Andi: ik wens je een goede controle toe. Betty: leuk kamertje zeg! Een nieuwe dag...en nog steeds hoofdpijn. Hij is wel wat minder, dus ik zit nu op mijn werk. Het valt me op, dat ik er ook wat duizelig bij ben en mijn pols is verhoogd ( ik heb normaal rond de 56 en nu is het al 70 slagen per minuut). Nu heb ik best veel spanningen te verteren gehad dus het zal wel een combi van stress en hormonen zijn. Vervelend is het wel!
Goedemorgen! Ik heb wel alles gelezen, maar weet niet meer precies wat door wie gezegd is. Verder gaat het hier wel, maar heb dinsdag heel veel last gehad van mijn liezen, en een weeïge pijn in mijn buik. Volgens een collega is dat bandenpijn. Gelukkig is het nu weggetrokken.
Zorg je toch dat hij op donderdagavond gaat kun je lekker house en the menthalist kijken Vaccineren- hebben wij gewoon gedaan, we wonen in een gelovige stad en dus worden hier niet alle kindjes geënt, ik wil onze kinderen dus zo goed mogelijk beschermd hebben. Klinkt misschien hard maar als er dan hier weer iemand zegt dat de ziekten toch bijna niet meer voorkomen dan denk ik ja dat is dus dankzij de mensen die hun kinderen wel laten enten. Babykamer, de kleine komt op Kylian's kamer (die is nu nog wit met limegroen) en voor Kylian gaan we een nieuwe kamer op zolder bouwen. Ik ben er nog niet helemaal uit over welke kleuren in ga gebruiken in de babykamer, op dit moment neig ik sterk naar rood. Veel hoef ik dan ook niet te doen hoor, nieuwe gordijnen en nieuwe schilderijtjes maken en moeders is klaar. Groetjes Anita
Wat zijn er toch lieve mensen op de wereld. Kreeg ik pas al een gratis kinderkamer aangeboden door een collega en had ik vorige week voor 7,50 2 zakken vol babykleertjes, vandaag komt er een collega bij me aan met de vraag of ik een voedingskussen en een maxicosi kan gebruiken. Natuurlijk! Ze wil er pertinent niets voor hebben, want anders had ze het toch weggegooid. Lief he? Natuurlijk geef ik haar, net als die andere collega wel een leuke attentie. Maar mijn hart wordt warm van zoveel mensen die meeleven. Ze weten dat het financiëel even erg moeilijk is voor me..en dat er dan zo gereageerd wordt...tja...daar kun je toch alleen maar heel blij van worden?
Hi allemaal! Hellen door de zwangerschap maak je meer bloed aan waardoor je hartslag sneller wordt, mijne is ook van 60 naar 75 gegaan ongeveer. Het is heel normaal, geen zorgen maken daarom! Wat lief dat je al die spulletjes aangeboden krijgt. Pluk dat klinkt heelmaal niet hard, het is gewoon de waarheid! Doordat meer mensen hun kindjes op tijd laten vaccineren krijgen veel infectieziekten minder kans, waardoor dus ook de ongevaccineerden beschermd blijven. Als mensen hun kind niet laten vaccineren is dat dus eigenlijk profiteren van de omgeving die het wel laat doen. Betty Boop er zitten ook stoffen in een vaccin die in grote hoeveelheden schadelijk kunnen zijn voor je, maar ze zijn nodig om een afweerreactie van je lichaam op te wekken en daarnaast zijn ze niet gevaarlijk in de vaccins zelf, de hoeveelheid is verwaarloosbaar klein. Maar natuurlijk moet je je goed laten informeren erover, heel goed als je dat doet. Ik ga me wel aan het schema houden, het is zo gekozen dat het de beste immuunreactie van het lichaam opwekt en dat je zo lang mogelijk kan profiteren van de antistoffen. Daarnaast krijgt je kindje in de eerste 6 maanden nog de antistoffen van de moeder mee, maar dat neemt wel af, dan zou het prettig zijn als je kleintje al een afweerreactie van zijn eigen lijf heeft verkregen (door vaccinatie). Sorry voor mijn hele verhalen hierover, maar het is mijn werk en ik vind het erg belangrijk dat iedereen weet hoe ze werken en dat het zorgvuldig bepaald is door artsen en wetenschappers, het schema wordt zoveel mogelijk onderzocht en besproken bij ons en we blijven dat altijd doen. Betty Boop wat een mooi kamertje, lekker veel licht! En limegroen is dus een veelvoorkomende kleur lees ik. Wij gaan voor gebroken wit, donkerblauw en houtkleur. Jusi vervelend he die bandenpijn? Ik heb er ook af en toe last van. Fijn dat het bij jou weer over is. MamaVanBas dat zal wel gezellig zijn geweest dan bij de buren, hebben ze het café en restaurant aan huis of ergens anders? Nu eerst even lunchen!
@ Betty; ziet er leuk uit het kamertje! @Hellen; veel sterkte met de hoofdpijn! Mooi meegenomen trouwens die spulletjes! Hmm ben de rest al weer kwijt....
Twinkel zo te horen ga je voor een nautic kleurenschema , leuk hoor. Wat betreft het vaccineren lijken wij behoorlijk op1 lijn te zitten Moet er wel bij zeggen dat Kylian er weinig last van heeft gehad, 1 keer heeft hij de inenting laat op de middag gehad en toen had hij wel last gekregen (mama de hele avond druk). Dus vanaf toen erop gestaan dat hij ze 's morgens kreeg. Groetjes Anita
Mano heeft eigenlijk ook nooit last gehad van zijn prikjes. Allen soms ging hij veel slapen , maar hij is er nooit ziek van geworden.
pfff ik heb echt geen zin om iets te doen. ik moet even brood halen maar het is zo grijs buiten... en vanavond moet ik werken daar heb ik ook echt geen zin in.
Over vaccinatie @ Twinkle, tja op zich waar dat de stoffen in grote hoeveelheiden pas schadelijk zijn, maar er zijn genoeg voorbeelden van mensen die kindjes hebben die door de vaccinaties ju8ist ziek zijn geworden ( niet de ziekte waar de vaccnatie voor is dan...) Ik vind gewoon dat we als een makke koe met zn alle maar achter elkaar aan lopen enniet eens weten waarom. Wie zegt dat als we met zn alle niet meer vaccineren dat de ziektes massaal weer op nieuw de kop op stekken? We hebben het sinds dat we vaccineren nog niet eens uit geprobeerd of we inmiddels gewoon al resistent zijn tegen de ziektes. Er bestaat ook zoiets als over erfen. Of wel dna wat veranderd door de jaren heen. Even een ander voorbeeld hier van. Er is onlangs een man geboren met 6vingers en 6 tenen aan elke hand/voet. De wetenschap heeft toen uitgerekend over hoeveel jaren het mensen ras geheel bestaat uit mensen met 6 vingers en 6 tenen aan elke hand/voet. Want de man plant zich voort en het dna was erfelijk dus zijn kinderen krijgen ook 6 vingers en 6 tenen, die hun kinderen ook enzovoort.. Zo kan het ook zijn met de anti stoffen die we dus al heel wat jaar via de vaccinaties krijgen. Nu weet ik dat op zich de kans klein is dat binnen 2 1/2 generatie de anti stoffen al in het erf goed zitten. Of ik dan een profiteur ben als ik na goed informeren kies om het niet te doen vind ik niet, waar profiteer ik van? VAn mensen die wel hun kind zonder info gewoon laten vaccineren? Nergens kun je achterhalen of je kind wel of niet via overerven de anti stoffen heeft of dat de ziekte misschien al gewoon uit gestoven is in landen waar gevacineerd word. Ik profiteer nergens van, want wie weet gaat mijn kind ooit wel een verre reis maken naar landen waar de ziektes nog wel voor komt en dan kan hij/zij zelf de keus maken om het wel of niet te doen. Maar goed, ik weet het nog niet, ik wil gewoon heel goed kijken wat de voors en de tegens zijn en niet gewoon maar klakkeloos zonder nadenken zeggen, och het hoort erbij...
Thanks voor de complis over het kamertje... Het is eigenlijk iets donkerder dan limegroen nu het opgedroogd is ( gelukkig ) Het is nu wel heel apart.. we hebben het plafond hemelblauw gemaakt... Ik zal vanavond eens kijken of ik de foto's weer on line krijg... Ik ben nu opzoek of er ergens iets te koop is om op de muren te plakken ( in dit geval dus het plafond) wat wolken achtig is. Zoals die sterretjes die je een tijdje had die licht gaven in het donker...
Hoi meiden las dat iemand zo'n last van hoofdpijn had, nou hier ook. Komt meestal in de middag opzetten. Zo'n zware hoofdpijn. Blehh had het bij mijn dochter, hoop dat het snel over is! Over vaccineren, wij hebben het wel gedaan. En niet zomaar van het hoort erbij. Zijn wel ingelezen. Ben ook blij dat ik het gedaan heb. Neemt niet weg dat het vaccin voor bv de bmr in 95 % van de gevallen werkt en dus bij 5% niet. Vorig jaar was er een bof epidemie, kan dus heel gevaarlijk zijn. Doofheid, onvruchtbaarheid. Zelfde als rode hond...Deze ziektes komen dus nog wel degelijk voor en kunnen van grote invloed zijn op de toekomst van je kind...Als ik haar daarvoor kan beschermen door middel van een vaccin dan doe ik dat. Zag dat er al een aantal druk waren met de kamertjes, leuk! Hier de kamer zo goed als klaar, wij moeten alleen aan de slag met onze eigen kamer, maar dat doen we op ons gemak. Hij is prima, maar kan goed een restyle beurt gebruiken...
Klopt, een aantal van de ziektes komen absoluut nog voor, duidelijk een reden dat de vaccinaties dus niet optiemaal werken Nogmaals ik zeg niet dat ik er optegenben, maar ik wil gewoon heel goeed weten wat ik in mijn kindje spuit... Dus thanks suus, vast voor de info
Idd ze werken zeker niet optimaal in alle gevallen, wat vaak wel gedacht wordt door ouders. Goed dat je je voorbereidt op zulke zaken...Kijk maar eens naar het nieuwe vaccin tegen baarmoederhalskanker, wij zijn niet overtuigd en hadden haar ws op dit moment (als ze de leeftijd had gehad) niet laten inenten. Het bizarre van alles vond ik nog dat ze een ipod konden winnen als ze wel kwamen, wie bedenkt het...
ik heb even een vraag aan alle mensen die al kraamhulp hebben geregeld welke gegevens hebben ze van je nodig aan de telefoon? wil bellen maar wil vantevoren wel alles klaar hebben liggen wat ik nodig heb
Mamavanbas ik heb naar de kraamzorg lijn van de menzis gebeld en zij regelen het verder voor me. Ik had alleen de zorgpas nodig. Kreeg trouwens net een brief vd menzis in de bus met een gratis lidmaatschap voor een jaar van kindje op komst. Je kunt met dat pasje op heel veel dingen korting krijgen, altijd leuk!
Pff..kamerjtes, kraamhulp. ben ik nu zo laat of is iedereen zo vroeg? Kraamhulp ga ik volgende week na de volgende controle regelen. Kamertje pas ergens in de 5e maand ofzo. of ben ik dan echt heel laat? Pff..koppijn wordt weer erger. Mijn WMO loketje sluit om 3 uur en ik ga dan maar meteen naar huis. Hopen dat even platgaan helpt.
Bij mij hadden ze ook alleen mijn relatienummer nodig van mijn verzekering en mijn bsn en verder de gewone dingen, naam adres etc.