Rox, balen zeg dat je nu al zon last heb je van onderrug. Hoop dat het snel minder wordt. @ Ladymoi, jeetje zeg je hebt zo te lezen al behoorlijk last van je bekken. Echt goed luisteren nu hoor!! Jammer voor je werkgever, je hebt zeer zeker niet gefaald. Denk idd ook aan de toekomst, de bevalling komt nog en na die tijd wil je zeker volop genieten van de kleine zonder pijn! Jeetje wel lastig zon baas hoor. En leuk voor hem dat zijn vrouw zoveel werkt met 2 kinderen maar dat is HAAR keuze. Mijn afdelingsleidster heeft ook 2 kindjes en een au-pair. Ze snapt dan ook niet dat ik er geen zin in hem om Mats te pas en te onpas bij de oppas te brengen. Wij hebben bewust gekozen voor een kindje en ik heb er heel bewust voor gekozen om minder te werken. Nu komt nr. 2 er dus aan en heeft ze tegen een andere afdelingsleider gezegd, wat heb ik aan een zwangere mentor. Uhm ja vrij weinig maar dat is haar probleem en niet het mijne Super goed van je dat je een verstandige keus gaat maken! @ Twinkele, ik vind het idd ook een gezellig groepje hier. Wel weer even wennen want ik schrijf al een hele tijd mee met de april mamas 2008. Maar het wordt hier ook steeds leuker! @ Hellen, ach jeetje wat een gedoe met je ex . Snap dat je er erg verdrietig van wordt. Dikke *knuf* voor jou! @ Andi, ook heel erg veel sterkte met je rug en bekken, o nee ik lees nu dat het bandenpijn is. Naja hoe dan ook erg vervelend, voor zover mogelijk rustig aan dus maar .. Pittig hoor met nog een mannetje in de buurt Haha geweldig dat jullie het beebje al zo goed voelen!! En nu al een grappenmaker . @ R1lana van harte gefeliciteerd en welkom hier. Hier in het dorp is een schutterijconcours. Kwamen 25 schutterijen en muziekverenigingen voorbij. En jawel we hebben het geluk dat we langs de route wonen. Dus Mats was echt aan het genieten van al het kabaal wat langs trok
@andi: oké ja het valt ietsje mee als het "maar" bandenpijn is, maar het is toch wel erg lastig, zeker ook voor je kleine mannetje, dus alsnog hoop ik dat het snel minder wordt! @booky: ik vind het altijd zo leuk als kinderen er zo van kunnen genieten. ik zelf vind bijvoorbeeld draaiorgels verschrikkelijk maar als ik zo'n ukje ervoor zie staan lekker aan het dansen geweldig.
Ja, hoop ook dat het minder wordt, 't is niet echt een lolletje, Mare! Haha, dat is zeker leuk, hoor, Booky! 't Is leuk dat het nu een stuk 'echter' wordt! Zeg, wat is het hier rustig trouwens! Waar is iedereen?? R1lana, veel plezier en succes vandaag met de 20 wekenecho!!
goedemorgen, ja het is idd enorm rustig, gisteren is overdag gewoon niets geschreven. ik heb eigenlijk ook niet veel te melden behalve dat ik echt heel erg moe ben en dat ik baal dat ik mijn kindje maar heel af en toe voel. schijnt echt een lui kind te zijn...
Haha, heb ik hier ook, hoor, Mare! Mijn hummeltje is ook erg rustig en die voel ik ook maar af en toe. Ach, wanneer ze wat groer worden hebben ze meer kracht om te trappen en te bewegen, dus dan zul je het zeker wel vaker gaan voelen
ja dat hoop ik wel! ik wil ook zo graag dat mijn man het kan voelen. dan kan je het wat meer delen en wordt het nog meer bijzonder vind ik.
Goedemorgen dames, ben ik ook weer eens, sorry heb het best druk gehad de laatste tijd, dus vandaar dat ik ff wat minder hier te vinden was, maar als het goed is is de drukte nu voorbij, dus kan ik weer lekker meekletsen
Mijn hummeltje schopt niet zo veel eigenlijk, dus het schoppen heeft mijn man nog niet gevoeld, maar hij heeft de baby al wel in mijn baarmoeder voelen zitten. Moet je anders ook eens proberen! (Wel met blote buik) Daar waar het harder aanvoelt en je zelf weerstand in je buik voelt, daar zit je baby, als je een beetje port dan kan de baby zich gaan verplaatsen. Misschien lukt dat? Dat hebben wij gisteren gedaan en mijn man vond dat echt heel bijzonder! Hij heeft nu ook meer het idee dat ik echt zwanger ben omdat hij nu ons kindje gevoeld heeft.
Ik voel de baby al wel een paar keer per dag een beetje schoppen, alleen je kan het nog niet aan de buitenkant voelen idd, moet mijn vriend nog ff wachten ook.
Goedemorgen, Ladymoi goed dat je een beslissing gaat nemen, heel lastig zeg zo'n baas! Sterkte met alles en ik hoop dat je je snel beter voelt. Hellen jeetje zeg wat een vervelende ex heb jij zeg, wat wil hij hier nou mee bereiken?? Ik hoop dat er snel een oplossing komt voor jullie situatie. Hebben jullie er wel eens aan gedacht dat je je huis kan verhuren tijdelijk? Of is dat geen optie? Andi sterkte met je klachten, vervelend hoor. Wat schattig dat je beebje zo verplaatst, lief zeg! Geeft inderdaad niets hoor Slaapzak, je gebruikt het forum gewoon wanneer je zin hebt, is toch prima. Mare dat is inderdaad fijn dat je hier je zorgen kan delen, zeker als je weinig mensen met ervaring om je heen hebt. Hoe gaat het nu met je, heb je nog last van je blaas of wat het was? Booky het zal ook wel wennen zijn aan een nieuw clubje mensen denk ik. Maar het wordt in elk geval leuker, dus dat is mooi R1lana welkom hier. Zoals Andi het al zei, als je op de lijst wil kan je een PB sturen naar Andi, Tantan, Babijtje of naar mij dan zetten we je erbij. Joyce leuk je weer te zien. Ons hummeltje is volgens mij erg druk, ik voel hem echt wel 5-10 keer per dag bewegen, nu heb ik het al 2 keer van de buitenkant gevoeld. Ik las dat ze 40% van de tijd rustig slapen, 42% actief slapen (dit kan je dus voelen), 10% actief wakker zijn (dit is meestal middenin de nacht) en de rest van de tijd wisselend of ze zijn heel actief met het bewegen van de ogen alsof ze rondkijken. Ik ga zo naar de huisarts, ik voel me nog steeds niet goed, ben benieuwd wat hij te zeggen heeft. Zelf denk ik aan bloedarmoede of een te lage bloeddruk ofzo. Tot later!
Dus s'nachts zou je kindje actief wakker zijn, hmmm zowel bij Kylian als bij deze juist s'nachts geen bewegingen waar te nemen. Op zich heel prettig want Kylian had meteen na zijn geboorte (hij is dan wel 's morgens geboren) zijn dag nacht ritme meteen goed (en dat hoor je wel eens anders). Mijn schoonmoeder heeft de roze race gewonnen, die stond zaterdagavond met het eerste roze jurkje (en heel lief wit vestje) bij ons op de stoep En de grote broer is ook verwend met een nieuw outfit (spijkerbroek met rood tshirt). Diezelfde grote broer ziet er niet uit, allergische reactie op de zonnebrand. Vanmiddag gaan we even naar de dokter want het rode is wel weg maar de rest van de huid ziet er niet uit (en natuurlijk precies zijn hele koppie ). Helemaal droog, de schilfers hangen erbij, ik smeer me de koekoek met vette creme maar het helpt allemaal geen steek. Hij zit nu lekker nick junior te kijken en aangezien hij heel rustig zit te kijken durft deze mama te stellen dat hij zich toch niet helemaal happy voelt. Groetjes Anita
Haha leuk he die oma's Pluk . Mijn moeder had nog sneller wat gekocht voor ons kindje dan wij zelf Wel leuk hoor allemaal rose spulletjes, was gister bij mn zus, die is 28 mei uitgerekend. En alles is al klaar, en die heeft ZOVEEL spullen, allemaal rose en frutsels, zo schattig! Ik ben net terug van de 20 weken echo. En het was zo leuk, alles was goed met de kleine. Hij/zij had de hik. En we weten lekker niet wat het word, haha. Ben echt blij dat alles wat ze kon zien zo goed was en normaal. Hij was wel lekker rustig. Nu niet meer, ik voel de kleine echt wel vaak. In de tijd dat ik dit typ heeft hij/zij al 3x geschopt. Gister lag ik met mn hand op mn buik, en toen voelde ik het plopje tegen mn hand aan ZO leuuuuuuuk! Alleen mn vriend heeft het nog niet gevoeld, nog even geduld hebben. Ik zal morgen de echo foto's online zetten ..... Hellen, wat vervelend zeg die ex van je. Pffff! Hopelijk komt er snel een oplossing. Welkom Rilana. Veel klets en lees plezier hier ! Andi, sterkte met je rug. Wat vervelend zeg! Ik had het dit weekend ook, maar mn vriend heeft me gisteravond lekker gemasseert en het is nu een heel stuk minder. Zo ik ga ff na genieten van de echo. I'm in love!!! X
Hier nog een in september uitgerekende! De 25ste is de dag, maar als deze kleine net zon treuzel is als zn/haar grote zus, word het een october kind. Maar blijf moed houden dat deze wel tempo heeft!
Welkom Rian! Als je wilt dan kun je op de lijst voor de septembermama's. We kunnen daar alles van elkaar lezen, en de afspraken worden bijgehouden. Je kunt daar ook terugvinden wat we dan van je willen weten . http://www.everyoneweb.com/sept2009mama/ X
Eerised, lekker dat de 20 weken echo helemaal goed was. Nog 20 weken en dan heb je je hummeltje in je armen Rian welkom, officieel ben ik 30 augustus uitgerekend, maar ze gaan allemaal uit van een cyclus van 28 dagen en die heb ik niet gehad , volgens mijn eigen berekeningen is het 1 september. Maar aangezien Kylian lekker 3 weken langer is blijven zitten ga ik er vanuit dat het wel ergens midden sept zal worden. Groetje Anita
@ Mare & Andi, hier ook een rustig kindje tot nu toe. Heel af en toe voel ik hem/haar bewegen, maar het is niet vaak... @ Twinkle, succes bij de ha!! @ Pluk wat leuk die roze kleertjes ! Wat naar dat je zoontje zo'n last heeft van die allergische reactie . Hoop dat ze er snel wat aan kunnen doen. @ Eerised wat geweldig dat de 2o weken echo er goed uitzag! En spannend hoor dat jullie niet weten wat het wordt. @ Rian, welkom en natuurlijk van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Heb net lekker een stukje gefietst met Mats en nu ligt meneertje heerlijk te slapen. M'n vriend is vanuit huis aan het werken die moet zo naar de fysio. Gister poging gedaan om te voetballen maar hij heeft een ongelukje gehad. Hij loopt nu op krukken de banden hebben een klap gehad en misschien ook problemen met de meniscus .
Welkom Rian en R1lana ! Mannetje is bezig met de babykamer te monteren .... ooh ben zo benieuwd ... zie het straks wel wanneer ik thuis ben
@helen waarom heeft je vriend zoveel zeggenschap over het huis?? als hij zo graag wil bepalen wie daar binnenkomt of niet .. gaat hij daar toch mooi wonen en kun jij mooi naar Raalte !!!
@ Rian welkom, hier ook een laatkomertje hoor, dus ook ik ga ervanuit dat het weer 14 dagen meer gaan worden, maar dan blijf ik nog net in september @ Rilana ook welkom. @ pluk, hoop dat kylian snel weer beter word en dat er iets is voor de allergie. @ Eerised, fijn dat de echo goed was. @booky, beterschap voor je vriend. @ Naiobi, leuk de kinderkamer voor de 1e keer zien zometeen, helemaal gemonteerd.