September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    ik wilde net zeggen pluk anders neem je gewoon een neusspray met zeezout dat helpt bij mij altijd maar je hebt dus al iets.

ja een elastiekje heb ik ook al rond mijn knoop omdat het anders te strak zit en niet lekker voelt maar anderen zien het nog niet.

@hellen: je moet natuurlijk doen waarbij je jezelf lekker voelt, maar ik vind niet dat jij je moet schamen voor je figuur, zeker hier denk ik niet dat er iemand negatief op zou reageren. het is toch juist mooi dat hier zoveel verschillende vrouwen zijn?!

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Hellen meid ik daag je uit ;) , kijk maar in mijn album :) 8)

Hier kreeg ik net te horen dat Kylian's klasgenootje/buurmeisje roodvonk heeft.
    Dus snel de vk gebeld, maar de praktijk was al dicht, toen het noodnummer maar gebeld omdat ik de huisarts ook niet meer te pakken kon krijgen.
    Gelukkig kan het geen kwaad voor de ongeboren spruit voor de rest is het lastig om te hebben ;) , gelukkig heb ik het als kindzijnde al gehad dus hopelijk genoeg afweer opgebouwd.
    Nu alleen maar hopen dat Kylian het niet krijgt.

Groetje sanita

3. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    @ pluk,

Dit heb ik van de site van knov.nl gevonden, ik snap jouw wel dat ze dan sneller kunnen ingrijpen, maar de kans is heeeeel erg klein dat het ontdekt wordt. En De 20-weken echo is niet bedoeld voor het bepalen van het geslacht van het kind, als ik het wil weten laat ik wel een pretecho doen toch? :D Ach ieder beslist voor zichzelf, ik ben gewoon benieuwd voor de rest niks.

Hoe betrouwbaar is de 20-weken echo?
    Hoe groot is de kans is dat een aangeboren lichamelijke
    afwijking die het kind heeft, ontdekt wordt? Dit is afhankelijk
    van de afwijking. Bijvoorbeeld: de kans dat een open ruggetje
    ontdekt wordt, is ongeveer 90 op de 100. De kans dat een
    hartafwijking ontdekt wordt, is ongeveer 25 tot 50 op de 100,
    afhankelijk van de ernst van de afwijking.

Daarom wil ik het niet doen... heel simpel

4. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Zow hey, pluk! Wat een buik! En ik dacht dat ik al een aardige buik had! :-o
    En fijn dat je toch wat van de apotheek hebt gehad.. Een dichte neus is echt killing!

Ik ben eigenlijk best benieuwd naar jou, Hellen ;)

5. xxsuuzxx

xxsuuzxx Fanatiek lid

7 sep 2008
    2.417
    0
    0
    juf
    Gelderland
    Hier is het ook niet te missen dat ik zwanger. Draag nu 2 weken mijn positiebroeken en jeee wat een verademing. Kan mijn gewone broeken nog wel aan, maar zit gewoon erg ongemakkelijk.

Wij laten ook de 20 weken echo doen. Idd om de reden dat we bij de geboorte niet voor verrassingen komen te staan die we vantevoren voor hadden kunnen zijn. En tuurlijk kunnen niet alle aandoeningen/kwalen met zo'n echo aan het licht komen, maar de meest voorkomende wel. Zoals hazenlip/ open ruggetje/ hartkwalen (niet allen natuurlijk, sommigen worden pas ontdekt op veel latere leeftijd of nooit zelfs). En ik vind het leuk om weer te kijken. We laten ook nog een 3/4d echo maken, gewoon voor de fun!

6. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Goeiemorgen!

Ik snap precies wat je bedoelt met wat een verademing, xxsuzzxx ;) Ik kan nog maar 1 gewone broek van me aan, maar dat zit niet bepaald lekker en je voelt je er ook niet echt 'zwanger' in. Ik zit een stuk beter in m'n vel sinds ik positiebroeken draag.

En hier ook de 20wekenecho, hoor.. Bij Gabriël heb ik die niet laten doen, omdat ik er geen tijd voor had(lees: Veeeeeel te druk om school bij te lopen en vooruit te werken), maar nu willen we het wel graag doen om te kijken of ons kind helemaal gezond is en wat het gaat worden. En het wordt toch vergoedt door de verzekering, dus waarom niet?

7. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    Goedemorgen meiden !

Mannetje heeft gisteren auto gekocht en we mogen em vrijdag ophalen :)

8. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    Sorry ladies dat ik er weer een paar daagjes niet was, maar er was even een situatie hier en voor ik weer dingen hier schrijf die ergens anders op het net weeer tegen mij gebruikt worden heb ik maar even besloten hier even niet te schrijven...

Hier alles top.. Heb door de stress weinig kunnen eten bij alles wat ik at werd ik misselijk. Wat voor mij weer een neiuwe theorie voort bracht. Namelijk als ik stress heb tijdens de zwangerschap maak ik mijzelf misselijk...

Buikje begint ondanks het weinige eten wel goed te groeien... Gek he hoe dat echt zijn eigen leven heeft... ( nu al)

Verder weinig te melden...

Vanavond komt mijn doula weer even langs, waarschijnlijk gaan we een begin maken met het bevallingsplan... Ben benieuwd...

Hier alles ok?

9. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    morgen dames,

wat leuk naiobi! wij zouden dat ook graag willen maar een andere auto zit er even niet in vrees ik.

@betty: je hoeft je niet te verontschuldigen hoor. ik weet niet wat er biij jou gaande is maar het klinkt elke keer wel erg vervelend voor jou.

ik had gisteren echt een hele slechte dag, maar na die twee drukke dagen ook niet echt raar. ik hoop dat het vandaag weer wat beter zal gaan.

10. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Goedemorgen meiden :D

Hier schijnt het zonnetje lekker, ga zol ff met manotje lekker wandelen :D

Enne Naiobi, leuk een nieuwe auto :D Hier nog geen nieuwe, we willen eerst ff gaan sparen en dan volgend jaar een nieuwe kopen, want die van ons is niet zo groot, maar met 2 kinderden past het nog wel hoor, alleen alle spullen mee nemen word lastiger

11. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    @joyce & Mare we hadden een meevaller in het begin van het jaar waardoor we de auto konden financieren :) Anders was het ons ook niet gelukt met het spaargeld wat er nu is.. ( die gaat op aan de baby :) )

12. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Precies als deze ziet ie eruit..

13. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Betty, voel je niet verplicht he om hier te schrijven. Als je het even niet zitten, vooral niet doen! Maar wel fijn dat je weer terug bent ;)

Auto? Haha, wij hebben er niet eens eentje! Kost ons net iets teveel, verder doe ik veel op de fiets/wandelen en hub gaat op de scooter naar z'n werk(nu fiets). Bespaart een hoop! :p En als we eens een auto nodig hebben, kunnen we die zo lenen van vrienden.

14. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    so dat is wel echt een stoere auto!
    nou tot nu toe hebben we helaas alleen maar financiele tegenvallers dit jaar en de rest gaat idd naar de baby

15. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Ow, whaha, vergeet helemaal te reageren op de auto Naiobi! Echt mooi man! Heeft zeker wel lekker veel ruimte?

16. Leuke auto Naiobi :) . Netjes hoor!

Wij gaan volgende week onze nieuwe auto ophalen, en hopelijk kan ik snel examen doen en heb ik eindelijk mn rijbewijs, al is het best lastig, lessen en zwanger zijn. Mn concentratievermogen is echt slecht, op school ook trouwens! Niet handig ..

Ik kan niet wachten tot het 27 april is, ff naar de kleine kijken, weet dat het geen pretecho is, maar mn gevoel zit goed dus :) .
    En ik wil zo graag het kamertje uitzoeken, heb al 2 leuke gezien op internet.

Wie is er eigenlijk allemaal al bezig in het kamertje?
    En sommige misschien al klaar ;) ?

X

17. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    ja dat benadrukken ze ook altijd zo hè. nou het is dan wel geen pretecho maar dan kan het toch alsnog wel prettig zijn om je kind te zijn ook al is het voor medische redenen.

wij gaan nog lang niet bezig met de kamer, maar er hoeft ook niet zo veel te gebeuren.

18. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    @Eerised zal bij ons april /mei worden wanneer we met de babykamer gaan beginnen :)

19. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    @Andi ik zie em dit weekend pas echt :) maar volgens mannetje genoeg ruimte voor ons en de baby en alle spullen erbij :)

20. Ja dat is wel lekker, voor mn gevoel duurt het nog een eeuwigheid voordat ik wat kan doen aan het kamertje.. Maarja!

Eind april begin mei komen ze ongeveer de kozijnen plaatsen(alle puien, behalve keuken), dan gaat mn schoonvader het afwerken van binnen.
    Dan komen ze ook nog een nieuwe ketel + systeem plaatsen.
    In de keuken moet er nog wat getimmerd worden en geverfd.
    Het muurtje in het babykamertje word dan eerst nog gepleistert want die muur is heel slecht, daar kan je nou niet zomaar over behangen of verven.
    Nou dan zitten we in juni, en hopelijk zit het niet tegen en dan kunnen we beginnen met het babykamertje, eindelijk los gaan met mn ideetjes, lekker rood & creme !
    Onze slaapkamer moet ook nog geverfd worden.
    En dan nog de studeer/logeerkamer, daar moet alles nog gedaan worden, laminaat leggen, verven, behangen, timmeren..

Maarja, mn vriend zegt dat alles goed komt.
    Dus ik moet ff rustig blijven nu haha :) !

Deel Deze Pagina