hallo dames, jusi, eertje en merakli, gefeliciteerd met de goede echo's! Eertje ook gefeliciteerd met de erkenning, lijkt me dan toch een bijzonder moment! Rox: dan zijn je foto's te groot. ik had dat tenminste. ik heb ze eerst via www.fotoverkleinen.nl verkleint en dan erop gezet en dan doen ze het wel. ik voel me vandaag super slecht. ik heb echt helse pijnen in mijn buik en rug, maar kan het niet goed plaatsen wat het is. ik ga zo lekker met m'n deken op de bank liggen. daarnast heb ik nogal wat tegenslagen gehad. allemaal apart is het niet erg maar allemaal bij elkaar is het een beetje teveel. gisteravond al met mijn man samen gehuild en vandaag moet ik ook steeds weer janken. echt rot!
Sorry dames, even een ego-bericht. Het ontbreekt me aan de energie om helemaal bij te blijven en op iedereen te reageren, dus ik weet absoluut niet wat er bij iedereen speelt nu. Het gaat lichamelijk allemaal even niet zo lekker hier. Heb de laatste week weer heel veel last van stevige hoofdpijn wat met paracetamol niet weg te krijgen is . Heb ook veel last van mijn darmen. Geen obstipatie maar tegen het diarree aan. Dat heb ik al de hele zwangerschap maar de laatste weken is het erger geworden. Het gaat gepaard met heftige buikkrampen, zo net voordat ik naar de WC moet. Soms zit ik huilend op de WC omdat het allemaal zo'n pijn doet, het brandt gigantisch en mijn aambeien worden er ook niet beter van . Verder heb ik ook weer last van mijn misselijkheid, was het de laatste tijd alleen 's ochtends, nu is het de hele dag uitgezonderd van 14 tot 16. Dat alles bij elkaar opgeteld leidt tot weinig energie en puf om dingen te doen en te ondernemen, laat staan hier bijlezen en reageren. Ik probeer het af en toe wel, bijlezen, maar het gaat soms zo snel dat het me de moed ontbreekt. Gisteren zat ik in de tuin (in de schaduw) en ik was ineens draaierig en duizelig en viel bijna flauw . Dat heb ik ook weer met douchen dus douche ik weer op een krukje. Ook heb ik nogal veel last van mijn rug en ben ik superonzeker over mijn buik. Heb sommige buikfoto's bekeken en ben er gewoon een beetje jaloers op . Op het begin ging het zo hard bij mij en nu lijkt het wel stil te staan en zelfs achteruit te gaan (dat laatste wijt ik dan weer aan het afvallen wat ik nog steeds doe). Slapen is ook een ramp. Vanaf een uur of 4 ben ik wakker en heb ik last van mijn benen, ze schieten dan steeds nèt niet in de kramp. Ook kan ik dan niet meer lekker liggen wat weer tot veel gedraai leidt. Ruben staat rond 7 uur alweer te springen in zijn bed dat hij wakker is dus echt uitslapen gaat ook niet. Gelukkig gaat met Ukkie Junior alles prima. Ik voel en zie hem/haar elke dag wel bewegen, maakt een hoop goed. Hubbie begrijpt me ook van geen meter wat tot vele ruzies leidt hier (lang leve mijn hormonen!!!). Dus sorry dames, niet zo'n superpositief bericht van mijn kant uit. Ik hoop dat jullie hier begrip voor hebben, voor mijn afwezigheid. Ik hoop snel weer vrolijk mee te kunnen kletsen en dat ik me gewoon eens goed ga voelen zonder last te hebben van alle mogelijke zw-kwalen die er maar zijn...
@Andi; hoe was de kraamvisite bij je vriendin? @eertje; toppie dat de echo goed was! @Jusi; ook jij een goede echo. helemaal mooi. @merakli; ook jij gefeliciteerd. @Hellen; jij bent nu gewoon nog aan het werk; heftig hoor. Hoe is het gegaan met je koppijn? @Rox; mooie buik hoor! @sofie28; nog wat kunnen vinden voor het feest? @mare; balen dat je je zo slecht voelt. hoop dat het snel beter gaat @tantan; had je op het andere forum al gemist. Wat ontzettend balen dat je je zo k.... voelt zeg. Dikke knuf vanuit deze kant.
@tantan achossie meissie een hele dikke knuffel!!!!!!!!!!!!! vind het zo vervelend voor je! en die mannen moeten we lekker laten praten!.. mijn man begrijp er ook geen snars van dus je bent niet de enige hor!(das dan wel weer prettig om te weten dat je niet de enige bent) @ iedereen met een goede echo gefeliciteerd meiden! lijkt me een heerlijk gevoel! @ mare heel veel beterschap meissie! en bedankt meid voor de tip maar het is al gelukt! @ hellen bedankt voor het compliment!hoe is het met je hoofdpijn?? zo hier net klaar met de arbeid ik ga nu lekker naar huis en lekker in bad! heerlijk met een boek! morgen nog 1 dagje druk en dan hebben we lekker vakantie!!!!! o heerlijk ik kijk er echt naar uit! ik voel trouwens af en toe een borrel in mijn buik maar twijfel soms ofdat t onze humpie is... maar dacht dat ikhet na een weekje wel beter zou voelen.. maar helaas! vancht trouwens gek gedroomd! ik droomde dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had! heel raar! gelukkig heb ik onze humpie al in de baarmoeder zien zitten! hihi
@tantan: wat vervelend dat jij je zo slecht voelt. ik hoop echt dat het snel beter zal gaan en dat je gewoon kan genieten van de zwangerschap. en die mannen, ja ik kan wel begrijpen dat ze ons "lastig" vinden maar ze moeten toch echt wel begrip hebben voor ons toch? @rox: ja ik zag de foto's al. je hebt idd ook al een mooi buikje zeg, niet meer te verbergen! ik ga lekker naar bed, heel vroeg voor mijn doen, maar ik merk dat de pijn minder wordt als ik lig dus dan moet het maar. mijn wondertje was vanavond trouwens een keertje druk, twee keer geschopt en de hele tijd aan het rondschuiven in mijn buik.
Bedankt meiden voor jullie felicitaties! Echt niet normaal, ik zit nu echt op een roze wolk, ben zó blij dat alles goed is! Merakli en Eertje, jullie ook gefeliciteerd met jullie goede echo's. Mare, wat balen dat je zoveel slechte dagen hebt. Ik hoop voor je dat je je snel weer beter voelt. Tantan, het zit je niet mee allemaal he? Fijn dat je je ukkie iig voelt bewegen, en dat je toch een beetje happy maakt. Rox, lekker, vakantie, ik ben jaloers. En ik voel ook nog niet meer dan wat borrels en plopjes hoor. Komt vanzelf goed!
Hey mare, Bedankt!!! Was ook erg blij om te zien dat alles er goed uit zag! En de erkenning valt erg tegen hoor haha....achter de balie werd ook nog iemand anders ingewerkt...en dus ging ze hardop aan de hand van onze paspoorten controleren of we niet al eerder getrouwd waren geweest of al kinderen hadden. Wij zaten echt achter die balie....je zou er maar achter komen dat ik al uitgehuwelijkt was ofzo haha. En dan is het krabbelen geblazen endat was het. Maar gevoelsmatig is het wel een goed moment! Geeft toch wel extra verbintenis met elkaar...vind een kind samen hebben eigenlijk grootser als samen trouwen....want dit is echt echt voor het leven. En naar dat je je zo ellendig voelt! Zorg maar dat je voor voor je zelf en elkaar zorgt!! En die tranen af en toe laten lopen doet niemand kwaad hoor...je kan het maar kwijt zijn! Fijne avond nog
@ Jusi & Merakli.. Wat fijn zeg die goeie echo's.. Gefeliciteerd ! Rare eetgewoontes? Nee ik niet eigenlijk, vind alleen ham niet meer zo lekker. De meeste mensen hebben al lekker veel spulletjes lees ik. Ik zal ff mn lijstje erbij pakken.. ** ff wachten ** hihi! Hier kom ik: - 2 mutsjes - 5 truitjes/shirtjes/overslaghemdjes - 6 rompertjes - 1 kruip/boxpakje - 6 broekjes (met en zonder voetjes) - 4 paar sokjes - 2 paar slofjes - 3 navelbandjes - babybad en standaard - wiegje - 3 kruikenzakken - 1 dekentje - 3 molton onderleggers - 1 boxkleed - wipstoeltje - 1 zuigfles + speen - flessensterilisator - 2 lakens voor versch. kussen - 5 lakens voor wiegje/kinderwagen - kinderwagen - 3 parasolletjes - 2 knuffeltjes - 2 knuffelslabbetjes/speeltjes hihi. - voetzak voor Maxi-Cosi - verschoningszeiltje - campingbedje Ehm ja dat was het.. Ben vanavond met mn ma in Sliedrecht geweest voor babykamertjes, en heb echt wel wat leuke kamertjes gezien, morgen is mn vriend weer thuis en dan gaan we ff kijken ernaar. Heb fotos gemaakt van de kamertjes die ik leuk vond! En dan gaan we z.s.m. een kamertje bestellen!!!!! X
Eertje, stelt dus niet echt veel voor, erkennen. Toch fijn dat het nu gedaan is, kan me voorstellen dat je het bijtijds geregeld wil hebben. Eerised, leuk is dat he, kamertje kiezen enzo. Wij hebben dat al laaang geleden gedaan. Wat ik allemaal al heb aan babyspullen weet ik echt niet uit mijn hoofd, we hebben iig al een halve zolder vol staan met spullen wat van mijn schoonzus en zwager is geweest. Verder wilde ik buikfoto's in mijn foto album zetten, maar krijg zwarte vlakken? Iemand die weet hoe dat kan?
Nou meiden, ik hoop snel weer mee te kunnen kletsen, maar ga nu echt slapen! Welterusten voor iedereen!
Eerised90, 5mare5, Jusi, Rox, babijtje bedankt!! En meiden waar het ff niet goed mee gaat, dikke knuffels van mij!!! Komt allemaal goed, en na een paar maanden kunnen we onze wonders in onze armen nemen.... Gr merakli PS: jusi ik wil ook foto's van de echo plaatsen maar krijg alleen maar zwarte beeld, iemand tips?
Ohhh, Tantan wat naar dat het niet goed met je gaat zeg!!! Heeeele dikke knuffel! Babijtje, kraamvisite was superleuk! Wat een mooi en klein(!!) ventje zeg.. Ook zo raar dat wij dat over een paar maanden ook hebben! Heel bijzonder! Gabriël vond het ook maar bar interessant. Haha! Rox, mooie buik al zeg! En dames die een echo hebben gehad, fijn dat alles goed is!!
@ Jusi.. Ja heel leuk! Ben nu ff met mn moeder gegaan.. Maar ga wel ff terug met mn vriend, ff definitief wat kiezen. Mn vriend is int. chauffeur, en dan is het al snel druk in het weekend, en dan komt het er niet altijd van om ff te gaan kijken. Maar ik kan ook pas op zn vroegst begin juni beginnen met behang trekken, stucen en verven. Dusja! Is je kamertje al af ? @ Tantan.. Ik lees slechte berichten . Hopelijk gaat het snel beter. Dikke knuffel! X
Merakli: ik mag 8 mei. Vrij laat volgens mij, want 2 dagen later ben ik 21 weken. BVind het best wel spannend!!!! Mare: doe je rustig aan meis? Een dikke knuffel voor jou! Tantan: pff..jij ook al zo'n koppijn? Vreselijk he! Meisje, meisje..ook jij moet wel een beetje rustig doen hoor! Hier gewerkt tot 10 uur vanavond. Ik wilde eigenlijk meteen naar bed, maar ik zat zo te shaken ( denk van lage suikerspiegel) dat ik eerst even wat heb gegeten en gedronken. Dan ga ik nu zo maar wél slapen..ben doodop! Hoofdpijn is wel iets minder, gelukkig, maar nog steeds niet weg ...
Helen, Je kunt tot 22 weken de 20 weken echo doen, dus maakt niet zo veel uit denk ik. Je bent gewoon in de wolken als je baby gezond is. Eerised: dan heb je nog wel ff de tijd om te kijken voor een kamer. Wij hebben de kamer via marktplaats gekocht, maar wachten nog op de kamer in de zolder (oudste zoon van mijn man gaat naar boven en zijn kamer wordt babykamer). Dus bij ons moet er ook nog veel gedaan worden. Andi: raar he dat we over een paar maanden ook onze baby's in onze armen mogen sluiten
Merakli, ja een heel gek idee dat wij dalijk ook zo'n klein wurmpie hebben! Ik heb er dan al wel eerder eentje gehad, maar toch.. 't Is echt gek als je dan weer zo'n kleintje hebt! En Hellen, ik ben precies even ver als jo als je de 20wekenecho hebt! Ik ben 4 mei aan de beurt en ben dan ook 20 weken en 5 dagen Ik vind het nu ook al spannend!
@ tantan, wat vervelend dat het even niet zo goed gaat! En dat je ventje je niet begrijpt! Ik ben gezegend met een heel begripvolle en geduldige man...
goedemorgen, ik heb niet echt goed geslapen, maar doordat ik er al zo vroeg in lag heeft mijn buik zich wel kunnen ontspannen. dus de pijn is wat minder. ik merk wel dat bij een verkeerde beweging het er gelijk weer inschiet. dus misschien is er gewoon een groeispurt gaande. verder voel ik mij alsof ik een week heb doorgefeest en zo zie ik er ook uit. maar waarschijnlijk ben ik morgen vrij en dan gaan mannetje en ik naar de prenatal enzo! over die foto's had ik ook al eerder geschreven, bij mij was het omdat ze te groot waren, nadat ik ze eerst kleiner had gemaakt op fotoverkleinen.nl stonden ze er wel goed in. @eertje: ja ik bedoelde ook voor jullie gevoel. hihi ik weet nog toen wij in ondertrouw gingen: die vrouw probeerde het heel bijzonder te maken en voor ons was het echt een formaliteit en het boeide ons niet ik heb mijn 20 weken echo op 11 mei en dan ben ik 20 weken en drie dagen. ik had hem graag eerder gehad maar als alles goed is dan maakt het ook niet uit.
Pff, voel jij je ook al zo brak Mare? Ik slaap wel goed, maar word echt als een zombie wakker.. :-s Vervelend voor jou joh! Ik had de echo ook graag eerder gehad, maarja, ze zaten dan te hannessen met Koninginnedag. Maarja, 't is niet zo ver weg meer! Ohh, gisteren heeft mijn hub eindelijk de kleine voelen trappen! Je had hem moeten zien stralen! Haha