September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Slaapzak, mooie duidelijke echo's! :D
    Marije, ik had dezelfde dag als jou een echo, en ook wij willen niet vertellen aan anderen wat het wordt. Lekker toevallig. :D Fijn dat alles verder goed was.
    Hellen, wat klote allemaal met je bekken, heb je ook nog fysio nu?
    Fijn dat je vanaf vandaag al minder mag gaan werken. Beterschap verder met al je ongemakken.
    Babijtje, altijd leuk om dingen te krijgen he? ;)
    Merakli, ook ik krijg mijn buikfoto niet op het forum of in mijn fotoalbum. :( Ondertussen al een oplossing gevonden? Of iemand anders misschien? ;)
    Naiobi, oeh wat lijkt me dat een eng idee, dat mensen echt je huis binnen willen komen. Ik hoop dat je het snel een plaatsje kunt geven, want het is natuurlijk niet niks.
    Twinkle, wat een leuk ding! :) Het is dat wij al zoveel gekregen hebben, anders had ik ook overwogen zoiets te kopen.
    Pluk, wat een gek meisje hebben jullie. :) Maar het kan geen kwaad verder dan?
    Sofie, veel succes morgen met je echo, en verder sterkte met je bandenpijn! ;)
    Jesenmo, fijn dat je echo weer goed was. :)

2. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @pluk; wat goed dat je het besproken hebt dat je liever niet meer naar die ene verloskundige wil. En weer een echo, gaaf joh, handig als ze zo'n ding hebben op de praktijk.

@sofie28; veel plezier morgen bij de echo

@jesenmo; toppie weer een goede echo

@Hellen; oooooooow wat balen zeg dat dat ding er niet was. Kan me je frustratie erg goed voorstellen. Ik duim voor je dat ie er morgen is.

@Jusi; helemaal gaaf idd als je zoveel dingen krijgt. zo lief. HOe is het met jou?

3. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Zo, nu heb ik op bijna iedereen gereageerd, en kan ik zelf ook even wat vertellen. :)
    Zaterdag zijn mijn man en ik naar de Miss Etam geweest, zo'n koopjeswinkel.
    Daar heb ik 2 positiebroeken en 2 buikbanden gekocht. De buikbanden kostten maar 50 ct per stuk. :)
    Ik ben erg blij met mijn broeken, thuisgekomen heb ik er meteen 1 aangetrokken, aangezien mijn grootste gewone broek ook te klein werd.
    Jaaaahaa, ook ik krijg dan eindelijk mijn gewilde buikje. :)

's Avonds zijn mijn man en ik lekker samen uit eten geweest, omdat we die dag precies 7 jaar samen waren. De rest van de avond lekker samen tv gekeken, gewoon een gezellige avond er van gemaakt.
    De rest van het weekend was rustig, gisteren op visite bij de buurvrouw en mijn zusje en zwager waren nog even op bezoek geweest.
    En vandaag weer werken.

4. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Zie mijn verhaal hierboven. ;)
    Maar weet niet of ik het al verteld heb, maar heb weer iets stoms aan mijn lijf:
    Nog net geen hernia in mijn rug. :rolleyes:
    Gaat lekker, eerst die spit en nu dit. Maar goed, hopelijk kan de fysio de pijn wat verlichten.

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    justi wat vervelend zeg dat je zo'n last hebt steeds van je rug.

Dat de dame hoog ligt kan totaal geen kwaad, het is alleen soms niet zo fijn voor mama (die na 1 trap al hijgend boven staat) en het is inderdaad een voordeel dat de praktijk een eigen echo apparaat heeft.

Net even de dozen met kleren van Kylian uit gepakt, oooh al die kleine kleertjes :D zo lief.
    Maar goed even uitgezocht wat de dame ook aankan, wat er verkocht kan worden in de plaatselijke 2de handswinkel, wat er naar het leger des Heils kan en natuurlijk een doos vol voor de kleine man van mijn nicht.
    Alleen Kylian's eerste pakje en speen heb ik bewaard, ik wil een schoenendoos leuk gaan beplakken en versieren en daar dit in doen, samen met nog de papieren van het ziekenhuis en de echo's, kan ik hem dat later als hij groot is en er belangstelling voor heeft geven.

Groetjes Anita

6. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Vervelend Pluk, voor jou dan. ;)
    Mooi excuus om Jan naar boven te sturen als je daar iets hebt laten liggen dus. :)

Oh, kleren uitzoeken, dat lijkt me moeilijk om weg te geven, vooral zo van je 1e kind. Succes ermee!

7. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    ZO Jusi...jij hebt een heel fijn weekend gehad, lees ik. Leuk dat je buikje nu ook begint op te bollen. Je zal er straks nog wel eens op foeteren misschien, als je geen kant meer op kunt ;). Wel vervelend die rugklachten!
    Ik heb trouwens al Cesartherapie

Hier zijn de hormonen weer toegeslagen en heb ik de laatste 10 minuten van Grey's anatomy alleen maar zitten janken. Pff...erg hoor...

8. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Wat is precies het verschil tussen Cesar- en fysiotherapie dan? Als je het uit kan en wil leggen tenminste. ;)
    Ja, nu vind ik mijn buikje nog leuk, maar ik hoop niet dat ik over een paar maanden echt loop te zuchten en te steunen met een flinke buik. :)
    Mja, dat heb je toch niet in de hand.

Tja, die hormoontjes he. Ik had er vanmorgen ook last van, toen ik op mijn werk kwam en alle goede stoelen al bezet waren. Heb van 8 tot half 10 op een stoel gezeten met een rugleuning die schuin naar links stond. Fijn joh, zo'n stoelen bij een sociale werkplaats. :rolleyes:
    Had enorme last van mijn rug, en ben in de pauze teruggegaan naar de hal om snel van iemand een stoel te jatten. :)
    Maar om 8 uur zat ik bijna te janken, en dat om een stoel...

9. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    Hai meiden,
    Ik heb alles bijgelezen maar kan echt de fut niet vinden om te reageren op de berichtjes.
    Ik heb wel zoals beloofd de foto's van het behang waar we tussen twijfelen in me album gezet.
    Welke vinden jullie leuker?
    Met de streepjes of met de blokjes aan de onderkant??

10. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Nou daar gaat ie:(even geleend van een site)

Oefentherapie Cesar is een houdings- en bewegingstherapie.
    Bij een oefentherapeut moet u zelf aan de slag. Er wordt u geleerd hoe u verantwoord moet omgaan met uw houding en uw beweging. Een actieve therapie! Dit heeft als groot voordeel, dat u niet afhankelijk wordt van uw therapeut, maar in grote mate zelfredzaam bent!.

Fysiotherapie kent een gedeelte oefentherapie.
    U krijgt wat oefeningen mee naar huis. Voor de rest kan een fysiotherapeut masseren, met bepaalde apparatuur werken enz. Een fysiotherapeut oefent niet functioneel, dat wil zeggen, er wordt niet of nauwelijks gekeken hoe u zit, staat, bukt, tilt, loopt of uw werkzaamheden doet.

Je kan het kort zo samenvatten: Een fysiotherapeut werkt lokaal (op of in de buurt van de pijnlijke plek), een oefentherapeut werkt totaal (als u bijvoorbeeld last van uw nek heeft, dan wordt er ook gekeken naar de stand van de gehele rug, uw heupen enz)

11. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik vind die met blokjes wel heel lief! Die behangrand met vlinders vind ik overigens ook heel snoepig!

12. Annelies

Annelies Niet meer actief

ik ga ook echt voor de blokjes!

13. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Goedemorgen dames,

Iedereen met een goede echo Gefeliciteerd, :D ik ben vanavond aan de beurt, ben benieuwd.

@Pluk, :D das ook apart, wel leuk, lekker eigenwijs kindje.

Verder heb ik ook niet zoveel te melden, behalve dat ik best zenuwachtig begin te worden, maar komt vast wel goed, heb een goed gevoel.

@ Hellen, vervelend dat ze je buikband nog niet hadden.

14. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    Jusi: nee ik weet niet hoe het moet, heb me er bij neergelegd :)

Net naar mijn cijfers gekeken van tentamens (afgelopen week) 1 niet gehaald, aasdfasldkfjlasdkfj, ik baal als een stekker en ik haat recht!!!!!!!!!!!!!! zo moest er ff uit. Ik wilde gewoon mijn diploma in september :(

Meiden met een echo: veeeeel succes!!!!

Pluk: leuk zo'n eigenwijs meid :)

15. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @Joyce veel plezier vanavond hé!!

@Pluk ghehe bovenin gaan liggen wat een gek meisje heb je :)

16. Rox

Rox Fanatiek lid

14 jun 2008
    1.951
    0
    0
    kapster
    @naiobi getsie meid.. zo'n eng idee dat ze in je huis wilde komen!

@hellen volgends mij is er ook buikgriep gaande. hier 3 dagen hetzelfde gehad!

@jesimo gefeliciteerd met je goede echo!!

@pluk.. nu al een eigenwijs kind kan nog wat worden!!

@jusi heerliojk zo'n dagje!

iedereen met een echo vandaag veel succes(en plezier) ik wil ook!!!!!

wij hebben gisteren een meisjes naam gevonden!!! (de jongensnaam hadden we al voor de zs...)ben zo blij dat we wat hebben verzonnne!

17. MamaVanBas

MamaVanBas Bekend lid

22 sep 2008
    988
    0
    0
    Gelderland
    Slaapzak, mooie echo's!!

Hellen, wat een rotsituatie zeg met die bekkenpijn..
    lijkt me echt zwaar..
    wel fijn dat je ietsjes minder mag werken..

Naiobi, he bah, echt vreselijk, inbrekers, bah.. gelukkig is het goed afgelopen, maar kan me wel goed voorstellen dat de schrik er goed in zit..

Twinkle, wat een onzettend leuk ding heb je gekocht, wij vinden hem hier ook super, en zitten dus ook te twijfelen of we het doen of niet..

Pluk en Jesenmo, fijn weer te horen dat er weer goeie echo's waren..
    ik mag volgende week eindelijk voor de 20weken echo..
    begin het wel heel spannend te vinden nu, hoop dat alles goed is, en ben benieuwd wat het word.. hihi, voor het laatst met 12 weken gezien, en dat was ook de enige keer..

Sofie, begrijp dat jij vandaag je echo hebt! heel veel succes en vooral veel plezier :D

hier.. de schopjes worden steeds meer, kan er alleen van de buitenkant nog niets van maken..

ik heb trouwens gehoord dat bij jongetjes de hartslag rond de 140 zit, en bij meisjes 150-160

nou wilde ik de meiden die het al weten vragen of ze toevallig weten wat de hartslag van hun beebjes is, en of het overeenkomt..

verder nog steeds super moe hier, daar lijkt eigenlijk nog geen einde aan te komen..

af en toe misselijk maar het valt mee, moet wel goed weten wat ik doe, en wanneer hihi..
    als ik vlak voor een maaltijd in de auto ga zitten ben ik goed een paar uur misselijk tot spugen aan toe

wij zijn eigenlijk overal nog niet zo mee bezig, heb ook uitzetlijsten voorbij zien komen, daar hebben we opzich al wel veel van..

maar we zijn nog niet met kamertje begonnen (alleen beetje uitpakken) en we moeten ook nog definitieve namen beslissen, maar aangezien we willen weten wachten we dat nog eventjes af.. scheelt dat we daar ook nog wel even voor hebben hihi..

liefsssss en een fijne dag..

18. MamaVanBas

MamaVanBas Bekend lid

22 sep 2008
    988
    0
    0
    Gelderland

hihi vandaag 20 weken zie ik.. gefeliciteerd met de mijlpaal :D

19. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Meiden met een afspraak vandaag zijn:

Jolanda19842: 20 weken echo
    Joyce84: 20 weken echo om 19.20 uur
    Sofie28: 20 weken echo

Dames, veel plezier en succes!!

20. MamaVanBas

MamaVanBas Bekend lid

22 sep 2008
    988
    0
    0
    Gelderland

hihi leuk leuk dat je een echt zwangerschapsbuikje krijgt, hihi

hier issie al wel ffies, maar nog steeds vind ik het onwerkelijk, ik voel hem/haar wel, en krijg wel een echt buikje maar toch gaat het er soms nog niet helemaal in, dat er een kindje in mijn buik groeit, opnieuw weer heel bijzonder..

en gefeliciteerd met jullie 7 jaar :D :D :D

Deel Deze Pagina