goedemorgen, anniek ook al een jongen, gefeliciteerd. ik vind het steeds spanennder worden wat het bij ons wordt verder heb ik gewoon een nacht "doorgeslapen" dat houdt voor mij in dat ik niet naar de wc hoefde en ben ook vanmorgen blijven liggen tot 10 uur. dat is voor mij echt bijzonder de laatste tijd. alle dames met een afspraak veel succes en plezier vandaag!
Babijntje, geweldig dat de echo goed was! En van harte met jullie zoon!! Mamadeluxe wat een mooie echo fotos!! Anniek, ook een mannetje, wat super van harte! Afspraken voor morgen 9.30 uur Eerised90 Afspraak vk 9.55 uur Hellen1971 Afspraak gyn 10 uur Joyce84 Afspraak gyn 10.15 uur Tantan 20 weken echo 13 uur Pluk 20 weken echo ??? BrusjevoorLynn Afspraak vk Heel veel succes en plezier vandaag!! MamavanBas, ga je naar Therese voor de pretecho?? Is echt een super leuk mens! Wij hebben bij Mats daar de 12 weken echo gehad. En ook deze zwangerschap met 10 en 12 weken . Wij laten daar ook een pretecho maken. Moet zeggen dat de 10 en 12 weken al SUPER duidelijk en mooi waren. Hebben de frummel zelfs al in 3D gezien . Hier alles verder z'n gangetje. Vorige week controle gehad en weer helemaal goed gekeurd . Nog 3 weekjes wachten en dan hebben we hier de 20 weken echo, ohhh zo spannend!! Eerst nog de verjaardag van de kleine man tussendoor, heb er al helemaal zin in . Zo weer naar het werk WEER een vergadering (op mijn vrije dag ). Hebben dinsdag en woensdagmiddag al vergadering gehad en nu vanmiddag weer. Pff op een gegeven moment word je er niet goed meer van. Beetje jammer ook van alle lessen die daardoor weer uitvallen . Maar goed mijn ouders komen hier en ik moest van mijn moeder de was weg wassen en dan zou zij het strijken .
haha ja dat klopt bij therese.. ze is hier ook op huisbezoek geweest met bas ze is ook gewoon mijn vk namelijk samen met nog 2 andere.. vind het altijd wel fijn als ik bij haar mag ja bij ons was de 12 weken echo ook al super!! hihi ook in 3d heb het zelfs op dvd, maar vond 3d toen nog wel een beetje griezelig eerlijk gezegt fijn dat je bezoek geslaagd was altijd fijn he om weer eventjes te horen dat alles nog goed gaat daar binnen.. hier ook over 3 weken de 20 weken echo.. maar we verschillen ook maar 1 dagje he
Wat leuk dat zij ook jouw verloskundige is. Vind het een erg aardig mens. Wij hebben de 12 weken echo ook idd op dvd, erg leuk. 3D zag er idd nog een beetje eng uit, hihi kleine alien . Ja idd er zit maar 1 dagje verschil in, spannend wie zou er eerder zijn . Als deze net zo is als zijn/haar broer dan wordt het waarschijnlijk wel oktober!
haha hier hetzelfde hoor haha, dan kan het nog spannend worden, bas is 5 april 2007 geboren en ik was 20 maart uitgerekend.. 16 dagen eroverheen.. ingeleid hoop dat dat keer keer niet hoeft, maar dan kan het dus idd nog spannend worden, ben benieuwd, maar daar moeten we nog wel een tijdje op wachten
Ben net terug van de controle. De gyn was vreselijk uitgelopen, dus we waren laat aan de beurt. Geen echo deze keer ...ze kon van buitenaf goed voelen aan mijn baarmoeder en de groei werd "uitstekend" genoemd. Mijn baarmoeder reikt nu tot nét iets onder de navel. De doppler gaf een heerlijk kloppend hartje aan. De bloeddruk was alleen een héél ander verhaal. De eerste meting, voor ik bij de gyn zelf kwam, was nl. torenhoog: 154/97 Ik schrok me wild, want ik ben best bang voor zwangerschapsvergiftiging. Ze dachten dus al, dat ik me onbewust zo druk maak, dat ie daarom ook verder steeg. Dus ik mocht mooi een ruim uur plat terwijl steeds met tussenpozen de druk werd gemeten. Die zakte gelukkig tot een aanvaardbaar niveau van 145/83. Voor mijn gewicht best netjes. O ja..het leukste komt nog: ik ben de hele zwangerschap tot nu toe ( toch al bijna 18 weken) maar 2 ons aangekomen. Dat is voor een zwaargewicht als ikzelf héél goed en belangrijk. Dus ik ben best trots! Volgende check is de 20 weken echo op 8 mei. Vanavond ga ik op kraamvisite bij mijn vriendin die op 4 april beviel...heb er helemaal zin in! En nu weer snel aan het werk!
Hallo! Jusi.. Nee ik heb nog niks geregeld met m'n werk maar ik ga naar school en daar heb ik wel al gepraat en toen moest het wel goed komen! Maar omdat ik zo ziek ben geweest heb ik veel dagen dat ik er niet was, ik hoop dat ik daar geen problemen mee krijg en ik in mei/juni 2010 mn diploma heb anders word ik gek .. Anniek.. Gefeliciteerd een JONGEN :d :d MamavanBas.. Wat lief zeg, leuk he als er al 1tje rondloopt, mijn zus krijgt in mei dr 2e kindje en mn neefje heeft het alleen maar over zn zusje, zo lief! Hoe oud is Bas nu? Eertje.. Heee dat wist ik nog niet van de Prenatal, handig handig.. Dankjewel! Ga ik wel even snuffelen denk ik ! MamaDeluxe.. Wat zijn jouw echo foto's gaaaaaaaaf , mooi hoor. Echt genieten nu he, met zo'n mooie echo! Kan niet wachten tot maandag! Zo, en ik ben vanmorgen geweest bij de VK. Mn afspraak stond om 09.30 en was om 10.00 aan de beurt, nog naar school gaan had dus weinig zin want 1uur alweer uit dusja. Maar alles was weer goed, mn buikje is wel klein zei ze, maar mn baarmoeder is wel goed gegroeid, en is nu 18cm hoog. En op de weegschaal van de vk ben ik 1 kg aangekomen, maar volgens die van thuis nog niks. nog steeds 66kg (was wel eerst 61 kg, maar dat was nadat ik 5kg was afgevallen door het overgeven enzo).. Vind ik heel netjes =D> Mn bloeddruk 120/70, dus ook netjes en het hartje was weer geweldig (L). Ooooh ik ben weer helemaal verliefd! Nu nog 4 dagen wachten en dan de 20 weken echo.. (alleen ben dan 18 weken en 6 dagen ) Ben wel benieuwd hoor wanneer mn buik echt gaat groeien, al vind ik het niet erg als ik een klein mooi compact buikje hou hihi.. Zo, en mn vriend en ik hadden vrijdag een gesprek over zn werk.. En we hebben samen besloten om het toch maar eerst te proberen als de kleine er is, en niet van te voren al te stoppen met het int. chauffeuren.. Dus dan kijken we het wel even aan! Morgen maar weer naar school, gister ook niet geweest, was té moe. Pff volgens mij ben ik de boel echt aan het verzieken, vanaf nu mag ik geen 1 dag meer thuis blijven van mezelf! Ik heb ook het contract binnen van het COKD. de Kinderopvang hier! Ons kindje komt bij mijn nichtje in de groep (kindje van mn zus).. Echt zo leuk, schelen dan ongeveer 4 maanden, mn zus is 28 mei uitgerekend! Wel fijn dat opvang iig geregeld is. Binnenkort echt maar is een kamertje gaan uitzoeken, heb wel al genoeg kleertjes haha. En de kinderwagen en een wipstoel, enne een wiegje waar mn vriend en nog veel meer ook in hebben gelegen, een ouderwetse franse, en die gaan we dan opnieuw bekleden. Ik niet, maar mn schoonmoeder, die is naaister . Ehm nu ben ik ff uitgeluld haha.. Ben een beetje hyper! Doeeeeeeeeeii!!!!
voor degenen die het nieuwe uiterlijk enz van dit forum niet goed vonden er komt nog een verandering. zie: viewtopic.php?f=1&t=148290
Oh, godzijdank Mare! Daar ben ik wel erg blij mee! Mooi Hellen dat je nog maar 2 ons bent aangekomen! Ik begin nu langzaam ook weer aan te komen. Begon met 72.9, was ruim 3 kg afgevallen en nu weeg ik weer 70.5
ik vraag me echt af wat normaal is om nu aan te komen?! ja ik snap dat het voor iedereen anders is, maar hier lijkt het dat de meeste eigenlijk nog vrijwel niks zijn aangekomen of zelfs zijn afgevallen. ik ben dus al twee kilo aangekomen maar heb niet echt het gevoel dat ik nou dikker ben...
Vanmorgen hadden we de 20 weken echo, dus mochten we weer effe gluren naar Ukkie Junior. Van te voren maakte ik me echt zorgen of alles wel goed was, maar alles was goed. Hoofdje was mooi rond en gesloten, grote en kleine hersentjes waren aanwezig en goede maat qua grootte. Ruggetje was mooi gesloten, 2 armpjes en 2 beentjes, voor zover ze kon zien geen hazelipje, maagje was mooi gevuld. Alle maten klopten precies met de termijn (19 weken en 5 dagen), plusminus een dag zeg maar. Ukkie was goed beweeglijk, lag eigenlijk geen seconde stil (wat een verschil met Ruben, die lag altijd te pitten op echo's), waardoor ze veel moeite moest doen om het hartje goed te bekijken, maar uiteindelijk is dat haar goed gelukt en alles was in orde. Ze zei dat het hartje nu even groot was als een 2 eurocent. De navelstreng had netjes 3 bloedvaten. Alles was prima in orde! Ukkie zwaaide nog even, was druk aan het slikken en was ook nog aan het duimen. Kortom, alles was helemaal perfect! Ukkie was nu ongeveer 300 gram en was 25 cm lang. Hij lag met zijn hoofdje naar beneden maar dat kan nog alle kanten op natuurlijk. De placenta lag aan de achterkant en mijn baarmoeder kwam ruim boven mijn navel uit. Ik zal vanmiddag de foto's in mijn album zetten Daarna ruim 3 kwartier wachten voordat we naar de gyn mochten waar we 2 minuten binnen geweest waren. Even op de weegschaal (ben nu 15 kilo afgevallen sinds het begin maar ze maakt zich nog steeds geen zorgen want die kleine doet het goed), bloeddruk was ook in orde (120/80) en over 4 weken, vrijdag 15 mei, mogen we weer terug.
Fijn Tantan dat het helemaal goed is met jullie ukkie!! Gefeliciteerd! Is toch een opluchting, hè? Maar al 15 kilo afgevallen?? Da's een hoop!! :-o Hoeveel weeg je nu dan?
[/quote] hier iemand die nog 3 weken moet w88 op de echo, hihi.. bah.. heerlijk, achter in september hihi.. Maar kan me helemaal voorstellen dat hoe dichter bij het komt, hoe langer het lijkt te duren, maar geniet er van hihi, voor je het weet loop je al aan het einde.. vind het nu al zo snel gaan is het toch waar wat ze zeggen, met een tweede rondlopend in huis, gaat de tijd nog veel sneller, want je hebt veel minder tijd om er mee bezig te zijn, je bent bijna nooit alleen... moet wel zeggen dat mijn ventje mijn buikje nu helemaal geweldig gaat vinden hij gaat er met zijn hoofdje opliggen, aai baby zegtie dan en dan geeftie een kusje zoooo schattig [/quote] Hey hallo, Ja kan me voorstellen dat de tijd nog een tikje harder gaat als je al zo`n kleine hebt rondscharrelen!! En ja ik ben van nature errug nieuwsgierig en een tikkie ongeduldig...zeker met dit soort dingen haha. Wil gewoon zien en horen dat die kleine het goed doet....al heb ik dat gevoel wel! Had net een djembee workshop (en dat op de vroege morgen pff)...maar die kleine ging goed mee op het ritme haha...vond het denk ik ook te vroeg voor zoveel geluid! Nee maar dat je hem voelt geeft een lekker gevoel...je verwacht dan dat hij groeit en sterker wordt...en dan heb ik al mazzel dat ik hem uberhaupt al voel! En lekker he die korting bij de prenatal...kan niet wachten haha
Ehhh nog steeds te veel hihi . Laten we zeggen dat ik nog steeds boven de 100 zit.......... Maaaaaaaaaaaarrrrrrrrr ik ben ook vrij lang, ik ben 1.84m Bij de vorige zwangerschap was ik in totaal 28 kilo (!) afgevallen. Zwanger zijn is mijn beste dieet ooit hahahahahaha Ik heb ondertussen mijn foto's in mijn album gezet, Ruben voor de zoveelste keer weer terug gelegd in zijn bed dus ik ga even plat op de bank, ben best wel moe nu
@hellen: fijn dat je bloeddruk uiteindelijk wel is gezakt, lijkt me toch wel heel spannend dus kan me wel voorstellen dat die eerst hoger as. @tantan: gefeliciteerd met je goede 20 weken echo! geeft denk ik een goed gevoel.
Okee...na het relatief luchtige berichtje over mijn controle vanochtend..wil ik eigenlijk ook nog wel wat meer kwijt. Ff het hart luchten, zeg maar: De gyn vond dus eigenlijk dat ik wel rustig aan moet doen. Maar dat gaat wat moeilijk he..als je 9 uur per dag werkt en in je eentje woont (en nogal wat stress voor de kiezen krijgt) Mja...ik vrees ook wel voor wat komen gaat als ik me niet beter ga voelen. Tja die bloeddruk heeft wat, net als de pijn in het lijf (het bekken en de buik). Hier terug op mijn werk krijg ik te horen dat ik er na 1 dag werken al niet meer uitzie en mijn collega's maken zich toch wel zorgen. Onafhankelijk van elkaar hebben 2 van mijn naaste collega's me vanmiddag op het hart gedrukt en ter overweging gegeven, om toch eens in gesprek te gaan met baas of arbo-arts en na te denken over eventueel wat minder uren werken. Want voor mijn weekje vrij buitelde ik al vallend en struikelend ernaartoe en ze zijn bezorgd om mijn gezondheid en die van wurm. Daarnaast vinden ze het organisatorisch ook wel zo prettig om te weten waar ze aan toe zijn...dus zien ze me liever een kleiner aantal uren werken die ik wel volhoud, dan dat ik steeds weer even wordt geveld door hoofdpijn etc. met uitval tot gevolg. Ik vond het lief dat ze bezorgd zijn en snap hun motivatie ook heel goed. Maar mag ik even enorm balen van het feit, dat ik kennelijk niet in staat ben om "gewoon" zwanger te zijn? Dat ik nu net weer zo'n vrouw moet zijn die "het niet aankan" om fulltime te werken en zwanger te zijn. GRRR. Ik wil niet zwak zijn. Maar ook niet zo lang doorgaan tot ik niet meer kan of dat ik of nog erger..wurm er negatieve gevolgen van ondervindt.. Input van jullie als ervaringsdeskundigen is zéér welkom!!!
Hellen: ik snap je helemaal! mijn lichaam doet al mijn hele leven niet wat ie moet doen en nu is eigenlijk ook alles te zwaar voor mij. Van het weekend moest ik er ook een paar keer om huilen omdat ik nu met 17 weken al enorm rustig aan moet doen en alsnog steeds te zwak ven voor dingen. ik kan dus wel met je meeleven en snap hoe jij je voelt en dat is misschien ook wel terecht en toch sta ik helemaal achter je collega's. het gaat nu even niet alleen om ons maar vooral om het kindje. als jij nu steeds teveel doet hoe wil je dan de tweede helft van je zwangerschap doorkomen? ook al is het erg moeilijk om tegenover je werkgever toe te moeten geven dat je het gewoon niet red, je toont daarmee alleen maar dat je sterk bent en voor jezelf en het kind kan opkomen! Veel sterkte met beslissen wat je gaat doen.