September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

dames hebben jullie eigenlijk veel klachen? ik had namelijk totaal niet het idee zwanger te zijn!?!

haha nu wel wat klachtjes maar niet mega veel :)

2. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    @ ik heb de lijst van de vorige nog even gewijzigt kloopt het nu?

@angilla dat word dna wat moeilijker als je het zelf ook niet durft... Probeer je moed bij elkaar te zoeken en dan aan te geven dat dit jouw mening is zeg maar...
    Denkt je mannetje er net zo over als jij?
    Ik krijg een mailtje als iemand zich toe wil voegen en dan moet ik het goed keuren.. pb anders evne als dat nog niet is gebeurd met jouw hyves naam, dan kan ik je toevoegen,....

3. angilla

angilla Bekend lid

16 mei 2008
    554
    0
    0
    asperen
    Ik heb alleen wat steekjes in mijn buik af en toe.En mijn tepels zijn gevoelig.Verder ben ik veel moe, erg gevoelig en moet ik veel plassen

4. Sannehai

@ angilla

haha grappig dat dat zo kan schelen

ik heb last van mn onder rug, soms ongi buikpijntjes, soms gevoelige branderige boobs tepels niet echt iets aan te merken, trekker gevoel in mn liezen...

en verder niet eens echt mega moe ofso.. ja soms wel.. maar niet echt opmerkelijk, en plassen ook geen last van :)

5. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Hé Sannehai, ik had je al gezien bij het temperatuurkaartjes-topic! Leuk om je nu hier weer tegen te komen, gefeliciteerd!

Je bedoelt zeker 'november' voor je laatste ongi? Tenminste, dat zie ik op je temp.kaartje van ff staan. Met behulp van jouw temp.kaartje kom ik tot de volgende datum voor jou:
    - laatste ongi op 27 november
    - stel: eisprong op 21 december (=dag 25)
    - dan was je cyclus dit keer 38 dagen (even uitgaande van gemiddelde LF van 14 dagen)
    - als je dit in calculator invult (27/11/08 en 38 dagen), krijg je;
    27 November 2008 Eerste dag van je laatste menstruatie
    20 December 2008 Erg vruchtbaar
    21 December 2008 Eisprong
    26 December 2008 Innesteldag
    4 Januari 2009 Vanaf hier kun je testen
    13 September 2009 Vermoedelijke bevallingsdatum

Nou, wat denk je daarvan?

Ik heb zelf ook cycli van 35-37 dagen gehad. Bij een cyclus van 5 weken springt je ei toch nog steeds 2 weken voor het einde van je cyclus. En je 'krijgt twee weken zwangerschap cadeau', net als bij vrouwen met een 'normale' cyclus van 4 weken. Je zwangerschap zou nu dan ongeveer 4 weken moeten zijn. Wat krijg je in je banner als je 13 september invult?

Je krijgt nu niet ineens 3 weken zwangerschap cadeau, dat zou inderdaad een beetje raar zijn, maar hier houdt een calculator-met-cycluslengte dus automatisch rekening mee zoals je ziet. Als je je eisprong in de calculator op 22 december wilt laten uitkomen, moet je gewoon even cycluslengte 39 dagen invullen. En 37 dagen als je eisprong op 20 december wilt laten uitkomen.

Is het zo een beetje duidelijk? Laat nog maar even weten anders...

Groet,
    Klusser1980

6. angilla

angilla Bekend lid

16 mei 2008
    554
    0
    0
    asperen
    Heer eerlijk gezegt nee mijn man denk net als haar maar als je te horen krijg dat je een aso kind ga krijgen en een kind met een grote bek omdat ik dat ook heb en hij zegt dan thuis je hebt toch een grote bek ja dan sta je met een mond vol tanden.En hun definitie met grote bek ik ben half italiaans en als ik in een discussie kom dan verhef ik snel me stem en hun vinden al snel dat je dan een grote bek heb.

7. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    Hier weinig klachtjes nog, het begint ook eigenlijk pas met week 6...
    wel af en toe pijnelijke (.)(.) en vandaag erg moe maar verder weinig...

8. Dreamer1971

Dreamer1971 Actief lid

16 sep 2008
    447
    0
    0
    Ja in de lijst wel alleen sta ik nog niet bij de afspraken ;)
    12 januari eerste echo

9. Sannehai

@klusser thnx voor het mee denken!

dan komt er te staan dat ik 4 weken zwanger ben, nou dat scheelt 1 dagje met de banner die ik nu heb;) dus dan klopt het aardig:D in iedergeval bedankt

dames ik ga dr vandoor ff tvtje kijken met vriendlief! groetjess!

10. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    @angilla
    Tja maar dan is een zakzout wel op zn plaats voor je schoonmoeder en voor jou... Als zij jouw "grote bek"met een zak zout zouden nemen en jij hun opmerkingen dan zou het misschien al wat makkelijker zijn...
    Het lijkt mij wel heeeeeeeeeel vervelend als je mannetje niet aan jouw kant staat... Aan de andere kant is het zo dat hij toch voor een kindje voor jullie samen gaat en dus ook wel weet dat het goed komt.

Bedenk je wie het zegt en bedenk dat ze blijkbaar zelf niet verder kijken..
    Hier helpt het vaak ook als ik achteraf tegen mannetje zeg.. "Ze is ook eigenlijk niet echt handig he... dus wie is zij om zo over mij te denken...."

11. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    Heb de lijst weer even verandert op de vorige pagina dreamer... wat heb jij eenv roege echo?
    Ik ben nu 5wkn en 1 dag en heb pas 2dagen later een echo....

12. Dreamer1971

Dreamer1971 Actief lid

16 sep 2008
    447
    0
    0
    Omdat die muts van een assistente uitgaat van mijn laatste menstruatie en vanwege mijn miskramen. Ik gebruik nu progesteron in de hoop dat dat helpt de zwangerschap vast te houden en tegen die tijd is het bijna op dus kan dan meteen nieuwe vragen. Mij hoor je niet klagen hoor ben al aan het aftellen ;)

13. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    hihihihi ik ook hier hoor... en ik gebruik ook progestronbolletjes lekker kliederen ;)

14. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    welkom en gefeliciteerd voor alle nieuwe dames...

wij hebben vandaag onze ouders ingelicht (toch maar even gebeld)...waren allemaal superblij.

ik heb vooral erg gevoelige borsten... verder afentoe weeig gevoel... wel vandaag wat meer last van mijn onderbuik... maar kan ook zijn dat ik er vooral erg bewust van ben of zo... vind het allemaal erg spannend en hoop zo dat het goed blijft gaan en dat de kleine gezond zal zijn natuurlijk....

fijne avond: chrizzzy

15. dochter2009

dochter2009 Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.001
    0
    36
    hee kwebbelaarsters:) hihi jeetje, ben ik een paar uur niet online geweest? hahaha wat een verhalen allemaal. wederom alle nieuwe mama's WELKOM! Dat we allemaal een fijne zwangerschap mogen hebben.

thanks voor de peptalk. Er gaan er inderdaad meer goed dan fout... gelukkig wel. Hoor gewoon zoveel enge verhalen om me heen. Doodgeboren kindje met 8 maanden of een gezond kindje dragen maar door zuurstoftekort bij de bevalling al 3 keer en hartstilstand vanaf 31 dec en blijken de hersentjes ook niet goed te werken. pff heftig hoor allemaal.

ik vraag me trouwens af wanneer je het hartje van de kleine voor het eerst zou kunnen horen. weten jullie dat? mijn tante was kraamhulp maar is in de vut. opzich wil ik haar even bellen. misschien heeft ze zo n apparaatje thuis. hihi

weet je wat het is meiden, schoon ouders of ouders die niet normaal kunnen reageren daar heb je niks aan. het is natuurlijk onwijs jammer dat er zo gereageerd wordt, maar je bouwt samen met je man een leven op. je sticht je eigen gezin en daar hoeft niemand het mee eens te zijn! ik heb heel duidelijk verteld aan mn schoonmoeder dat het 21 feb verteld gaan worden door ONS. en ook duidelijk gezegd dat wie zn mond voorbij praat, dat wij weten dat we diegene niks meer zullen vertellen. ben benieuwd... hahaah

kuss

16. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    Men zegt dat je met bv de angelssound met 10weken eht hartje echt goed kunt horen...

Tjas ouders en schoonouders... Je hebt ze gekregen en niet uitgezocht he ;)

17. dochter2009

dochter2009 Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.001
    0
    36
    wauw dan al! ik heb zo n ding. maar ik wil kijken of ik het bij mijn tante kan doen. kan de verloskundige het al met 6 weken horen? of is dat alleen met de echo dat ze het kunnen zien? kuss

18. Lobbi

Lobbi Lid

28 dec 2008
    28
    0
    0
    Den Haag
    Hoi hoi,
    Bestaat er ook iets als een groep waar je kunt kletsen met de septembermama's(naast deze..)
    Liefs, Lobbi

19. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    Bij de 6 1/2 weken echo is het een inwendige echo en dus kun je het niet horen alleen zien pulseren... Voor horen is het ook nog te zwak. 10 weken is volgens mij wel het vroegste... volgens mij is het vnaf 12 eken zeker te horen...

Er is een hyves maar verder nog geen club volgens mij.. hoezo? Word het hier nu al te druk hihhihihihi ;)

20. dochter2009

dochter2009 Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.001
    0
    36
    hihi oke...oh das nog lang wachten zeg. bleh, wou dat het al zover was. heerlijk ongeduldig zijn. hihi ah nog even en het is alweer vrijdag. dan ben ik weer een week verder:)

Deel Deze Pagina