Ik hoop dat het voor iedereen hier gewoon een goede bevalling gaat worden zonder horrorverhalen, want dat wens je niemand toe op zo'n moment! (En als het meezit, Joyce84, gaat het dit keer voor ons een stukkie makkelijker De weg is al gebaand ) Nou.. Ik had pas na een maand na m'n bevalling dat ik zoiets had van, dit zou ik zo een 2e keer willen doen, maar die eerste maand had ik echt respect voor vrouwen met 2 of meer kinderen
Nooit over naged8, ik was eigenlijk ook nooit bang voor me bevalling hoor, wist dat het me ging lukken Deze keer ook niet
Nee, had ik eigenlijk ook niet eerder over nagedacht, Betty! Ik dacht eerder van; Nou, het moet er gewoon uit en het maakt me echt niet uit hoe dat gebeurd, áls het er maar uitgaat! Ik was d'r ook niet bang voor voor de bevalling, nu ook niet. Ik kijk er stiekem best wel naar uit
,ja ik ook, kan niet wachten tot je dat kleine wondertje weer voor de 1e keer vasthoud Al heb ik mano maar heel kort vastgehouden, hij moest naar de neonatologie want ik had kraamkoorts, dus dat werd voor ons allebei antibiotica
Naiobi wat vervelend dat je zolang moet wachten zeg, ik hoop dat je zelf het hartje kan vinden en als het niet lukt niet meteen schrikken he. Misschien is je kleintje heel erg beweeglijk en kan je het daarom niet vinden. Hmmm fijn die verhalen, maar goed, ik heb ondertussen al wel begrepen dat het geen pretje is, alleen wil ik er nu gewoon nog niet aan denken, dat komt allemaal wel. Ik ben wel heel erg benieuwd hoe het is om voor het eerste je hummeltje te zien, dat moet zo bijzonder zijn, kan me het gevoel helemaal niet inbeelden...
Dat gevoel kun je je nog gewoon niet inbeelden, omdat het iets totaals nieuws is, Twinkle! Zo'n gevoel bestaat er geen tweede van!(Ja, behalve wanneer je een tweede krijgt ) Maar het is echt zoo bijzonder!
hoi, mijn eerste echo was super mooi! prachtig kloppend hartje gehoord en ik was zelfs al verder als dat ik dacht.ik was ook erg bang dat het mis was voor de tijd omdat ik mijn buik en borsten nog maar weinig voelde de laatste week en vreselijke verhalen gehoord had over dode vruchtjes enzo.ben daarom ook zelfs flauwgevallen in het ziekenhuis notabene toen ik voor de echo moest.dus voor die meid wie zo bang is;laat je niet gek maken en wacht het af waarschijnlijk is alles goed.
bang ben ik zeker niet, en kijk er idd best wel naar uit, althans meer het moment er vlak na... je kindje in je handen te hebben.... Hoe wel ik dus al wat jaartjes nagedacht heb over bevallen. Het kwam eigenlijk door Ronald-Jan Heijn, die jaren 90 eigenaar was van obiblio die new age winkel in Amsterdam. Hij is toen zijn vrouw weeen kreeg naar een heel duur hotel gegaan en daar heefft zij in het bad haar kindje gebaard. EN toen ik dat hoorde ben ik er over na gaan denken van wat als ik ooit zwanger zou mogen zijn... Nou een duur hotel hoeft van mij niet ( dit huis is al duur genoeg ) maar een water bevalling..... Ja dus...
@vlindertje85 wow dat is heffie als je zo zenuwachtig bent voor de echo dat je onderuit gaat... maar het resultaaat is super... lekker van blijven genieten he...
Wat super Vlinder! Vervelend dat je flauw bent gevallen, maar wat zul je blij zjin dat alles goed is. Geniet ervan Hoeveel verder ben je dan? Betty wat een verhaal zeg, dat had ik nog niet eerder gehoord. Andi ik ben ook heel erg benieuwd naar dat gevoel!
Tja als zaankanter ben je altijd betrokken bij de familie heijn he ( albert heijn kwam uit Zaandam vandaar...)
Hallo, ben ik weer. Ik was nog vergeten te vertellen dat we afgelopen zondag al een babykamer besteld hebben. We zijn er helemaal weg van, schoonouders ook, die waren erbij en die betalen ook vandaar. En 's avonds zijn we naar mijn schoonzus en zwager gegaan, en hebben we ook veel babyspulletjes opgehaald. De a.s. babykamer staat al helemaal vol nu. Vanavond dus de echo! Om half 7 mag ik voor de laatste keer plassen, en daarna moet ik een halve liter water drinken. Moet namelijk met een volle blaas komen, ik hoop dat ik het zolang op kan houden.
Omdat de blaas de baarmoeder verder naar voren verschuift schijnbaar. Heb het alleen niet volgehouden.. ben een half uur geleden nog naar de wc geweest.
Dag September-mama's! Ik kom van het forum Oktober-mama's. Volgens mijn cyclus en de VK zou ik namelijk 7 oktober uitgerekend zijn... maar.. Gister had ik mijn 1e echo.. en ipv 9 weken zwanger te zijn blijk ik al 13 weken zwanger te zijn! Echt een enorme verrassing! Ik ben uitgerekend op 09-09-09 (echt een super mooie datum!) Ik hoop dat ik me bij jullie mag voegen Veel liefs, Sunshine
Hallo dames, Ben zelf nog niet zoveel op dit forum geweest. Vond de verhalen soms nog wat moeilijk te lezen, zo zelf voor de 12 weken. Inmiddels ben ik net als Sunshine01 13 weken en 1 dag. Ik kan steeds meer gaan genieten van het kleine grote wonder in mijn buik. Nu zijn we volgens de bevallingslijst met zijn 5-en op deze datum uitgerekend! Welkom Sunshine01, ik wens jou en natuurlijk alle septembermama's een hele fijne en genietensvolle zwangerschap toe! groetjes erwtje
't Is alweer even geleden dat ik iets geschreven heb, heb hap-snap delen meegelezen, maar helaas dus niet alles.... Wel meegekregen dat een belachelijke hoop meiden ons hebben moeten verlaten. Ik denk niet dat ze nog mee lezen, maar indien wel: ik wens jullie heel veel sterkte en hoop dat jullie super snel weer zwanger mogen zijn en (9 maanden) blijven! Sunshine01: welkom! Erwtje: welcome back! Bij mij gaat het helemaal prima. Heb even getwijfeld omdat ik praktisch nul klachten had/heb. Maar de echo met 8 weken was prima en het hartje heb ik afgelopen maandag nog mogen horen bij de vk. In de tussentijd ook drie keer gehoord met de angelsound, maar dat lukt echt niet altijd! Hoor wel vaak een hoop herrie (niet mijn darmen) en karate-kicks onder water, lol! Inmiddels heb ik regelmatig last van bandenpijn, meer dan ik me kan herinneren van de vorige zwangerschap, maar ach.... alleen dat en een beetje misselijk 's morgens vroeg, das te doen! Buikje groeit al aardig, duidelijk zwanger nu. Over bevallen: ach, het is mijn hobby niet direct, maar ik zie er ook niet tegen op. Bij Iza had ik geen persweeën en heb ik haar op eigen kracht eruit moeten persen (geen eitje....). Dus over het wegpuffen van persweeën kan ik niet meepraten, gelukkig! Ik vond de laatste ontsluitingsweeën het beroertste, maar achter af vond ik de tijd na de bevalling pijnlijker. 'k Was op een baarkruk bevallen en daar nógal opgeschollen van geworden. Maar inderdaad, hoe clicé ook, zo'n klein mensje maakt het echt waard!
Even een testje hoor, mijn meisje had gister alleen met paps gegeten en zo te zien een hoop lol gehad!
@ Naiobi.. Hou je rustig wijffie! Komt wel goed joh.. @ Babynamen.. Wij hebben al een jongens EN een meisjesnaam, wel lekker, hoef ik daar niet meer aan te denken, en mn vriend ook niet natuurlijk, wij samen niet! Meisjesnaam hadden we al 1.5 jaar geleden vastgezet zeg maar, haha. En de jongensnaam dat is een heel apart verhaal, maar dat vertel ik wel als de kleine er is in september haha ! Er is vandaag echt weer veel gepraat hier zeg, en aangezien ik zwangerschapsdementie heb, kan ik echt niet alles onthouden haha! Stond net ook voor een gesloten deur, geen sleutel bij. Die lag naar met te 'lachen' vanaf het aanrecht.. GRRRR haha! Ohja, ik heb vandaag mn bloedgroep pasje binnen gekregen, en heb dus B - rhesus negatief. Ik wou nog zoveel vertellen, maar weet het niet meer. Ohja, mn vriend en ik gaan eind maart ongeveer kijken met onze mamma's voor een kinderkamer. Heb al een hele mooie gezien bij babypark, en hoop dat ie in het echt net zo mooi is . Heb ook echt al het kamertje helemaal in mn hoofd zitten. Alleen een begin maken zit er nog niet in, er moet boven nog het een en ander gebeuren en ze komen in april ook dubbelglas en nieuwe kozijnen zetten en er moet nog ZOVEEL meer gebeuren. Ach Lief gaat zn best doen met zn vader en ik ook wel waar het lukt, en hij zegt dat alles goed komt en ik in juli begin augustus een heel mooi kamertje heb en ons huisje helemaal af en netjes is, en dat ik onbezorgd kan genieten van mn zomervakantie/verlof.. Nou daar vertrouw ik dan maar op, ! Ga voor nu even stoppen dames. X
@Sunshine01 weer een mooi voorbeeld dus van iemand die een maand door gemenstrueerd heeft.... Super gefeli, ineens de 12 weken al voorbij... gaaf joh... We werken hier met een lijst op een aparte site. Je kunt Twinkle, ANdi, Babijtje of mij even pben zodat we je bij de lijst kunnen zetten... Super welkom hier... @erwtje ook welkom terug hier en geneit van je zwangerschap ( zie hierboven voor de lijst...) @siesje He meis, ik hoop dat het allemaal wat bij te houden is nu... en een super leuke foto geweldig zeg... @Naiobi meis heb je het hartje nog gevonden? @Eerised90 wauw wat zijn jullie snel emt namen... hier word het helemaal niets geloof ik... ik wacht wel tot de geslachts bepaling.... dan tuurlijk voor de zekerheid wel een naam van het andere geslacht, maar je kunt je dan wat beter toe leggen.... Er zijn GEEN AFSPRAKEN vandaag... Hier gaan we zo is op naar Zaandam, mijn vriendinnetje helpen met de nieuwe winkel Spreek jullie vanavond...