Goeiemorgen aanstaande mama's @babijtje: klinkt goed, zulke familie Inderdaad erg sneu... @all: ik testte vanmorgen een stuk lichter met de Clearblue test dan woensdag... da's toch geen goed teken? Ben bang dat deze zwangerschap anders gaat aflopen voor ons
Hee Darcy, maak je ier maar niet al te druk om! Ik had het vorige week ook, een hele dag zenuwen, en de volgende dag weer getest, en hij was weer overduidelijk positief. Het kan zijn dat je gisteravond wat meer hebt gedronken, en dan is je urine wat minder geconcentreerd. Gewoon morgen nog eens proberen, en als het aanhoudt, kun je altijd even naar de ha gaan, die kan door bloed te prikken het HCG in je bloed meten om te zien of het voldoende is, maar nogmaals, er is nu echt geen reden om je zorgen te maken!
tjonge jonge jonge wat kletsen jullie zeg. Eens even kijken wat er is blijven hangen. Babijtje, wat vervelend van je schoonouders ondanks dat je wel gewend bent aan dit gedrag hakt het er toch altijd weer in. Schijnbaar heeft je stiefschoonmoeder haar ene hersencel behoorlijk beschadigd Dan de verschillende testen, bij Kylian hebben we het niet laten doen, de 20 weken echo wel. Bij downsyndroom komt er nog zoveel meer kijken dan alleen de uiterlijke kenmerken. Vaak zijn er ook problemen met het hart, en hoe ernstig zijn die dan, heeft het wel een overlevingskans buiten je baarmoeder enz enz. Als mijn kindje buiten mijn baarmoeder zou moeten leven als een plantje, of geen overlevingskansen heeft dan zou ik de zwangerschap vroegtijdig laten afbreken. Nog even een vraagje aan de eerdere ks mama's, kriebelt bij jullie het litteken binnen in ook wel eens. Ik voelde er gisteren in 1 keer een kriebeltje tegen en weet eigenlijk niet wat ik ervan moet denken. (Kindje die het toevallig raakt, bellen in mijn darmen?) De bandenpijn herken ik wel, vooral bij hoesten en niezen en soms s'nachts bij het omdraaien. De moeheid is bij mij moeilijk te meten aangezien ik altijd al moe ben door de ms dus ik kan nu dus niet zeggen of ik moe ben door de zwangerschap of door de ms. Groetje sAnita
Jeetje wat hebben jullie veel geschreven gisteren zeg @ alle nieuwe zwangeren: gefeliciteerd! @babijtje: jammer dat niet iedereen om jullie heen enthousiast reageert, vooral voor je lief. @klusser: ik ga vanmiddag eens rustig voor al je links zitten... Hier gaat alles zijn gangetje. We twijfelen nog of we onze ouders al willen inlichten of niet... we zijn eigenlijk zelf nog aan het idee aan het wennen. Gisteren op de verjaardag van een nichtje (waar een ander nichtje van me was die nu bijna 4 maanden zwanger is), was het raar om niets te zeggen. We gaan het er vandaag nog maar even over hebben. Wat testen betreft: nekplooimeting willen we wel graag weten (ook al is het maar een kansberekening). Het zou bij ons overigens verder niet uitmaken, maar geeft me wel de kans om me voortebereiden op de mogelijkheid van een kindje dat niet helemaal gezond is. Een verhaaltje van vrienden van me: die hadden expliciet gevraagd geen nekplooimeting te doen en die zagen de arts bij de echo een beetje aanrommelen en bleek dat hij toch een meting gedaan had: de arrogantie. Gelukkig was er niets aan de hand. Zo nu even aan het huishouden... Groetjes Chrizzzy
@darcy He meis dat is balen, was eht ewl de zelfde soort test? Maak je niet te druk.... @Babijtje ik bedoel dat ik jee nee heel lang hyves mailtje heb gestuurd @pluk ik ben geen ks moeder, maar ik heb een bbz gehad en die heeft dus ook 3littekentjes achter gelaten.. En idd de meest dikke geeft tegenwoordig wat juik.... vreemd zal eht de 14de eens vragen hoe of wat...
Echt niet? Hmmm ik zal eens even in de outbox kijken van mijn hyves.. Overgens voor alle nieuwe mama's er is ook een september 2009 mama hyves http://september2009mama.hyves.nl/ Hij is prive dus voor niemand in je lijst te zien..... ( @ babijtje heb hem nog eens gestuurd.... )
@fopspeen: gefeliciteerd! @siesje: ja, kom idd uit Groningen. Ik moet dit keer sowieso weer in het ziekenhuis bevallen omdat het de vorige keer is uitgemond in een keizersnede. Als het kindje weer zo groot is krijg ik waarschijnlijk weer een ks. Waarom twijfel je dit keer als ik vragen mag? @babijtje: wat ontzettend sneu voor je vriend! HIer ook altijd drama met mijn schoonouders helaas. Ze zijn de laatste tijd wel wat bij aan het draaien, maar toch. Wij vertellen het hun pas met 12 of 13 weken omdat zij hun mond niet kunnen houden. Het is hier zelfs zo erg dat manlief en ik nu al hebben afgesproken dat zij pas een week na de geboorte op visite mogen komen. (nav mijn vorige zwangerschap en bevalling) Hier ook een ks moeder en hier ook wel eens jeuk. Denk dat het komt doordat de baarmoeder en de huid toch weer wat oprekken of darmen die ruimte moeten maken.
heey meiden! wat een heerlijk geklets, zit op mn werk en het is rustig, dus kan lekker bijlezen. Zit even met een vraagje. Merk dat de wisseldiensten best killing zijn. ben supermoe elke keer vooral na mn slaapdiensten. nu zit ik in dubio of ik het al aan mn leidinggevende ga vertellen en misschien iets kan regelen met die diensten. aangezien het de komende weken nog erger kan gaan worden (want inderdaad bettyboop, vanaf volgende week begint het pas hihi). wat zouden jullie doen? Liefs
hee suus, bedoel je dat je dan jeuk hebt bij je onderbuik zeg maar? dat herken ik namelijk wel haha (oh men ik heb al een half uur de hik!)
Luisteren naar je lijf is erg belangrijk. Als jij nu al merkt dat de wisseldiensten erg vermoeiend zijn, zou ik het nu al aangeven, zodat er bij het volgende rooster rekening mee kan worden gehouden. Maar als het nog niet goed voelt om het nu te vertellen, tja, dan zou ik nog even door bikkelen. Je moet doen wat je gevoel je in geeft.
Goedemorgen meiden, Wat is er al weer een hoop gekletst. Heb even snel bijgelezen. @ Babijtje: wat valt het tegen als fam zo reageert het he, terwijl je zelf zo blij bent. Hou je taai meid en laat je er niet gek door maken. @Dina: ik heb het al wel verteld tegen mijn leidinggevende, vond dat een prettig idee en dan heeft het ook een verklaring als ik wit, moe of spugend rondloop. Op mijn werk zijn ze de zomervak ook al aan het regelen en mijn zwangerschapsverlof valt precies in het hoogseizoen (he vervelend nou hahaha) dus konden ze mij vast uitplannen die periode.
Hmmm, geslacht weten. Ik zou het wel willen maar dan puur om praktische redenen. Ik vond het nl ook heel bijzonder om toen bij de bevalling pas te horen wat het geslacht was; die spanning.
Hallo ik ben angilla ik ben 22 jaar oud en ik ben er gisteren achter gekomen dat ik zwanger ben.Ik ben als de calculator het goed heeft 11 september uitgerekend. Het lijkt me hier heerlijk om mee te praten want we zitten allemaal in het zelfde schuitje en we kunnen allemaal mee praten over onze gevoelens die we hebben bij alles wat we voelen