haha ja ik las het idd net, dat de lijst word opgeschoond, ja wat mij betreft is dat ook oke hoor dat we wachten tot de lijst is aangepast, dat we dan onderling gaan kijken..
hihi een buddy betekend niets meer dan iemand op het forum waar je nummers mee uitwisselt, en als er bv iets aan de hand is, wat je hier wilt melden, maar zelf niet de middelen hebt, kun je je 'buddy' een sms sturen en zal zij het hier doorgeven.. bv als je zometeen bevallen bent, sms je je buddy, en zij zal hier het bericht plaatsen dat jij bevallen bent.. een soort van contactpersoon zeg maar, alleen dat klinkt wat minder vriendelijk hahaha
Het woord zegt het al. Een vriendje die je even op de hoogte brengt van het hoe en wat. Soms krijg je slecht of juist goed nieuws, maar kan je niet bij je pc. Bijvoorbeeld straks de bevalling. Dan is het fijn als je of in de privesfeer (denk aan partner) of op het forum een buddy hebt. Jij brengt de buddy op de hoogte, en de buddy brengt ons op de hoogte... Hier kun je zien wie, wie als buddy heeft.... haha kijk op de september mamas lijst staat het nog mooier beschreven
Twinkle, een zoon, gefeliciteerd! En ik ben ondertussen al met de hond naar de dierenarts geweest, en hij heeft een dikke darm-ontsteking. Hij heeft nu weer een antibioticakuurtje en nog iets van medicijnen gekregen. Nu maar hopen dat het snel aanslaat! Meiden die hun (schoon)ouders moeten missen wil ik veel sterkte wensen. Lijkt me moeilijk om zoiets moois juist niet met hun te kunnen delen.. Verder vind ik het ook een goed idee de lijst op te schonen, geeft beter overzicht. Mare, fijn dat je gesprek goed gegaan is. Jammer dat je na je studie niet voor de klas wilt gaan staan. Heb je wel een idee wat je dan wel wilt? En ik zou kijken wat voor hypotheek je aan kan met je appartement. Als je hypotheekkosten niet veel hoger zouden liggen dan wat jullie nu betalen aan huur, zou ik het doen! Jolanda, ik heb ook nachten dat ik slecht slaap, maar gelukkig zijn het niet alleen hazenslaapjes. Kan me voorstellen dat je gesloopt bent. En ik heb ook 8 juni mijn pretecho! Booky, fijn dat je iig geen zwangerschapsuiker hebt! Naiobi, ik hoop dat jullie huis snel verkocht is. Hebben jullie al een ander huis gekocht of wachten jullie nog? Andi, wat kun jij snel beginnen met de pufclub! Ik mag pas 16 juni voor de 1e keer.. MamavanBas, pff wat lijkt me dat erg, als ze zo zegt dat het hartje misschien niet goed is. Gelukkig maar dat het loos alarm was en alles goed is met jullie kindje.
@Hellen; wat gaaf dat je de kleine ziet bewegen! Succes morgen @Jusi; wat balen van die dikke darm ontsteking. Hoop dat ie snel weer op knapt @Mare; Wat fijn dat je er mag stage lopen. en wat zou het heerlijk zijn als je de studie af kan ronden voor hummel er is @Twinkle; gefeliciteerd met jullie zoon. helemaal leuk
@mamavanbas: wat fijn te horen dat alles toch in orde is. Kan me voorstellen dat je je rot schrikt zeg. En 11 foto's? Dat is wel heel veel hoor. Maar wel fijn juist, kunnen jullie nog vaak kijken en genieten van dat kleine mensje wat in je groeit. @twinkle: gefeliciteerd met jullie zoon!! Wij hebben vandaag ook de 20 weken echo gehad. Alles zag er gelukkig prima uit. Heb me daar best wel zorgen over gemaakt. De kleine lag steeds verkeerd en dus moest ik ook gaan springen. Echt wel raar eigenlijk. Daarna wilde het eindelijk strekken en konden ze het hartje goed bekijken en het ruggetje. Gelukkig maar. Uiteindelijk wilden we ook het geslacht weten. Ik roep al 13 weken dat we een jongen krijgen, en wat blijkt...het is toch een meisje. Ik kan het nog maar amper geloven. Ben er super blij mee hoor! UIteraard en gezond is nog belangrijker. Maar was ingesteld op een jongen dat ik zo verbaasd was....haha. Maar wel heerlijk om weer gekeken te hebben. We kregen 3 slechte foto's mee. Ze liet zich niet zo goed op de foto zetten. We zullen vast nog een extra laten maken over een paar weken. Jullie schrijven wel een boel zo op een dag. Kan het bijna niet bij benen Dinsdag ga ik even op gesprek bij de vk ivm de werktijden. Kan het niet zo goed volhouden. Ik heb aardig wat reistijd op een dag en dat begint me op te breken. Volgende week dus een gesprek en dan waarschijnlijk nog naar de arbo. We zullen het wel zien. Voor mijn doen ben ik nu nog erg laat op. De afgelopen dagen heb ik 11 uur per nacht geslapen en das ook niet echt gezond lijkt me. kreeg vandaag ook bericht over de zwangerschapscursus. Ik mag op 23 juni beginnen. Jammer genoeg ben ik dan op vakantie dus mis ik de eerste keer...heb ik weer. Maarja, wel fijn dat er dan een cursus start hier in het dorp.
goedeavond dames, @mamavanbas: poeh dat was zeker even schrikken maar wel fijn dat het uiteindelijk wel goed was! Mijn man wil de commode toch helemaal wit hebben dus hij staat nu bij een vriend om gespoten te worden. en als die naar boven moet dan wil ik er niet bij zijn, wordt me man vast chagerijnig van @kwebbelbebbel: gefeliciteerd met de goede echo en met je dochter!!! @jusi: ja ik baalde ook van mijn verkeerde studiekeuze. ik weet eigenlijk niet wat ik wel wil. de planning is om mijn bijbaantje aan te houden totdat ik weet wat ik wel wil en misschien wel in een peuterspeelzaal oid werken. dan heb je wel het contact met kinderen maar niet het lesgeven in die zin. wat sneu voor je hond en voor jou. ik hoop dat het snel weer over is. ik heb ook nog geen buddy en het lijkt me idd slim er eens naar te kijken als de lijst opgeschoond is.
hoi hoi kwebbel: gefeliciteerd met je meid.....als het maar gezond is he! het allerbelangrijkste! Twinkle: gefeliciteerd met jullie zoon...leuk man! Andere meiden gefeliciteerd met jullie goed echo.... Aan de ene kant wou ik het ooj voor mezelf houden, het geslacht, maar kon het niet lang volhouden in de familie.....dus iedereen weet het al! Maar op het werk heb ik wel gezegd dat ik het even voor me wil houden, maar ze zijn zoooo nieuwsgierig.......vragen naar de babykamer kleurtje en hebben het over welke kleur sokken ze moeten breien...hahaha en ze hebben het allemaal al wel goed geraden....dus op zich weten ze het wel alleen niet uit mijn mond, maar meer raden en er zelf zeker van zijn! hahaha moest wel lache! slaap lekker ( een buddy is idd wel handig...ik heb er nog geen!)
oohhh ik ben zo blij! ik zat net met mijn hand op mijn buik en voelde van de buitenkant heel zachtjes ons beebje. dus ik zei tegen mijn man kom op nou moet je een keertje geduld hebben en het ook voelen. gingen we op de bank zitten, hij met zijn hand op mijn buik en het kindje bleef maar schoppen en ook nog een heel hard. dus net nadat ik hetzelf voor het eerst aan de buitenkant heb gevoeld heeft mijn man het ook voor het eerst gevoeld. zo bijzonder!
Zo zo....jullie hebben niet stil gezeten vandaag haha. Maar steeds meer goede 20 weken echo berichten....goed hoor!!! En lees ook steeds meer over puf clubjes...ik heb eerlijk gezegd nog niet besloten of ik dat wil...zit ook niet echt iets in de buurt...toch ook wel lekker. Hoe gaat het bij iedereen met de kamertjes?? We besloten hier de deurpost ook direct te vervangen...stiekem wel veel werk Maar wordt gelukkig wel netjes!! fijne nacht meiden
@ Jusi: wat leuyk dat je 8 juni ook de 20 weken echo heb hem wel laten zien als je hem hebt gedaan he dan laat ik hem ook zien @ kwebbel: gefeliciteerd met je goede echo en dat het een meid is maar ja als het maar gezond is is belangrijker @ 5Mare5: wat leuk dat je het nou aan de buitenkant heb gevoeld speciaal is dat he om zo contact te hebben met je kleintje en ook wel weer raar dat er een kindje in je buik groeit die lekker ligt te schoppen bij mij eerste miste ik dat echt na de bevaling dat schoppen in mijn buik voelde me eigen echt heel erg leeg toen verder heb ik vanacht weer niet zo best geslapen maar nou lag het ook aan me vriend want die sliep heel onrustig en ging ook constant in mijn oor liggen snurken en is niet echt fijn maar ja dan vanmiddag maar even een uurtje gaan liggen dan komt het wel weer goed denk
@kwebbelbebbel Gefeliciteerd met jullie Meisje!! @Jusi Neej we durven niks anders te kopen .. straks blijven we met oude huis zitten Ik heb gisteren via internet aangemeld voor samen bevallen cursus, mannetje zei gisteren dat ik maar alleen moest gaan ... Ik zo: echt niet !!
MÔgge! Ik leef nog! Zal proberen helemaal bij te lezen vandaag maar weet niet of me dat gaat lukken. En ook niet of ik dan echt op iedereen kan reageren . Maar ik wilde even melden dat het lichamelijk ietsjes beter gaat hier. Nog wel steeds erg moe, misselijk, spugen en hoofdpijn maar gek genoeg begin ik daar aan te wennen. Ik ga weer gezellig mee schrijven hier, heb jullie best wel gemist! Las in de laatste 2 pagina's iets over buddy's, ik ben ook nog buddyloos
Goedemorgen dames Nou Jolanda je bent niet de enige die een snurkende vriend heeft. De mijne kan er ook wat van hoor. Ik wil toch mijn ei kwijt, had gisteren een beoordelingsgesprek van mijn stage en kreeg de mededeling dat ze mij geen contract wilden aanbieden. (kweet niet of het door de zwangerschap komt, maar ze hadden natuurlijk een smoesje klaar) Het was eigenlijk ook niet wat ik wilde, het ging puur om de stage, maar toen ik het toch hoorde was het niet leuk....Dan zegt mijn mentor ook heel mooi van, de nodige steun voor je scriptie krijg je van ons, hallooooo ik loop stage!! pffffff Nou zit ik te twijfelen wat ik wil... verder in de accountancy of iets anders?? dilemma...maar eerst diploma halen, daar ga ik voor. Het valt allemaal niet mee vind ik... of ben ik zo'n onzeker type
goedemorgen, tantan fijn dat je eraan begint te wennen en het lichamelik dus beter uit te houden is. merakli: kan me wel voorstellen dat het een tegenvaller is om zoiets te horen. probeer je er niet door tegen te laten houden. je komt vast iets veel beters tegen! Jolanda: oeh daar wil ik nog helemaal niet aan denken dat het schoppen er niet meer is straks. maarja dan heb ik natuurlijk wel ons beebje...
yah maar ik moet er overheen komen en ik hoop dat jij er ook snel achterkomt wat je wil!!! en alvast succes volgende week!!
Zooo ladies, hoe gaat het ? Leuk om te lezen al die ontwikkelingen. Ook onze kleine beweegt er wat op los! Manlief kan het nog niet voelen van buitenaf maar dat komt wel. We weten niet of het jongen of meisje wordt maar ik ben wel urgent op zoek naar leuke jongensnamen. Lastig, veel moeilijker dan het vinden van een meisjesnaam. De misselijkheid is weg en vervangen door maagzuur. Hmmmm. heerlijk! Muntthee helpt bij mij gelukkig goed, kan ik iedereen aanraden. Ik ben nu aan de zwangerschapskleding, en heb gelukkig na lang zoeken een paar supermerken ontdekt waar ik echt vrolijk van wordt. Zie hier.... toedels!!!
@merakli, Wat balen zeg. Kan me voorstellen dat je daar wat onzeker van wordt. Veel succes met alle keuzes en beslissingen. @5mare5, wat fijn dat jullie het zo goed voelen! Super lijkt me dat. Mijn placenta ligt aan de voorkant dus ik voel maar heel lichte bewegingen. Wel jammer. Hoop dat ik het nog wel beter ga voelen de komende tijd. Kan me voorstellen dat het helemaal geweldig is als ook je partner het kan voelen.
Wat vreemd want tegen mij zeiden ze dat de bloedsuikers niet hoger mochten zijn dan 6.1 Maar goed mijn bloedsuikers op dat moment waren 4,8 en de langdurige 5,9. Ook zo vreemd de ene vk (met de 20 weken echo) zei dat het netjes was en vooral gewoon zo doorgaan (opletten op suikers) Terwijl 10 dagen later bij de controle een andere vk zei dat ik beter moest oppassen omdat 5,9 dicht bij de 6,1 zat. Nou zeg jij dan maar wat ik moet doen Dan nog iets over het kopen van een huurwoning. Ik zou zeker bij verschillende hypotheekadviseurs gaan informeren hoeveel jullie op kunnen nemen zodat je weet wat je maximale budget is en je maandlasten dan worden. Het voordeel van het kopen van een huurhuis waar je al in woont is dat je geen koperskosten hebt (weet ik toevallig omdat mijn schoonzus hun huurwoning ook hebben kunnen kopen). In ons geval zouden we dan 200 euro per maand duurder uit zijn met een hypotheek en voor het geld dat we op konden nemen zijn alleen kleinere huizen (en in slechtere buurten) dan dat we nu hebben te koop, dus wij blijven lekker zitten waar we zitten. dan nog een eigenwijs kindje dat ook het hartje niet wilde laten bekijken, ik ken het gevoel want bij ons gebeurde hetzelfde alleen ik kan door de ms niet springen dus ik had een schuddende vk aan mijn buik (was wel lachen hoor). Maar je sterft 1000 doden daar op tafel, uiteindelijk bleek ook bij ons alles in orde te zijn. Groetjes Anita