September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlindertje85

vlindertje85 Actief lid

24 jan 2008
    280
    0
    16
    hoi hoi
    wat een mooie wiegjes allemaal.zelf heb ik er nog geen krijg waarschijnlijk eentje van familie.vandaag voor het eerst weer eens een goed dagje zonder erg misselijk te zijn.hopelijk is het snel voorbij.moet morgen voor de eerste echo en ben erg zenuwachtig ervoor.hopelijk is toch alles goed.groetjes

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.248
    4.480
    113
    Toen Kylian in dat wiegje in het ziekenhuis lag, had ik juist het idee dat hij er helemaal klem in lag.
    (die dingen zijn gewoon niet gebouwt voor een 10 ponder) :)

mamavanbas. leuke foto.

Hier begint het tijd te worden voor ons avondritueel.
    Dus zo even nog wat drinken met een koekje, dan speelgoed opruimen, naar boven, pyama aan, tandenpoetsen en hup in bed.
    Zorgen dat alle knuffels in bed liggen + zijn autotjes en dan nog al zijn boekjes en nog een verhaaltje voorlezen en dan is mama vrij :) 8)

Oja ik had veel last van obstipatie, nu eet ik sinds een week minimaal 1 x per dag een schaaltje vol vezels met melk en sindsdien kan ik weer elke dag poepen :)

Groetjes Antia

3. Ladymoi

Ladymoi Actief lid

24 okt 2008
    229
    0
    0
    utrecht
    Hoi hoi

Ik heb ook ontzettend veel last van verstopping, heb daardoor ook veel buikpijn. Ben al dagen niet voor een grote boodschap geweest! Heb wel drang maar als op de pot zit dan komt er niets uit! (sorry)

Iemand tips voor mij?

4. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    oh wat maken jullie mij onzeker: ik zat hier echt zo van: een wieg? maar waarom een wieg, je hebt toch een ledikant moet je allbei hebben? enz
    ik ben erg onzeker over wat je allemaal moet doen, regelen en hebben met een kleintje. het komt allemaal vast vanzelf maar goed.

donderdag ga ik mij iig eens oriënteren met mijn moeder samen in de winkel van een verre familielid zeg maar ^^

5. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    wat een lief ventje mama van bas, oh ik verheug me zo op de glimlach van mijn eigen kind *smelt*

6. Miss E

Miss E Lid

24 jan 2009
    11
    0
    0
    @Hoi Mare
    Ik heb bij mijn dochter een wiegje gebruikt omdat dit een familiestuk was en toch gebruikt kon worden. Ik zelf vond t helemaal niet fijn, en had al snel het gevoel dat de baby er benauwd van werd.
    Ik heb dus besloten om de baby gewoon gelijk in een ledikantje te leggen. Wat je wel kunt doen is er een hemeltje boven kopen met een lief stofje zodat je een knus gevoel krijgt.
    En wiegje is absoluut niet noodzakelijk, alleen maar leuk als je het wilt.

7. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    hm, ik heb wel wat leuke wiegjes gezien maar op zich ben ik ook voor een ldeikant. die kun je tenminste wat langer gebruiken. En ik ben nogal praktisch ingesteld eigenlijk.

8. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    @pluk
    hahahaha mannen... ja ze kunnen absoluut ook last hebben van hun eigen hormonen ;)

Thanks voor de tip vor het foto plaatsen andi...

@Ladymoi
    rosevice lacxo werkte bij mij goed...

@5Mare5 meis het is net wat je zelf wilt. Ik laat mij niet ompraten omdat andere een bepaalde ervaring hebben met een ledikant. Ik kan pas zeggen wat ik zelf prettig vind als ik het heb uit geprobeerd.
    Toen ik hier las over wiegjes ( laatst al) toen ben ik ook gaan nadenken. Zo ledikant is wel erg groot...
    Maar er zijn ook ledikant verkleiners en meestal maakt een kraamverzorgster het bedje toch kleiner op door het tot de helft op te maken zeg maar...
    Het is net wat je prettig vind, of waar je verliefd op word. Wij zijn al helemaal weg van een bepaalde lijn van bamboe en das nou eenmaal een ledikant en geen wieg....

Het is echt net wat je zelf wilt...

9. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    Afspraken voor morgen

BrusjeVoorLynn Afspraak VK 10.00 uur
    Merakli Intake VK+12 weken echo 16.20 uur
    Sofie28 3e echo + nekplooimeting 9.10 uur

Heel veel plezier en succes mrogen...

10. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    Oeps sorry er ging iets mis.... 3x hetzelfde bericht is wel heel erg veel ;)

Tot morgen allemaal

11. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    Ja het is allemaal nog wel wennen en idd je moet een beetje uitproberen wat je het makkelijkste, mooiste enz vindt.
    trusten allemaal

12. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    GHa ladies..even snel een zwaai aan iedereen. Ben te moe om hier lang te zijn, was op de bank in slaap gesukkeld en ik duik zo maar mijn bed in. Ik hoop, dat alles nog goed gaat hier!

Ik had vannacht een heeeeeel klein beetje bloedverlies. Schrok even en ben toen maar gewoon gaan slapen. Het was eigenlijk meteen over. Toch vind ik het wel onprettig, zo'n verrassing. Maar goed..ik houd het er maar op dat het wellicht iets met de groei te maken heeft.

Tot snel...zij die morgen naar echo, gyn of VK moeten: succes~!

13. ZusjeVoorLynn

ZusjeVoorLynn Bekend lid

16 sep 2008
    563
    0
    0
    full time mamma :)
    hej hallo meiden,

alles goed hier?
    ik durf me al iets vaker te vertonen hier, heb wel een beetje mee gelezen hoor :) maar durf nu ook iets vaker wat te plaatsen.
    de angst blijft toch dat het nog fout kan gaan :(

@Sofie28: succes met de nekplooimeting vandaag, hoop dat alles goed is ;)

@Merakli: veel plezier en succes met de echo :)

fijne dag allemaal :)

groetjes my ;)

14. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @alle meiden die vandaag een afspraak hebben heel veel plezier!

15. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Mooi mannetje, MamavanBas! :D

En wat betreft de verstopping. Hier helaas ook de pineut... Ik zit tegenwoordig zelfs langer op de wc dan mijn man.. :-k
    Ja, klopt, ze maken het tot de helft op inderdaad, dat was bij Gabriël toen ook zo gedaanen juist dat vond ik er zo 'verloren' uitzien, want het hummeltje ligt dan bijna onderaan het bed en dan heb je nog een megastuk over waar niks zit.
    Maar het is idd net maar wat je prettig vindt. Voor degenen voor wie dit de eerste is, is het gewoon uitproberen of het wat is. En dit zijn mijn ervaringen ;)
    Ik vind wel het voordeel van een wieg dat het gewoon niet te groot is en dat het kind een beschermd gevoel krijgt doordat het zo knus is. Ik had dat toen met Gabriël wel toen hij nog kleiner was, ging hij op een gegeven moment in een wieg en daar voelde hij zich veel prettiger in.
    Maar het is idd gewoon wat je zelf fijn vindt!

Hm, Hellen, da's idd wel ff schrikken!

Degenen met een afspraak vandaag, veel plezier en succes!

16. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    Meiden,

Dank jullie wel! Ik vind het spannend en voel me onzeker :(

17. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Heej brusjevoorlynn, je bent er weer veel plezier bij de vk vandaag :D

@ de rest met een afspraak vandaag veel plezier

18. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    @Hellen1971
    he bah meis niet weer... maar ik denk dat het idd wel meevalt en het gewoon adertjes zijn die de druk niet aan kunnen....

@Andi maar met een ledikant vrkleiner aan het hoofdje valt het verloren misschien wel mee... Ach het is idd gewoon ervaren... misschien zeg ik aan het einde wel, andi je hebt gelijk, het ziet er neit uit ;)

@merakli het is ook spannend en onzeker voelt bijna iedereen zich.. het hoort er een beetje bij... Maak je neit te druk en probeer ook te genieten....

19. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Nou hier ook geen wiegje hoor , mano heeft de eerste paar dagne bij ons op de kamer in zijn reiswieg gelegen, was kraamzorg haar idee en dat vond hij wel fijn en daarna gewoon met zijn ledikant op onze kamer ( onze slaapkamer is groot genoeg) En nu krijgt de kleine gewoon het ledikantje dat van mano is gewesst. En het was bij mij idd ook kort opgemaakt, maar ik vonda dat wel fijn.

20. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @merakli te begrijpen meis..

Ik zit em nu al te knijpen voor volgende week :)
    ( zo bang dat er iets fout gaat )

Deel Deze Pagina