September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    Wij wisten vrij snel dat het een meisje werd, dus toen zijn we naar meisjesnamen gaan kijken.
    In een boekje zag ik een hele leuke naam, toen twijfelde we eerst nog over de afwerking ervan, dus hoe we hem ging schrijven en nog een letter ertussen ofzo.

Later kwam ik in me laptop een lijstje tegen, en bovenaan dat lijstje stond die naam weer..
    Ik was dat hele lijstje vergeten en ook de namen die er op stonden, ik vroeg of me vriend em had genaakt. Maar dat was niet zo.

Dus dat ik twee keer die naam uitkies, is voor mij een teken. Zo moet ze gaan heten :D

Ik wil em jullie graag vertellen, maar me vriend wilt dat eigenlijk niet. dus.. voor nu hou ik nog even mijn mond :)

2. Femya

Femya Niet meer actief

Babijtje leuk je weer eens te lezen :D
    Je had goed nieuws las ik op het andere topic, gefeliciteerd! Ben je nu klaar met de opleiding? Leuk dat jij en je vriend ook de baby voelen, zie je ook al wat bewegen?

Dat is bijzonder Torties, leuk dat je er zo zeker van bent. Haha moeilijk he voor je houden, maar wel heel leuk als jullie het straks kunnen gaan vertellen.

Ik ga gewoon druk verder met zoeken naar een meisjesnaam...

3. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    wow en ineens hebben jullie drie pagina's erbij geschreven.

@eerised: fijn dat de 20 weken echo goed was dat is volgens mij een heel goed gevoel!

@jocruella: oh wat leuk, het gaat ineens hard, vrijdag zijn jullie getrouwd. als het weer zo is als vandaag kan al niets meer mis gaan!

@twinkle: met mijn blaas gaat het nu goed maar ik moet wel goed blijven drinken, als ik een paar uurtjes niet drink dan merk ik gelijk dat het weer de verkeerde kant op gaat.

@andi: ja ik las jouw verhaal idd al klonk echt heel leuk. ik wist wel dat het hardere gedeelte de plek is waar het kindje ligt maar heb nog niet geprobeerd of het wil bewegen in mijn buik. zal het vanavond eens uitproberen met mijn man.

de rest ben ik even vergeten, er waren nog wat mensen met 20 weken echo's en tot nu toe allemaal goed. heel fijn om te horen!!!

ik was vandaag op zoek naar positiekleding, ik wil graag leuke jurkjes of tunieken en dan vooral in zomerse kleuren maar ik kon hier in ede echt niets vinden. heb in kleef een topje gekocht en die was maar 5 euro dus da's wel leuk.

4. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    Leuk joh dat je me feliciteert. Ja ik ben nu klaar, het was een zelfstudie, dus dat is wel heerlijk, even rust nu en in de toekomst zie ik wel wat ik er mee ga doen.

Ik heb nog helemaal niet gekeken moet ik eerlijk zeggen of ik het zie bewegen. Zou vanavond eens opletten :D

5. MHMW

MHMW Niet meer actief

wat is hier weer lekker veel gebabbeld,
    lees dat al vele dames de baby hebben voelen/zien schoppen.
    ik helaas nog niet :[
    heb zoiezo vandaag een beetje een !@#$% dag
    vanmiddag afgesproken met 2 vriendinnen van me
    eén is er nu 15 weken & de ander 19.
    en die hebben echt al zo'n mooi rond buikje
    en mijn buik, het is echt niks.
    ik heb echt zo'n opgezette buik, alsof je gewoon teveel hebt gegeten
    ze hebben er gewoon met z'n 2en om moeten lachen.
    voelde me zo gekwetst
    terwijl het nergens overgaat.
    morgenmiddag naar de vk, toch wel weer een beetje zenuwachtig
    ik ga een lekkere douche nemen en kruip op de bank.
    fijne avond nog dames !

6. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0
    hahaaha dat probleem had ik niet.......de bruiloft stond al sinds september vorig jaar gepland en onze zoon is er tussendoor gekomen ;)
    Toen we wisten dat we wilde trouwen in 2009 ben ik gestopt met de pil.

En eigenlijk wilde ik altijd wel getrouwd zijn voor er eventueel een kindje zou komen. Ben wat dat betreft traditioneel (lees ouderwets!!)

Succes met je beslissing!!
    Groetjes
    Jolanda

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.247
    4.480
    113
    Mariekek- maak je niet druk meid de ene draagt naar voren en jij waarschijnlijk naar achter. Wel jammer en inderdaad kwetsend dat je vriendinnen erom moeten lachen, die hebben dus duidelijk even niet over jouw gevoelens nagedacht.

Dan nog iemand met een knie (van de partner) hopelijk valt het mee en geneest het snel.

Wat betreft namen, google even en je ziet door de namen het bos niet meer :D , trouwens Kylian is een hele leuke jongensnaam ;)

Dan even een verslag van ons bezoek aan de dokter
    Ze heeft er even goed nagekeken en vond het bijna tegen het exceem aan zitten :( .
    Nu moeten we 's avonds hem insmeren met vasiline (mag overdag niet omdat je door vasiline nog sneller verbrand) en als dit niet helpt dan moet ik weer bellen voor een hormonale zalf.
    Als de uitslag bij de binnenkant van zijn ellebogen weg is moet ik 1 elleboog weer insmeren met de zonnebrandcreme voordat hij naar bed gaat en als hij dan 's morgens weer uitslag heeft op die plek is het inderdaad van de zonnebrand.
    Wel heeft ze meteen een andere zonnebrandcreme voorgeschreven speciaal voor mensen die allergisch zijn ervoor, gewoon omdat het verhaal eigenlijk al duidelijk is.
    Kosten 100 ml voor € 30,- , gelukkig wordt het door onze verzekering vergoed .
    Wel zullen we hem nooit meer zomaar met iets insmeren maar eerst een teststukje doen aan de binnenkant van zijn elleboog.

Nu ligt het mannetje ingevet en wel in bed, ben benieuwd hoe zijn laken, kussen enz er morgen uit zullen zien :D

Groetjes Anita

8. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Naiobi hoe is het kamertje geworden??

@ Torties, wat super dat je je buik al ziet bewegen :D. Echt heel bijzonder heh.

@ Jocruella super dat de echo goed was! Toch weer een hele geruststelling. En gefeliciteerd met jullie zoon!! Wat leuk dat jullie vrijdag gaan trouwen.

@ Twinkele, gelukkig lijkt het mee te vallen. Maar idd zeker met een zwangerschap beter een keer teveel naar de ha dan te weinig.
    Hier worden de namen ook nog lachen. Meisjesnaam hebben we nog wel wat opties van de vorige keer. Jongensnaam wordt een ander verhaal…..

@ Naiobi lastig is dat heh die keus of voor of na die tijd trouwen. Geregistreerd partnerschap is inderdaad ook misschien een goede optie.

@ Babijtje, onze woonplaats begint met de L van Lichtenvoorde. Ook de achterhoek dus :).

@ Marieke, wel vervelend dat je vriendinnen geen rekening met je gevoelens hielden. Kan me voorstellen dat je dat niet leuk vond. Veel plezier morgen bij de vk, weer even genieten van de mooie harttonen.

@ Pluk, ach jeetje wat een gedoe met je mannetje. Balen zeg dat het op eczeem lijkt, heeft hij veel last van jeuk? Hoop dat de vaseline snel zijn werk doet. En inderdaad vanaf nu goed opletten met nieuwe crèmepjes e.d. Dikke *knuf* voor je mannentje.

Nou hier lijkt het gelukkig mee te vallen met de knie van lief ;). Hij is vanmiddag nog even bij de fysio geweest en het lijkt erop dat vooral de binnenste banden een flinke klap hebben gekregen. Tot woensdag moet hij op krukken blijven lopen en dan woensdagochtend weer naar de fysio om te kijken of het beter gaat. Op dit moment loopt hij nog steeds mank en moet hij goed opletten met draaibewegingen.
    Morgen weer een lekker dagje werken. Ik geef gym op een middelbare school dus ik denk dat ik maar lekker naar buiten ga met de leerlingen :whistle:. Wat een rotvak heb ik toch :).

Allemaal fijne avond!!

9. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Hallo allemaal!
    Pff, ik ben moe!
    Heb dan ook niet echt de puf om op iedereen te gaan reageren, maar heb wel alles even snel doorgelezen.
    Wat ik wel las is dat veel meiden hun beeb al gevoeld hebben.
    Ik denk soms iets te voelen, als ik in bed lig, een rare kriebel, maar zeker weten of het de baby is weet ik niet. :(

Booky, wat had je vriend gedaan met zijn knie? In ieder geval beterschap!

Verder gaat het hier allemaal goed, wel om 1 of andere reden een beetje onzeker. Ik ben blij als ik donderdag de echo heb gehad, dat zal hopelijk een hoop zorgen wegnemen!

10. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    @Booky: sterkte met je Lief. Fijn om later te kunnen lezen, dat het allemaal meevalt!

@ naiobi: Mijn ex-man heeft nog zoveel zeggenschap, omdat hij nog steeds voor de helft eigenaar is van het huis. Het initiatief voor de scheiding kwam van mij en dat wil hij me laten voelen ook...snap je?

@ Torties: Sliedrecht is redelijk dicht bij Rotterdam. Da's ook wel redelijk randstad he?

@ Jocruella: en..al pre-wedding jitters? Gefeliciteerd met de goede echo en jullie ZOON

@Twinkle: goed dat de boel even gecheckt wordt! Hier hebben we al wel een jongensnaam, maar over meisjesnamen zijn we het nog niet eens geworden. Gelukkig hebben we nog even :)

@MariekeK: zoveel dames, zoveel buikjes. Het komt vanzelf. Succes morgen bij de VK!

Hier nog een doodmoe iemand hoor, Jusi. Ik slaap continu slecht door die rotbekkenpijn en dat breekt me inmiddels ernstig op. Mijn lontje is kort en ik huil bij wijze van spreken al als er iemand "boe" roept. Ik dacht eens een gesprekje aan te gaan met de huisarts, maar de assistente wimpelde me af! Doet ze wel vaker ( ze stelt ook zonder tussenkomst van de dockter diagnoses, wat ik ook best knap vind) en ik had niet eens de fut om daar tegenin te gaan. En dus vraag ik me nog 3,5 week lang af, of rustiger aan doen betekent dat ik gewoon door moet blijven werken of dat ik minder moet gaan doen en zo ja..hoeveel minder dan? En hoe het met de bloeddruk zit en..en ..en.. Ik trek het inmiddels niet zo goed meer. Pijn is geen lolletje, maar als je goed uitrust 's nachts, dan heb je overdag wel weer een stukje "rek"om dingen op te vangen. Nou ja..einde zeurmomentje hier.

Uk doet het lekker en terwijl ik vanmiddag een heel ernstige vergadering had, voelde ik het volop ploppen en hier en daar porren. Het zal nog wel een tijd duren voor ik het aan de buitenkant ga zien..ik heb nl. een flinke dikke isolatielaag :s

11. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Booky, haha, Lichtenvoorde ken ik ook wel!

Ik heb alles wel weer gelezen, maar voel me nu zoo ziek.. Had vanmiddag fotoshoot voor Gabriël en op de terugweg voelde ik me echt naar, misselijk, warm, hoofdpijn.. Nu nog last van hoofdpijn en misselijk en voel me heel slapjes.. Hij gaat weer lekker! :evil:

12. Ladymoi

Ladymoi Actief lid

24 okt 2008
    229
    0
    0
    utrecht
    hoi dames

Babytje: Gesprek ging opzich wel goed, hij vond het duidelijk niet leuk, was beetje koel, zei dat het eigenlijk niet goed uitkwam qwa bezetting enz! blabla...wel toegestemd en rooster nagekeken. Soortvan arbo belde kort daarna meer om te checken, of het wel goed is gegaan het gesprek en aan hem duidelijk te maken dat hel heel belangrijk was om mij halve dagen te laten werken! wel heel lief!

Fysio zei vandaag dat het vrij ernstig was en die had het over helemaal stoppen met werken, dat vindt ik een beetje overdreven! Mijn linkerheup zit total loss en rechterheup juist helemaal vast, waar die ontzettende pijn dus van komt!

Maar we houden gewoon vol, ben al blij dat ik geaccepteerd heb dat ik beter halve dagen moet werken!

Hellen: vervelend hoor zo een ex-man!

ik voel de kleine eigenlijk helemaal niet veel, zo nu en dan een plopje en thats it! wil heel gauw meer voelen!

Dames ik ga slapen!

13. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Goedemorgen dames :D

Heb eigenlijk niet zoveel te melden vanochtend.

14. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @Booky kamertje begint al vorm te krijgen :) al kleertjes in de kast gehangen en wat spulletjes in de commode .. nu ligt het niet meer door het huis verspreid :)

Geregistreerd partnerschap weet iemand of daar kosten aan verbonden zijn??

@jocruella ghehe dezelfde gedachten hadden wij ook.. April gestopt met de pil en dan in 2009 trouwen... maar door miskraam vorig jaar september waren we even van die weg afgestapt..

@Hellen ik snap wat je bedoeld.. maar jah zo is het toch geen doen..
    Kan hij niet in die woning gaan wonen dan en jij naar Raalte??

@joyce goedemorgen

15. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @booky; gelukkig dat het meevalt met de knie van hubbie. Wat een heerlijk beroep heb jij met dit weer zeg.

@Hellen; tjee wat een vervelend assistente bij je huisarts zeg. Ik vind het heel moedig dat je de stap had gezet om eens met hem in gesprek te gaan en dan krijg je dit.........niet fijn. Wat betreft een stapje terug nemen ja of nee.....dat is altijd een moeilijke beslissing. Luister naar je lijf!

@Ladymoi; wat fijn zo'n arbo-arts zeg! Jammer dat je baas zo reageerde, maar goed dat je het gesprek aan bent gegaan, en helemaal top dat hij accoord ging.

@Naiobi; geregistreerd partnerschap is bij ons net zo duur als trouwen. Kijk eens op de site van de gemeente, daar staat veel info op. Super joh dat het kamertje vorm begint te krijgen, heerlijk he om daar zo af en toe binnen te wandelen.

Ik ga vandaag gezellig naar mijn vriendin toe. Zij heeft een kleine van 3 maanden. Het is heerlijk weer, dus plannen voor een terrasje pakken zijn al gemaakt.

Fijne dag allemaal!

16. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    @ Naiobi, leuk dat het een beetje op een kamertje begint te lijken :D

@ Babijtje, veel plezier vandaag !!

17. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @Babijtje thanks voor de info..
    Veel plezier met je vriendin en haar kleine :)

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.247
    4.480
    113
    Nee gelukkig is er van jeuk geen sprake, vandaar we ook in eerste instantie voor gewone vasiline hebben gekozen (scheelt weer een hormonen zalf ;) ) krijgt hij toch jeuk dan wordt het alsnog de hormonale zalf.

Helen, hmmm dus hij is nog voor de helft eigenaar en wil jou laten boeten voor de scheiding. Klinkt mij zo bekend in de oren, mijn ex-zwager heeft toen midden in de nacht mijn zus op straat gezet en oh wat een etter, het was zelfs zo erg dat mijn zus een tijdje bij mijn schoonmoeder "ondergedoken" is.

Maar goed bij mij komen dan ook weer direct 'gemene' ideeën naar boven.
    De helft zegt hij dus, dan is het dus geen probleem als jouw vriend in jouw helft wel blijft slapen ;)

Voor de rest is hier alles rustig.

Groetjes anita

19. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    goedemorgen,

@ladymoi: wat goed dat je toch voor jezelf bent opgekomen. soms zijn leidinggevende echt gewoon helemaal gek. ja het komt niet goed uit: tja voor jou ook niet hè. ik hoop dat het beter zal gaan met de halve dagen!

@hellen: bij mijn vorige ha had ik dat ook dat de assistente dacht zelf dat zij diagnoses kon stellen enz. hele vervelend. ik hoop dat je toch nog eens een gesprek daar aan kan vragen zodat je wel voor jezelf wat meer duidelijkheid krijgt.

@pluk: en heeft de vaseline gewerkt vannacht? ik hoop dat die andere zonnebrand wel helpt. het is toch altijd sneu als kleine kinderen zoiets krijgen.

@naiobi: wij zijn nog niet eens begonnen aan de kamer, we hebben er gewoon nog geen tijd voor gehad. dit weekend wilde mijn man wel alvast de ratten verhuizen en dus een grote kast verhuizen. dat zou iig al een beginnetje zijn.

20. eertje

eertje Bekend lid

5 jan 2009
    517
    0
    0
    Torties.....hier Den Haag hoor :)....straks gaan we het nog winnen van de rest:)

Deel Deze Pagina