September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Volgens mij heeft Chrissy het goed uitgelegd toen ze schreef:
    Ik weet van een vriendinnetje van mij dat ze wel bij de eerste afspraak een echo kreeg. Dit hangt van verschillende dingen af: Als je niet precies weet hoe lang je zwanger bent doordat je cyclus steeds anders is of dat je bloedingen hebt krijg je vaak wel bij de 1e afspraak een echo. Dan zien ze hoe ver je bent namelijk.
    Het hangt er ook vanaf of je een vk praktijk hebt die ook de echo's doen. Vaak is dit namelijk ergens anders.
    Bij mij willen ze waarschijnlijk dus ook kijken hoe ver is ben, op basis van laatste menstruatie 6 weken, op basis van temp.kaartje 5 weken. Of ze doen in veel praktijken (waar zo'n apparaat is) gewoon steeds vaker al een echo bij 8/9 weken. Anders pas bij 12, dus ik ben er wel blij mee (26 januari).

Nu ga ik iets anders doen, veel plezier nog vandaag!
    Nog steeds vrolijke klusser

2. Tinkerbellmama

Tinkerbellmama Actief lid

11 dec 2008
    201
    0
    0
    OOOh gelukkig, ben ik niet de enige.
    Eten is er nog in huis en zoonlief heeft vandaag nog vrij vanwege een studiedag op school. Die is heerlijk buiten in de kou aan het spelen dus ik hoef ook niet op en neer naar school vandaag.
    Heeeeeerlijk.

3. Mega Babs

Mega Babs Actief lid

3 nov 2008
    168
    0
    0
    Kinderopvoedster
    Torhout
    Van harte proficiat hoor met je zwangerschap

Liefs Babs

4. dochter2009

dochter2009 Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.001
    0
    36
    hihi nou ik heb gedoucht olee! ben gek op zwitsal mama. zouden jullie echt moeten proberen. heb je borstencreme, buikcreme, doucheschuim, schampoo, noem maar op. lekker duur maar heerlijk om jezelf mee te verwennen. mijn vriend heeft ons net (mini me en ik) ingesmeerd met mama creme hihi

heb net de vk gebeld om te vragen hoe of wat. ik ag daar heen als ik 9,5 week ben. dan luisteren ze naar het hartje en krijg ik formulieren mee voor een 12 weken echo. verder zei ze: meid ga lekker genieten. maak je niet te druk etc. Nou dat advies ga ik weer proberen op te volgen hihi

5. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    @Chrizzzy Kijk das nou 2 vliegen in 1klap een goed vk en die bij het zh aangesloten is super...

@ Tinkerbellmama Nee ben juist super actief ondanks de moeheid...
    Ik heb altijd gezegd dat ik 4dagen wilde blijven werken, partner neemt 1 dag, en 3dagen opvang... Maar ik weet niet of ik mij daar nu nog aan ga houden... We hebben zo ons best gedaan om zwanger te mogen raken en dan stop je het kind weer in de opvang...
    Moeilijk...

@katjak79 He meis super... gewelig nieuws... gaaf joh... Hmmm zou dat echt zo zijn dat vanaf 8 weken enzo?
    Dan toch maar een extra afspraak met de gyn maken voor rond die tijd denk ik....

Hier de vk gemailt of het handig is om mij nu aan te melden of de echo van 14 jan af te wachten...
    Ben benieuwd...

6. engeltje87

engeltje87 Niet meer actief

7. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    Hahaha nee ik haat zwitsal... ik vind het zo stinken.... hahahaha
    Ik smeer buik en borsten in met gewoon bodylotion van dove.. werfkt ook goed ;)

Nee mijn kindje word geen zwitsal kindje...

8. Tinkerbellmama

11 dec 2008
    201
    0
    0
    Alles eten?
    Rauw vlees (filet americain, niet doorgebakken biefstuk) is even taboe, net als rauwe voorverpakte gerookte vis, zoals zalm en makreel. Zoute en zure haring en sushi gemaakt van verse vis kun je wél eten. Kaas van gepasteuriseerde melk, zoals de brie en camembert uit de Nederlandse supermarkt mag je gewoon eten, kaas van rauwe melk ('au lait cru') beter niet.

Wisten jullie dat van die brie? Ik dacht dat we dat niet mochten eten.
    Is dus niet van äu lait cru" gemaakt.

9. Stefje

Stefje Lid

3 jan 2009
    73
    0
    0
    Zuid Holland
    Hee Meiden!

Angila, als je toch nog online komt, misschien is het toch handig om ff de ha te bellen ondanks dat je geen puf voor hebt. De spanning die je nu doormaakt is ook niet echt gezond, en bloedverlies betekent lang niet altijd een miskraam! Heel veel sterkte!

Tja, begon erg actief, was om 8 uur al in de supermarkt, heb het huis aan kant gemaakt, en nu..... Pfffffff.......Ga zo maar ff liggen denk ik!

Ik werk in de horeca en draai ivm mijn dochtertje alleen avonddiensten. Ik ben dan tussen 2 en 4 uur klaar. Ik wil dit ook blijven doen als de kleine er is, maar ik denk dat dat heel vermoeiend wordt. We zien het wel...
    Ik weet wel dat ik erg opzie tegen mijn werk op dit moment, het wordt altijd laat, en het is niet bepaald stilzitten! En aangezien ik nu al versleten ben van wat huishoudelijke klusjes!

Wat ik me ook afvraag, wat gaan jullie doen aan gym of yoga ofzo? En wanneer begint dat ook al weer? Ik weet het niet meer. Dan is 5 jaar ineens zó lang!

Nou, tot lezens!

10. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    @Tinkerbellmama Let wel het gaat hier om de nederlandse brie, dus niet de franse, bijna alle franse kaasje mogen niet....

@Stefje Ik weet nog niet wat ik met gym of yoga ga doen, ik denk yoga maar ik wil eerst weten wat bv de vk het meets adviseerd

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Gym of Yoga ga ik dit keer niet doen, heb er de vorige keer erg weinig aan gehad.
    Leek meer op een gezellig babel clubje.

Het enige wat ik geleerd heb ik het puffen en dan moesten we daarbij denken deze wee gaat ook weer weg.
    Nou toen de weeën er eenmaal waren had ze niet binnen moeten komen met haar deze wee gaat ook weer weg want dan had ik niet voor de gevolgen in gestaan ;)

Ik heb mijn eerste afspraak met echo ook naar voren laten zetten hoor, voor zover dat ging. Dus nu met 8 weken ipv 10 weken ivm eerdere miskraam.

Hier in de stad is er maar 1 vk praktijk en die hebben hun eigen echo apparaten dus ook de 20 weken echo wordt gewoon op de praktijk gemaakt.

Alleen voor groeiecho's moet ik naar het ziekenhuis in Deventer, zag dat nog iemand in Deventer zat.

Ik moet dus nu ook weer in het ziekenhuis bevallen, maar nu hebben ze een nieuw ziekenhuis met mooie nieuwe kraamkamers die ook wat aangenamer zijn voor de aanstaande papa.

groetjes Anita

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Code:
    Kraamsuite 
    Als u in de kraamsuite wilt bevallen dan wordt u vlak voor de bevalling naar de kraamsuite gebracht. Die suite is een huiselijk ingerichte verloskamer. De suite heeft een eigen sanitaire ruimte voorzien van een wastafel, een toilet en een douche. Voor de baby is er een commode met een badje, een aankleedkussen en natuurlijk een wiegje. Daarnaast zijn er een televisie, DVD speler, telefoon, een SenSeo en een waterkoker aanwezig. In de suite is een koelkast met daarin een standaard voorraad frisdranken. Tegen betaling kunt u hiervan gebruik maken. 

Dankzij de bedbank kan ook uw partner blijven slapen. Zo is het mogelijk om de eerste 48 uur samen te genieten en de verzorging van de baby te delen. Dit schept een sfeer van intimiteit bij deze belangrijke gebeurtenis. Zodra u met uw kindje naar huis mag, kunt u de kraamsuite verlaten. Dat is meestal de volgende dag al; soms iets later.
    Kijk zo wordt het omschreven op hun site.

Groetjes Antia

13. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Hallo alemaal ik meld me ook hier;)
    Zal me even voorstellen, ik ben jessica 26 jaar en heb twee dochters van 3 en 15 maanden.
    Een half uurtje geleden twee testen gedaan...kan het nog niet helemaal bevatten!

14. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    @Jessica24 Welkom hier en super gefeli

@Pluk, klinkt goed zeg... dat wil ik oook ;)
    Nee het liefste thuis

15. Tinkerbellmama

11 dec 2008
    201
    0
    0
    [quote="Betty Boop

@ Tinkerbellmama Nee ben juist super actief ondanks de moeheid...
    Ik heb altijd gezegd dat ik 4dagen wilde blijven werken, partner neemt 1 dag, en 3dagen opvang... Maar ik weet niet of ik mij daar nu nog aan ga houden... We hebben zo ons best gedaan om zwanger te mogen raken en dan stop je het kind weer in de opvang...
    Moeilijk...

Ik werk nu 3 dagen en ga dan ws de ene week 2 dagen en de andere week 3 dagen werken.
    Wij zijn wat ouderwets denk ik maar willen graag zoveel mogelijk zelf bij de kids zijn en ze niet smorgens al vroeg naar het kdv brengen.
    Maar.....ieder het zijne hoor, hou me ten goede.
    Ieder moet doen waar hij zichzelf het prettigst bij voelt.

16. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    Nou ja ouderwets? het is gewoon waar jullie voor gekozen hebben en in deze tijd kun en mag je kiezen dus waaorm nie....

17. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    @jessica: gefeliciteerd

@pluk: ziet er goed uit... doe mij ook zo maar... ook lekker geen rommel thuis!

Groetjes Chrizzzy

18. Tinkerbellmama

11 dec 2008
    201
    0
    0
    Hoi Stefje,
    Ik ga geen pufcursus oid doen. Heb er vorige keer echt helemaal niets aan gehad. Ben zelf 7 jaar kraamverzorgster geweest en heb bij zoveel bevalling mee staan puffen dat ik nu echt wel weet hoe het moet hahahaa.

19. Tinkerbellmama

11 dec 2008
    201
    0
    0
    Mooi gezegd Betty ;)

20. Betty Boop

Betty Boop Fanatiek lid

15 sep 2008
    1.674
    0
    0
    Hahahaha geweldig hoe je dat schrijft Tinkerbellmama Over het puffen...

Het is onze eerste dus tja ik zou het wel fijn vinden om iets te hebben aan info...

Deel Deze Pagina