brusjevoorlynn hihi ga het proberen. wat is de reden dat je al zo snel naar de verloskundige kan? ik moet nog 4 weken wachten! men...zucht bleh
Hmmmje kent haar naam niet? misschien even infomeren bij je vriendin en dan voor ene collega vragen zeg maar? Wat voor behandeling heb je allemaal onder gaan? Hier 4xiui en nu dus 1ivf..
hihi nee tuurlijk niet! haha snap het helemaal! ben blij dat je zo snel terecht kan. heerlijk. wat doen ze eigenlijk zon eerste afspraak?
@Dina1983: er zij hier ook meer verloskundige, ik weet niet hoe het bij jou is, misschien was er bij ju niet eerder plek ik heb geen idee. Maar ik krijg ook niet gelijk een echo he, daar moet ik apart een ander iets voor bellen, en daar ook een afspraak maken..... groetjess
bij ons moet je een vragenlijst invullen over afwijkingen in de fam enzo, en of je zelf wat hebt. hoe je je voelt en je moet daarna bloed gaan prikken, maar weet niet of het bij jullie het zelfde is natuurlijk. Volgens mij kan je het hartje pas horen met 12 weken, dus dat gaan ze dan nog niet doen..
Goedenmorgen is het nog net zie ik. Jeetje angilla heel veel sterkte. Hier vanmorgen even de huisarts gebeld en doorgegeven dat ik zwanger ben, kon ook even een pakketje papieren ophalen met info voor de komende tijd. Heb daarna de verloskundige praktijk gebeld en afspraken gemaakt * Intake gesprek op 5 februari (dan ben ik ong. 9 weken) * Echo op 12 ferbruari een weekje later dus. Zit nu nog te dubben om me op te geven voor moeders voor moeders, weet t nog niet zo goed. Ben niet zo heel veel thuis en onderweg kan ik het niet gaan bewaren. Heb trouwens nu wel last van tekort slapen, na 5 a 6 uur ben ik wakker en kan ook echt niet meer slapen. Vermoeiend hoor Dacht vanmorgen ff dat ik voor het eerst misselijk zou worden maar ook dat trok weer weg, vaag allemaal. Heb echt de neiging om nog weer zwangerschapstesten te gaan kopen omdat ik me nog steeds niet echt kan geloven dat ik zwanger ben, denk steeds straks klopte die testen niet echt drama....hahahaha... Ben wel al een kilo afgevallen omdat ik helemaal geen eetlust heb, eet omdat het moet maar anders...Dat terwijl ik normaal alles snoep en eet wat los en vast zit. Nou heb weer ff lekker gekletst en ga mar weer wat doen groetjes angelique
hmm ja zit te twijfelen of het aso is om nu te bellen of ik eerder kan. wat denk jij? ben dan bijna 10 weken maar weet verder helemaal niet wat ik allemaal moet regelen etc. x
@beverly, heb jij meteen de gyneacoloog gebeld? ik weet niet wanneer dat moet hoor moet ook pas 4 feb naar de vk.
krijg je gelijk een echo? in Zwolle krijg je namelijk gelijk een echo als je de eerste keer komt. Ik zit nu in Deventer en daar gaat alles anders als je gelijk een echo krijgt kan je met 10 weken wel een beetje een kindje zien (in grote lijnen)
Ik ben in juli-augustus 2006 begonnen met clomid (heb pco). dat sloeg helaas niet aan. Ook niet met metformine erbij. In mei 2007 zijn we toen even gestopt om een gewone zomer te hebben. Toen begon ik in november 2007 met een nieuwe baan en dus zijn we uiteindelijk pas weer maart-april vorig jaar begonnen. Eerst nog een keer clomid en toen een Leo behandeling (die niet gewerkt heeft) en vervolgens weer aan de clomid. Dus nog niet zo ver en zo ingrijpend als wat jij hebt gehad.... Groetjes Chrizzzy
Hoi dina, Ik heb geen gynacoloog gebeld hoor haha... Ze maken in de verloskundige praktijk hier zelf de echo, lekker makkelijk dacht ik. Had ook eerst op inetrnet zitten bekijken welke verloskundigen er waren en heb toen degen uitgezocht die me het meeste aansrak. Op basis van de datum van mn laatste ongi heeft zij berekend wanneer ik kon komen voor de afspraken.
Nou zo te lezen al ingrijpend genoeg hoor.. je moet voor de clomid al vaak geneog voor een echo... Weet even niet meer wie.. is het aso om te bellen of het vroeger mag? Nee tuurlijk niet, een brutaal mens heeft de halve wereld... nee heb je ja kun je krijgen toch?
Goeiemiddag allemaal! Ik ga straks denk ik de ha ff bellen voor meer info en of hij een vk kan aanbevelen ofzo. Ik weet van een vriendinnetje van mij dat ze wel bij de eerste afspraak een echo kreeg. Dit hangt van verschillende dingen af: Als je niet precies weet hoe lang je zwanger bent doordat je cyclus steeds anders is of dat je bloedingen hebt krijg je vaak wel bij de 1e afspraak een echo. Dan zien ze hoe ver je bent namelijk. Het hangt er ook vanaf of je een vk praktijk hebt die ook de echo's doen. Vaak is dit namelijk ergens anders. Ik denk daarom dat ik eignelijk al weet waar ik heen ga, het is namelijk het enige bureau in mijn buurt waar alles in één praktijk zit. Ik vind dat wel heel handig. Er maakte iemand hier zich zorgen om een bloeding, logisch natuurlijk, maar realiseer je wel dat er meer mensen zijn die ongesteld worden, maar toch zwanger zijn en blijven. Ook kun je aan het begin vd zwangerschap wat bloed verliezen. Je zei dat het niet veel was toch? Wie houdt hier eigenlijk de lijst bij? Ik snap dat nooit zo goed. Ik ben iig 29 en zwanger van mijn 1e kindje
Ik ben toch lui vandaag meiden.......heb nog geen bal gedaan en hang alleen maar op de bank Zijn jullie op je werk of ook lekker vrij vandaag? Hoeveel gaan jullie straks eigenlijk werken of blijven jullie thuis?
... met dank aan Hyves de verloskundige vriendin gevonden en de praktijk waar ze werkt, werkt ook nog eens nauw samen met het ziekenhuis waar ik loop!
ik ben gewoon weer aan het werk vandaag... lekker druk ook. Ik ben van plan om (als alles goed gaat natuurlijk en het kindje gezond is) 4 dagen te blijven werken... werk nu 5 dagen...
hee tinkerbellmama, nou ik zit ook nog in mijn ochtendjas. kan me er niet toe aanzetten om me te douchen. bleh hihi ben ook in zo n hang bui. moet alleen wel echt boodschappen gaan doen, anders heb ik geen eten in huishahaha
Joepie! Heb de vk gebeld, kreeg een heel enthousiaste vrouw aan de lijn. Ik heb al een afspraak voor de 27e! Dan doen ze ook meteen een echo. Ze legde uit dat als ze het hartje zien kloppen rond de 8e week dat dan de kans op een miskraam verkleind van 20% naar 2%. Ik had zelfs vanaf 6,5 week kunnen komen, maar ze legde uit dat we dan niet zoveel op de echo zouden zien, maar wél het hartje etc. Ik ben zoooo blij, ik ben zo blij.
Ik ben zelf huisvrouw en ik heb het huis al spik en psan gemaakt.Moest effe mijn gedachten ergens anders op zetten hoor. Mijn zus belde net ook effe (die had het gelezen op het forum) had haar zelf nog niet gebeld.Maar ze heb me wel wat gerust gesteld.De bangheid is nog niet weg hoor maar me zus zeg dat het normaal is dat je wel iets bloed verlies kan hebben alleen dat het niet erger moet worden.Dus ik zie wel.Ik kom vandaag verder niet meer online ik ga effe in mijn eigen verstoppen en tot rust komen.Ik spreek jullie morgen dan nog wel