September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    ja kletsen is idd leuk, ik heb hier vooral niet echt vriendinnen en deze week was echt super eerst me zusje op visite dan me beste vriendin...

ik heb het wat eten betreft wel makkelijk, ik ben vegetarier, ik lust geen koffie en andere genotsmiddelen als drank en sigaretten heb ik ook nooit gebruikt. alleen kaneel vind ik lastig

2. Femya

Femya Niet meer actief

Goedemorgen,

ik heb zo lekker geslapen vanacht, heerlijk. Even alle moeheid eruit en lekker fris aan de dag beginnen.

Oh jammer Betty Boop, maar goed als jullie elkaar toch niet helemaal liggen. Ja wie weet is het een van ons haha.

Gefeliciteerd met je vriendin MamavanBas, leuke naam! Haha wat leuk te lezen dat je zo enthousiast bent!

Leuk Babijtje dat je cadeautjes hebt gekregen, lief zeg! Ik heb het nog maar tegen een aantal mensen verteld en heb 2 cadeautjes en 2 kaarten gekregen, echt lief hoe mensen meeleven :D

Sterkte met je bandenpijn Andi!

Dina haha nieuwe verslaving. Ik heb alleen heel af en toe trek in een glaasje wijn, en mensen om me heen zeggen dat dat wel mag af en toe na de 3 maanden, maar ik ga het echt niet doen. Ik ben gelukkig niet zo'n vleeseter, dus filet lust ik niet en biefstuk vind ik ook niet echt lekker.

Eerised gaat je vriend straks binnenlandse ritten doen als de kleine er is, of blijft hij dit doen?

Leuk Mare dat het zo gezellig was met je vriendin.

Als het goed is gaan we vandaag naar de oma van mijn vriend in Venlo en dat is een behoorlijk stukje rijden vanaf hier, maar even afwachten of mijn vriend nog zin heeft, hij is nogal laat gaan slapen vanacht, dus ik ben benieuwd.

Fijne dag allemaal!

3. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Goedemorgen! :)
    Hier gaat alles goed.

Gisteren had ik wel ineens enorme buikpijn, dat ik de vk maar gebeld had.
    We mochten gelukkig komen om het hartje te komen luisteren, alles was nog goed. :D
    Het is waarschijnlijk het verschuiven van de baarmoeder en dat kan nogal pijnlijk zijn.

Hoe is het met jullie allemaal?

4. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Hier gaat het allemaal weer beter. Gelukkig, want ik voelde me doodellendig gister. Ik was blij, dat ik voldoende was opgeknapt om naar het oosten te rijden.

Afgelopen week kreeg ik van een collega 2 piepkleine gebreide slofjes. Zooooo leuk :D En nu heb ik een 2e hands angelsounds besteld via dit forum. Ik hoop over een weekje of 2 wat te kunnen horen!

Helaas is de stoelgang weer ff verminderd. Da's minder. Maar ach....ik blijf braaf mijn lijnzaad eten.

En jaaa..ik mis ook dingen. Een lekkere sappige biefstuk. Of een broodje lever ( heb het net voor Lief klaargemaakt...water liep me in de mond). Gerookte zalm....hmmmm.

Gelukkig kwam ik erachter dat feta (van Apetina) gewoon van gepasteuriseerde melk is, dus ik heb lekker wat salade ermee gemaakt. En donderdag heerlijk een bruschetta met geitenkaas en honing op met de lunch. Ze konden me laten zien dat het ook gepasteuriseerd was. Hmm..ik had het al die tijd gemeden en gemist, dus ik heb gesmuld. Jammer alleen, dat ik na elke maaltijd weer misselijk word, maar het wás heel lekker.... :p

5. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Goedemiddag!

Hm, Jusi, da's wel ff schrikken van die buikpijn! Maar goed dat alles wel goed was!

Ben er trouwens vandaag achtergekomen dat een dochter van vrienden van ons bij ons uit de kerk óók in verwachting is en óók in september is uitgerekend *kijk gauw om zich heen of ze toevallig het verhaal herkent* :) Echt leuk voor hun! Ze worden dan voor de eerste keer opa en oma. (En aanstaande opa had al regelmatig lopen jekkeren van wanneer hij nou eens opa gaat worden. :) Je had hem vandaag moeten zien. Trots als een pauw. Haha!)

Zo, morgenochtend de boel maar eens voorbereiden en schoonmaken voor Gabriëls verjaardag morgen. :) Misschien komt mijn schoonvader straks nog voorbijwaaien.

6. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    Hier ook heeeeeeeeeeerlijk het klokje rond geslapen, van 10 to 10 echt heerlijk...

Goed te horen hellen dat het wat beter gaat....

Hier even een dagje thuis... Partner heeft veel werk ivm lycos die stopt met website hosting...

7. MamaVanBas

MamaVanBas Bekend lid

22 sep 2008
    988
    0
    0
    Gelderland
    Jaaaaa ik ga zo eventjes kijken bij dr en dr ventje!:D

Ben helemaal zenuwachtig haha gek is dat he

8. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    Heel veel plezier genieten he...

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Ohhhh weet je waar ik steeds zin in heb in TAART, en het rare is dat ik normaal helemaal niet warm loop voor taart (ja appeltaart zonder slagroom of een tompoesje zo af en toe).

Vandaag heb ik een nieuwe fiets besteld, zo gaaf mijn allereerste nieuwe fiets, voorheen koos ik altijd 2de hands.
    Een sparta ion, lage instap, helemaal zwart en een nieuw fietsstoeltje (die kreeg ik erbij omdat mijn fietsstoeltje niet op de nieuwe fiets past).
    Zie me straks al helemaal fietsen, kindje voorop en kindje achterop, fietstassen eraan (op en top nederlands 8) :) ).

En om de middag helemaal relaxed te maken is Kylian onder tafel in slaap gevallen (RUST ;) :) )

Groetjes Anita

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Het lukt me niet om het plaatje hier te plaatsen dus nieuwsgierigen moeten maar even op mijn site kijken.

www.mamaanita.blogspot.com

Groetjes Anita

11. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    hey dames,

even een berichtje waar ik niet zo blij mee was vandaag.

ik had nog steeds niets op mijn werk verteld behalve aan twee mensen. Helaas moet toen één collega het gehoord hebben. Vandaag zat ik namelijk in de kantine met wat mensen en toen zei iemand ineens: Nina, ik hoor dat je zwanger bent! *.*
    echt ik was zo verdrietig. Ik heb het snel nog aan wat mensen persoonlijk verteld die ik belangrijk vind want volgende week weet iedereen het... :(

12. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    @pluk hahaha taart... das ene leuke... hier heb ik nog niet echt last van gekke eet trek...

Ik hoop dat je nieuwe fiets bevalt... Lekker genieten....

13. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Hehe gets mare. Dat is zeker niet leuk. Zo horen mensen die je het liever zelf had verteld, het via een ander, he?

14. Miss E

Miss E Lid

24 jan 2009
    11
    0
    0
    Hoi Allemaal,

Ik heb even een paar eet gerelateerde vragen:

Volgens mij hebben we t er hier al eens over gehad maar ik weet t niet meer, Mozarella ja of nee?

En sushi ik weet rauwe vis niet doen, maar wat als er in het sushi rolletje nou een stukje gerookte zalm zit, of surimi? Dat zou toch moeten kunnen? Ik gooi t ff in de groep want ik weet t niet zeker, maar ben wel echt sushi verslaafd. En ik zie s avonds letterlijk die sushi rolletjes voorbij zweven! :rolleyes: :confused: :)

15. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    Ik heb 15 feb bij de jappaner gewoon sushi gegeten. In principe mag zalm gewoon ook, als het maar echt vers is en neit van dat voor verpakte albertheijn zalm...
    De andere vis soorten bij sushi zou ik niet doen ( mijn partner was erg blij.. hij kreeg 1 1/2 portie hahaha) maar eerlijk gezegd weet ik niet of het zwarte spul ( zeewier) mag....

eens even google

16. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    Volgens een reactie op zwangerhyves: Volgens mijn vk mag je gewoon sushi eten, mits vers. je kan ervanuit gaan dat sushi in sushibars gewoon vers is. Ik eet daarom gewoon wekelijks sushi, I'm loving it!

en hier heel duidelijk juist dat zeewier goed zou zijn....( en zelfs de hoeveelheid)

http://www.vegetarisme.be/index.php?opt ... &Itemid=90

Dus op zich kan sushi wel, alleen niet met rauwe vis ( de zeewier met komkomer of wortel zijn dus weer heel goed) tenzij je zeker weet dta de zalm vers is...

17. MamaVanBas

MamaVanBas Bekend lid

22 sep 2008
    988
    0
    0
    Gelderland
    He bah, hier precies hetzelfde dus..

Ook rond gegaan, verschrikkelijk dan sta je met je mond vol tanden

Bij ons was het met 8 weken al, en mijn schoonmoeder had ik het nog niet eens verteld.. we wilden echt wachten tot de 12 weken

Maar als het eenmaal rond gaat, dan kun je er maar iid beter mensen in gaan lichten waarvan je het zeker wil dat hun het blijde nieuws van jezelf horen..

Altijd vervelend.. Alsof mensen niet snappen, dat mensen die zwanger zijn het wel van de daken willen schreeuwen, en als men het dan Nog Niet verteld, dan zullen de beruchte 12 weken nog wel niet voorbij zijn.. Want anders wilden we wel dat de hele wereld het bij wijze van wist

Of zeg ik nu iets geks

@ hier Vanmiddag bij mn vriendinnetje geweest, wat een mooi ventje zeg..

Hij had zn oogjes nog telkens beetje dicht gehad, en toen ik hem vast had, deed hij zn oogjes helemaal open, en was heel verwonderlijk naar me aan het kijken! Echt SUPER! hihi..

Kan niet wachten tot het zelf zover is.. Al moet ik zeggen, dat ik van deze zwangerschap van begin tot eind, zoveel mogelijk ga proberen te genieten..

Je weet nooit of het je laatste is! Bij wijze van..

Verder voelde ik me gister heel ziek, veel gespuugd.. Vandaag daarintegen.. NERGENS maar dan ook helemaal NERGENS last van.. Alleen een beetje moe, maar daar wen ik zo langzaam al aan.. haha

Net nog even Pieter Post gekeken met mijn kleine vent! Heerlijk met hem op de bank gelegen, hij had zijn slaapzakje al aan en wilde heerlijk knuffelen met em.. En daar moet ik echt van genieten, want dat gebeurt niet zo vaak meer nadat hij echt aan het puberen komt nu hahaha

@ Pluk Heb op je blogspot gekeken en kwam zo op de site van je zoontje! Heerlijk ventje zeg!

Jusi --> gelukkig dat alles goed was!

Andi --> Morgen de verjaardag vieren van de kleine man, ik weet niet of ik er morgen nog ben, dus wil je alvast een fijne dag wensen, en natuurlijk ook aan je kleine vent!

Hellen --> Hier ook een verminderde stoelgang, vervelend he, ik kan dan super misselijk worden als dat niet goed wil.. Heb jij daar ook last van?
    Lijnzaad? Is dat daar goed voor, dat het dan weer goed op gang komt.. Je hebt ook speciale drankjes daarvoor he?
    Ik heb er eigenlijk nog helemaal niet bij stil gestaan daar ik daar wat voor kan doen..
    Heb je nog meer tips?

De Ik mis bepaald eten kwestie.. --> Ik houd normaal veel van een heerlijk hard broodje met filet american, en een red bull gaat er ook goed in.. Maar ik heb er nu zelfs geen zin in.. Kan ook komen omdat ik gewoonweg nergens zin heb eigenlijk..
    Heb heel weinig behoefte aan eten, wel vind ik het heerlijk om een lekkere boterham te eten!
    Maar ben niet echt aan het snoepen ofzo..

Nou dit was een berichtJE van mij :oops: :)

Ik denk dat ik morgen weinig tijd heb om online te komen.. Dus weet niet of het gaat lukken

LIEVE MEIDEN! Een hele fijne zaterdag avond! En alvast, een fijne zondag!

Liefss

18. MamaVanBas

MamaVanBas Bekend lid

22 sep 2008
    988
    0
    0
    Gelderland
    Haha ja grappig is dat he, ik had dat met mijn vorige zwangerschap ook, ik drink nooit, maar heel af en toe lust ik wel een glaasje baileys (of 2 :) ) en toen ik zwanger was van Bas, dacht ik steeds maar aan baileys, heerlijk het water liep me in de mond, dat het dan ineens zo verleidelijk word he

Hoe zit het met de onderwater bevalling.. Al wat meer over te weten gekomen? Of heb je het al verteld en heb ik niet op zitten letten :oops:

19. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Wohoaw! MamavanBas, tjeees, wat een lang bericht :) En dank je wel! :D
    En wat leukk van de newborn! :D Heerlijk zeg! Ik kijk daar ook zo naar uit! :D

Oww, Mare, wat balen zeg! Tja, helaas niks meer aan te doen. Maar het is wel erg vervelend als het gras voor je voeten weggemaaid wordt! Ik weet hoe dat is en dat sucks behoorlijk!

En ik zei toch laatst dat ik niet kon wachten totdat ik de kleine zou gaan voelen? Ik heb hem/haar warempel vanavond al gevoeld en daar ben ik echt heel zeker over! :-o

20. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Ohja, en er staat weer een buikfoto in m'n album! Het begint hier echt ronder te worden!

Deel Deze Pagina