September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @joyce jah nu genieten..

-- moet nog kraamzorg regelen
    -- blij dozen aanvragen
    -- verzekering bellen

weet jij verder nog iets ?

2. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    ehm.. ff nadenkenen, ik heb van de week kraamzorg geregeld, de dozen aangevraagd, kraampakket aangevraagd bij verzekering.

En verder zou ik het ff niet weten nee.

3. eertje

eertje Bekend lid

5 jan 2009
    517
    0
    0
    [quote="Ninosz

Even een vraagje in het algemeen..
    Hebben jullie het af en toe ook zo benauwd?
    Ik kan dan echt moeilijk ademen opeens.

Vanavond gaan we het hartje luisteren..
    Ben zo benieuwd.
    Het is niet zeker dat ze het kunnen vinden toch?
    Dus maar niet teveel hopen.[/quote]

Hallo Ninosz,

Ik heb zelf ook af en toe last van benauwdheid, al was dat in het begin erger....mijn mijn schoonzusje is ook zwanger en heeft daar ook ineens last van....het zal er op een of andere manier wel bij horen.
    Al ben ik er wel voor naar de huisarts gegaan...is niet prettig namelijk...maar heb zelf zo`n ventolin pufding gekregen...werkt bij mij top...maar dat zegt natuurlijk niks voor jou.

En ga je bij de vk luisteren of met angelsound?
    Want mijn vk zei zelf inderdaad dat ze het hartje vanaf 13 weken verwacht !te kunnen horen. Dus denk dat het heeel goed kan dat ze misschien nog niks horen....misschien ook maar net hoe het kindje ligt enzo...
    Maar wel heel veel plezier alvast!

groetjes eertje

4. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    ik heb het hartje via de echo met 9 weken en 2 dagen maar bij de vk gaat ze met de doptone pas over 4 weken luisteren.

ik moet vandaag ook even achter de kraamzorg aan en ja de rest weet ik eigenlijk ook niet wat ik allemaal nog moet regelen. heel veel waarschijnlijk.

5. eertje

eertje Bekend lid

5 jan 2009
    517
    0
    0
    Ja ik bedoelde ook het hartje beluisteren via de doptone bij de vk....via de echo kon ik het namelijk al horen bij 7 weken en 2 dagen :D

Ja kraamhulp heb ik al rond....schijnt dat je daar in de randstad echt heel snel bij moet zijn....plus september schijnt altijd een drukke kraammaand te zijn.....veelste knus die dagen zo rond de kerst :)

6. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Zoo...weer leuk echo-nieuws , zie ik. Fijn meiden. Vooral ff een dikke knipoog naar Naiobi, want die maakte zich zulke zorgen. Heerlijk dat alles in orde was, he?
    Ik kan ook niet wachten om ons wurmpje weer te zien.

Over alles regelen: Pff...ik ga toch echt pas na volgende week (2e controle) kraamzorg regelen hoor. Ben je dan al te laat?

Ik kan het via mijn verzekeraar regelen, kraampakket ook (hoewel ik in het ziekenhuis moet bevallen, dus nodig is het niet, volgens mij). Probleem is, dat ik niet precies weet waar ik ben rond de bevalling. De kans is grootst, dat ik hier ben, maar ik kan ook in Overijssel zijn, tegen die tijd. Regel ik het dan in 2 provincies? En met kinderopvang zit ik dus ook zo...

Bovendien wil ik borstvoeding gaan geven. Ik heb begrepen dat daar cursussen en consulenten voor zijn...iemand daar al mee bezig geweest?
    Ik ga in mei wel naar een voorlcihtingsavond voor bevallen in het ziekenhuis, ik meld me daar volgende week ook voor aan. Daar zijn diverse sprekers waaronder een borstvoedings-dame.

Poeh..veel om over na te denken en te regelen.

Gister heb ik 2 zakken met baby kleertjes opgehaald bij iemand. Ze waren voor een jongetje, maar veel is in neutrale kleuren en het kostte me maar € 7,50! Er zaten alleen al 17 rompertjes in in de kleinste maten, 15 slabbetjes, 2 mutsjes, truitjes, broekjes en boxpakjes én een hele baal met van die piepkleine sokjes. Ik heb het gister allemaal even door mijn handen laten gaan. Nu mocht het - eindelijk- van mezelf. Tot nu had ik nog niets gekocht op een paar sokjes na.

7. eertje

eertje Bekend lid

5 jan 2009
    517
    0
    0
    Hallo Hellen,

Leuk he....je eerste eigen aankopen voor de kleine....wordt het langzaam toch echt echt zegt maar :)

En over dat borstvoeding geven....toen ik de bevestiging terug kreeg van de kraamzorg (daar zou ik toch echt wel achteraan gaan, toch lekker gevoel)...kreeg ik direct een brief mee voor gratis bijeenkomsten bij mij in de buurt. Daar leggen ze alles uit rondom borstvoeding geven...dus daar ga ik tegen die tijd ook wel heen!
    In die brief stond dat de cursus het meeste nut had rond de 6 maanden zwangerschap....geen idee of je borsten dan pas cursus rijp zijn :) ...of omdat je het misschien anders weer vergeten bent tegen die tijd.

Maar anders weet je vk vast wel ergens een cursus of iets in die strekking.

groetjes

8. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    @ Hellen ook ik ben de vorige keer in het ziekenhuis bevallen en ga ik deze keer wer doen, toch zittet er handige dingen in het kraampakket die je kan gebruiken .

9. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @hellen thanks :)

ooh wat leuk allemaal spulletjes gekocht en dat voor maar 7,50 euro..
    niet slecht hoor..
    @Eertje ik ben nu net zover als jou :D

Ik mag nu ook los met aankopen doen :D heb al wel een paar dingen ..

10. MamaVanBas

MamaVanBas Bekend lid

22 sep 2008
    988
    0
    0
    Gelderland
    gelukkig dat jou echo ook zo goed was.. fijn gevoel he:D

ik had hem haar ook nog niet eerder gezien, en bij de vk kon ze het hartje niet vinden, was nog te vroeg waarschijnlijk maar dan met alle verhalen hier ging ik me toch wel heel erg zorgen maken.. was zon opluchting, ze zette het ding op mijn buik en daar klonk het hartje al.. hihi

gewoon een WONDER!

en naar voren gezet worden is altijd fijn natuurlijk :)

11. MamaVanBas

MamaVanBas Bekend lid

22 sep 2008
    988
    0
    0
    Gelderland
    ]

over het algemeen valt benauwd zijn mee, maar als ik te enthousiast de trap af ren en weer op, moet ik toch wel even weer op adem komen nu :oops: :D

12. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    Dat heb ik ook hoor, maa dan vooral als ik mano opgetild heb de trap op bijvoorbeeld dan ben ik echt kapot en moet ik ook echt ff gaan zitten en op adem komen

13. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    @hellen: bij mij geven ze cursussen vanuit de vk praktijk en voor de borstvoedingscursus kan je je idd pas later aanmelden. verder hebben ze ook een avond over de bevalling. wat je kan verwachten wat je moetd oen enzo die wil ik ook volgen.
    en ik wil graag poliklinisch bevallen dus daarvoor ga ik ook nog naar een voorlichtingsavond. dan vind ik het wel genoeg eigenlijk.

nou zit ik nog steeds met de kraamzorg. je zoekt natuurlijk iets in de buurt met contracten met de zorgverzekeraar. als ik het goed zie is het meest dicht bij in amersfoort. maar ik weet echt niet wie ik moet kiezen.

14. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @Twinkle; super dat de nekplooi goed was!

@sjam; leuk hoor die mooie echo. Jammer dat je ons gaat verlaten.

@mamavanbas; leuk om die roze wolk van jou te lezen! gaaf dat je een leuke en goede echo hebt. en die dvd is helemaal leuk

@nijntje; hoe is het met jou?/

@ninosz; ik ben ook wel eens wat kortademig ja. Vooral als ik dingen te snel wil doen of te snel praat

@naiobi; gaaf joh de goede echo!

@helen; leuk joh die zak met kleertjes. GAaf he als je dat dan in je handen hebt.

15. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    5mare5, ik had toen een aantal foldertjes gekregen van de vk en die gelezen en toen wist ik het ook nog niet, toen vriend ook gelezen en die kan wat makkelijker keuzes maken dan mij en die is het toen geworden en nu neem ik dezelfde als de vorige keer, is me goed bevallen :D

16. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Naiobi, ik zei toch dat het goed zou komen? ;) Super, meid!

Hier is de kraamzorg ook al geregeld(zelfde als toen met Gabriël, hele goeie ervaringen mee! Was Kraamzorg de Waarden, helemaal top! Da's echt een aanrader! En Hellen, in Sliedrecht werken zij ook, dus als je dat nog niet geregeld hebt, zou ik je deze aanbevelen.), blije dozen aangevraagd en de verzekering weet het ook.

Twinkle, super dat de nekplooimeting goed was!

Zo, boefie ligt lekker op bed en ik heb ff mamatime!

17. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss

18. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Dank voor de tip! Ik moet wel even kijken of mijn verzekeraar er ook een contract mee heeft afgesloten, maar mond-op-mond reclame vind ik altijd waardevoller dan ieder andere reclame ;)

19. Rox

Rox Fanatiek lid

14 jun 2008
    1.951
    0
    0
    kapster
    heb er ook last van dan ben ik druk aan het praten en dan ben ik ineens helemaal buiten adem....
    veel plezier met de echo vanavond!

@betty.. het ajax gevoel voor manlief ;)
    @ mamavanbas... dat gevoel van gelukkig maar 1 herken ik! ;) gefeliciteerd!
    @naiobi goed zo meid en nu genieten maar!
    @andi nou het was niet zo'n goed idee die griek omdat ik daarna gelijk weer maagzuur kreeg... :(
    @sjam jammer dat je hier weggaat maar gefeliciteerd met je goede echo!

dames even een vraagje.. krijgen jullie allemaal van die uitgebreide echo's ik heb dat niet gekregen namelijk.. alleen 4 fototjes en heb nog niet eens het hartje gehoord.... is dat normaal? wat denken jullie?

20. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    @ Rox, ik heb het hartje ook niet gehoord op de echo, maar ik had een stagiare en daarom duurde de echo bij mij best lang, daarna kwam die andere en die heeft toen nog maar ff 10 minuutjes gekeken en ff alles snel uitgelegd en heb maar 2 foto's trouwens.

Deel Deze Pagina