Nee hoor jij bent echt niet laat! Kraamzorg wilde ik iig geregeld hebben, in sommige regio's moet je je voor de 3 maanden aanmelden. Over het algemeen is het voor de 4 maanden. Wij gaan ook rond de 5 maanden het kamertje in orde maken, hoeft dan wel niet veel aan te gebeuren. Nog 3 kwartier meid!
zo ben even lopend boodschappen gaan doen. poeh viel me weer tegen, ik begin echt last te krijgen van mijn rug en heupen. ik hoop dat het over gaat als ik weer een beetje kan trainen. @hellen: ik vind dat je per se laat bent, alleen kraamhulp moet je in sommige streken soms al in de 8e week regelen, maar dat hoeft hier bijvoorbeeld ook niet. @mamavanbas: ik heb het via internet ingevuld. ik had me zorgpas nodig en informatie over mijn zorgpakket. oh ja en je bsn.
Ik ging gisteren met Manotje boodschappen doen en ik d8 dus ook ga ff lopen is misschien 5 min, maar meneer had geen zin om te lopen en wilde getild worden, pffffffffff.......... ik was helemaal kapot toen ik terug was
Op de sit evna mijn verzekering staat dat je als je jezelf voor 20 weken aanmeld dat je dan altijd plek hebt. Maar ik heb het deze week ook al geregeld.
Ik was met me stomme hoofd helemaal vergeten de kraamzorg te regelen Nu net maar even gebeld en de eerste 2 hadden geen plek meer in september. Schijnt een soort van babyboom aan te komen in juli, augustus of september...
Oh nou zo zie je maar dat het zo gek niet is om er vroeg bij te zijn...En nu hebben ze nog andere bureau's?
Hey Dina, Kep je weer gevonden! waar was je nou? Hoe is het met je? Hier alles toppie! mn combitest was helemaal superrrr. Zou een uitslag (gezien mn leeftijd) moeten hebben van 1:285 en ik had hem van 1:bijna 6.000!Gaaf he! Om dit te vieren hebben we een kinderwagen/buggy gekocht en ook het kamertje uitgezocht. Ons kleintje wilde niet echt meewerken met de nekplooimeting maar daardoor konden we hem/haar lekker lang bekijken De armen met handjes en benen met voetjes waren goed zichtbaar en hij/zij is ee kampioen in duimen hihihihi Ook de oorschelpen waren zichtbaar, dus theoretisch zou het moeten kunnen luisteren hihhihi En bij jou? nog spannende dingen gebeurt in de tussentijd? Liefs Jolanda (Jo)
Ik schiet eventjes voorbij. Net bij de vk geweest, hartje klopte mooi! Yes, eindelijk het hartje echt gehoord! Heerlijk! Uitslagen van bloedonderzoek waren helemaal prima, ik had zelfs een hele hoge waarde immuunstoffen tegen Rode Hond(best knap, want de laatste vaccinatie heb ik niet meer gehad). Bloeddruk 140/60, vorige keer was dat 120/60. Ik ben ruim 2 kilo afgevallen de afgelopen 4 weken, pff.. Fijn die misselijkheid. Nou, over 4 weken weer..
Betty Boop er zijn inderdaad sommige hele vervelende bijwerkingen van vaccins, dat is waar, helaas is er weinig aan te doen, mensen met een kippe-eiwit allergie zullen erg heftig reageren op vaccins waar dit in zit. En dat ziek worden gebeurde vooral bij de kinkhoestvaccinatie met de whole cell component, daar is meteen onderzoek naar gedaan en het vaccin is veranderd in een a-cellulair kinkhoest vaccin (dit is de vaccinatie die sinds een aantal jaren aangeboden wordt). De bijwerkingen waren overigens nooit heel ernstig en komen in een klein percentage van de gevallen voor. Verder veranderen wij erg traag qua genetische informatie en verandert een micro-organisme zich ongelooflijk snel waardoor zij altijd een stap voor zullen zijn op ons en we ons zonder medicatie of vaccinatie nooit kunnen beschermen (tenzij we de ziekte zelf door maken en overleven). Er wordt continue ook in andere landen onderzoek gedaan naar ongevaccineerden en zij worden wel degelijk ziek, kijk maar naar de ongevaccineerden in de bible belt waar in 1992-93 polio uitgebroken is en volgens mij 3 personen zijn overleden. Zo is er heel erg veel werk verricht aan het uitroeien van de pokken (30% van de besmette personen overleefde dit niet), met succes gelukkig! Het vaccin tegen pokken was in een klein percentage mensen dodelijk, dit was een onaanvaardbaar risico waardoor er heel veel onderzoek is verricht en uiteindelijk is het gelukt om pokken uit te roeien, het is alleen nog in een aantal vriezers op laboratoria opgeslagen. Met profiteren bedoel ik dat de ziektes geen kans krijgen om voor te komen dankzij de mensen die wel gevaccineerd zijn, wanneer je dit niet meer gaat deon of wanneer deze vaccinatiegraad te laag is steken ziektes wel degelijk de kop op. Dit is gebleken uit de mazelen die in Engeland weer voorkomen sinds een aantal jaar: http://www.nvi-vaccin.nl/?id=64&bid=909 Ziektes waartegen gevaccineerd wordt: Difterie (importziekte uit verschillende ook europese landen) Tetanus (komt in de grond voor en in het maagdarmkanaal van versch dieren) Polio (komt nog in een aantal landen voor in Afrika en Azië) Kinkhoest (komt in Nederland voor, is alleen gevaarlijk voor kleintjes) Bof (komt wereldwijd voor, 2004-2005 in Engeland een epidemie bij jongeren 15-24 waarvan slechts 3,3% volledig was gevaccineerd en 30% 1 vaccinatie had gehad) Mazelen (idem) Rode hond (belangrijk als je zwanger bent, komt wereldwijd voor) bron http://www.rivm.nl/cib/infectieziekten-A-Z/infectieziekten/ Er wordt wel degelijk onderzoek gedaan naar niet gevaccineerden en er blijkt regelmatig dat mensen er ziek door worden. Wat Xxsuuzxx zegt klopt ook, in een bepaald percentage werkt een vaccin niet afdoende en dan is het mooi als er om je heen wel genoeg gevaccineerden zijn zodat de infectieziekte de kop niet op kan steken. Natuurlijk hoef je niet als een mak lammetje achter iedereen aan te lopen, maar een beetje vertrouwen in de deskundigheid van de Nederlandse gezondheidsraad lijkt me wel goed. Het zijn allemaal mensen die hiervoor gestudeerd hebben, ze zullen best wel eens fouten maken, maar over het algemeen denk ik wel dat ze weten wat ze voorschrijven. Dit gebeurt wereldwijd in alle landen ter wereld, en elk ontwikkeld land heeft een vaccinatieprogramma wat veel lijkt op het onze. Maar nogmaals iedereen moet het zelf weten natuurlijk, dit is alleen wat ik weet en heb opgezocht.
Beetje lang stuk hierboven geworden zie ik Wat fijn Andi, super zeg Het kan zijn dat je de ziekte hebt doorgemaakt en dan heb je meestal meer antistoffen dan na vaccinatie. Of je reageert heel goed op je vaccinaties, dat zou ook kunnen. Fijn toch, hoef je je daar niet druk over te maken. Jocruella wat een mooie uitkomst, gefeliciteerd zeg! Leuk dat jullie het hebben gevierd. Oh Joyce, haha kan me voorstellen dat je kapot was. Ariël is het ondertussen gelukt? Balen zeg dat ze al geen plek meer hebben. Hellen wij gaan het kamertje ook nog niet meteen doen hoor, vanaf 4-5 maanden denk ik. En kraamzorg heb ik vorige week geregeld na de 9,5 week echo bij de verloskundige. Met kraamzorg zou ik niet te lang wachten, maar het kamertje kan nog best wel even wachten hoor.
Nee met het kamertje kunnen wij ook nog niet beginnen, dit heeft meer te maken dat zoals ik al bij meerdere hoorde, ons zoontje verhuist, dus hij mag eerst.. hihi.. Vind het heerlijk dat hij ook een nieuwe kamer krijgt.. 3 witte muren en 1 aqua blauw/groenig, met mooie dikke ikea planken en leuke deco, speelgoedjes heb het al helemaal in mijn hoofd zitten, daar willen we niet meer te lang mee wachten om daaraan te beginnen, zodat als dat klaar is, hij over kan en we aan de baby kamer kunnen.. HEERLIJK, kan me er al zo op verheugen.. voor de babykamer weet ik nog niet wat het gaat worden, ik wil met 20 weken eventjes afwachten, wat het word.. wil het er wel een beetje op af stemmen Heb de kraamzorg ook vanmiddag geregeld.. wel fijn dat dat geregeld is.. Toch weer een zekerheidje, altijd fijn..
Fijn hoor dat het goed was, en je het hartje eindelijk echt gehoord hebt Ik mag volgende week ook weer Kan me helemaal verheugen als ik jou verhaaltje dan lees
Gelukkig maar. Ik vind het ook interessant om op te zoeken en over te lezen. MamaVanBas dat klinkt als een mooi kamertje, ik ben dol op aqua, alleen mag ik het van mezelf niet ook nog eens in de babykamer gebruiken, het hele huis is al aqua De kinderwagen heeft wel die kleur. Ben benieuwd wat je van de babykamer wil maken. Leuk he al die voorbereidingen, dan gaan die 9 maanden toch wel iets sneller voorbij. Ik ga naar huis fietsen en dan misschien naar zwangerschapszwemmen, ik twijfel een beetje omdat ik nog geen zichtbare buik heb, straks is iedereen al zichtbaar zwanger, dan staat het misschien een beetje raar. Maar als ik veel zin heb ga ik wel. Fijne avond allemaal!
gewoon gaan twinkle! het is alleen maar goed om ern u al mee te beginnen! ik moet nu gaan werken want jan smit komt signeren bij de media markt. heb er dus echt geen zin in. ga die hele lap tekst vanavond nog lezen!
Twinkle, ja, dat zou best kunnen! Ik heb wel een hele poos in een megagroot gezin gewoond, dus het kan zijn dat het daar wel rondwaarde en ik het zo heb opgebouwd. Geen ideeee.. Ben idd wel blij dat ik me daar geen zorgen over hoef te maken, want dat deed ik wel een beetje, eigenlijk. En idee, gewoon gaan, hoor! En die lap tekst, ik heb alles gelezen en praktisch alles wist ik al, maar toch goed om ff opgefrist te hebben Leuk MamavanBas dat je volgende week weer mag! Joanne Noordink is nog niet gevonden, hè? Mijn man heeft les gehad van haar vader.. Haha, hier had ik trouwens de kraamzorg met 5 weken al geregeld. Ik had toch al de verzekering aan de telefoon dat dat ook meteen geregeld was.. Nou, vanavond ontknoping van Wie is de Mol.. Hèhè!