September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. slaapzak

slaapzak Bekend lid

20 jun 2008
    777
    0
    0
    verpleegster
    limburg
    voor alle meiden in moeilijke tijden!
    xxxxxxxxxjjjeeeesssss en een dikke knuffel.

2. ZusjeVoorLynn

ZusjeVoorLynn Bekend lid

16 sep 2008
    563
    0
    0
    full time mamma :)
    @Jusi: goedemorgen, ik heb toch nog 5 uurtjes kunnen slapen gelukkig, bedankt voor je berichtje doet me goed ;).

ik hou jullie op de hoogte :)

groetjes my

3. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Goedemorgen dames,
    vandaag is echo day :) Ik hoop dat alles schoon is en meeen curretage bespaard kan blijven... Als dat zo is ben ik vanaf vandaag weer een officiele klusser :)

Brusje jij heel veel plezier met je echo, vergeet door de spanning niet te genieten! je maakt dit maar een keer mee :)

Voor de andere dames, een gezellige vrijdag!

Doorrtje, ik hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen en vandaag een beetje meer uitgerust dan gisteren bent...

4. hummeltje2009

hummeltje2009 Actief lid

5 jan 2009
    362
    0
    0
    haarlem
    heel erg veel succes vandaag elegance!

alle andere meiden met een afspraak ook!

iedereen beetje goed geslapen?

5. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    @ Doortje: Een hele dikke knuffel. Mooi dat jij en je man zo afscheid hebben kunnen nemen van jullie kindje. Op naar een succesvolle ronde hoor!

Ik schrik wederom van de aantallen vlinders hier. Ik wist dat het mis kan gaan..maar zó veel?

Ik ben alleen nog maar moe. Ik word wakker...doe er lang over om me een beetje mens te voelen, ga werken, doe een boodschap, kook, eet en ruim op en dan..ben ik óp. Ik ga steeds vroeger naar bed, maar voel me niet bepaald minder moe.

Vanavond ga ik voor 5 hele dagen naar Lief. We zouden carnaval gaan vieren in Breda, maar gezien mijn toestand is daar maar van af gezien. Ik zou het echt niet trekken. Ik vind het jammer voor hem, hij is een geboren Kielegattenaar, maar ja...ik vind het ook wel lief dat ie gewoon bij mij blijft. Ik had hem nl. gezegd, dat ik het echt niet erg zou vinden als ie dan alleen ging. Maar dat wil hij niet. Is best lief, he?

6. hummeltje2009

hummeltje2009 Actief lid

5 jan 2009
    362
    0
    0
    haarlem
    dat is wel heel erg lief ja! zo is mijn vriend ook, als ik me moe voel dan gaan we niet... (we vieren geen carnaval dan, maar met andere dingen)

over dat moe zijn heb ik ook, maar langzamerhand word het al minder bij mij, gelukkig!
    sterkte daarmee en het gaat wel weer over, al duurt het nog wel eventjes helaas...

7. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    @elegance: nu heb ik je gemist! hoe was de echo?

@hier: wel ok geslapen, mijn man was erg onrustig (zijn manier van verwerken denk ik). Nu weer krampen..naweeen denk ik. Wilde boodschappen gaan doen, maar dat is mijn man nu gaan doen (voordat hij gaat werken). En die kl*te test is ook nog steeds positief! (dat ik dat ooit nog zou gaan zeggen ;))

8. LaJet

LaJet Lid

29 jan 2009
    24
    0
    0
    Apart, vandaag voor het eerst weer eens uitgerust wakker geworden en niet zo zwaar misselijk! valt me op dat het echt van uur tot uur kan verschillen zeg.

Gisterenmiddag kon ik mijn ogen nauwelijks openhouden. Na een flinke bonbon was ik in de avond klaarwakker (zou chocolade dat effect hebben?).

Geen pijl op te trekken.

Een fijne dag vandaag allemaal met hopelijk milde kwaaltjes!

9. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    @brusje en andere dames met een afspraak: veel succes en plezier! Vanaf nu alleen nog maar gezonde baby's!

10. LaJet

LaJet Lid

29 jan 2009
    24
    0
    0
    Ik denk trouwens dat ik eind volgende week mijn zwangerschap op mijn werk vertel. Ik lees uit jullie reacties dat het handig kan zijn om het toch vroegtijdig te vertellen.

grtjs,
    Lajet

11. Medde

Medde Lid

8 jan 2009
    55
    0
    0
    @Ladymoi, ik heb dat ook. Heb (nog) nooit een miskraam gehad maar ik ben ook pas gerustgesteld als ik een mooie echo heb gehad en als die eerste 12 weken erop zitten dan ben ik denk ik echt gerustgesteld. Volgens mij zijn dat soort gevoelend wel normaal. Maar inderdaad; zo'n forum is leuk maar je ziet ook wat er allemaal mis kan gaan.

@iedereen met een afspraak: veel plezier!

@elegance; hoe raar het ook klinkt; ik hoop dat er op je echo 'niets'te zien is zodat je opnieuw kan gaan proberen een kindje te krijgen

Fijne dag allemaal!

12. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    brusje en elegance succes met de echo's!

vermoeidheid? ja ik heb de hele dag over het gevoel dat ik slapen moet en als ik op bed lig ben ik te misselijk om te slapen. heb zo weer de halve nacht wakker gelegen. van mij mag dat snel over zijn.

van gisteren doet mij nog steeds alles zeer, mijn heupen en onderrug vooral. een soort spierpijn. hmm dat krijg je als je niet meer kan sporten van de misselijkheid.

13. LaJet

LaJet Lid

29 jan 2009
    24
    0
    0
    De maanden voor de zwangerschap deed ik nog aan touwtje springen. Vond dat echt heerlijk. Maar nu durf ik het eigenlijk niet meer, omdat je zoveel schokken opvangt. Of zou het wel gewoon kunnen?

14. Femya

Femya Niet meer actief

Goedemorgen!

Afspraken voor vandaag
    BrusjeVoorLynn Echo
    Andi Termijn Echo 09.30 uur
    Torties 12 weken Echo

Heel veel plezier en succes allemaal!

Er zijn inderdaad wel heel erg veel vlindertjes deze maand, ik had iet gedacht dat het zo een hoog percentage zou zijn.
    Vanmorgen was ik in het ziekenhuis voor het onderzoek waar ik aan mee doe en ze vertelde me dat het in 15% van de gevallen mis gaat. Daar zitten we deze maand dus boven helaas.

Ik heb een prachtige echo gehad :D , alles was goed en zag eruit zoals het hoorde. Ik zag al duidelijk het hoofdje en het begin van de armpjes en beentjes, heel erg leuk om te zien! Het hummeltje is nu 2 cm en het hartje heb ik ook nog niet gehoord, wel gezien. De foto komt later. De termijn klopt ook precies, morgen ben ik 9 weken (banner geeft het verkeerd aan, maar de uitgerekende datum klopt wel), dus dat begint al op te schieten. De kans dat het nu mis gaat wordt steeds kleiner gelukkig.
    Dus straks lekker met mijn vriendin op de 9 maandenbeurs rondwandelen.

Meiden waar het minder mee gaat wil ik heel veel sterkte wensen en een knuffel voor Doortje. Hopelijk gaat het snel beter met je.
    Elegance wat fijn dat je toch lekker hebt kunnen genieten van je bad. Veel succes straks bij de echo, ik hoop dat het beeld goed is en dat jullie weer kunnen klussen!

Lajet je moet doen wat goed voelt voor jou met je werk, als je het voor je wil houden is dat ook prima hoor.

Ik ga me klaarmaken om te gaan, fijne dag allemaal!

15. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    @lajet: ik zou het niet precies weten of je het nog mag doen. op zich zeggen ze dat de baby goed beschermd is. misschien even aan je vk vragen dan heb je wat meer zekerheid!

@twinkle: leuk dat alles goed gaat! veel plezier op de negenmaandenbeurs!

16. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    @twinkle: wat fijn dat je je kleintje weer hebt gezien! Heel veel plezier op de beurs!

17. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    @mare: oei, klinkt als bandenpijn, hoort erbij meid! Vandaag even rustigaan doen, he?

18. Medde

Medde Lid

8 jan 2009
    55
    0
    0
    @iedereen; hoe groot is een baby van bijv. 10 weken? Op internet lees je overal andere lengtes (van 3 tot 5,5 cm) terwijl ik net bijv. bij Twinkle lees dat haar baby die op schema ligt 2 cm is. Op internet zeggen ze dat je baby bij 9 weken al 4 cm is.... hoe zit dit precies? Bedankt!

19. Femya

Femya Niet meer actief

Thanx voor de reacties :D

Medde in de boeken die ik heb staat dat als je in de 9e week zit van de zwangerschap dat het kindje 14-20 mm is, dat klopt nu dus precies. Einde van week 8 en het kindje is 2 cm.

20. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Het schijnt te komen, omdat sommige bronnen de totale lengte vermelden, terwijl bij een echo de Kop-Romp (lees; van kop tot kont) lengte wordt gemeten. Dat is dus zonder eventuele staart of beentjes. Mijn uk was met 9 weken 2,5 cm en dat is ook helemaal in orde.

Deel Deze Pagina