Oh nee meis wat @#$$%$% effe je ha bellen hoor, laat ze maar bloedprikken voor de zekerheid. Verlies je veel bloed? Heb je krampen?
Ik weet het vrijwel zeker ik krijg telkens meer pijn in me buik.dus ik ga gewoon van het slechtste uit
Goedemorgen meiden, Ik ben vanmorgen bij de huisarts geweest voor zomaar iets anders en meteen verteld dat ik zwanger ben. Ze heeft datum laatste menstruatie en uitgerekende datum in het systeem gezet zodat het bekend is als ik medicijnen voor 't een of ander moet. Ze vroeg of ik nog vragen had, of ik al foliumzuur slikte en gaf een informatiemapje mee en adviseerde om gewoon alvast aan te melden bij de verloskundige omdat ze tegenwoordig intake eerder doen dan vroeger (bij week of 8 / 9). Dus bij thuiskomst gebeld met een Verloskundigenpraktijk en een afspraak voor de intake gemaakt! De afspraak is op 26 januari, dan ben ik 8 weken en 2 dagen. Dit mag op de lijst als iemand dat wil doen. Alvast dank. Ik ben niet zo handig met die lijst. De dame aan de telefoon dacht n.a.v. mijn laatste menstruatie dat ik nu al 6 weken was, maar ik vertelde dat ik zelf 5 weken dacht i.v.m. cycli van vijf weken in plaats van de normale vier. Toen zei ze dus 'nou goed, dat zal uit de echo wel blijken'. Krijg dus toch echt al een echo bij de intake bij 8 weken! Weet iemand of je dan bij 12 weken ook weer een echo krijgt? Ik dacht namelijk dat 12 weken normaal was voor de 1e echo? Iemand die ik ken heeft haar 1e echo vorige week pas gehad (11,5 weken). Nou goed, ik krijg nog een brief waarin de afspraak wordt bevestigd en waarin staat wat ik moet meenemen of moet weten voor de 1e afspraak. En het verzoek van de verloskundigen is om vóór de 1e afspraak alvast met partner over combinatietest te praten, zodat het ons niet zo verrast bij de intake. Tja, dit was even de stand van zaken bij ons. Nu moet ik ergens drie weken geduld vandaan zien te halen...... O ja, vanavond komt de dame van moeders voor moeders. Vanmiddag nog even een plasje opvangen voor haar test, toch weer leuk/spannend! Tja, met de eerste regeldingetjes wordt het toch een beetje werkelijkheid! Leuk! Ook leuk om het hardop tegen andere mensen dan mijn man te zeggen. We denken dat we het over drie weken vertellen aan mijn schoonfamilie (schoonmoeder, zwager, schoonzusje en neefje). Dan is er een verjaardag en als iedereen nog even na het einde blijft kunnen we het dan in privé vertellen (dan 8 weken). We denken dat er in januari helaas geen gelegenheid is waarbij mijn familie met zijn alleen bijeen is (pa, ma, zus en zwager en neefje, zusje en vriend). We zullen het bij mijn familie dan helaas in gedeelten moeten doen. Wellicht over twee weken aan mijn zus en zwager (zij zijn nu 12 weken zwanger van de 2e!) en rond diezelfde tijd aan mijn ouders en zusje/vriend. Nog even iets handigs voor bedenken.... Ik kan me al helemaal verheugen op de reacties van de beide families! Doei, een vrolijke Klusser
Jeetje Agilla, wat rot voor je! Sterkte vandaag en dan nog wel even bellen hoor! Jij hebt je berichtje geplaatst in de tijd dat ik nog aan 't typen was aan mijn lange bericht hierboven. Sorry daarvoor, anders had ik een wat andere toon kunnen aanhouden. Sterkte meis, Klusser
goedemorgen allemaal, @angilla: wat vervelend meid, maar ik zou ook even bellen, you never know..... sterkte! @klusser1980: gefeliciteerd meid! 26 januari al, dat is best snel! Ik durf nog niet zo goed te bellen, mede vanwege mijn vorige miskraam, maar wil eigenlijk wel zo snel mogelijk een echo om te kijken of alles oke is, stom he Heeft verder iedereen lekker geslapen? Groetjess
Hahaha wat een lang verhaal klusser. Heerlijk he al dat geregel voor die kleine.......eindelijk word het Nog meer werkelijkheid . Hier is dus echt de vk niet te bereiken he. Alleen maar in gesprek. Volgens mij heeft heel deze regio positief getest met de feestdagen
@Agilla, Ik snap dat je vandaag nergens zin in hebt, maar bellen voor een afspraak is denk ik wel belangrijkbij een beetje bloed hoeft het nog niet helemaal mis te zijn...Iemand die ik ken had ook in de eerste 2 weken bloedverlies, maar word toch gewoon een juli mama... Dus probeer echt de moed even bij elkaar te halen om te bellen...Strakds maak je je zorgen om niets... Of ben je zo zeker omdat je zoveel voelt? @Ik verheug mij er ook op dat ik over 9 daagjes alles mag gaan regelen en dat het dan echt voor het echie word....
Agilla: jeetje meid wat heftig... pff neem even goed tijd voor jezelf. bel idd even je ha op. Hou je taai meis! jeetje meiden ik werd om 7 uur wakker vanmorgen. Dikke bandenpijn (denk ik). trok helemaal door naar mijn liezen. moest wel lachen eigenlijk, maar kon er even een paar min niet van slapen. iemand die dit ook heeft? Liefs
hej allemaal, heb net alle moet verzameld die ik nog in huis had, en heb de VK gebeld... ik heb een afspraak op 20 januari om 10.50 uur. kan iemand mij op de lijst zetten alvast bedankt Groetjess
Nee niets van dagt alles, eerder de vraag ben ik echt wel zwaNGER? Ik heb wel dat ik merk dat ik niet meer alles kan in de zin van even de slaapkamer zuigen en dan maar even zitten, moe en buiten adem... Maar ja dat kan ook gewoon neit fit zijn toch?
@Dina1983: ik heb het wel, maar alleen aan de rechterkant, heel apart, maar kon er ook niet van slapen, heb een warm pitten kussentje gemaakt, en bij mij hielp het. weet niet of het bij jou helpt maar het valt misschien te proberen. groetjess
@Betty Boop: had je daar eerder ook al last van dan? kortademigheid is ook een symptoom van de zwangerschap ik denk dat je het toch maar goed gaan geloven dat je echt zwanger bent nogmaals gefeliciteerd Groetjess
BEVALLINGSLIJST SEPTEMBER 2009 MAMA'S Anita/Pluk, 34 jaar - 2e kindje - 1 september 2009 Mamadeluxe, 26 jaar - 6e kindje - 1 september 2009 Lilith, 26 jaar - 2e kindje - 1 september 2009 Peppie01, 24 jaar - 1e kindje - 1 september 2009 Lobbi, ? jaar - ?e kindje - 1 september 2009 Wonderen, 32 jaar - 2e kindje - 2 september 2009 Milla, 28 jaar - 3e kindje - 2 september 2009 Miek78, 30 jaar - 1e kindje - 2 september 2009 Suus1983, 25 jaar - 2e kindje - 2 september 2009 Misoh, 31 jaar - 2e kindje - 2 september 2009 Babijtje, 29 jaar - 1e kindje - 3 september 2009 Nathalie01, 21 jaar - 1e kindje - 3 september 2009 Tantan, 32 jaar - 2e kindje - 3 september 2009 Lilly, 30 jaar - 2e kindje - 3 september 2009 Pupke1979, 29 jaar - 1e kindje - 3 september 2009 Dina1983, 25jaar - 1e kindje - 4 september 2009 Kris79, 29jaar - ?e kindje - 4 september 2009 Beverly, 32 jaar - 1e kindje - 4 september 2009 stefje, 32 jaar-2de kindje- 4september 2009 Betty Boop, 33jaar - 1e ivfkindje - 5 september 2009 Klusser1980, 28 jaar - 1e kindje - 5 september 2009 Sam28, 30 jaar - 2e kindje - 5 september 2009 Chrizzzy, 33 jaar - 1e kindje - 6 september 2009 Siesje, 28jaar-2e kindje-6 september 2009[.b] Jojo82, 26 jaar - 2e kindje - 7 september 2009 Tinkerbellmama, 32 jaar - 2e kindje - 7 september 2009 Darcy, 34 jaar - 2e kindje - 9 september 2009 Dreamer1971, 37jaar-2ekindje-9 september 2009 Fee78, 30 jaar - 1e kindje - 10 september 2009 Fopspeen, ?jaar - ? kindje - 10 september 2009 Marjolein05, 30 jaar - ?e kindje - ? september 2009 katjak79[/i], ? jaar- ? kindje- 12 september 2009 BrusjeVoorLynn[/i], 20 jaar- 2e kindje- 12 september 2009 ixxsuuzxx[/i], 28 jaar- 2e kindje- 14 september 2009 Marieke1978, ? jaar - ?e kindje - ? september 2009 patries79, ?jaar-?kindje-? september 2009[.b] sannehai, 22 jaar-1ekindje-? september 2009 angilla, ? jaar-? kindje-? september 2009 AFSPRAKENLIJST 9 januari Misoh gyn 12 januari 13.30 Tantan 1e echo + gyn 12 januari patries79 1ste echo 12 januari Dreamer1971 1ste echo 14 januari 13.40 BettyBoop 1e echo 16 januari Marjolein05 1e echo 19 januari 8.30 Anita 1e echo 19 januari 9.50 Mamadeluxe 1e echo 19 janiari 10.30 stefje 1ste echo 20 januari 10.50 BrusjeVoorLynn intaake vk 19 januari 13.30 peppie01 1e echo + gyn 21 januari 13.30 wonderen 1e echo 26 januari klusser1980 intake vk 27 januari Mamadeluxe intake VK 27 januari Chrizzzy 1e echo 3 februari 17.10 wonderen intake vk 4 februari Dina1983 intake vk
@Betty: je bent enorm zwanger hoor... Voel ik gewoon... @ Angilla: wat vervelend... zou toch echt even de huisarts bellen. Heb je tenminste zekerheid meid. Sterkte. Ik heb nog niet naar de VK gebeld. Wel een echo 27 januari in het ziekenhuis, omdat ik daar loop voor vruchtbaarheidsbehandeling. Ik twijfel een beetje wat VK betreft: volgende dillema... Een vriendin van een vriendin van me (volgen jullie het nog) is VK ergens bij ons in de buurt. Ik weet alleen niet precies bij welke praktijk. Ergens wil ik haar wel vragen of ze ruimte heeft, maar voor haar gegevens moet ik die vriendin bellen en die willen we eigenlijk nog niets laten weten. Zij komen 31 januari bij ons, maar dan ben ik bijna 9 weken, dus dat is wel weer wat lang.... dillema's dillema's. Vandaag op mijn werk: een aantal collega's weten van de behandeling (omdat ik nogal eens naar het ziekenhuis moet)... bij de nieuwjaarswensen een paar gehad die me veel betekenend aankeken: dit jaar wordt je jaar hoor! Ze moesten eens weten, Groet Chrizzzy
Nee iedereen geen last van gehad, hihihihi misschien moet ik idd maar gaan geloven Ja het word al een mooie lijst zo he... Ik hoop dat we er allemaal op mogen blijven staan...