Ik kan me voorstellen dat je wat gespannen bent, maar het zal gewoon het groeien van je baarmoeder zijn. Ik hoop dat je je niet te veel zorgen maakt, de kans is natuurlijk maar heel minimaal dat het weer mis gaat. Ik wil je wel een knuffel geven, want het blijft voor jou natuurlijk een hele spannende periode nu. Maar het zit vast allemaal goed en in september heb je een heel mooi kindje in je armen!
Hahaha ik had het hier gisteren met mijn vriend over. Als het een jongetje is dan begrijp ik straks niets van mijn kind zei ik, ik weet niet hoe jongetjes zijn en zich voelen enzo. Joh wat je zegt hoe worden ze zindelijk enzovoort. Haha ik kan me daar ook al helemaal druk om maken.
Hi MamaDeluxe, hoe gaat het met jou? En hoe is het zwanger zijn met zoveel kinderen om je heen? Vind het wel bijzonder dat je zo'n groot gezin hebt, leuk hoor
Ik heb na 4 meisjes een zoontje gekregen en opzich, zeker in het begin is er weinig anders, behalve dat je balletjes afvegt ipv schaamlipjes Hij is nu 2 en het gaat allemaal automatisch hoor
hihi een vriendin van mij zei tijdens haar zwangerschap: als ik nu een jongen krijg dan heb ik op dit moment een piemeltje. zij vond dat idee helemaal raar. ik zelf kan het beter met jongens/mannen vinden dus ben wel benieuwd hoe dat later wordt als ik een dochter krijg. aaaahhh ik wil het ook weten en moet nog zo lang wachten!
@twinkle, thnx, gaat goed hoor Lig wel om half 9/9 uur in mijn mandje Maar het leuke is, is dat er hier naast mij nog 5 mensjes helemaal zich verheugen en zwijmelend naast me staan bij de rompertjes maat 50 bij de Hema hihihi.
Ow ja, ik ben officieel in augustus uitgerekend, maar ik schrijf al heel lang ook me met de vroege sept. 09 mama's
Oke dat is een geruststelling Oh wat schattig haha met z'n allen zwijmelen, leuk hoor! Dus na de kindjes kan jij je bed op gaan zoeken, fijn dat het goed gaat. Ik weet dat je daar mee schrijft, ik lees heel soms wat bij de vroege mama's. Ben benieuwd of je ook in augustus je kleintje krijgt.
Ja lief he Kleine mama'tjes Ik hoop dat het september wordt, klinkt gek, wie wil nou overtijd lopen? maar ons nieuwe huis wordt juli/augustus opgeleverd, dan kan ik mooi bevallen in ons nieuwe huis! Is dit jouw eerst kindje? Wauw wat heb jij veel en mooie echo's!
Oh ja dat is dan wel fijner als het september gaat worden! Ja erg schattig, kleine mama'tjes Ja het is mijn eerste kindje, ben er heel erg blij mee dat ik eindelijk mama ga worden Mooie echo's he?! Ik doe mee met een onderzoek, daarvoor moest ik vanaf 7 weken om de 2 weken naar het Wilhelmina Kinderziekenhuis en daar kreeg ik een echo, werd de bloeddruk gemeten en is er steeds bloed afgenomen. Ook werd het kindje steeds uitgebreid gecontroleerd en heb ik een gratis nekplooimeting gekregen. Als nu blijkt dat mijn zwangerschap goed is verlopen zonder complicaties en ons kindje geen down heeft kan mijn bloed worden gebruikt voor een database. Mbv die database kunnen normaalwaarden gesteld worden zodat in het vervolg al heel vroeg via bloedonderzoek problemen in de zwangerschap kunnen worden opgespoord. Dus vandaar zoveel echo's. Nu moet ik wel wachten tot de 20 weken echo hoor, het is afgelopen met het zo vaak bekijken van ons hummeltje.
Te gek zeg! Ben stiekem jaloers Ik heb echt de aller-vreselijkste 12 weken echo foto en heb er nog voor moten betalen ook Ze doen hier nu een onderzoek naar hartpatienten die zwanger ijn en zoeken ze ook gezonde zwangeren voor echo's e.d, misschien toch wel leuk .... Ik moest me dan voor de 20e week opgven.
Hoi hoi, ik was inderdaad een feb'07 mama, net als jij toch? Leuk je hier weer tegen te komen! En gezellig hoor al dat moederen van je andere meiden, die zijn toch ook als iets ouder toch?*Oh, ik zie het al in je onderschrift* @twinkle, bedankt voor je knuffel... had ik even nodig we vertrouwen erop dat het deze keer gewoon goed gaat... Het voelt ook heel anders als de vorige zwangerschap, misschien toch onbewust aangevoeld toen ofzo.
Hoi hoi dames Betty leuk man dat je al weet wat je hebt....super een jngetje! Hoe weet jij het dan zo snel, normaal weet je het toch bij de 20weken echo? Of heb je een pretecho gehad? Ik haal ook altijd alles op via MP, vindt ook echt mega eng om vooruit te betalen, je weet aar nooit wie daar achter de pc zit. Op mijn werk had iemand ooit eens een ps2 vooruit betaald via MP nooit de ps2 binnengekregen en geld nooit terug gezien, advertentie werd kort daarna verwijderd. Je kan dan verder niets, naar de politie stappen heeft geen zin! Vandaar dat ik er ook een beetje huiverig voor ben! Wie heeft er ook last van bekkeninstabiliteit? Volgens is het bij mij begonnen, het meeste las heb ik als ik slaap, ik kan niet te lang op 1 zij blijven liggen, vaak wakker, en alles doet dan pijn. Slaap daardoor erg slecht...echt balen. Denk dat ik een afspraak ga maken bij de hu! groetjes
Nog even felicitaties aan het adres van Betty. Leuk voor je joh! Enne..wie weet kom ik je nog wel tegen op de EFF. Over de buikpijn: het is de hele dag zeurderig, net of het spierpijn is. Ik gooi het dan maar op mijn banden, hoewel het me niet lekker zit en ik hoop, dat die kleine er geen last van heeft dat ik me zo druek moet maken deze dagen. de schimmel wil ook al niet echt vertrekken, maar ik begreep, dat die infecties tijdens een zwangerschap ook wel erg hardnekkig kunnen zijn. Vervelend is, dat veel sites zeggen, dat het geen kwaad kan tijdens de zwangerschap, maar enkelen zeggen dat het wel een probleem kan zijn.
Annelies, jaaa zieje, ik dacht al, die komt me bekend voor! Heb ik wat gemist meis, is er iets niet goed gegaan hiervoor? Leuk dat we weer tegelijk uitgerekend zijn Ladymoi, je collega had via de bank kunnen vragen of zij de bank van de verkoper willen benaderen, dan kan die bank "vriendelijk" (was een beetje een dreigende brief ) verzoeken aan de verkoper om het bedrag terug te storten(heb ik zelf eens gedaan, geld werd teruggestort ) Hellen, ik heb bij de eerste ook een schimmel gehad en ik werd gek van de jeuk, klopt dat het dan hardnekkiger kan zijn, sterkte...
hellen: als het goed is heeft je kind hier geen last van. als het bandenpijn is dan merkt het er niets van. als het harde buiken zijn dan is dat ook niet slecht voor het kind. het klopt dat je dan wat rustiger aan moet doen, maar het kan ook dat jezelf er last van hebt omdat je wat moe bent enz. dan schijn je het sneller te voelen. ik had gisteren de hele dag door harde buiken en dat kwam gewoon door oververmoeidheid. vandaag is ie niet meer zo gespannen gelukkig.
Hellen is het echt zeg maar pijn in je liesstreek? Hier heb ik bij het opstaan dat ik niet kan bewegen door pijn in de liesstreek... Duidelijk Bandenpijn... Mijn buik drukt ook een beetje lijkt wel... Het is erg vervelend, maar ik weet zeker dat je baby er niets van merkt, in tegendeel, het kindje krijgt meer ruimte...
Dank je Mare en mamadeluxe! @ Betty: Liesstreek..hmm..het zit laag onderin mijn buik zeg maar. Continue zeurend. Ik denk nog steeds banden en combinatie van teveel inspanning. Verder geen gekke dingen hoor. jah..dat ik amper kan lopen door mijn bekkenklachten nu, maar da's een gevalletje eigen schuld, dikke bult. @ Ladymoi: bekkeninstabiliteit is wat anders dan bekkenpijn. De meeste vrouwen ervaren wel bekkenpijn in een lichtere of zwaardere vorm. Bekkeninstabiliteit is veel erger nog dan dat en kan invaliderend zijn. Het is goed om bij je huisarts te informeren of je aan te melden bij een fysiotherapeut ( daar heb je tegenwoordig geen verwijzing meer voor nodig). Ik ben al onder behandeling voor bekkenpijn en heb veel nuttige tips gekregen over zitten (liefst wijdbeens als een bouwvakker), liggen (op je zij met een kussen tussen de knieën) en opstaan uit bed. Een goed boek wat je kunt lenen of kopen is het boek van Cecile Röst. Probeer ook je benen gelijk te belasten en trek dus niet meer staande een broek of schoenen aan, maar ga altijd zitten. Blijf er in ieder geval niet te lang mee doorlopen, hoe langer jij wacht en hoe erger de klachten zijn voor je je meldt voor een behandeling, hoe moeilijker de ontstane problemen weer te verminderen zijn!
Inderdaad bij de controle met 17 weken bleek ons kindje te zijn overleden (oktober 2008). Dus vandaar dat het allemaal spannend is nu, vooral deze periode. Maar inderdaad leuk dat we weer tegelijk uitgerekend zijn nu! En jullie gaan dus verhuizen las ik?
Zoooo, dat was behoorlijk wat om terug te lezen! @ Betty, Wat leuk... Een jongetje , en je wou graag een jongen toch? @ Hellen.. Volgens mij is dat bandenpijn, heb hetzelfde, en de VK vertelde mij dat het bandenpijn is. En ja ik ben weer alles vergeten... X