, een lepel olie nemen :( (ik weet het klinkt vies maar bij Kylian hielp het als een tierelier al was ik wel zo aardig om het door zijn fles te doen)

Ondanks dit alles kan ik ook maar om de paar dagen hoor :oops:

eerised ik kan me er wat van voorstellen toen ik voorhoofdholte ontsteking had kwam er ook van alles uit toen het eenmaal doorbrak.

Bloedprikken zul je bij de prikpolie moeten laten doen in het ziekenhuis of zoals hier in het dorp op bepaalde tijden in het dorpshuis ofzo.

Groetjes Anita

20. Siesje

Siesje Actief lid

24 jan 2007
    430
    0
    0
    @5Mare5: in sommige gebieden is het inderdaad nodig heel vroeg je aan te melden voor de kraamzorg. Je doet dit door contact op te nemen met je verzekering. Deze werkt in sommige gevallen samen met bepaalde kraamzorgorganisaties. Niet altijd en in die gevallen verwijzen ze je gewoon door, zodat je alles zelf kan regelen.

Bloedprikken wordt gedaan om de volgende zaken te bepalen: bloedgroep en resusfactor, HIV, Lues, Hepatitis B en bepaalde antistoffen tegen rode bloedcellen.

Deel Deze Pagina