September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    te gek hellen, maar kan me wel voorstellen dat je het dan ineens wel spannend vind!!!

2. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Zooooo, Hellen, dat is inderdaad verbazingwekkend!! Ben heel benieuwd hoe dat gesprek voor jou gaat verlopen. Spannend, zeg!!

hahaha, Joyce, ik kan me goed voorstellen dat je er echt aan moet wennen dat je een meisje krijgt! Ik denk dat ik dat ook moet doen als het toch een knul bij ons blijkt te zijn!

3. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Wauw Hellen wat SUPER zeg!! Erg spannend maar ook super gaaf!!

Joyca hihi kan me voorstellen dat je even moet schakelen. Had je gevoel je mooi even voor de gek :)

Naiobi, jeetje nou dat gaat idd hard zeg al 25 weken!! Hihi kom ik aan met morgen 19 weekjes....

4. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @Torties; weet je het al met het behang??

@Booky; geniet lekker van je vakantie! En wat een gave foto van je zoon

Ik moest inderdaad gaan springen bij de 20 weken echo omdat hij niet goed lag!!!

@Hellen; zo dat is gaaf dat ze je uitnodigen. Eerlijk van je in die brief en dat word dus gewaardeerd

5. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Torties, lekker een weekje op vakantie! :)
    Booky, ik kon mijn broeken met 18 weken ook nog aan hoor, na de 20 weken ging het ineens heel snel bij mij, heel raar! Mooi mannetje heb je al trouwens, gefeliciteerd nog met zijn verjaardag. :)
    Hellen, oeh spannend, een sollicitatie. Is ook al vlug ja, maar alleen maar mooi, dan heb je ook weer sneller duidelijkheid. ;)

Vandaag was ik al om 12 uur klaar met werken, omdat vanmiddag iemand kwam om het raam van de babykamer op te meten. Hij zou tussen half 2 en half 3 komen, en gelukkig waren ze meteen rond half 2. Ik ben meteen in de douche gesprongen toen die man weg was. Daarna ben ik nog even ons behang gaan halen, want die was ook al binnen. En toen ik thuiskwam ben ik nog even gaan stoffen, hoef ik dat morgen niet meer te doen.
    Daarna heb ik even een half uurtje op de bank gelegen, pff ik was zo moe! Ik wist niet dat een mens zo vaak zo moe kon zijn. :)
    Morgen lekker uitslapen, en vrijdag nog een dagje werken en dan is het alweer weekend! :D

6. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    achterhoek
    @ Jusi, goed bezig geweest vandaag!! Bij de zwangerschap van Mats had ik rond de 16 weken al positiebroeken aan. Heb het idee dat dit buikje minder hard gaat... Naja tot 20 mei (dan trouwen we) mag het zo gaan daarna zal het wel 'los' gaan ;).

7. Ladymoi

Ladymoi Actief lid

24 okt 2008
    229
    0
    0
    utrecht
    Hoi hoi

he hellen wat super dat je toch uitgenodigd bent....goed man!

Volgens mij heeft iedereen bijna al een 2o weken echo gehad....kke wil ook....ik krijg as dinsdag,,,,,hoop echt zo erg dat alles goed is!!! Jullie allemaal gefeliciteerd met jullie goede echo..gelukkig geen rare dingen gelzen hier!!!

Ik heb blaasontsteking...vanochtend urine ingeleverd en had idd een blaasontsteking!! een antibiotica gehad. Vindt het wel balen.
    Hoe ernstig is het om een een blaasontsteking te hebben, ik bedoel voor de bab, is het schadelijk voor mijn kleintje! heb nooit blaasontsteking gehad, eerste keer!

8. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    even kort:
    blaasontsteking hebben is niet erg voor de baby. zou je het niet behandelen dan kan het een nierbekkenontsteking worden en kan je uiteindelijk een vroeggeboorte krijgen, maar als je er gewoon op tijd bij bent is er niets aan de hand. alleen maar vervelend voor jou. ik hoop dat het snel weer over is!

9. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    goedemorgen allemaal,

vandaag gaan we beginnen aan de kinderkamer. ik heb er veel zin in hoewel ik mij afvraag hoe lang ik kan helpen... maarja mijn zusje komt iig om een mooie muurschilderij te maken en ik hoop dat alles naar wens zal zijn. maar ik vind tekeningen e.d. van mijn zusje altijd schitterend en deze zal niet al te ingewikkeld zijn eigenlijk.

verder denk ik dat mijn kindje laatst al last had van de hik. ik zou namelijk niet weten wat ik anders gevoeld heb :p

10. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    @ Hellen
    Wauw daar sta ik van te kijken! ik word tot op heden vaak genoeg met me neus op de feiten gedrukt door dat soort instanties.. gewoon dat je denkt, daar zakt me broek van af, maar bij deze, heel erg leuk voor je dat je zo een positieve reactie krijgt!

11. Torties

Torties Fanatiek lid

20 okt 2008
    2.030
    118
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    @ babijtje
    dikke kans dat het de streepjes worden :D
    tenzij we nog iets anders geweldigs zien, maar kleine kans :)

12. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Zo wat is het rustig hier vandaag!
    Wij hebben niet veel aparts gedaan, ondanks dat het koninginnedag is.
    Lekker uitgeslapen. Vanmiddag even naar de Praxis en Jumbo geweest. Mijn man heeft het zwembad alvast opgezet, hij is optimistisch ingesteld. ;)
    En ik heb de badkamer en wc gepoetst, en gestofzuigd en gedweild.
    Vanavond hebben we weer lekker met tweeën gebarbequed, en morgen moeten we weer werken. :(

13. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @mare hoe staat het met de kinderkamer?? al veel kunnen doen ??

14. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    @iedereen: wat een vreselijk drama gister, he...ik zat tv te kijken toen het gebeurde en die tv bleef de rest van de dag aan. Het is inderdaad nét een hele slechte film. En dan is die man ook nog eens overleden, dus hij zal hier niet terecht staan voor zijn daden...

Hier nog 1 week voor de 20 weken echo. Vind het best spannend, hoewel Lief alle vertrouwen heeft. Heeft ie al de hele tijd, dus ik ga ervan uit dat ie gelijk heeft! Morgen zit ik dan eindelijk ook op 20 weken....raar idee hoor! Al op de helft.
    Die eerste weken krúipen voorbij en nu heb ik zoiets van: nog 3 maanden werken! ( Ik neem 3,5 week vakantie op voor mijn 4 weken zwangerschapsverlof ingaan). Nog maar 20 weken tot ik weet welk mensje er in mijn buik groeit. Wauw...

15. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    achterhoek
    Hellen, nou idd een enorm drama niet normaal meer... VERSCHRIKKELIJK. Mijn oma woont in die straat, gelukkig aan de andere kant dus ze heeft het niet live gezien.

Ohh spannend nog een weekje wachten voor de echo. Hier nog 10 dagen en dan mogen we (eindelijk ;)).

Mare, hoe staat het met de kinderkamer? Al een hoop kunnen doen?

Jusi, goed bezig geweest gisteren!! Wij hadden ook de bbq aangezet voor ons 2-en lekker en gezellig :D.

Nou zo voor de 2e keer bloedprikken. Moet suiker laten prikken, dus vanochtend eerst nuchter geweest, nu wat eten en dan zo weer terug. Had ERG veel dorst e.d. en mijn moeder had ook zwangerschapssuiker dus even voor mijn eigen gemoedsrust. Denk zelf dat het wel meevalt, dorst is een stuk minder en ik groei ook echt niet overdreven.
    Daarna even met de kleine man naar de ha. Die zit de hele tijd aan z'n oren te friemelen dus maar even laten checken. Hij heeft begin maart in het ziekenhuisgelegen met een complicatie van oorontsteking, dus we nemen geen risico.

Fijne dag allemaal!!

16. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    goedemorgen,

nou het grootste werk voor ons is denk ik gedaan. mijn zusje is begonnen met de muurschilderij maar het is helaas nog niet af. wij hadden geen kleine kwastjes voor details. dus even kijken wanneer zij het afmaakt. de ratjes zijn iig verhuisd en de kast ook en dat was echt lastig met zijn tweetjes, of nou ja 1,5 want ik mag natuurlijk eigenlijk niet tillen.

omdat dus nu onze rommel- / documentenkast in de babykamer staat, ligt er hier enorm veel rommel waar wij nog voor moeten bedenken waar we het willen laten. het werk van gisteren voelt dus niet echt af.

wat wel heel leuk is, is dat ik mijn kind nu wat vaker voel. de laatste paar dagen echt elke dag wel een keer. en gisteren werd ik één keer zo hard geschopt, echt grappig. daar geniet ik enorm van. helaas is het aan de buitenkant nog steeds niet te voelen. en daarbij stopt mijn kind gelijk als ik mijn hand erop leg :p

17. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @mare; gisteren opgeschoten in de kinderkamer? ik lees het al. Al wel wat kunnen doen, gelukkig maar. Wat voor muurschildering maakt je zusje?

@booky; hoe was het bij de huisarts?

18. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    ik moet ook nog 1 week (en drie dagen) wachten tot de 20 weken echo en vind het wel heel spannend. ik zit mezelf de hele tijd in te praten dat alles goed zal zijn!

mijn zusje heeft aan één kant een kersenboom geschilderd. ik ben erg gek op japan en kersenbloesems zijn gewoon zo mooi, ik heb ze zelf ook al laten tattoeren... voor de andere muur weet ik nog niet wat ik wil, daar moet ik nog heel hard over nadenken.

@booky, ik hoop dat je suikerwaardes ok zijn en dat je mannetje ook geen ontsteking heeft.

19. ZusjeVoorLynn

ZusjeVoorLynn Bekend lid

16 sep 2008
    563
    0
    0
    full time mamma :)
    hej allemaal,

hoe is het hier?
    ik kom hier niet zo vaak, jullie gaan zo snel ;)
    ik zit bij de vroege september mamma's :p maar vraag me af of dat gaat lukken, onze dochter is namelijk ook 2 weken en 2 daggen te lang blijven zitten :baby:
    Voelen jullie de kleine ook zo goed? en hoe voelen jullie zich?
    (sorry voor mijn nieuwsgierigheid :oops: )

Het drama in Apeldoorn, echt verschrikkelijk, ben zo blij dat mijn broertje en zusje (met aanhang) aan de andere kant van de muziek stonden pfff toch een beetje een opluchting maar toch.. :(

20. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Hallo dames,

Ik heb even zitten twijfelen of ik het hier wel wilde posten, maar er zijn nog zoveel dames geweest die me hebben gefeliciteerd en nog naar me gevraagd hebben dat ik niet meer weet wie allemaal :) Vandaar dus mijn post..

Ik ben wederom in afwachting van een mk. Ik had woensdag een echo waarbij bleek dat het vruchtje te klein was voor de duur van de zw.. wat betreft posi testen etc.. dus ze gaf me nog maar 1 % dat het goed zou kunnen komen.. en natuurlijk wist ik dit ook al van te voren, zoals sommige wisten had ik weer het vermoeden dat het niet goed zat..
    gelukkig heb ik me nooit kunnen voorstellen dat ik weer zwanger was zo snel en voelde het ook al snel niet meer goed aan.. Gelukkis is het nu allemaal veel minder emotioneel en erg als toen, je stelt je er meer op in ofzo.. wel is er meer twijfel of we ooit wel een gezonde beeb gaan krijgen..
    ook nu blijf ik positief en hoop ik dat we na de curetage of spontane mk ( waar ik op zit te hopen) weer snel zwanger zullen worden en ik dan eindelijk eens kan beleven wat jullie nu allemaal beleven..
    Dit zeg ik omdat ik jullie nog eens wil feliciteren met de goede afloop van de 12 weken en dat de meeste al over de helft zijn! Heel vele succes en geluk allemaal!

Groetjes van Ele

Deel Deze Pagina