September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Mariekek en Froggieh: van harte welkom en natuurlijk ook nog gefeliciteerd!!!

2. Froggieh.. Welkom..

Word toch nog wat drukker hier:)

3. heej,
    ik heb ook een pretecho in Brunssum gehad. echte aanrader! zoek even bij google naar Jeanne Offermans echoscopie,dan kom je vanzelf bij haar website met alle contactgegevens.
    groetjes jesenmo

4. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    goedemorgen,

mariekek en froggieh welkom hier!

@twinkle: vervelend dat je ziek bent. ja ik weet het de verlaagde weerstand hoort erbij, heb er ook al last van maar het blijdt lastig. hoe gaat het nu eigenlijk op je werk? want je werkt toch in een lab? lukt het de dingen uit de weg te gaan die te gevaarlijk zijn?

de bugaboo is sinds maart in prijs verhoogd dus ik denk dat je nu echt geluk moet hebben om hem zo goedkoop te krijgen, maar ik ben ook al blij met de mamamazzeldagen!

ik voel het kind nog steeds niet vaak en ook nog niet duidelijker. het blijft bij een heel voorzichtig plopje af en toe. ha het zal wel meer zo zijn als ik, mijn man is namelijk een beetje hyper actief :p kan niet wachten totdat ik het ook aan de buitenkant kan voelen en urenlang met de hand van mijn man op me buik zal liggen ^.^

5. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Welkom Froggieh! Waarschijnlijk heb je al het een en ander van de lijst voorbij zien komen, maar als je op de lijst wilt, kun je een pb'tje sturen naar Tantan, Twinkle, Babijtje of mij(Andi) met je gegevens. Hoe en wat we vragen staat allemaal op de site(zie mijn onderschrift). En ook gefeliciteerd natuurlijk!

6. Rox

Rox Fanatiek lid

14 jun 2008
    1.951
    0
    0
    kapster
    @naiobi nee zeker niet !want voor de maxi cosi hebben we 120 euro betaald(was ook voor de helft!)dus dan ben ik nog duurder uit :( ;)

@marieke en Froggieh welkom meiden!

7. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik moet even mijn ei kwijt hoor..

Komt er net een collega speciaal nog even bij me langs. Om terug te komen op het gesprek wat we gister hadden. Ze drukte op precies de juiste knopjes, dus ik zat binnen een mum van tijd vreselijk te brullen hier. BAH! Ze is oprecht bezorgd en ik heb toevallig ook weer een niet zo'n lekkere dag vandaag met veel hoofd-, buik- en bekkenpijn en dat heeft zo zijn impact.

Verstandelijk wéét ik, dat ze gelijk heeft en dat ik beter rustiger aan kan doen en met mijn baas in gesprek moet over minder uren. Want ik moet er niet aan denken om mijn zo kostbare zwangerschap schade aan te doen. Maar waarom heb ik er dan zo ontzettend veel moeite mee om aan te geven, dat het eigenlijk niet echt lekker gaat???

8. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    oh hellen dat is echt vervelend als je op je werk moet huilen, maar toch wel fijn dat je zulke fijne collega's hebt. ik weet niet wat voor jou de reden is om het niet aan te willen geven: misschien voel jij je daardoor zwak of wil je het gewoon niet toegeven omdat je zwanger en niet ziek bent of misschien zijn het gewoon de hormonen. ik zou zeggen zet het allemaal aan de kant en maak een afspraak met je leidinggevende waar je niet meer onderuit kan! succes en sterkte!

ik voel me zo stom :p ik wist niet wat ik aan moest doen vandaag dus ik denk oh dit is ook een leuk bloesje die had ik lang niet aan... hm ik heb hem nu aan maar hij past niet meer ^.^ ziet er zo stom uit, bij de borsten en buik natuurlijk veel te krap waardoor die bij de mouwen ook niet meer goed zit :)

9. Rox

Rox Fanatiek lid

14 jun 2008
    1.951
    0
    0
    kapster
    @hellen fijn dat je collega's zo reageren! probeer jezelf toch over te geven want jij en je kindje zijn het belangrijkste..
    en geloof me er zijn mensen die zo ongelovelijk ego zijn die niks van jou en je zs aantrekken dus geniet van die lieve collega's!

10. Rox

Rox Fanatiek lid

14 jun 2008
    1.951
    0
    0
    kapster
    @mare lekker he dik worden ;)

net belde een hele goeie klant van me op en vertelde dat ze 6 weekjes zwanger is... ben gelijk helemaal weer in de wolken.. vind het zo heerlijk dat mensen het zelke gvoel kunnen ervaren als dat ik had bij mijn pos. test!

11. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Naiobi Hoe is het nu met je moeheid en misselijkheid?

MamvanBas Wat een lieve foto van Bas! Fijn dat je weer helemaal APK gekeurd bent! Wij willen hier een 3D/4D echo laten doen als ik 27 weken ben

Anniek Gefeliciteerd met je zoon!

5Mare5 Fijn dat je gisteren zo'n goede nacht had? Hoe ging het afgelopen nacht?

Hellen Fijn dat je gisteren weer APK gekeurd bent. En lieverd, even heel bot gezegd nu (sorry, maar ik kan het even niet anders verwoorden) als jij zo door gaat met hard en veel werken en de signalen van je lichaam negeert krijgt je wurm op een gegeven moment een groeiachterstand en dan MOET je wel plat en mag j echt helemaal niks meer. Denk ook niet dat je daarop zit te wachten. Enne zwanger zijn is ook topsport, er gebeurt van alles in je lichaam en met je lichaam. Neem het advies van je collega's ten harte en ga alsjeblieft wat minder werken. Als jij straks lichamelijk instort ben je verder van huis. Ik vind je zeker geen aanstelster, je doet het allemaal maar toch. Maar ik snap je gevoel wel hoor, dat je het idee hebt dat je faalt. Maar lieverd, zet dat idee opzij, want je faalt echt niet! Denk nu aan jezelf en kleine wurm. Hele dikke *knuffel* voor jou! Enne goed van je dat je maar 2 ons aangekomen bent!

Eertje Ja inderdaad, het gaat nu echt sneller als je er al 1tje rond hebt lopen. Rustig aan doen zit er vaak ook niet meer in.

Mamadeluxe Yup, het geslacht blijft geheim ;)

Pluk Gefeliciteerd met je dochter! Hihi heeft Kylian toch wat hij wilde, een zusje (maar dan zonder piemel :D) Enne zwanger zijn is voor jou inderdaad ook een goed dieet! En ahhhh wat lief van je zus!

MariekeK en Froggieh Welkom en gefelicteerd!

Rox Yeah! Je hebt je kindje gevoeld! :whistle:

Twinkle Voel je je vandaag al wat beter? Gaaf dat je vent het nu ook gevoeld heeft, maakt het voor hem ook wat echter nu.

Hier weinig nieuws eigenlijk. Beetje sipjes vandaag maar dat wijt ik aan het (zeer) sombere weer. Heb ook helemaal geen energie en ben de hele ochtend al kotsmisselijk. Ach gaat het binnenkort niet over, dan wel over 20 weekjes.

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Hellen het is soms heel moeilijk te erkennen dat je lijf niet wil wat jij wilt maar nu moet je echt even door de zure appel heen bijten en dat moeilijke gesprek aangaan hoor, want anders dan kun je alleen nog maar vanaf je ziekenhuisbed met je lapjap op schoot met ons kletsen.

Hier begint heel langzaam tot mij door te dringen dat ik toch echt een dochter ga krijgen en niet de verwachte zoon :D
    En dan ook de twijfels want een meisje is toch heel anders als een jongen.

We zijn wel benieuwd welke oma het eerste met roze dingen aan komt zetten. hihihihihihi

Groetjes Anita

13. Rox

Rox Fanatiek lid

14 jun 2008
    1.951
    0
    0
    kapster
    @tantan nou jij bent wel heel positief en dat noem jij sipjes ;)

@pluk lijkt me idd wel gek om heel de tijd te denken dat je het tegenovergestelde krijgt als dat je dacht.. even omschakelen!

14. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    @ Twinkle, beterschap meid! Wat super dat je frummel ook al aan de buitenkant kunt voelen!!

@ Hellen, wat fijn dat je collega’s zo bezorgd om je zijn en zo met je meeleven. Waarschijnlijk ben je gewend om altijd maar door te gaan. En dan is het gewoon verrekte moeilijk om te zeggen, ok ik doe een stapje terug. Een zwangerschap is niet niks voor je lijft en vergt ontzettend veel van je. Luister goed naar je lichaam en probeer waar mogelijk een stapje terug te doen.

@ 5Mare5, haha tijd voor positiekleding, mooi een reden om weer te gaan shoppen ;)

@ Pluk, hihi dat is idd even schakelen dat je een dochtertje krijgt i.p.v. een zoon. Wij wisten het bij Mats niet, maar ik was er van overtuigd dat het een mannetje was. We hadden zelfs nog geen meisjesnaam vast staan :oops:. Tijdens een wee vond mijn vriend het toch ineens wel erg belangrijk, dus vroeg hij: "uhm… welke naam doen we nou als het een meisje is".. Ik had absoluut geen voorkeur, maar ik had echt even moeten schakelen als het een meisje was :)

Hier alles nog prima. Geen kwaaltjes of klachten, zwangerschap verloopt erg rustig. Ben nu druk met het bedenken van een traktatie. Volgende week vrijdag trakteren op het kdv en zondag 1e verjaardag :D.

15. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @pluk geheheh ik had het dus andersom we dachten echt een meisje en is het een jongen.. Dus moest ook nog wel even bijdraaien :$

@Tantan hier gaat het goed maar het slechte slapen maakt mij wel brak .. maar jah hoort erbij...
    jij nog steeds misselijk :( dat is wel minder...

16. MHMW

MHMW Niet meer actief

.
    Uiteraard wil ik dat,
    Nou me naam is dus Marieke
    Ben 21 jaar en woon samen met me 30 jarige vriend in de buurt van Nijmegen.
    Na een moeilijke tijd gehad te hebben in November 2008,
    ik heb na 6 weken een miskraam gehad.
    Ben ik vrij vlot daarna weer in verwachting geraakt
    Dat is in het begin heel spannend geweest, omdat je zo bang bent dat het weer mis gaat.
    Maar we hebben er inmiddels alweer 2 echo's opzitten en hij of zij doet het prima
    21 April hebben we weer de derde, maar dan kan helaas me vriend niet mee
    maar schoonmoeders gaat dan gezellig mee.
    14 Mei hebben we de 20 weken echo en dan willen we ook graag het geslacht weten van ons wondertje.
    Verder hebben we de halve babydump in Eindhoven al leeg gekocht.
    Waaronder de babykamer, wandelwagen, maxicosi en nog veel meer !
    Ik zit nu heel erg te wachten op het moment dat ik de kleine ga voelen.
    Want een paar meiden in onze omgeving zijn bijna net zo ver en die hebben de kleine al gevoeld.
    Heel af en toe ben ik er zeker van dat ik wat voel, maar dan twijfel ik toch weer.
    Het is vooral gerommel wat vanuit me darmen komt, haha.
    En verder voel ik me prima, heb wel een paar moeilijke 7 weken gehad
    Die vooral bestonden uit veel braken en veel slapen.
    Maar gelukkig heb ik alle medewerking gehad van me werk, en heerlijk 2 weken verlof gekregen.
    Maar nu gaat het gelukkig weer prima,
    en genieten we volop !
    Bijdeze mijn verhaaltje.
    Groetjes.

17. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @mariekek ik hoop dat je snel de kleine gaat voelen !!
    Bij zal het nog wel even duren ... aangezien mijn placenta ervoor ligt ..
    Dus wees niet bang als je em nog niet voelt :)

18. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Hoi Marieke,

Jeetje kan me voorstellen dat het allemaal even heel erg spannend was! Gelukkig heb je 2 goede echos gehad! Fijn dat ze op je werk zo meewerken en dat je de tijd voor jezelf kunt nemen. Spannend man de 14e de 20 weken echo, wij hebben hem drie daagjes eerder, zo spannend!

19. MHMW

MHMW Niet meer actief

Oh dat is minder !
    We wachten gewoon af, we gaan hem vanzelf wel voelen :]

20. MHMW

MHMW Niet meer actief

Jaa ik was ook erg blij dat me werk zo goed heeft meegewerkt,
    je hoort soms van die verhalen
    Bij mij was het ook nog even spannend.
    Want mijn contract loopt 1 mei af, maar gelukkig heb ik afgelopen Woensdag te horen gekregen dat die weer wordt verlengd met een jaar.
    En de dagen zijn goed ingedeeld, ik ga 20 uur in 4 dagen werken.
    Dat ik de woensdag zelf lekker thuis ben.
    En ze gingen overal mee akkoord
    Wij hadden de 20 weken echo eigenlijk ook iets eerder, maar we gaan eerst lekker met z'n tweetjes op vakantie naar Portugal !
    Ik ben ook zeer benieuwd naar de 20 weken echo
    Willen jullie weten wat het wordt ?
    Groetjes.

Deel Deze Pagina