September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @eertje gewoon googlen op je woonplaats en zwangerschapscursussen dan moet er toch wel iets naar voren komen wat minder duur is?

2. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    @eertje op veel sites staat ook dat je gewoon de papieren meot insturen en dat er vaak wel een gedeelte van vergoed wordt..

3. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik ben intussen in jubelstemming met mijn belt...want die geeft precies de steun aan buik en rug die ik nodig heb. De bekkenpijn gaat er niet van weg, maar de bandenpijn is wel een stuk minder. En omdat de buik zo laag hing, wordt ie door de band een beetje opgetilt, zodat ik nog een mooiere buik heb ook :D

4. Hallo meiden,

Alles wel goed hier lees ik, met mij de laatste dagen ook wel.
    Zit nu even snel op school achter de pc, anders ben ik helemaal zo lang weg. Want we hebben ook nog even geen nieuwe pc.

@ Andi, irritant is dat, hier zijn het enorme kletskouzen en looopt het altijd uit, ik moet morgen om 08.20 en ben dan 1 van de eerste dus dan heb ik er geen last van, maar vind het echt heel vervelend.

@ Hellen, wat fijn dat die belt helpt en dat je nu een nog mooiere buik hebt.

Voor de rest lees ik dat er veel jongetjes bij zijn gekomen en een paar meisjes. Iedereen gefeliciteerd :d .

Ik had mn intake al met 14 weken, helemaal vroeg haha.

Even een vraagje aan iedereen?!
    Wie is bij jullie bij de bevalling? (bij mij mn vrienden mn moeder)
    En wie bellen jullie als het echt begint?
    En wacht eventueel op de gang in het zh of thuis in de woonkamer?
    Had gister een gesprek met mn vriend hier over, en ben benieuwd hoe jullie het doen.

En En En.. Mijn zus die is 28 mei uitgerekend, maar heeft zo'n pijn etc en heeft al in het zh gelegen dit weekendd maar ze heeft een afspraak staan voor 20mei,en dan word ze ingeleid, dus mn nichtje is er zoiezo 20/21 mei, en als ze voor die tijd 3cm ontsluiting heeft dan word ze alsnog eerder ingeleid, want ze loopt al een tijdje met 2 maar dat vordert nog niet. Ben iig heel blij voor mn zus want die zit er helemaal doorheen..

Zo en nu doe ikook weer btjemee, want internet op mn telefoon doet het ook weer.

Liefs

5. Oh en ik lees wat over zin in seks.
    Ik heb eigenlijk bijna altijd zin..
    Heb er ook nog geen last van gehad dat ik er geen zin in had tijdens de zw.schap, fit of niet fit. en daarvoor ook niet als ik ziek was, want seks is het beste middel tegen hoofdpijn en andere dingen :d, bij mij dan. Een natuurlijke paracetamol.
    Vind het veels te lekker.. hihi sorry!

6. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    Eerised welkom terug meid!!! Fijn dat je weer komt kletsen, over de bevalling gesproken, alleen mijn man en voor de rest de verloskundige :) a twee weken geleden waren we bij mijn schoonmoeder en ze waren aan het kletsen met mijn man. Zegt mijn schoonmoeder van ik kan niet kijken ben er bang voor :eek: . En mijn man ook gelijk van je hoeft er ook niet bij te zijn, ja duhhhhhhh ik hoef er echt niemand bij me te hebben. [-X Heb genoeg aan de verloskundige en ga trouwens in het ziekenhuis bevallen. Ik weet niet eens of ze hier is tijdens mijn bevalling of in Turkije.

7. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Owww, Merakli en Naiobi, ben ik gelukkig niet de enige! Dacht ook wel dat het weer terug zou komen, maar dus echt niet.. :-s En Naiobi, ik beleef d'r ook weinig plezier aan, hoor.. Doe dan wel m'n best voor hem, maar erg prettig vind ik 't niet.. (En vooral niet als er steeds tegen je blaas aangeknald wordt en je je pies op moet houden.. :oops:)

Eerised, wees blij dat jij je zin niet verloren bent.. ;) Fijn dat je weer terug bent!!
    En bij mijn bevalling wil ik graag m'n moeder erbij hebben en natuurlijk ook mijn man. :p En ik ga echt niemand bellen behalve mijn moeder als het begonnen is.. Wil niet telkens telefoontjes krijgen met hoe het gaat, ik wil gewoon in alle rust kunnen bevallen.. Fijn dat ze je zus gaan inleiden!

Fijn Hellen dat de belt je zo goed helpt! Foto? :p

8. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    Ik vind het niet leuk voor mijn man, maar ja hij toont begrip dus :D dat is weer fijn. Erg he dat je steeds denkt dat je naar de wc moet. Ach na de bevalling zal het toch wel terugkomen [-o<

9. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Bij mijn bevalling wil ik alleen mijn man hebben
    en ik bel alleen de vk en mijn man als die dan op het werk is..

10. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Ohja, duh R1lana.. Natuurlijk bel ik de vk en m'n man(alstie dan aan't werk is), maar ik ga geen mensen bellen die ik er niet bij moet hebben..

Mijn man toont ook wel begrip, merakli, hoewel hij regelmatig toch laat merken dat hij ervan baalt. Gistereavond had ik wél lichtelijk zin, maar toen had ik echt heel erg veel pijn aan m'n banden, dus dat zat er toen ook niet in.. Het is nogal omschakelen voor hem, want voordat ik zwanger was, deden we het echt regelmatig en ik vind het dan zo lastig als hij zegt dat hij zich er toch op ingesteld heeft dat het niet meer terugkomt in de zwangerschap. :-s Ja, maar, eigenlijk wil ik dat niet, maar m'n lijf werkt niet mee! :-?

11. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik wil mijn Lief bij de bevalling hebben. Omdat hij natuurlijk vanuit Overijssel moet komen, zijn mijn ouders mijn bevallingscoaches totdat hij er is. Maar liefst zou ik het daarna samen met hem doen...ik bespaar mijn ouders liever om hun dochter pijn te zien hebben en wil eigenlijk gewoon pas ná de bevalling ze bij me hebben, zodat ik hen hun eerste kleinkind kan presenteren...

Pff...er nu al over nadenken...gek hoor...nog zeker net iets minder dan de helft te gaan...

12. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    Andi: Ja, dat is ook wel zo, maar ze balen wel inderdaad. Wij deden het ook regelmatig voor de zwangerschap, maar nu heb ik gewoon geen zin en ook al heb ik zin, als hij aan mijn borsten komt verdwijnt dat ook weer. :cry:

13. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Beter dat je er vroeg over nadenkt, hoor, Hellen! Mijn moeder moet vanuit de andere kant van het land komen, dus mijn bevalling moet minstens 2 uur duren, vind ik.. :) Heb mijn stiefvader gevraagd of hij zich dan over Gabriël wil ontfermen zodra ze er zijn. Mijn hub is met 3 kwartier ook zo thuis, maar ik verwacht dat mijn bevalling wel lang duurt. Ik herken het gelukkig nu wel sneller dan toen met Gabriël, want toen pas had ik het echt door dat ik aan het bevallen was toen ik 8 cm ontsluiting had.. :-s Ik had alleen maar rugweeën en zag die aan voor rugpijn.. Yeah right! Tussen het moment dat ik dat besefte en dat Gabriël geboren was zat maar 1½ uur.. #-o
    Maar heb wel een backup oppas voor als m'n moeder het niet haalt en die oppas woont in hetzelfde dorp.

Hè Merakli, wat herkenbaar.. Mijn hub moet ook echt van m'n borsten afblijven, want ze zijn zoooo gevoelig.. En ze balen natuurlijk want voorheen kwamen ze veel beter aan hun trekken, maar gelukkig is mijn hub niet zo wanhopig dat hij zich aan de handkar slaat.. Dat vind ik dan wel weer fijn dat hij dat niet doet.

14. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    Andi je zegt het zo mooi meid “handkar” :) inderdaad voorheen kwamen ze aan hun trekken, maar inderdaad niet zo wanhopig en dat is natuurlijk heeeeeeel erg fijn, :D na de bevalling zitten ze weer daarmee want hoe lang duurt het voordat je weer “herstelt” bent?

15. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Die van mij laat wel duidelijk merken dat ie zin heeft en opeens is dat veel meer dan voor dat ik zwanger was.. en hij maar ontkennen dat dat zo is.. :(

Bij de bevalling geen moeders of wat dan ook .. alleen lief en verloskundige...

16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Merakli fijn dat je je hond weer terug hebt, wel raar hoor want hier kost het maar €15,-

Wie ik bij de bevalling wil hebben, mijn man, vk of gyn en dan een verpleegster en dat vind ik wel genoeg.
    Natuurlijk is het nu wel anders want als het nu gaat gebeuren (even aannemende dat het een geplande ks wordt want dat zit er dik in) zal ik dus eerst oppas voor Kylian moeten regelen.
    Het liefst zou ik dit mijn ouders laten doen (zijn ze meteen weer wat dichterbij) maar het probleem is dat ze een sportauto hebben en ze dus Kylian dan niet mee kunnen nemen naar het ziekenhuis.
    En raad eens aan wie ik de baby het eerste wil laten zien :D , juist Kylian. Opa's Oma's oom en tante moeten dan maar op de gang wachten totdat grote broer kennis heeft gemaakt.
    Dus denk ik dat ik mijn schoonzus hiervoor ga vragen, ten eerste woont die bij ons in de straat en heeft een auto waar Kylian in past en is niet op haar teentjes getrapt als wij aangeven eerst even alleen met Kylian te willen zijn.
    Maar goed eerst maar eens afwachten wat de gyn vrijdag te vertellen heeft.

En dan nu een (lachwekkend en toch ook zielig) verhaal van gisteren.
    Elke avond zo rond een uur of 18 tot een uurtje of 19 speelt Kylian met zijn buurmeisjes. 4 in totaal en afkomstig van 2 verschillende huishoudens. De mama's en af en toe een papa staan dan lekker even te kletsen.
    Nu wisten wij wel dat de man van de ene buurvrouw erg dominant is maar goed hun huwelijk dus ik maak me daar niet zo druk om.
    Alleen gisteren was ze er niet, en de kids dus ook niet. Vreemd omdat ze wel thuis waren en er kwamen, laten we zeggen, niet zulke leuke geluiden uit het huis (luid gepraat en dichtslaande deuren).
    Haar man is dus nu thuis omdat hij zijn enkel in het gips heeft, en gisteren zag ik dus dat hij zijn krukken verkeerd gebruikte en gaf hem de tip om niet zulke grote stappen te nemen zodat de krukken hun werk kunnen doen (het zijn tenslotte geen slinger apparaten).
    Daarbij had de andere buurvrouw gezegd dat hij heus geen 7 weken in de ziektewet hoefde omdat hij bij de beveiliging ook wel gewoon achter de monitor kon zitten en dus zijn been niet hoefde te belasten.
    Tja en nu mag de buurvrouw en haar kids dus niet meer met ons spelen :(
    Dat laatste gedeelte was duidelijk hoorbaar omdat ze de ramen open hadden staan.
    Ik vind het voor de kids zo zielig want die begrijpen niet waarom ze in 1 keer niet meer buiten mogen spelen, voor haar ook want ik vind het toch wel naar (geestelijke) mishandeling neigen (maar misschien komt dat omdat mijn zus in zo'n situatie heeft gezeten).
    Maar toch eigenlijk ook wel een beetje lachwekkend om een volwassen man tegen zijn vrouw te horen zeggen dat ze niet meer mag buitenspelen omdat wij commentaar op hem hebben gehad.

Groetje sANita

17. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    Ja vindt het belachelijk dat we 35 euro moesten dokken, :( raar want ik woon ook in het Oosten van het land. Maar niks aan te doen. Rare buurman heb jij zeg, zijn vrouw mag niet buiten spelen omdat jullie commentaar op hem hadden :) Gewoon zielig……

18. @ andi: zin is sex is bij mij ook weg hoor. erg vervelend voor de partners maar ja het is ff niet anders. :(

vandaag weer controle gehad bij vk. alles zag er prima uit. toch altijd fijn om weer even te horen :) gaat iemand van jullie toevallig nog haptonomie doen? vk begon er vandaag over en klonk best leuk.

19. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Hoi meiden,

Betreft sex, heb er totaal geen zin in was bij mn dochters wel anders, bij Zara hadden we gemeenschap en een uurtje later kreeg ik mn eerste wee, en bij Ayla ook nog wel, maar nu...

Kamertje, Zara gaat naar zolder en daar moet aan een kant nog behang af worden gehaald, dan het plafon en dan de plinten en kozijn verfen en dan de muren.
    Ayla gaat naar Zara's oude kamertje en we wonen er 1 jaar dus daar doen we niets aan.
    En de kleine man gaat in Ayla's oude kamertje en die is roze, dus dat kan echt niet haha, dus die moet ook nog.

@Mare, kan me voorstellen, ik doe de opleiding pw3 (pedagogisch werk) en loop 2 dagen stage, maar dat voel je wel, je bent echt gesloopt.

@Merakli, jee €35, maar gelukkig is ie weer terug.

@Hellen, zonder daglicht :confused: hum hopelijk kom je daar niet te liggen.

@jusi, ik zou het er toch over hebben hoor, gata tenslotte om je kindje!

@eerised, alleen hubbie de vk en de kh ;) en ik hoop nu eindelijk op een thuisbevalling.

weet niet meer wie het vroeg maar na de bevalling mag je 6 weken geen gemeenschap hebben.

Mijn man wil mijn schoonmoeder halen uit Turkije om mij te helpen met de meiden ect.
    Maar wil dr ook niet bij de bevalling hebben, dus als een van de meiden wakker worden kan ze ze opvangen...

20. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    @pluk, nou ja zeg wat een verhaal...indd zielig voor de kinderen erg kinderachtig is het.

Deel Deze Pagina