September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Hmmmm dit riekt naar een gevalletje de pot verwijt de ketel :D

Tantan heel veel sterkte en ik hoop dat je snel weer opknapt.

Tja over mannen, die van mij vond eergisteren dat ik de bonen wel wat kleiner had kunnen snijden (we aten een stoofpotje), ben je dan de hele dag mee druk (sudderen enzo) en dan vind hij het ook nog raar dat ik in tranen uitbarst :rolleyes:

Ben nu de vrieser aan het ontdooien, lang van te voren gemeld dat we het nu "leegeten", dat ik dan ga ontdooien en dat er daarna wel nieuw spul in kan.
    Komt manlief thuis met een rol met ijs :( , heel lief hoor maar niet handig als je de boel wilt ontdooien.
    Het zit nu met nog wat andere spullen en koel elementen in de koelbox, hopen dat het niet te veel smelt.

Groetjes Anita

2. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    hihi typisch die mannen. mijn man wil altijd lieve dingen voor mij doen en meestal past dat dan ook niet in mijn planning :D

ik had net weer even een huilbui. op me werk hebben we dus bereidschapsdiensten (niet helemaal volgens de cao) en ik heb er morgen één. ik vroeg gisteren nog aan de leidinggevende of ze daar gebruik van gingen maken: nee hoor, is helemaal niet nodig. ook al is er iemand ziek dat hoeft niet. belt net de afdelingsverantwoordelijke en zegt dat ik wel moet werken. ik had me zo verheugd op een dag met mijn mannetje. ik ben het zo zat.

3. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    @ Mare
    Wat vervelend zeg dat je alsnog moet werken! Zeker omdat ze gezegd had dat het helemaal niet hoefde, dan is het toch logisch dat je op je dagje verheugt ?? Maar ik hoop dat je snel wel een dagje voor jezelf en gezinnetje hebt!

Ik heb deze week me helemaal de krampen gewerkt, ivm maandafsluiting en we liepen een beetje achter op schema..
    Dus heb ik drie dagen van 9 tot 22 opzitten :(
    en dit weekend wordt ook zo druk aangezien de tuin getegeld wordt, ik wil naar de prenetal en naar de baby dump voor nog wat spulletjes en zondag ook nog naar de intratuin want als me tegels er liggen moet het natuurlijk ook gelijk leuk aangekleed worden!
    Dus wel een leuk vooruitzicht voor het weekend, maar wel druk!

4. Annelies

Annelies Niet meer actief

@tantan, rustig aan doen en hopelijk voel je je gauw weer beter en kun je weer meer gaan genieten!
    @torties, lekker zo'n overvol gepland weekend, hier is het al niet veel anders... en ik ben nu al zo ontzettend moe... *zucht*
    @mare, balen zeg, dat je toch moet werken! Hopelijk gaat de dag een beetje snel voor je en kun je vanaaf lekker op de bank ploffen....

Ik had even een kleine frustratie vanmorgen....
    Ik ging even naar de prenatal vanmorgen, niet naast de deur... half uurtje rijden.
    Wat leuke dingetjes gekocht inclusief zo'n ketting met zo'n belletje... Die liggen bij de kassa en zitten in een doosje, dus verder geen acht op gegeven.
    Kom ik thuis, wat denk je.... Geen ketting, Jees wat was ik boos (hormonen)
    Ik in alle staten opgebeld.... ene Patricia... leg ik mijn verhaal uit, en je raadt het niet... ze begint keihard te lachen, dus ik zeg heel "vriendelijk", Nou, zo grappig vind ik het anders niet. Toen moest ze natuurlijk overleggen, wat overigens een kwartier duurde. Nu stuurt ze hem op omdat ik geen zin heb om weer een half uur heen en terug te rijden voor hun fout maar de lol is er al weer vanaf. Als ik iets koop wil ik het ook gelijk in handen hebben... en nu duurt het natuurlijk weer een paar dagen... Bah!

5. slaapzak

slaapzak Bekend lid

20 jun 2008
    777
    0
    0
    verpleegster
    limburg
    hallo meiden en buik baby's!
    20 weken echo was echt toppie! Mini meisje wist weer de show te stelen haha we hebben dubbel gelegen om haar..
    ze lag in de volkomen stuit houding , verklaarde de bewegingen die ik voelde..maar mini meisje kon zo lekker duimen...dan wel op haar dikke teen..en met de voeten spelen vond ze ook leuk...mini meisje lijkt veel op pappa zegt de echoschopiste nou dat hadden we ook al gezien...verder was ze vrij rustig gelukkig zo konden we alles goed bekijken...want mini meisje is erg druk bezig altijd..ze had ook bolle wangen..nou ze was goed gevuld...
    en nu gaan we nog een pret echo doen...
    verder was alles in orde...

6. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ben bij de verpleegkundige geweest. In tegendeel tot de weegschaal van de gyn, zei die van haar ( en die geloof ik meer omdat ik daar al vanaf het begin af aan op word gewogen) dat ik nog steeds 1,7 kilo LICHTER ben dan toen ik zwanger werd. Da's wel cool he :D *trots!*

Wel heb ik een indringend gesprek gehad met haar. Ik kreeg toch het zéér dringende advies om met de bedrijfsarts in gesprek te gaan en te kijken of ik minder kan gaan werken. Dit om (zo lang mogelijk) te voorkomen dat ik verplicht op bed beland wegens mijn bloeddruk en ook om sowieso wat meer rust te krijgen vanwege de slapeloze nachten die ik heb door mijn bekkenklachten. Hoe langer ik nu tegen alles in blijf doorgaan, hoe groter de kans op langdurige uitval en complicaties als vroeggeboorte, een te klein kindje of zwangerschapsvergiftiging. En daar moet ik niet aan denken!!

Ik geef het niet graag toe..maar ze heeft gelijk. En als ik door minder werken wél kan blíjven werken ( moet er niet aan denken om hele dagen eenzaam en alleen plat te liggen thuis) dan doe ik dat liever.

Ik heb dus woensdag een belafspraak met deze man en na overleg met mijn collega's zou ons voorstel zijn 4 x 6 i.p.v. 4 x 9 uur. Zo werk ik dan straks van 9 tot 3 en kan ik 's middags nog even rust nemen.

Ik vind het een hele stap en hikte er enorm tegenop om het bespreekbaar te maken hier, maar er werd heel lief en begripvol gereageerd. En nu dat is uitgsproken, lucht het me ook wel weer een heel eind op!

7. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    heel fijn helleb dat iemand tot je door kon dringen. ik hoop dat je de nodige rust zal krijgen en minder klachten of tenminste geen veregeringen zal krijgen!

@slaapzak: ik kan bijna met jou meegenieten als ik jouw verhaal over de echo lees! op zo'n echoo hoop ik ook wel.

8. Femya

Femya Niet meer actief

Hai allemaal,

Slaapzak wat fijn dat je echo goed was! Je stukje is zo leuk geschreven, lijkt me erg leuk om je kleintje zo te zien!

Annelies fijn dat ze het opsturen, maar niet heel handig, ik kan me voorstellen dat je iets graag in handen wil hebben, daarom hou ik ook niet van dingen via internet bestellen.

Jeetje Torties dat klinkt wel erg vermoeiend, ik hoop dat je tussendoor wel rust kan vinden. Veel plezier dit weekend met alles!

Wat leuk Andi dat je man nu ook de kleine heeft gevoeld, nu wordt het voor hem ook steeds leuker.

Hellen wat fijn zeg dat je er een oplossing komt voor je situatie, ik hoop dat je hierdoor meer rust kan krijgen. Fijn dat het je oplucht, dat is het belangrijkste.

Wij zijn eruit wat de namen betreft :D, ik ben helemaal blij dat het ons gelukt is voor de 20 weken echo. Dit weekend wordt weer lekker druk, we gaan vanavond met z'n 6-en uit eten en morgen eerst naar de prenatal, daarna een surprise feestje voor een vriendin en met haar gaan we naar een optreden van een antiliaanse zangeres, daar heb ik wel zin in :D

9. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    klinkt gezellig twinkle!

het moet bij ons gewoon een meisje zijn anders hebben we echt problemen met de naam. voor een jongen hebben we geen ideeen. hoewel die had ik wel maar die heeft dus mijn ex schoonzus gejat. ik heb zo'n zin in die echo en ik zie er echt tegenop.

10. Femya

Femya Niet meer actief

Oh dat is jammer dat je die naam niet kan nemen, kan je het niet net iets anders maken of is er geen naam die er veel op lijkt die je leuk vindt?
    Dat gevoel van de echo ken ik, aan de ene kant heb ik er heel veel zin in, maar aan de andere kant zie ik er ook echt tegenop.

Hummeltje is nu echt bijna de hele dag door aan het bewegen, geen idee wat ie allemaal aan het doen is, maar het is echt een druktemakertje. Mijn vriend voelt hem steeds duidelijker, die glimlach die hij dan op zijn gezicht krijgt als hij het voelt, zo mooi, dan krijg ik weer helemaal verliefde gevoelens, voor hem en voor nog een klein mensje.

11. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    nee er is geen naam die erop lijkt of iets dergelijks. de eerste naam was dus de naam die ik gekregen zou hebben als ik een jongen was de tweede naam gebruik ik misschien nog wel dat is de naam van mijn oudste broer (heb geen vader) maar dat ligt eraan of we een naam kunnen vinden die erbij past. het ligt allemaal ook was moeilijk omdat zij er dus met de kinderen vandoor is gegaan dus die naam gewoon gebruiken kan ook niet. tja, moeten we maar hard ons best doen om een naam te bedenken.

mijn man heeft het kind nog niet gevoeld en vindt het heel jammer. soms gaat hij met z'n hoofd op mijn buik liggen en vraagt dan aan het kind of het niet even wil schoppen voor hem. heel lief. maar ik heb het gevoel dat het kind steeds drukker wordt, niet met schoppen maar wel met bewegen dus het kan niet lang meer duren. gisteren zei hij nog dat hij er zo naar uit ziet om met z'n 3en in bed te liggen en ervan te genieten een gezinnetje te zijn! :D

12. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    Hoooooooooi :)

Hoe is het hier.. vandaag effe emo dag.. heb het gevoel dat niks gaat zoals het moet..

Ik heb in ieder geval 20 weken echo op 5 mei..

13. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @mare dat hadden wij ook met een meisjesnaam.. Hebben wij geluk dat het jongentje wordt :)

14. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    hallo dames!!

twinkle:leuk hè!?die bewegingen!nu is het genieten!!ik kan daar ook zo van genieten!

mare:bij ons is het omgekeerd,wij hadden vrij vlug een naam voor een jongetje,maar voor een meid vinden we het super moeilijk en wij krijgen dan ook nog een meid!

andi:leuk voor je man dat hij de kleine heeft gevoeld!

hellen:leuk dat er een oplossing is,nu kan je een beetje meer rusten en natuurlijk nog wat meer gaan genieten van je zwangerschap!

slaapzak:fijn dat de 20w echo goed en grappig was! aan jou te horen zit je echt wel op je wolk!!

de rest;ben ik vergeten!sorry!!

gisteren wou ik gaan shoppen ,ik heb wel 10 winkels afgelopen en ik vond niks naar mijn zin!!vandaag ging ik terug naar het stad en wat denk je?vind ik daar een super leuk jurkje en de winkel ertegenover een paar schoenen!!op een kwartier tijd was ik uitgewinkeld!!!
    maar ben wel blij,kan ik morgen mooi en netjes naar een trouwfeest!!

heb in mijn album een foto van mijn buik met net 20 w(vandaag)!!spijtig dat nu de striemen van mijn vorige zwangerschappen zichtbaarder worden!!

groetjes sofie

15. dochter2009

dochter2009 Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.001
    0
    36
    Wat leuk om alle berichten weer bij te lezen. Ben nog niet klaar, maar alle meiden met de goede 20 weken echo supergoed! Wij hebben drie keer moeten terugkomen in 1 week omdat ze het vermoeden hadden dat de aorta en longslagader beide uit de verkeerder hartkamertjes kwam. Dat zou een omgekeerde bloedsomloop betekenen bij de geboorte. Gelukkig hebben we vorige week te horen gekregen dat onze kleine MEID gezond is!!

16. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    @ slaapzak
    Ben je weer bij dezelfde mevrouw geweest?
    En wat fijn dat alles goed is!!
    Ik zat het met een lach te lezen, want mijn meissie is ook zoo druk als wat! echt heerlijk die kleintjes van ons.
    Ik vraag me af of ze vandaag niet zo langzamerhand is een dutje moet doen.. haha ik voel der zowat aan 1 stuk :D

17. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Ik had dat ook met de namen vorige keer :D Wij hadden heel snel een meisjesnaam, had ik al voordat ik zwanger werd, maar mano is echt een jongetje en dat was wel ff moeilijk hoor.

Nu heb ik er nog niet echt over nagedacht, wacht ff de 20 weken echo af.

18. slaapzak

slaapzak Bekend lid

20 jun 2008
    777
    0
    0
    verpleegster
    limburg
    @ torties.
    Nee ben niet naar die zelfde mw geweest. Moest van de gyn bij hun in het ZH..Maar ik ga wel daar heen voor me pret echo.
    Ja heerlijk dat gevoel..maar ik heb ook wel eens zoiets van "moet jij niet slapen?"
    Maar afgelopen 4 dagen voelde ik alles anders en nu begrijp ik het als ze in de stuit houding zit dan voel ik haar ook anders.
    De naam hebben wel al een tijdje ongeveer met 16 weken vast staan..echt leuk en als ik haar dan zo zie dan zit die naam helemaal goed..
    Maar wat is dit toch een ervaring of niet? Mini meisje zit in me lichaam en geest..

19. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    Ja echt he, hier precies het zelfde, en wat ik net zei, ze is gewoon nog niet stiiil geweest vandaag :(
    Maar wel ontzettend gaaf... ze lijkt wel een beetje op der mama, haha
    ik scheen ook zo een ontzettende drukteschopper te zijn in mama's buikie.
    Wij hebben de naam ook al :D
    maar mag het van manlief niet zo breeduit vertellen..alleen me naasten familie weet het..

20. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    'ja het blijft best wel gek (in een positieve, mooie zin) maar alles wat je nu doet of denkt heeft toch ergens verband met je kind. ik zou het liefst over niks anders willen praten ^.^ hoe wordt het pas als we onze kinderen in de armen houden?

Deel Deze Pagina