Ik had bedacht om met 6 weken het ziekenhuis te bellen voor een afspraak. Bij Ollie had ik een keizersnede, dus ik denk dat het slim is om voor de intake het ziekenhuis in te lichten - en daar in overleg te besluiten of ik de daaropvolgende 30 weken bij mijn oude verloskundige zal lopen. Iemand in hetzelfde schuitje (verplichte ziekenhuisbevalling)? @testen: ik vraag me af of mijn testje van vanmorgen donkerder is dan die van maandag. Ook ik denk af en toe: ben ik nog wel zwanger Heb geen noemenswaardige kwaaltjes... misschien moet ik DEZE opmerking even afkloppen
Ik heb al gebeld, heb namelijk een hele drukke verloskundigepraktijk en wilde graag een gunstige tijd dinsdag komt moeders voor moeders langs voor de intake (en joepie weer een test 21 januari termijnecho 3 februari intake verloskundige daarna de combinatietest die ik wel wil laten doen (zit ook een echo bij, dus vandaar dat die andere echo zo vroeg staat) Heb de hele dag lopen klooien met een foto van de test en daar heb ik een gedichtje op gemaakt. Komt maandag binnen en dan nog bedenken wanneer we het willen vertellen
@Betty; Balen joh, hou moed he! @Pluk; Hmmm... andere klachten dan vorige keer? Misschien wordt t een meisje. Enne, ik zit ook net als jij tussen 30 augustus en 1 september in, weet het niet precies.
@Sam28 nee, ik bel pas de vk als ik de 14de mijn laatste bezoek aan de gyn heb gehad... Tinkerbellmama gefli wat gaaf joh, wat heb jij een goede schaatser in huis @wonderen wij willen ook alle testen om te kijken of het wel gezond is... Hebben jullie er voor gekozen om het ook af te breken als er wel iets mis is? Het klinkt ego, en hoe hard we er ook voor geknokt hebben als er met de combi of 20 weken iets mis zou zijn brekken we het toch af. Het zou echt niet in ons leven passen enw elke lol doen we dan het kindje om het toch te laten komen? Ben benieuwd naar je foto met gedicht Heb net tussen 4 en 6 even geslapen vlak voor ik in slaap viel belde gelukkig om half 5 de assistent van de ha nog... Ik heb een hcg waarde van 2881.. Dit is een normale stijging voor een 1ling zwangerschap van bijna 5 weken... Dus bijna zeker geen bbz.... Nu op naar een kloppend hartje.... Ik ben nu al een stuk zekerder en ik weet het steeds zekerder ik word een september moeder...
**Inbraak** Misschien worden jullie ondertussen moe van alle inbraken, maar wil jullie allemaal van harte feliciteren met jullie zwangerschap! Ongelovelijk hoe snel de tijd gaat...veel succes en geluk allemaal de komende maanden! Groetjes een september 2008 mama **Uitbraak**
Heb net tussen 4 en 6 even geslapen vlak voor ik in slaap viel belde gelukkig om half 5 de assistent van de ha nog... Ik heb een hcg waarde van 2881.. Dit is een normale stijging voor een 1ling zwangerschap van bijna 5 weken... Dus bijna zeker geen bbz.... Nu op naar een kloppend hartje.... Ik ben nu al een stuk zekerder en ik weet het steeds zekerder ik word een september moeder...[/quote] Wat een goed nieuws meid, gefeliciteerd hoor. Fijn dat je het nu toch nog voor het weekend weet.
@darcy: haha, jij ook hier? @darcy en tinkerbell: bij de nacontrole van mijn ks gaf de gynaecoloog aan dat ik eerst onder controle zou gaan bij een vk en dat ik dan rond een week of 30 onder controle bij de gynaecoloog zou gaan.
Ik waarschijnlijk ook. Paar maanden geleden is er bij toeval ontdekt dat ik draagster ben van streptokokken B. Is totaal onschadelijk voor mijzelf, maar bij een bevalling krijgt je kindje het mee en kan het zeer ernstig ziek worden. Dus dan krijg ik tijdens de bevalling waarschijnlijk antibiotica. Dit is wat de huisarts me vertelde, maar die zei erbij dat de VK dat verder maar moest bekijken.
bij ons was alles goed ! er was een stipje te zien in de baarmoeder ! mag 14 januari weer op echo ! we zijn zo blij
Miek78: wat een opluchting! Heel fijn voor je! Maandagochtend naar huisarts voor iets anders, dan vertellen we haar meteen dat ik zwanger ben. Vermoed dat de huisarts er niets mee doet, behalve feliciteren dan. Dan maandagmiddag bellen naar verloskundigenpraktijk om af te spreken voor in-take. Maandagavond komt de dame van Moeders voor Moeders. Leuk om weer een testje te krijgen.... Tja, en dan een tijdje afwachten.... Liefs, Klusser1980
@ miek, wat fijn zeg meid! heerlijk nieuws! kunnen ze dan ook het hartje al horen of echt pas met week 6? @ Betty, pff goed nieuws meis. heerlijk om even meer zekerheid te hebben. je vertelde over de tests. wil je daar eens meer over vertellen. welke willen jullie laten doen? Zit op mn werk, heb nachtdienst al vanaf half 5.. tot half 11 morgenochtend. moet zeggen: best wel even veel te pittig hoor met een kleine mini in mn buik. heb vanmiddag voor mn werk 2 uur geslapen. buikie rommelt nog steeds lekker. Ben blij als het 4 februari is en we de kleine zien en hopelijk een hartje horen, maar daar gaan we maar wel van uit. wat voor werk doen jullie eigenlijk? Ik ben werkzaam als pedagogisch medewerker in de jeugdzorg Liefs Dina
@miek78 Yes yes yes... ik wist het, het was echt te vroeg... Vind het zo raar dat ze zo moeilijk deden.... Opgelucht? Nu gaan we samen aftellen naar de 14de ene kloppendhartje @ Dina1983 De testen je hebt als het goed is 2 punten in je zwangerschap waar ze dan uitgebreid via een echo gaan kijken of er iets mis is met je baby. De comitest, daar weet ik zelf niet zo veel van af eigenlijk ( iemand anders even een aanvulling?) en de 20weken echo. In de 20ste week kunnen ze een nekplooimeeting doen van je baby via echo en dan kunnen ze aan de hand van bepaalde standaards aangeven of het goed is of niet. Die echo duurd iets langer dan normaal ze proberen dan echt je baby van alle kanten te bekijken. Als er iets mis is kun je een vlokkentest laten uitvoeren. Maar das een gevaarlijke test omdat ze een stukje van de placenta halen ( als ik eht goed heb) om dan te kijken wat voor dna je kindje heeft enzo... Zo kunnen ze voor de geboorte al zien of je kindje bv een grote kans heeft op misvorming of op een mongooltje. Echter heb je pas 100%zekerheid als je kindje geboren is. Je mag voor je 35 geloof ik kiezen of je de testen wil of niet... Ik heb zelf dus nog nooit een voldragen zwangerschap gehad, dus misschien maak ik in dit verhaal wel ergens een fout kan iemand die al mama is mij dan aanvullen? Hier dus weer eens lekker vroeg wakker... Vannacht ook tussen 3 en 4 wakker geweest... Leuk hoor hormonen... Maar verder nog steeds geen klachtjes... Wat voor werk ik doe is anders dan in mijn profiel en lijkt op wat jij doet Dina maar net even anders.... Zit jij ook op de hyves? dan zal ik het even uitleggen daar.....
Heey Betty, thanks. ja ik heb inderdaad wel van die testen gehoord. die vlokkentest schijnt wel gevaarlijk te zijn volgens mij ja. spannend allemaal. heb je de 14de je eerste echo? (een vroege zeker?) Ik heb hyves, maar weet je heeeel zeker dat niemand in mijn profiel het kan zien? dan ga ik me aanmelden hihi ikhoef nog maar ffies te werken, dan morgen weer. heerlijk wisseldiensten ennuh over dat wakker worden... wordt jij dan ook gewoon wakker en kan je slecht weer in slaap komen? dat heb ik namelijk geregeld. van de week moest ik superveel plassen, maar soms ben ik gewoon wakker en denk ik van ...hmm en nu? het is pas 4 uur hahaha
Betty; die nekplooimeting moet eerder dan 20 weken. Mijn vriendin heeft dit ook gedaan omdat ze >35 jaar is. Ik geloof dat het tussen de 11 en 14 weken moet. Bij mensen > 35 jaar word het vergoed door de verzekering. Volgens mij mensen < 35 jaar moet je het zelf betalen of er moet een byzondere reden zijn waarom het zou moeten.
Haha ja ik weet het zeker, maar als het nog niet goed voelt, dan doe je het gewoon nog even niet ( het hyves toevoegen). Ik krijg idd een vroege echo, omdat dit kindje een ivf kindje is.... Ik kom idd dan gewoon niet meer inslaap. Ben klaar wakker en wat ik ook probeer de slaap vat ik niet meer... Erg is dat he... Ik ga zo even de lijst naar voren halen.. Voel mij erg vervelend dat ik niet gister van te voren een succesensterkte wens aan miek heb gedaan voor ze voor de echo ging.... Wil de afspraken beter in de gaten gaan houden...
Je moet wel zorgen de je de buzz uit hebt staan. Anders kan iedereen zien dat je een reactie hebt geplaatst bij de september2009 mama's. Daar kwam ik gisteren bij toeval achter