September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Naiobi super leukd at ze zo positief reageerden! Nou geen zorgen meer alleen nog genieten! :)

Doortje werk jij op een groep? met wat voro soort clienten? Ik werkte op een groep tijdens mijn studie en pas geleden heb ik met groepen gewerkt :) Ik werkte toen in een orthopedagogisch behandelinstituut voor kinderen met gedragsproblemen en of stoornissen.. Echt super leuk, nu moet ik zeggen was het niet het werk waar ik voor gestudeerd had, maar heb het wel mogen ervaren en was super leuk en afwisselend werk! Nu observeer ik alleen nog kinderen in groepen en bevalt het me ook prima :)

Ik heb misschien een stomme vraag en msschien moet ik hem hier ook neit stellen, ik had hem al op een ander topic gesteld maar nog geen antwoord :(
    Hoe weet je dat je met een miskraam alles verloren hebt en het zeg maa schoon is vanbinnen? ik heb wel veel bloed verloren en ook wel wat slierten bloed maar dat was het :S

2. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    Zo ben ik weer even:
    Hele lieve vk aan de telefoon gehad. Ze zei idd dat het 2 kanten op kan gaan. De echo kan te vroeg zijn geweest en de bloedingen kunnen bij de zwangerschap horen. Maar als het hartje nog niet klopt donderdag dan moet ik er vanuit gaan dat het mis is. Het heeft dan ook geen zin om bloed te laten prikken daarna, omdat het hcg gewoon nog in je lijf zit. Ik vroeg hoe het zat met het opmeten van het vruchtje en toe zei zij dat het heel goed kan dat het vruchtje overeenkwam met 6 weken (ik zei dat dat mogelijk was ipv 7 weken)en dat ze het daarom niet heeft opgemeten. Of wel opgemeten, maar niet opgeschreven.
    Veel dingen gezegd die ik al wist, maar toch fijn om iemand te spreken!

@elegance: ik werk in de kinderpsychiatrie met kinderen met een laag IQ en een psychiatrische stoornis. Dit is op ma en di. Op wo en do kom ik bij hun ouders thuis om oudertraining te geven.
    Ik heb trouwens na de miskraam na 1 1/2 week nog een echo gekregen om te checken of alles schoon was. Denk je dat er nog wat is achtergebleven? Ik hoop het niet voor je!

3. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Wat fijn dat je dat je je iig gehoord voelt.. Ga je zonder teveel stress de donderdag halen? mocht je het moeilijk hebben, hoef je hier maar te gillen he :)

Dank je voor je uitleg, ik heb nu idd nog het gevoel dat er wat achtergebleven is. Nog een drukkend gevoel in mijn baarmoeder, dit zou ik eerder omschrijven alsof mijn baarmoeder aan het groeien is. Dat is natuurlijk niet zo, maar zo voelt het. Daardoor heb ik het idee dat het vruchtje er nog inzit. ik heb ook geen grotere stolsels gehad :S Dat maakt me dus wel ongerust aangezien ik liever geen curretage zou ondergaan..

vinden juliie het trouwens vervelend dat ik nog hier mee klets aangezien ik niet meer hier hoor? Ik kan me dat nml wel vorostellen.. :S

4. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    elegance: doe niet zo raar. ik vind het sowieso gezellig als je nog hier mee blijft kletsen, zeker tot jij je bij een andere maand mag aansluiten ^^

Doortje: fijn dat je er toch even met iemand over kon praten. ik blijf voor je duimen.

ik ben nog steeds redelijk misselijk maar ben ook veel tel aat naar bed gegaan. zometeen ga ik een dagboek kopen samen met me man en nog wat winkelen.

5. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Nou Elegance..natuurlijk blijf je meekletsen als je het prettig vind :D

6. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Super leuk zo'n dagboek, die heb ik ook gekregen :):) van anne geddes.. Gek genoeg heb ik er nooit wat ingeschreven :)

Dus hij gaat mooi blanco mee naar een volgende keer :)

7. Femya

Femya Niet meer actief

Hallo allemaal,

iedereen die een afspraak heeft vandaag heel veel succes!

Doortje meid wat een onzekerheid, ik duim zo hard dat het goed gaat! Fijn dat het opluchtte om met de vk te praten, goed dat je gebeld hebt. *knuffel*

Elegance natuurlijk mag je hier mee kletsen, doe wat goed voelt voor jou hoor. Wat een mooie symbolen die pandora bedeltjes, jeetje dat is echt super zeg :) En helemaal dat je het nu wat meer los kan laten, heel fijn. Is het misschien een idee om je HCG te blijven testen met die kruidvattesten 2 voor 5 euro? Om te zien of het inderdaad daalt? En ik heb na mijn vmk gewoon nog een ronde gewacht om mijn lichaam tijd te geven om alles schoon te maken. Maar je kan natuurlijk ook even je vk vragen of het gebruikelijk is dat je je buik nog voelt.

Welkom nieuwe zwangeren, super gefeliciteerd! Wil je op de lijst van de septembermama's kun je een PBtje sturen met je gegevens naar Betty Boop, Babijtje of naar mij.

Gisteren heb ik mijn vader verteld dat er nog een kleinkind aankomt, hij was jarig en ik gaf hem een rompertje met de tekst Ik ben opa's trots. Oh zei hij, mooi. Ik vroeg pap weet je wat het betekent? Ja zei hij, en hij vroeg je bent in verwachting toch? Ja inderdaad, mijn broer en schoonzus zaten erbij en iedereen feliciteerde ons. Mijn vader zei we krijgen er weer een bij. Hij was erg blij met het nieuws. Later gingen we uit eten en daar zei hij dat het wel jammer was dat oma het niet mee mag maken. Dat vond ik wel mooi zoals hij meteen zei oma, ipv mijn moeder. Het dochtertje van mijn broer reageerde ook echt super, ze vond het helemaal geweldig. Al met al een geslaagd weekend.

Verder ben ik echt heel erg moe, erg vervelend. Moet je daar steeds aan toe geven of niet altijd? Als ik dat doe kom ik nergens meer aan toe denk ik...

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Zo hier even een verslag van mijn bezoek bij de vk.

Om 9 uur er zijn en we konden meteen door naar de assistent.

Bloeddruk was 140/85 (voor mijn doen hoog maar was ook zenuwachtig)
    Gewicht 107.9 (das dus ruim 2 kilo afgevallen).
    Uitslag bloedonderzoek, alles goed .

Toen wachten op de vk, tegen 9.15 uur aan de beurt (lekker snel dus).
    Even gepraat over de klachten (misselijkheid).
    En toen mocht ik op de bank gaan liggen, na een kwartier zoeken met de dopler nog steeds geen hartslagje gehoort (wel die van mijzelf).
    Ondanks de geruststellende woorden van de vk schiet ik in de stress, ik wil zekerheid zelfs als ik iets te horen krijg wat ik eigenlijk niet wil horen.

Er wordt een collega opgebeld (die op dat moment bij een bevalling is) en ik heb mazzel na 20 minuten wachten mag ik weer op de bank (met blote buik).
    De echo gaat op mijn buik en meteen is duidelijk waarom we het hartje niet horen.

Jezus wat een druktemakertje zeg, schoppen, slaan, koppeltjeduikelen, rondjes draaien het lag echt geen moment stil.
    Zelfs met het echo apparaat hebben we het hartje maar 2 sec kunnen horen voordat frutsel weer weg schoot. :) .

Wat een opluchting, later zei jan dat als die collega niet was gekomen hij zelf het echo apparaat wel bedient had 8)

Voor de foto zie mijn album.

Zo en nu ga ik rustig even bij lezen.

Groetjes Anita

9. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Zooo..dat ziet er goed uit Pluk!

@Twinkle: vervelend he..die moeheid. Ik kan soms regelrecht crashen op de bank of er echt een beetje naar van worden. De ene keer geef ik er eerder aan toe dan de andere, hangt er ook een beetje vanaf of ik nog van alles moet doen en hoe ik me verder lichamelijk voel. En dan nog probeer ik het te beperken tot een uurtje liggen per keer, want anders ben ik bang dat mijn ritme wordt verstoord en ik 's nachts niet kan slapen.

10. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Nou, fijn datje ff met de vk hebt kunnen praten, Doortje. Ik duim de komende dagen me helemaal lens voor jou! Ik denk aan je!

Elegance, gewoon lekker blijven meekletsen als je daar zin in hebt, joh ;) Ik vind het überhaupt al knap van je dat je dat doet.. Ik zou het niet kunnen, hoor!

Oh, Twinkle wat leuk dat je familie zo leuk reageerde! Heerlijk is dat dan, hè? Wij gaan het de rest van de familie die het nog niet weet met Gabriëls verjaardag vertellen door hem een shirtje aan te trekken met op de voorkant: Onder dit vieze shirt en boevengezicht zit een gouden hartje toch lief en fijn... Op de achterkant: Zodat ik een grote BROER kan zijn!
    En de week erna heb ik een reünie van m'n oude klas en parallelklas bij ons thuis en dan gaan we het hen ook vertellen(Als ze het dan nog niet gezien hebben :p)

Fijn Pluk dat alles goed was met je hummel! Wel ff schrikken als je idd niet het hartje kunt vinden! Maar 't is gelukkig wel goedgekomen!

Voor wie ik vergeten ben, sorry! Zwdementie slaat weer toe!

11. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @pluk moooie echo meis :)

@Twinkle fijn dat het nieuws bij jou ook zo goed is gegaan :)

12. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    @twinkle: ze zeggen altijd dat je er wel aan toe moet geven. ik zat er zelf ook al aan te denken dat ik misschien toch weer een ijzertekort heb. als kind altijd gehad. misschien is dat bij jou het geval? dan kan je er wel wat aan doen en hoef je niet zo moe te zijn.

@pluk: wat fijn dat ze daar zo goed met jou zijn omgegaan. en nog veel leuker dat alles goed is!

13. Femya

Femya Niet meer actief

Wat een mooie echo Pluk! Super zeg :D
    Was het een spoedecho? Dat staat in je album erbij.

Ja Hellen erg vervelend, maar ik heb ergens gelezen dat je daaraan toe moet geven als je moe bent. Ik vraag me af in hoeverre ze dat bedoelen. Maar goed, ik ben gelukkig niet misselijk, een klein beetje weeig soms, dus als het dan alleen moeheid is dan vind ik het prima.

Ik ga trouwens vrijdag naar de 9 maandenbeurs, ik heb er echt zin in. Lekker rondkijken en ondertussen gezellig dagje met mijn vriendin doorbrengen.
    Die ochtend heb ik trouwens ook weer een echo in het ziekenhuis voor dat onderzoek waar ik aan mee doe. Ik vind het wel steeds spannender worden zeg, met 6 weken ging ik zonder twijfel naar de vk, maar de volgende echo ben ik bijna 9 weken en ben ik zo benieuwd of het allemaal nog steeds goed gaat. Terwijl er helemaal geen tekenen zijn dat het niet goed gaat, maar toch... Hebben jullie dit ook? Het wordt een steeds grotere klap als het dan toch mis blijkt te zijn denk ik, wrs vind ik het daarom allemaal wat spannender.

14. Femya

Femya Niet meer actief

Ja inderdaad Naiobi, bij jou ook gelukkig :)

Hmm Mare dat zou misschien kunnen, al denk ik niet dat ik daar heel snel last van krijg, maar je weet het nooit. Woensdag over een week zullen ze wel bloed afnemen om te testen.

Wat een leuke tekst op het shirt Andi! Dat zal wel leuke reacties gaan geven.

15. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    ik heb vorige weel erg zitten twijfelen. ik had een paar dagen waar ik mij gewoon te goed voelde. ik heb zo zitten zeuren dat mijn man een zwangerschapstest heeft gekocht. die heb ik niet gedaan. toen dacht ik toen ik op het werk was dat ik was gaan vloeien. het bleek alleen maar een heleboel afscheiding te zijn... ik moet nog een week wachten op de volgende echo en vind het erg spannend. als het dan goed is zal ik mij wel gerustgesteld voelen denk ik.

16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Ja want ze konden dus het hartje niet vinden en ik had "de" echo al bij 8 weken gehad, dus het was niet de bedoeling dat ik een echo zou krijgen :)
    Had er stiekum wel op gehoopt maar niet op deze manier, maar de vk die ik nu had was nog niet kundig met de echo en ik wilde niet naar huis zonder zekerheid :(

Groetje sAnita

17. Femya

Femya Niet meer actief

Oh ja dat had je al geschreven Pluk, ben niet helemaal helder vandaag.

Mare dat denk ik inderdaad ook, bij elke echo ben je weer wat geruster en na 12 of 13 weken is die grens ook bereikt. Maar de echte rust (nou ja rust) zal pas komen als ze geboren zijn denk ik ;)

18. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    @ twinkle, dan komen er weer andere zorgen, nooit meer rust :D

19. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @Naiobi; fijn dat je (schoon)ouders leuk gereageerd hebben

@Doortje; fijn dat je een aardig vk aan de lijn had. Worden spannende dagen dus. Duimen draaien op volle toeren hier hoor!

@Elegance; tuurlijk mag je hier blijven mee kletsen. Vind het supermoedig dat je dat kunt en dat je iedereen zo steunt!

@Twinkle; wat reageerde je vader lief op jullie leuke nieuws

20. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Ooooooooh wat zal ik doen , je verder laten dromen of je belletje laten barsten.

nee hoor zodra ze geboren zijn ga je je zorgen maken of

- het wel goed groeit
    - het wel goed eet
    - jij het wel goed doet
    - of het nog wel ademt als het slaapt
    - of het nog wel ademt als het door de voedingstijd slaapt
    - of het zich wel goed ontwikkeld
    - of het geen scheef hoofdje heeft
    - of het wel genoeg woordjes zegt
    - of het wel genoeg fruit eet
    - of het niet al had moeten kruipen/staa/lopen/zitten
    - of het niet stikt in het koekje dat je net gegeven hebt