September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Femya

Femya Niet meer actief

Haha hier nog een hummeltje, we kunnen tot nu toe echt niets anders verzinnen dan hummeltje. En het klinkt ook zo schattig.

Hummeltje mooi dat je het kindje zo wil noemen als 2e naam. Ik wil als we een dochtertje krijgen haar in de 2e of 3e naam vernoemen naar mijn moeder die in sept 2007 is overleden.
    Ik heb je gegevens erbij gezet trouwens.

Andi leuke site, mooie namen heeft Gabriël!

2. hummeltje2009

hummeltje2009 Actief lid

5 jan 2009
    362
    0
    0
    haarlem
    dat is ook een mooie gedachten twinkle!

voor de eerste naam zijn wij klaar voor een meisje.. nu nog een jongen. iedereen helpt mee, maar we weten het echt niet!

dank je voor het erbij zetten! vergat het echt elke keer...

volgens mij word hummeltje heel erg veel gebruikt :D

3. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    @ andi, mooie buikfoto ook hoor ,je ziet het echt duidelijk al :D , zie trouwens dat je in Rotterdam bent geboren :D

En volgens mij hadden we niet echt een bijnaam voor Manolito, hij is wel vernoemd naar mijn vader die dus ook in 2007 is overleden.

Als het nu een meisje word, vernoemen we haar naar mijn moeder en schoonmoeder, hebben allebei dezelfde naam, dus dat is makkelijk, maar dan idd ook als 2e of 3e naam.

Als het weer een jongetje word, dan word hij niet vernoemd denk ik.

4. hummeltje2009

hummeltje2009 Actief lid

5 jan 2009
    362
    0
    0
    haarlem
    dat is makkelijk dan joyce, beide dezelfde naam.

verder wil ik geen vernoemingen hebben in de naam, omdat er nogal wat jaloezie kan zijn in de familie hier... en niemand weet dat die tweede naam van ons eigenlijk de namen van mijn moeder zijn geweest, weet alleen ik :D

5. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    :D , ja maar omdat we manotje naar mijn vader en schoonvader hebben genoemd, 2e en 3e naam, is het wel leuk om als het een meisje wordt, de naam van mijn moeder en schoonmoeder te geven als 2e naam :D

En tja als het weer een jongetje wordt dan wordt hij niet meer vernoemd, anders blijf ik bezig :D

6. hummeltje2009

hummeltje2009 Actief lid

5 jan 2009
    362
    0
    0
    haarlem
    dat is wel leuk ja zo :D

maar idd, je blijft aan de gang anders!

7. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Andi super leuke site!
    En wat gaaf je buikje is echt al goed te zien! :):)
    Hoe is het met de buikjes van de overige dames? :)

8. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    Hoi dames,

na de gyn nog even langs schoonmoeder geweest en daarna boodschappen en nu eindelijk thuis.

Met ons kindje was alles goed. ben waarschijnlijk wel twee dagen verder ^^ scheelt weer :p
    We hebben op de inwendige echo eigenlijk alles wel gezien, de handjes de beentjes, de navelstreng en het hartje en we hebben heel kort ook het hartje mogen horen. Heel bijzonder. Ik ben nu definitief niet meer van de roze wolk af te slaan!

9. Femya

Femya Niet meer actief

Oh Mare wat super voor je, leuk hoor! En het hartje gehoord, kan me voorstellen dat je op je roze wolk zit :D

Elegance hier een klein buikje, als ik positiekleding aantrek lijkt het al heel wat, maar in mijn gewone broeken zie je het niet echt. Gelukkig maar, ik wil het echt nog even voor me houden.
    Hoe gaat het op je werk nu? Hoe reageerde je baas op je verhaal? Ik hoop dat ze een beetje rekening met je hebben gehouden de laatste tijd.

10. hummeltje2009

hummeltje2009 Actief lid

5 jan 2009
    362
    0
    0
    haarlem
    hier is het buikje al behoorlijk goed te zien en ook al probeerde ik het nog te verbergen... mensen vragen het nu stiekem aan anderen of ik zwanger ben... ze komen nog neit echt op mij af. (kan ook gewoon flink aangekomen zijn :p )

11. vlindertje85

vlindertje85 Actief lid

24 jan 2008
    280
    0
    16
    hoi dames,
    lees vandaag ook weer ff mee ondanks de misselijkheid.heb vandaag tabletten ervoor van de dokter gekregen ze heten EMESAFENE.hopen dat ze goed helpen.
    verder ben ik alleen erg onzeker over mn zwangerschap omdat ik al een paar dagen geen gevoel meer in mn buik heb.vanaf dat ik wist dat ik zwanger was werd ik elke ochtend met een soort bandenpijn wakker en zere borsten.maar nu al bijna een week niets meer aan de hand en geen zere opgezette buik meer vreemd he?hebben meer dames dit?begin me echt zorgen te maken.groetjes

12. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Dank je! :D
    Okaydan. Tja, Gabriël is ook een erg mooie naam. Wij hebben Gabriël vernoemd naar mijn favoriete zusje waar ik het beste mee kan omgaan, Gabriëlle. Wel een mooie gedachte dat je het zo wil gaan vernoemen!
    Ja, klopt! Heb er 15½ jaar gewoond ;) Heijplaat, Ommoord en Zevenkamp. Welk deel woon jij dan?

Dank jullie voor de complimenten!
    Jaa, 'tis hier idd goed te zien dat buikje! Heb net een zwbroek gekocht bij de Miss Etam, mocht tijd worden, want ik pas nog maar 2 broeken van me :-S 1 heupbroek en een stretchbroek en daar houdt het dan ook mee op.

Zo, nog ff een boodschapje doen voor een vriendin en dan ben ik er zo weer!

13. Femya

Femya Niet meer actief

Hoi meis, als je je zorgen maakt is het misschien verstandig om je vk te bellen, misschien mag je tussen door een echo laten maken. Heb je al een eerdere echo gehad en gezien dat alles goed is of nog niet?
    Ik hoop dat je je onterecht zorgen maakt.

Andi het is ook fijn om nu een legging aan te doen met een tuniekje of jurkje erop, staat erg leuk en zit heel lekker. Voordat ik zwanger was ben ik met het oog op een evt zwangerschap kleding gaan kopen en toen kwam ik met een aantal jurk/tuniekjes thuis.

Meiden ik ga naar huis, iedereen een fijne avond. Ik ga niet meer achter de pc zitten vanavond.

14. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Ja wel heel lief, dat ze het kon voorstellen dat ik wat verstrooid was.. verder heb ik vorige week keihard gewerkt en is mijn caseload na 3 weken al bijna aan de top.. dus ik bedoel.. zoveel rekening is er ook niet mee gehouden... maar ik hou wel rekening met mezelf, heb bv vandaag thuis gewerkt.. :) En dan merk je toch dat je nog niet helemaal 100 bent, heb vandaag ook last van diaree klinkt echt ff vies :D en ik heb er echt nooit last van.. kan het me geeneens meer herinneren.. :) Maar verder gaat het goed :) we kunnen weer klussen, alleen nog wachten op het ei :)

Mare super goed nieuws! gaaf hoor! nou geniet van je roze wolk :):)

15. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @Mare; Super dat je een goede echo had. Lekker genieten van de roze wolk

@andi; lekker geshopt? en mooie site hoor!

16. Hé hallo!

Alles goed hier?
    Hoe zijn de echo's en afspraken gegaan vandaag?

Leuke dingen gedaan dit weekend?
    Ik heb een leuk weekend gehad, maar ook een beetje raar, mn zwagertje is een beetje gehersenspoeld door zn vriendin en er is nu een heel drama in de schoonfamilie :( !

Maar zaterdag gezellig gegeten bij familie van mn vriend(oom & tante), die hebben zelf een zoontje van 5 en een kleine meid van net 3.
    Hebben gezellig heel de avond bij mij en mn vriend rondgehangen en gezeten, heb echt een aantrekkingskracht op kinderen, heel gek..

Kan niet wachten tot het maandag is!

Xx

17. candyjunk

candyjunk Lid

26 dec 2008
    24
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ook ik ben in september uitgerekend, 28 september. Vandaag eerste bezoek bij vpk gehad, zit enorm te twijfelen over de combinatietest. Wel doen, niet doen, wat als...
    Ben wel enorm benieuwd naar de echo, kan het nog steeds niet zo geloven dat ik zwanger ben, ondanks dat ik een gat in de dag slaap ;) Zo ontzettend slaperig, echt vervelend.

Heel veel groetjes, C.

18. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ha 5Mare5 : fijn dat je zo'n goede echo had!

En welkom Candyjunk. ik heb ook even zitten dubben over de test. Wij hebben besloten ze niet te doen.

Pff...moe terug van een middagje Deventer. Maar wél met beha. Geen meegroeibeha, maar een héél stevige sportbeha in maat G :confused: Nu al! Héél degelijk en stevig..maar..toegegeven: hij zit geweldig. Mag ook wel voor die prijs.

Over vernoemen: Lief zijn ouders zijn beiden al overleden. Vooral van zijn moeder weet ik, dat ze enorm uitkeek naar de dag dat ze oma zou worden. Ik wil ons kind dan ook wel vernoemen, maar dan wel de namen "verbouwen"tot een leuke moderne naam.

Gister nog de verrassing van de week, toen mijn broer belde met de mededeling dat ie een auto voor me had. Mijn Lief heeft geen auto en ik alleen een heel kleintje en we hebben het beide niet zo ruim. Omdat hij alleen niet bij mij thuis binnen mag ( het hele ex-verhaal) en ik bang was, dat ik op den duur misschien niet meer kan rijden, wilden we voor hem een 2e handsje kopen. Elke keer 150 km heen en 150 km terug is best veel als je zo moe bent zoals ik nu.
    Dat had ik dus thuis verteld. En gister kreeg ik een foto van een heel leuk wagentje toege-smst met de tekst "gefeliciteerd met je nieuwe auto". Nou jaaaa..te gek he? Maar wel in dankbaarheid aanvaard. Ik heb nu een ouder, maar goed en groter ( dus steviger) auto en mijn rijdende rolschaats gaat nu naar Lief. Ben zo blij!

Weet je wat ik ook al begin te krijgen? Een vage zwangerschapsstreep. Lief én mijn ma hebben het ook gezien. Vooral boven mijn navel richting de maag is ie al zichtbaar. Is dat niet wat vroeg?

19. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    Ik wist het ook niet zeker of ik de 12 en de 20 weken echo wilde. heb het vandaag ook even overlegd met de gyn. hij vroeg aan mij: als uit de nekplooimeting een risico blijkt wil je de zwangerschap dan afbreken? mijn reactie was nee. toen zei hij dan moet je die echo ook niet doen.
    hij zei dat je je dan alleen maar gek maakt en dat klopt ook wel.
    de 20 weken echo doen we wel om te kijken of er geen afwijkingen zijn waardoor het bijvoorbeel verstandig zou zijn om in het ziekenhuis te bevallen.

20. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @Hellen; eindelijk een bh gevonden! ooooooooh wat een lieve familie heb jij. Toppie zeg die auto, het is je gegund!

Deel Deze Pagina