nee mag nu niet meer, als je ingeent wordt dam krijg je de ziekteverwekker in een afgezwakte vorm ingespoten. dus dan zou jezelf en het kind dus echt ziek worden. dus blijft niets anders dan nu voorzichtig te zijn. eigenlijk wel stom want ik heb gewoon rode hond gehad maar alsnog niet genoeg van overgehouden ofzo?!
Hallo allemaal, ik heb het een beetje druk deze week op het werk en thuis ben ik meestal te moe om mijn pc aan te zetten, dus vandaar dat ik wat minder aanwezig ben geweest de laatste dagen. Mare wat leuk dat je verloskundige alles heeft aangewezen bij je echo, super zeg! Wanneer ben jij uitgerekend? We staan in de lijst op dezelfde datum, maar mijn banner geeft 2 dagen korter aan dan die van jou. Ik heb trouwens voor yunio kraamzorg gekozen, dat zit ook in de buurt van Amersfoort dacht ik, is misschien een idee, ik vind de folders er goed en informatief uitzien. De eerste zin van de brief was ook: op dit moment bent u verzekerd van kraamzorg, dus dat is wel een hele geruststelling. Sjam wat fijn dat jouw echo ook goed was, jammer dat je ons gaat verlaten, veel plezier en geluk bij de oktobermama's! En wie weet wordt je uiteindelijk toch nog een septembermama MamavanBas wat een super echo heb je gehad, haha gelukkig is het er maar een, kan me voorstellen dat je toch opgelucht bent. Geniet lekker van je wolk Ninosz heb je het hartje nog gevonden? Ik ben een beetje kortademig, maar niet benauwd eigenlijk. Vervelend dat je daar last van hebt. Ohhh Naiobi meid wat zul je opgelucht zijn na zo'n goede echo! Ik ben heel blij voor je Joyce jouw zoontje is echt een mooi jochie zeg! Hele mooie oogjes heeft hij. Eertje hoe gaat het met jou? Hellen wat ontzettend vervelend dat je bekkenklachten hebt, ik hoop dat je snel bij de therapie terecht kan en dat het niet te veel klachten op gaat leveren. Wat leuk dat je al zoveel kleertjes hebt kunnen kopen! Nijntje wat lief dat je even een berichtje achterlaat. Ik hoop dat je cyclus snel op gang komt meis en dan dat je snel weer op een roze wolk mag klimmen. Ik gun het je zo, het was heel heftig om mee te maken lijkt me. *knuffel* Inggrid wat super dat je een mooie echo had! Leuk hoor, echt een minimensje he?! Eerised heb je de huisarts al gebeld over je klachten? Hopelijk is er iets aan te doen. Doe maar rustig aan hoor! Jusi oh jij had je dag echt niet gisteren, hopelijk vandaag wel weer... Haha Eerised en Beverly ook al, grappige verhalen hihi. Ariel welkom hier, gefeliciteerd met je zwangerschap! Jeetje dat je nu al bijna zeker weet dat het een jongetje is, dat is vroeg, leuk hoor. Wat is SEO? Betty Boop wat super dat je een bekende aan je kraambed hebt straks, heerlijk zeg! En hoe is de kleur van de babykamer? Wat zielig voor je hondje, ah oorontsteking. Hopelijk is het snel over! Mooie kinderwagen trouwens bij je foto's! Andi wat een schattige foto van jou en Gabriël! Heel lief. Klinkt leuk die mazzeltas. Jesenmo en Mare hier ook een sterk voorgevoel, ik denk dat het een jongetje gaat worden, zou het heel vreemd vinden als het ineens een meisje blijkt te zijn. Maar ook wel heel vreemd aangezien ik voor mijn zwangerschap me echt niet met een zoontje zag, alleen maar met 1 of 2 kleine meisjes, heel gek hoe dat gevoel nu omgedraaid is. Marije hihi verstoppertje spelen, lekker eigenwijs.
Zo dat was een lang bericht en heb ik het niet eens over mijn echo gehad en de stroopwafels. De stroopwafels waren een succes, iedereen dacht wel aan mij, maar ze wisten het toch niet helemaal zeker, dus iedereen keek naar elkaar en twijfelde echt of ze het konden vragen of niet haha. Uiteindelijk zei ik dat het van mij was, ohhh en is het dan ook waarvoor ik denk dat ze zijn dan vroeg een collega, ik zei ja inderdaad ik ben zwanger. Iedereen reageerde helemaal enthousiast en heel lief! Het hoofd van onze afdeling is helemaal trots op haar eerste afdelingsbaby en mensen van andere afdelingen feliciteren haar met het toekomstige oma-schap, echt heel erg leuk! En om 17.00 uur kreeg ik de echo, ik was wel lichtelijk gespannen, maar bijna meteen toen ze het zag zei ze dat de nekplooi mooi dun was. Daarna nog lang gekeken naar de kleine, hij was echt aan het spartelen en draaien, heel erg leuk! En duidelijk al beentjes met voetjes te zien, de hersenhelften en neusje, onder- en bovenkaakje waren heel duidelijk. Echt heel gaaf! De placenta ligt niet aan de voorkant en we hebben het hartje gehoord, echt heel gaaf! Daaran ging ze echt de nekplooi opmeten en deze was 1,1 mm en bij 3 mm of meer was er een verhoogd risico, we gaan alleen niet verder met onderzoek, dit is voor ons nu wel voldoende. Het zou uiteindelijk ook wel een downkindje kunnen zijn, maar daar ga ik eigenlijk niet vanuit. Over de antistoffen tegen rode hond, deze vaccinatie zou eigenlijk het beste om de 10-15 jaar opnieuw moeten worden gegeven, dat geldt voor bijna alle vaccinaties. Tijdens de zwangerschap mag je inderdaad niet gevaccineerd worden. En als je de infectie hebt doorlopen heb je wel antistoffen in je lichaam, alleen deze worden na verloop van tijd wel afgebroken, dus vandaar dat je waarschijnlijk een te laag gehalte had Mare. (Ik werk bij het bedrijf wat gisteren zo veel in het nieuws is geweest over de HPV vaccinatie, mijn afdeling onderzoekt en bepaalt het rijksvaccinatieprogramma).
aah interessant de informatie over de vaccinaties twinkle. ja over het algemeen ben ik niet zo van het inenten maar als ik dit had geweten had ik wel nog gedaan maarja, nu maar gewoon voorzichtig zijn. leuk dat je collega's zo positief reageerden. ik voelde mij zo gelukkig toen. ik ben idd eerder uitgerekend. 25. september moet het nu zijn, wilde ik nog doorgeven samen met nieuwe afspraken enzo. oh en ik heb nu ook voor yunio gekozen, heb me er vandaag aangemeld.
Oh oke Ariel, dat wist ik niet. Ja leuke reacties he?! Heb je je al opgegeven voor de lijst? Anders kan ik je er wel even opzetten. Mare ik heb het veranderd, je staat op de 25e nu. Leuk dat je ook voor yunio hebt gekozen, ik ben er wel blij mee, de website sprak me ook meteen aan. Mag ik weten waarom je niet zo van het vaccineren bent? Als je het niet wil vertellen is het ook goed hoor!
@twinkle als ik op de lijst klik kom ik niet verder dan Home.. geeft steeds fout op pagina aan :S Heb jij dit ook?
Naiobi dat had ik gisteren, vandaag gaat het wel goed... Misschien was ik net iets aan het veranderen ofzo?
nou ik ben niet "tegen" vaccineren op alle gebieden, maar ik vind ook dat er soms wat overdreven wordt. ik heb alle kidnerziektes (behalve de bof) gewoon gehad en heb het goed overleeft. dit was geen keuze van mijn moeder maar met vier kinderen was er altijd wel één ziek waardoor het weer niet kon zeg maar. ik zelf reageer op vaccinaties ook niet bijzonder goed en wordt er best wel ziek van. dus soms denk ik gewoon dat je je kind niet tegen alles hoeft te vaccineren. dat is: zolang de ziekte niet grote risico's met zich mee zou brengen. mijn man heeft zich moeten laten inenten tegen hepatitis omdat hij met drugsverslaafden werkt en daar ben ik dan weer 100% voor. oké beetje lang verhaal, maar als jij mij nu over wilt halen naar de kant van de pro-vaccineerders mag dat ook hoor ook daar sta ik voor open
Haha nou ik wil je niet per se overhalen, alleen denk ik dat veel mensen niet weten wat voor kinderziektes er allemaal waren, kinkhoest is op oudere leeftijd bijvoorbeeld helemaal niet zo ernstig, maar ik heb een keer een filmpje gezien met een baby die dat had, zoo zielig en gevaarlijk. Net als mazelen, gelukkig komen deze ziektes niet zo heel veel voor in Nederland, maar dat ligt aan de goede vaccinatiestatus van Nederland, zou deze lager zijn, dus minder mensen laten zich vaccineren, dan krijg je gaten in je verdediging en ineens komen ziektes weer tevoorschijn met alle nare gevolgen. Polio is een vreselijke ziekte, de laatste epidemie is in 92-93 geweest, maar dat is echt heftig hoor. Van alle bofgevallen krijgt 0,02-0,03% hersenvliesontsteking, mazelen is in 0,1% van de kinderen onder de 1 dodelijk, difterie kan dodelijk zijn wanneer de bacterie een hartklep infecteert, dan is het sterftecijfer 50% (maar niet altijd wordt de hartklep geinfecteerd), tetanus kan dodelijk zijn bij niet snel behandelen, dat cijfer is 2,3%-18% van de niet-gevaccineerden. In Nederland is afgelopen 10 jaar 1 kind van 4 omgekomen door tetanus. Meningitis door meningococcen is in 7,5% dodelijk en Hep B kan uiteindelijk in een bepaald aantal gevallen chronisch zijn en levercirrose (leverkanker) veroorzaken. Misschien schrikken jullie van deze aantallen, maar ze kloppen wel, ik heb ze van deze site gehaald: http://www.rivm.nl/cib/infectieziekten-A-Z/infectieziekten/ Vaccins zijn er niet voor niets, het percentage is misschien klein, maar hoe minder mensen zich laten vaccineren, of hun kinderen hoe vaker deze infectieziekten weer gaan voorkomen. Hmmm misschien toch een promotie stukje...
En hier een zielig filmpje van kindjes met kinkhoest: http://www.youtube.com/watch?v=dZ5jf-5MobE Het is niet leuk om te zien hoor, maar dan begrijp je wel waarom er iets aan deze infecties wordt gedaan dmv vaccinaties.
Oke Mooie naam heb je gekozen voor je meisje! Ik geloof dat we voorlopig een jongensnaam hebben, maar met een meisjesnaam hebben we meer moeite, misschien omdat we er nu vanuit gaan dat het een jochie wordt.
ik ben mij idd wel bewust van de risico's. ik zelf heb kinkhoest gehad en dat was niet bepaald fijn als ik mijn moeder moet geloven, mijn broers hebben menigitis en encefalitis gehad, maar dat was dus niet doordat mijn moeder ons niet wilde laten vaccineren maar ja een kind dat eenpaar keer per jaar longontsteking heeft en om de paar maanden voor zondevoeding naar het ziekenhuis moet kan je simpelweg niet in laten enten. ik ga ervan uit dat ik tegen die tijd mijn kinderen toch laat vaccineren omdat ik veel te bang voor die ziektes ben...
Iedereen moet natuurlijk voor zichzelf bepalen of je laat vaccineren of niet, als je maar op de hoogte bent van alle risico's. Heftig hoor Mare, al die ziektes die jullie hebben doorstaan, zeker als het door een immuunstoornis komt, hopelijk zijn je ouders wel goed begeleid door artsen in die tijd.
@ Vaccinaties; gaat het hier om de gewone vaccinaties bij het CB? @ Twinkle; thanks! Zijn ook erg blij met de naam Hebben tot nu toe alleen nog geen 1 leuke naam voor een jongen kunnen bedenken. Maar ja we hebben ook nog even he
Ja het gaat over de gewone vaccinaties die elk kind aangeboden krijgt, en de ziektes die ik heb genoemd zijn de ziektes waartegen de vaccins werkzaam zijn. Haha 1 naam is genoeg toch? Nog een aantal maandjes te gaan inderdaad, gelukkig maar, we moeten nog zoveel doen voordat de kleine er is.