September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicoline86

4 jan 2009
    6
    0
    0
    klantenservice medewerker achmea
    Hallo allemaal,

Ik wil me ook graag aanmelden voor deze topic.
    Ik zal me even voorstellen. Ik ben Nicoline, 22 jaar en getrouwd.
    Na enige tijd proberen zijn we inmiddels zwanger van ons eerste kindje en ben ik uitgerekend op 09-09-2009.
    Tot nu aantoe is het niet echt een zwangerschap uit een boekje maar wel een geweldige ervaring en oh wat kun je al snel verliefd zijn op die kleine in de buik.
    De echo's, het hartje en het gekriebel in de buik.
    Ik heb alles over voor dit kleine wondertje.
    Ik vind het erg leuk om te zien en te lezen wie er nog meer in deze maand is uitgerekend.
    Dan kun je elkaar op de hoogte houden en gezellig babbelen.
    Veel plezier allemaal tijdens de zwangerschap.

Groetjes Nicoline

2. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Wat geweldig dat je contract verlengd wordt en dat je de dagen zo in kunt delen zoals je voor ogen had. Bij mij op het werk werd er door mijn afdelingsleidster ook enthousiast gereageerd, maar ondertussen.... Heeft een opmerking gemaakt als wat moet ik met een zwangere mentor, tja.... Ach ja zegt meer over haar dan over mij denk ik dan maar heh..
    OOhh wat lekker nog een vakantie in het vooruitzicht! Ik ben GIGANTISCH nieuwsgierig, maar we willen net als de vorige keer niet weten wat het wordt... Vind het wel erg spannend, 9 dagen na de echo trouwen we...

Nicoline welkom hier. Wat een mooie datum 09-09-'09 :D. Jammer dat de zwangerschap nog niet zo vlotje verloopt.. Wel fijn dat ze zo kunt genieten van de kleine frummel in je buik!

3. MHMW

MHMW Niet meer actief

Nou lekkere afdelingsleidster dan, zegt ook inderdaad meer over haar.
    Lekker laten praten.
    Maar oh wat heerlijk dat je bijna gaat trouwen !
    Word het een traditionele bruiloft,
    met een mooie jurk en man in pak ?
    Wij hebben laatst ook een gesprek gehad met de notaris,
    samenlevingscontract, testament
    En hij zei ook, trouwen is veel goedkoper en makkelijker.
    Maar ik heb toch een bepaald idee bij een bruiloft.
    Ik wil niet gaan trouwen omdat het zogenaamd goedkoper is.
    En vind het wel een erg mooi idee als straks de kleine bewust onze bruiloft meemaakt.
    Jullie hebben al een zoontje ?
    Hoe oud is hij.
    Jaa heerlijk nog een vakantie in het vooruitzicht,
    we gaan van 4 mei tot 11 mei.
    Nog heel eventjes met zijn tweetjes genieten !
    Wij zijn ook heel erg nieuwsgierig naar het geslacht.
    Heb je ook totaal geen voorgevoel ?
    Ik droom de laatste tijd steeds vaker over een dochtertje.
    Maar of dat ook iets wil zeggen ?
    We zullen het wel zien 14 mei.

4. MHMW

MHMW Niet meer actief

Welkom Nicoline !
    En uiteraard van harte gefeliciteerd.
    Heerlijk eh zo'n kleine uk in je buik.
    En wat een mooie datum 9-9-2009.
    Een voorspoedige zwangerschap gewenst,
    Groetjes.

5. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Welkom Nicoline! Als je op de septemberlijst wilt(zie mijn onderschrift), kun je Tantan, Twinkle, Babijtje of mij(Andi) een pb'tje sturen met je gegevens! En gefeliciteerd natuurlijk! :D

Hoop zwangeren erbij! Gezellig!

MariekeK, fijn dat alles nu wel goed gaat en dat je er nu ook meer vertrouwen in gaat hebben! Ben benieuwd of het een zoontje of dochtertje gaat zijn! 10 dagen voor jullie 20 wekenecho weten wij wat we gaan krijgen, dan hebben wij onze 20 wekenecho!

6. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @nicoline Welkom!! Jammer dat je zw.schap niet zo makkelijk verloopt..
    En wat een mooie datum om uitgerekend te zijn :)

7. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @Booky wat leuk trouwen...

8. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    achterhoek
    Ja dat dacht ik dus ook bij die afdelingsleidster. Ik maak me er gek gezegd ook helemaal niet boos of verdrietig om. Ik vind het gewoon onprofessioneel van haar...

Wij hebben idd ook altijd een samenleveningcontract gehad en een testament. En nu hadden we zoiets het is ook wel leuk om te gaan trouwen. Dus van alles geregeld, de jurk en dergelijke gekocht en toen bleek ik weer zwanger :). De jurk wordt nu vermaakt, aanstaande donderdag ga ik weer passen :D. Mijn vriend heeft toevallig afgelopen zaterag zijn pak gekocht. We trouwen de dag voor hemelvaart. We wilden graag op een vrijdag trouwen, maar we konden hier geen zaaltje meer regelen. We hopen zelf op een ontzettend ontspannen dag niet moet en alles mag zeg maar...
    Nee ik zou zelf ook niet snel trouwen denk ik omdat het goedkoper zou zijn. We wilden het eerst ook heel klein houden, maar als je eenmaal bezig bent ;).

We hebben inderdaad al een zoontje, Mats. Volgende week zondag wordt hij 1. Onze kindje schelen straks 17 maanden.

Ik heb hier nog helemaal geen voorgevoel over welk geslacht het kindje is. Bij Mats had ik zo rond de 16 weken ook ineens dat ik wakker werd en ervan overtuigd was dat het een jongetje was. Dit gevoel bleef ontzettend sterk tot het einde. Ik heb nu een hele andere zwangerschap dus ik ben benieuwd....

9. MHMW

MHMW Niet meer actief

dat denk ik dus ook, als je eenmaal bezig bent met je bruiloft dan zie je vanalles waarvan je denkt,
    hebben, hebben !
    gaan jullie nog op huwelijksreis ?
    oh maar wat heerlijk om al een mannetje rond te hebben lopen.
    die zal het nog niet echt begrijpen dat die een grote broer wordt.
    leuke naam trouwens ook.
    ik zou zelf ook graag op de vrijdag trouwen, geen verplichtingen de volgende dag etc.
    en kan je al een beetje verklappen wat voor jurk je hebt ?
    kleur etc, want jaa je bent een vrouw en nieuwsgierig !
    maar wat grappig dat die dromen ook heel erg sterk zijn,
    me vriend vind dat ik me aanstel, haha
    die zegt dat zoiets onmogelijk is.
    maar ik geloof er wel in
    EIGENLIJK EEN VRAAG AAN ALLE DAMES HIER,
    WIE GAAN ER EEN CURCUS VOLGEN EN ZO JAA WAT VOOR EÉN ?
    IK HEB ME GISTER AANGEMELD VOOR DE CURCUS SAMEN BEVALLEN
    IEMAND HIER ERVARING MEE ?
    ALVAST BEDANKT VOOR JULLIE REACTIES.

groetjes.

10. MHMW

MHMW Niet meer actief

Spannend zeg !
    Jullie eerste kindje ?
    Het is in het begin even moeilijk geweest,
    maar de verloskundige heeft ons echt gerust gesteld
    Heb ook een echo extra gekregen.
    Maar iedere zwangerschap is in het begin spannend
    Maar gelukkig gaat het nu goed en kunnen we lekker genieten !

11. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    over cursussen ik ga in de vk praktijk een voorlichtingsavond over bevallen en een borstvoedingscursus volgen. samen bevallen wilde ik ook nog na kijken want een vriendin van mij heeft hem gevolg en vond het helemaal te gek.

edit: nou laat maar 155 euro. hmm mijn man is toch al niet zo weg van dat soort dingen dus we redden het ook zonder :p

12. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Nee, 't is onze tweede MariekeK! Hebben al een zoontje van 27-02-2007! :D
    Bij Gabriël had ik een vlekkeloze zwangerschap zonder kwaaltjes! Echt ideaal! Maar nu?? Hahaha, ik geloof dat ik ieder kwaaltje wel heb gehad op het overgeven na dan :p
    Wel fijn dat de verloskundige je heeft kunnen geruststellen! Kan me toch voorstellen dat het wat lastiger is als je ervoor een mk hebt gehad!
    Hey, jij bent dan ook 20 weken en 5 dagen wanneer je de 20wekenecho hebt, toch? Ik ook namelijk! (20wekenecho data verschillen namelijk 10 dagen en onze uitgerekende datum ook! Haha)
    En ik heb me opgegeven voor de zwangerschapscursus Bewust Bevallen, Samen Bevallen heb ik geen ervaring mee, bij Gabriël deed ik ook Beuwst Bevallen en dat is me erg goed bevallen! :p
    Ik heb wel een voorgevoel trouwens! Ik heb echt heel sterk het idee dat dit een meisje, 't laat me maar niet los! Ik ga dus ook echt gek opkijken als het toch een jongen blijkt. Haha!

13. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    sinds ik de positieve test in handen had, zei mijn gevoel gelijk dat het een meisje is en dat gevoel is nog steeds heel erg sterk. ook mijn man heeft hetzelfde gevoel. ik kan echt niet wachten totdat we het weten. mijn man wil nog niet eens over een jongensnaam nadenken. hij zegt het is gewoon een meisje en anders hebben we nog tijd zat om iets te bedenken.

14. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Welkom Marieke

Ik heb nooit een cursus oid gedaan, ik baar straks mijn 6de kindje dus ik hoef nu ook geen cursus meer te volgen :)
    Het enige wat ik, als ik de tijd had, zou willen doen is yoga of zw. zwemmen oid, puur voor de beweging en gezelligheid.

15. MHMW

MHMW Niet meer actief

Ik heb toevallig net een bevestigingsmail terug gekregen dat we 7 juli kunnen beginnen met de cursus samen bevallen.
    Maar ik had ook gekeken naar de cursus zwangerschapsbegeleiding maar die is 100 euro duurder.
    Dan vind ik die 155 euro incl. informatiemap en thee/koffie nog wel meevallen.
    Maar ik ben er inmiddels wel achter dat een kindje gewoon heel veel geld kost,
    dus misschien dat ik daarom niet meer zo verbaasd ben ?
    Andi ik ben inderdaad bij de 20 weken echo ook 20 weken en 5 dagen !
    en MamaDeluxe zo'n cursus lijkt me ook inderdaad zeer gezellig,
    maar hopelijk doe ik er toch wel de nodige informatie op
    en anders klop ik bij jou aan :]

16. MHMW

MHMW Niet meer actief

Maar even terugkomend op MamaDeluxe,
    dan was jij ook lekker jong toen je de eerste kreeg
    14 ?
    Of kloppen mijn berekeningen nou niet.

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Ik heb toen zwangerschapsgym gedaan (samen met mijn vriendin die ook zwanger was), die koste € 60,- en achteraf is het ontzettend tegen gevallen.
    Het was wel gezellig maar had toch wat meer gym verwacht dan op een matje zitten (wat als ms patiënt al niet handig is ivm weer opstaan) en heel af en toe een oefening doen.
    Het was meer praten over de zwangerschap en het bevallen, allemaal dingen die je op internet (en deze pagina) al gelezen had.
    Tja en het puffen, wij "moesten' puffen op deze-wee-gaat-ook-weer-weg, nou wat heb ik het mens vervloekt toen na 2 dagen weeën weg puffen. Ooooh als die toen binnen was gekomen had ik niet voor mezelf in gestaan :D

Oja en we hebben toen 1 keer een invalster gehad die helemaal into de bekkenbodem was, hebben ik wel veel aan gehad aan die les en die oefeningen.
    Alleen de aanbieding om via je vagina (met haar vingers dus) te voelen of je je oefeningen wel goed deed werd (vreemd genoeg ;) ) door iedereen afgewezen.

Nee deze keer geen curcus, ik ga die € 60,- lekker aan roze kleertjes uitgeven =D>

Groetjes Anita

18. eertje

eertje Bekend lid

5 jan 2009
    517
    0
    0
    Hallo hallo,

Mijn internet deed het vanmorgen niet :(...maar zie dat er weer een paar `nieuwe`zwangere zijn!!
    Leuk....welkom allemaal.
    Was toch nog best aardig weer vandaag...had ik niet verwacht!
    Nog mensen met leuke plannen voor het weekend??
    Wij gaan klussen in de babykamer...zit nu glasvezelbehang op de muren...maar de vorige bewoners hebben de muur daaronder niet eerst glad gemaakt....dus wij gaan de boel egaliseren...en dan daarna nieuw laminaat leggen.
    Leuk hoor om nu echt te gaan starten...krijgt het toch echt vorm he:)
    Fijne avond nog!!
    Zo x-factor kijken;)
    groetjes eertje

19. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    achterhoek
    @ Marieke, we trouwen nou de dag voor hemelvaartsdag. Dus de mensen zijn over het algemeen de donderdag en de vrijdag vrij :D. We trouwen om 14.00 uur en dan zijn er ongeveer 40 gasten. Daarna naar de feestlocatie koffie en een borrel drinken. Rond een uur of 5 lopend warm en koudbuffet. En dan om 20.00 uur begint het avondfeest, tot een uur of 01.00 uur. We hebben dan rond de 120 mensen uitgenodigd. Ik heb geen witte jurk, maar meer rood. Zal t.z.t. wel foto's plaatsen!

Nee Mats zou idd nog niet echt in de gaten hebben dat hij straks de grote broer is! Ben heel benieuwd hoe het straks gaat. Laats een duowagen gkocht via mp. Kan ik tenminste alleen met de 2 smurfjes op pad ;)

Bij Mats ben ik naar de 'pufclub' geweest zwangerschapsgym dus. Was toen voor 10 lessen maar 17,50. Stond een erg leuk mens voor de groep en het was erg gezellig en leerzaam. Leuke is dat we nu nog contact hebben met elkaar. Zit nu nog te twijfelen of ik weer een cursus ga doen. Aan de ene kant wel lekker om even heel bewust met dit kindje bezig te zijn.

@ 5Mare5, wauw jullie hebben echt allebei een heel sterk gevoel zeg, wat leuk. Ben heel erg benieuwd!!

20. eertje

eertje Bekend lid

5 jan 2009
    517
    0
    0
    hahahahaha :) .....niet????
    Flauw zeg ;)

Deel Deze Pagina