September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Haha, nou, ben benieuwd Naiobi! :p

Tja, hier kan ik nu niet naar buiten, omdat m'n boefie ligt te slapen.. :-k
    Ga zo ff op de bank filmpje kijken. 't Schijnt een prutfilm te zijn met Hilary Duff erin, dus ben benieuwd of dat klopt. :p

2. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    :D Nou vind sommige films met hilary wel leuk hoor :D

3. slaapzak

slaapzak Bekend lid

20 jun 2008
    777
    0
    0
    verpleegster
    limburg
    hahaha ja roze....ben er echt blij mee!
    nog 5 weken en dan de 20 weken echo....hihihi
    kunnen we alweer een kijken wat ut wijffie doet...

4. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Haha, nou, ik heb er recensies van gelezen en reacties en die waren niet bepaald positief erover, ook al is het met Hilary Duff erin('t is de film Material Girls) Ik vind veel films met Hilary ook leuk, dus ja, ben benieuwd. Ik ga me maar eens op de bank installeren.

5. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @Annie; toppie joh dat je weer zwanger bent

@Andi; en hoe was de film?

Kunnen jullie nog mijn verhaal herinneren van de kinderwagen die we overnamen van mensen waarvan de dochter zwanger was, maar kindje met 26 weken in buik overleden was?
    Ze mailde ons gisterenavond om te horen hoe het met ons gaat! Zooooooooooo lief he!

Gisteren bij de verloskundige geweest. Bloeddruk was wat te hoog, maar enorm lopen haasten en had gelukkig thuis mijn bloeddruk opgenomen en die was stukken lager, dus geen reden tot zorg. Hartje nog gehoord met af en toe een flinke bonk er tussen, zat de kleine lekker te schoppen haha.

Vandaag samen met mijn moeder de markt op geweest om een leuk stofje voor een hemeltje uit te zoeken die zij gaat maken om het wiegje heen.

Ik heb 14 april de 20 weken echo, op de verjaardag van mijn ouders.

Mijn vriendinnetje komt zo gezellig met de kleine van 7 weken. Gezellie! Lekker kletsen en teuten.

Tot vanavond

6. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    Hallo dames,

Ik lees dat het allemaal goed gaat met jullie (afgezien van de kwaaltjes :D ) Met mij gaat het ook goed, lees wel mee, maar ben niet zo'n schrijver :D

Heb een vraagje aan jullie, doet iedereen de 20- weken echo? Ik ben niet van plan om het te doen, stel je voor dat er een afwijking is en je wordt er alleen maar verdrietig om (mijn denk gedachte dan) en krijg je alleen bij de 20-weken echo het geschlacht te horen of moet je daarom vragen?

Groetjes merakli

7. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    @ andi, oja die heb ik ook gezien, is met haar zus he ? Ja die is niet zo, maar vind het altijd wel leuk om te kijken hoor .

@ Babijtje, leuk dat je het hartje weer heb gehoord.
    En heb je een leuk stofje gevonden ?

8. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    @merakli: ik doe de echo wel, maar meer omdat er ook afwijkingen gevonden kunnen worden die een indicatie geven om in het ziekenhuis te bevallen. dat vind ik zelf wel een geruststelling als dat nodig zou zijn.
    maar als ik jou zo hoor moet jij hem gewoon niet doen. je moet trouwens ook vragen of ze jou het geslacht ook kunnen vertellen, dat hoort niet echt bij de dingen die zij checken (ook al doen sommige echoscopisten het wel van zelf)

je kan ook een pret echo laten doen voor de geslachtsbepaling.

9. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @Joyce gheheeh dus mijn droom hoeft geen ingeving te zijn dus :)

@Andi vermakelijke film maar geen topper :)

@merakli ik doe de echo wel hoor.. Vind het juist geruststellend dat je weer even kunt kijken naar je kleintje ;)

ze vragen vantevoren of je geslacht wil weten..

10. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    Ik ga hem ook niet doen, je hebt ook wel gelijk, kan een indicatie geven om in het ziekenhuis te bevallen, maar ik ga zowieso in het ziekenhuis bevallen dus... anders vraag ik mijn verloskundig of ze dat kan checken en anders wordt het surpriseeeeeeeeeeee :D

11. ik heb een vraagje..
    hoe is het met de buikjes hier?
    ben van mn eigen heel slank, en je ziet nu minimale groei boven mn schaambotje, maar als ik kleding aan heb zie je echt niks.
    ben benieuwd wanneer mn buikje komt, iedereen zegt t: dees we zien nog helemaal niks haha.

12. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    ik heb eigenlijk nog geen buikje, ja ik zelf zie het als ik geen kleren aan heb en mijn organen zijn aan het schuiven dus mijn buik is wat opgezet maar tegen mij zegt ook iedereen: je hebt nog helemaal geen buikje. maar dit is ook jouw eerste kindje toch? dan kan het wel tot 20 weken duren voordat je echt wat ziet helaas.

13. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    Nou ik heb al wel een buik hoor, kijk maar in mijn album en hij is nu nog meer gegroeid :D

Enne Naiobi, misschien wel een ingeving toch ?Maar bij mij weet ik het echt niet hoor, heb al van alles gedroomd :D

14. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0
    Ook wij gaan voor de 20 weken echo. Na de positieve Combitest wil ik dat ook gewoon gecontroleerd hebben.
    We hebben bij de combitest al wel gezien dat de armpjes,voetjes,beentjes, handjes en zelfs de oorschelpen aanwezig zijn en dat we een duimkampioen hebben :) :)
    .... lekker nog even kijken en laat ze alles maar even controleren.

En we zouden graag willen weten of het een jongetje of meisje wordt.

15. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Iedereen zegt tegen mij dat ik wel een buikje heb..
    Maar jah zie het verschil niet met buikje voor zwangerschap en nu.. jah hij is nu minder blubberig :D

16. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Zichtbaar dikker! En het is mijn eerste :( Ik zit nu al een tijdje met een elastiekje om de knoop. Eerst vanwege de darmen, nu vanwege het feit, dat de boel echt al omhoog en naar buiten begint te komen. Morgen ga ik dus toch maar es shoppen naar een comfy zwangerschapsspijkerbroek. Mijn gewone stretchpantalons moeten nog wel een paar weekjes mee kunnen ( hoop ik!)

Ik maak dit weekend de eerste buikfoto..maar die ga ik hier niet plaatsen. ik ben nogal dik van mezlef en dat is geen apetijtelijk plaatje. Pas als ik een mooie ronde buik heb (áls ie dus mooi en rond wordt) dan zal ik um hier neerzetten, kee?

17. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    @helen ik draag echt al weken positiebroeken :$ Mijn buik was met 6 weken echt huge door mijn darmen :D en nu is mijn buik bijna even groot als toen :)

--- mannetjes is aan het autoshoppen vandaag, voor een gezinsauto ipv onze peugeot 206 --

18. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Film.. Tjeetje, ik denk dat ik maar 3x geglimlachd heb, zeg.. Ik vind het echt geen aanrader.. Een bij elkaar geraapt zooitje van scenes met een vage verhaallijn erin.. :-k

Haha, Naiobi, hier ook een die al weken in positiebroeken zit, hoor ;) Bij mij valt echt niet te missen dat ik zwanger ben :)

19. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    merakli waarom zou je dan wel het geslacht van je kind willen weten maar niet of het een medisch probleem heeft.
    Dit klinkt misschien heel cru maar stel dat je kindje een hartafwijking heeft en je kindje kan het wel redden mits het meteen na geboorte geoppereerd kan worden, dan wil je dit toch liever voor die tijd weten.

Hier flink grieperig, had de vk al gebeld of ik een paracetamolletje mocht (heb al een paar nachten slecht geslapen door hoofdpijn).
    Dat mocht en ik moest even de huisarts bellen zodat die mij een neusspray kon voorschrijven zodat ik niet meer zo benauwd zou zijn.
    Dus ik huisarts gebeld, nou ik kwam niet verder dan de assistent, die zegt (maar ik heb er mijn twijfels over) dat ze met de huisarts overlegd heeft en dat ze niets voor mij konden doen.
    Ik moest maar door gaan met de babyneusspray (waarvan ik na 4 dagen gebruik met gerust hart durf te zeggen dat die dus echt niet werkt) en paracetamol :evil: :evil:

Gelukkig is mijn apotheker meedenkender dus van hem kreeg ik neusspray van vsm en zoweer 1 neusgat is weer beadembaar ;)

Groetjes Anita

20. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    @ pluk, ja ken het , met de zwangerschap van manotje, zeiden ze dus ook tegen mij dat ik niks mocht en maar een dropje moest nemen voor mijn keel en dat ik uit moest zieken.

Gelukkig dat je van de apotheek toch nog wat heb gekregen, volgens mij begin ik hier ook grieperig te worden.

Deel Deze Pagina