September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lonny

lonny Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.117
    0
    0
    @ hellen: oke dan zoek ik een klein maatje. En als ik hem niet pas, dan stuur ik hem wel terug. THNX :D

2. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    hallo lady's,

aangezien het bij mij van pagina 300 is geleden dat ik hier nog ben geweest,ga ik gewoon vanaf hier weer verder met het bijhouden!!

dus dames,alles goed met jullie en de baby'tjes???

ik ben hier iets meer dan een week niet meer geweest,ik kreeg ineens last van duizeligheid en vlekken voor de ogen,ik ging nog net niet flauwvallen!!
    heb bloed laten controleren en alles was prima in orde,maar mijn ha zei dat door het vocht en de groei van de baby mijn aders en longen in verdrukking komen te staan,waardoor ik af en toe zuurstof te kort kom,dus een goede tip:veel eten in kleine portie's verdeeld overdag en heel veel water drinken!

verder is mijn kleine meid super actief!de afgelopen week is ze maar 1 dagje rustig geweest en de rest van de week druk bezig,zo druk dat ze zelfs tegen mijn vriend zijn gezicht heeft geschopt! :)
    en laatst waren we ergens gaan eten en ze begon heel hard te schoppen en ik zei tegen mijn vriend "kijk hier hè!" en hij "huh zo hard!!" hahahaha ze schopte zo hard dat je mijn buik serieus omhoog zag gaan!!

verder heb ik op 2 juni mijn 3d-echo!!dus ik moet nog even geduld hebben,maar tel de dagen al af!!

groetjes sofie

3. kwebbelbebbel

18 apr 2009
    61
    0
    0
    @merakli, wat ben ik blij te horen dat de bloeding niet van je beebje komt. Een blaasontsteking is ook erg vervelend, maar in dit geval toch een opluchting lijkt me. Een hele geruststelling dat met de kleine alles goed is.

@naiobi, bedankt voor je antwoord. Ik heb er de verloskundige nog niet naar gevraagd, maar zag toevallig deze week na de controle dat er wel op mijn zwangerschapskaart staat (al vanaf het begin blijkbaar) week 30 en 34 groeiecho. Maar dat blijkt dan dus helemaal niet standaard te zijn. Had er ook nog nooit eerder iemand over gehoord en mijn schoonzussen ook niet dus vond het al vreemd. Dan ga ik er maar van uit dat wij ook geen groeiecho krijgen.

Gisteravond een feestje gehad en op zich ging het dit keer wel goed, maar toch ben ik dan weer kapot daarna. Ben bewust op tijd naar huis gekomen, maar op de een of andere manier word ik echt moe van dat soort inspanningen. Gister de kleine wel voor de eerste keer beter gevoeld. In het begin was het meer gekietel en een soort muizengetrippel, maar gister heb ik 4 keer toch meer een soort schop gevoeld. De placenta ligt aan de voorwand en dus zal het nog wel even duren voordat mijn vriend de kleine ook kan voelen. Daar kijk ik wel heel erg naar uit.

4. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    @merakli, wat ben ik blij te horen dat de bloeding niet van je beebje komt. Een blaasontsteking is ook erg vervelend, maar in dit geval toch een opluchting lijkt me. Een hele geruststelling dat met de kleine alles goed is.

Inderdaad, het is vervelend, maar eeen heeeeeelleeeeee geruststelling.

Inderdaad op tijd rust nemen is zooo belangrijk, goed gedaan meid :) eindelijk heeft mijn man vrijdag ook de baby gevoeld :) is toch zoo leukkk

Helen ik hoop dat je een leuke avond hebt gehad!!!

5. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Merakli, wat een geruststelling! 'Gelukkig maar' dat het een blaasontsteking is.

Hier een druk weekend (gehad). Gisteren zijn mijn moeder en schoonmoeder de babykamer komen behangen. Het is echt heel mooi geworden. :)
    En 's middags moesten we naar een verjaardag, en gisteravond hebben we lekker niks gedaan. Straks komen vrienden van ons op bezoek, dus vandaar dat ik nu ook even op niemand reageer.
    Tot snel!

6. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    Ja :)

Leuk dat jullie al hebben behangen, wij moeten nog beginnen om op de zolder een kamer te maken en dan moet beneden nog de baby kamer geverfd worden.

7. kwebbelbebbel

18 apr 2009
    61
    0
    0
    @iedereen,

ben een beetje onrustig op het moment. We hebben nog een week vrij gepland staan in juni en gaan dan in principe op vakantie naar het buitenland. Sinds een paar dagen hoor je weer steeds meer verhalen over die mexicaanse griep. Ik word er onrustig en onzeker van. Normaal maak ik me juist totaal niet druk over dat soort dingen, maar nu ik zwanger ben vliegen de hormonen soms alle kanten op. Jullie snappen dat wel....haha.
    Maar maak me serieus ongerust. Had het gevoel dat het de afgelopen twee weken wat rustig was rondom dat virus, maar het duikt nu in steeds meer landen op en steeds meer gevallen van doden. Heb al tegen mijn vriend gezegd dat ik in ieder geval niet vanaf Schiphol wil vliegen, omdat de gevallen die in ons land bekend zijn via Schiphol kwamen. Misschien rare gedachte van me, maar toch. Wil het zekere voor het onzekere, maar dan kan ik misschien beter thuis blijven. En dan denk ik nu helemaal: de zomervakantie straks....dan duikt het natuurlijk helemaal overal op. Wordt echt gek van mijn eigen gedachten. Hoe denken jullie daarover?

En dan nog een vraagje...mocht ik besluiten toch op vakantie te gaan (nu weet ik het even niet meer, zou net zo lief thuis blijven uit voorzorg) hoe doe ik dat met een bikini? Mijn buik mag niet in de zon begrijp ik maar om nu een dure bikini aan te schaffen voor een vakantie van een week vind ik ook een beetje gortig. Hoe doen jullie dat? Of heeft iemand een tip? Gewoon een topje aan over de bikini bijvoorbeeld? Heel lekker zit mn bikini nu niet, want het broekje rolt op naar beneden door mn dikke buik.

8. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Merakli, je hebt nog tijd genoeg hoor. ;) Maar wij zijn gewoon al bijtijds begonnen omdat de meubeltjes 6 juni al komen.
    Kwebbelbebbel, pff, ik zou het ook echt niet weten hoor!
    Ik denk dat je het beste gewoon met je vk kunt overleggen wat je het beste kunt doen met die vakantie.
    En qua bikini's zou ik het al helemaal niet weten! Je hebt toch wel goedkope zwangerschapsbikini's?

9. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    Jusi, nou mijn man is vandaag begonnen. :D En dat ie over een paar weken klaar is, kan ik de spulletjes van de baby in zijn kast hangen enz. :D

Kwebbelbebbel, geen idee zoals Jusi zegt overleggen met je vk.

10. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @kwebbelbebbel ik heb bij de prenatal een zw.tankini gekocht voor 22 euro. Dat had ik er nog wel voor over :) Ik was de griep al weer vergeten.. hmm misschien dan toch maar niet naar het buitenland in juni..

Ik heb gisteren de commode weer heringedeeld, ik sta ervoor en denk dan eehhh is het wel handig zo en deel ik het weer opnieuw in :D

Mannetje moet nog wandplank ophangen en nog een pluggen in de muur voor canvas doek :)

11. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Hoi dames, ik ga eventjes ego doen, want het ging gisteren eventjes niet goed.
    Ik kreeg 's avonds om een uur of 8 ineens heel erg last van m'n onderrug, deed echt ontzettend veel pijn en rond half 10 straalde dat ook helemaal door tot aan m'n bui.'t Deed zo'n zeer dat ik er bekant niet van kon lopen. Dus heb de vk gebeld en die verwees me door naar de huisartsenpost.
    Eventjes gekopieerd van ergens anders, was om 00:54:

Ha dames! Beetje laat, ik weet het, maar we zijn wel weer thuis!

Blaasontsteking was het in ieder geval niet, dus daarna werden we doorverwezen naar de gyneacologie. Daar is er via de buitenkant van de buik gekeken en ook inwendig of de baarmoedermond nog goed dichtzat en dat was wel het geval. Het wees er nog niet op dat de harde buiken ervoor zorgden dat ons mannetje te vroeg zou komen. Ze zagen ook geen reden om me te houden, dus we mochten weer naar huis.
    Ik heb nu wel twee hele sterke pijnstillers meegekregen voor wanneer het moment komt dat ik van de pijn niet meer normaal kan functioneren en zodra ik de tweede heb gebruikt, moet ik weer aan de bel trekken, want dan zit er iets niet goed. Alles zag er wel gewoon uit zoals het hoorde, dus er was niks vreemds te zien. Het enige vreemde is dus die vele harde buiken en pijn die erbij komt. Maar het was nu onduidelijk waarom ik zo'n pijn heb, dus we kijken het maar aan.
    Nog wel ff ons mannetje gezien, dat was wel leuk(en het was nog steeds duidelijk een ventje :p), alleen de omstandigheden wat minder.

Zo, en nu ga ik naar bed, morgenochtend uitslapen voor zover Gabriël me dat toelaat :p

Ik heb niet goed geslapen vannacht en werd regelmatig wakker van de pijn, die is dus nu ook niet verdwenen. Het is wel ietsjes minder, maar toch nog wel zo dat ik nu met een kruik in m'n rug zit, harde buiken heb ik ook nog wel. Hub is voor me thuisgebleven en heeft mij verplicht tot de bank. Ik mag niks van hem doen voordat de pijn verdwenen is, dus zit hier nu met m'n laptop op schoot ;)

We kijken het dus nog eventjes aan hoe het gaat.

Liefs van ons!

12. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @Andi wat vervelend meis.. En ook vervelend dat ze niet weten wat er aan de hand is.. GElukkig baarmoedermond nog wel dicht. Lekker rustig aandoen vandaag!!

13. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Lonny, wij trouwen nu woensdag. Nog 2 nachtjes slapen nog en het weer lijkt voor alsnog super te worden :D:D.

Eerised, ik hoop dat je alles weer een beetje positiever inziet meid. Dikke knuf voor jou!

Mare hoe is het met de kiespijn? Weekend een beetje door kunnen komen. Wat een komisch mannetje heb je nu al :D. Wat grappig dat hij zo reageerde op de muziek :).

Merakli, balen van de blaasontsteking, maar wel fijn dat je nu weet waar de bloeding vandaan komt. Hoop dat je snel van de blaasontsteking af bent, beterschap!
    Wat leuk dat je man de kleine nu ook heeft gevoeld :D.

Hoe was de film Hellen?

Sofie, wat balen dat je je zo voelt. Gaat het nu beter nu je in kleine porties eet?
    Wat een kleine druktemaker heb je in je buik, hihi leuk joh :).

Kwebbelbebbel, wat leuk dat je de kleine nu beter gaat voelen :D.
    PFf tja wat betreft de vakanite, zoals de andere meiden ook al zeggen even overleggen met de vk. Zijn er geen redelijk goedkope zwangerschapsbikini’s?

Jusi, wat goed dat de babykamer al behangen is! Hier echt nog helemaal NIKS klaar :oops:.

Naoibi, ook al bijna klaar met het kamertje, leuk hoor!

Jeetje Andi, rustig aan meid. Dat is even schrikken zeg, veel sterkte en een dikke knuffel!

Hier alles rustig. Ik voel me nog prima en de kleine wordt steeds drukker :D. Mats is goed aan het lopen dus het is 1 en al vangen hier :).

14. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Goedemorgen dames,

Jeetje Andi, gelukkig zag alles er goed uit en doe rustig aan.

15. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Hier net naar de Cesar geweest. Die was ook al niet blij. Die bekkenband die naar zit, moet ik toch écht gaan dragen ( ik moet er alleen niet mee gaan zitten, dan klemt ie mijn buik af). Ze vindt, dat ik al flink waggel en vreest dat ik, als het zo blijf gaan, niet lopend mijn verlof ga halen. Pff...i.v.m. de bloeddruk kreeg ik al eerder te horen dat ik op bedrust en/of medicatie afsteven. Bah..ik wil wel weer eens iets leuks horen!

Gelukkig geniet ik elke ochtend van een speelkwartiertje met wurm. Zodra ik wakker word, is het aan het bewegen en als ik een afstandsbediening op mijn buik leg, schopt het ertegen Zoooo leuk. Ben helemaal verliefd...

De film was overigens leuk. Alleen de kleine vond de soms erg luide geluidseffecten wat minder, geloof ik.

Doe je kalm aan, Andi!

16. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Hoi meiden, ja, ik doe kalm aan, hoor! Mag van hub helemaal niks doen, dus hij zorgt er wel voor dat ik aan rust toekom. Ben d'r idd ook wel ff van geschrokken, want ik weet nog wel dat ik met m'n bevalling van Gabriël alleen maar rugweeën had en die pijn voelde nu precies net zo. Ben nu dus ook wel erg blij dat m'n thuis is gebleven, want ik had anders echt niet geweten hoe ik voor Gabriël moest zorgen, zoveel last heb ik ervan.. :-s

Hellen, doe jij ook rustig aan, hè! 't Is niet de bedoeling dat je straks bedrust en/of medicatie nodig hebt!

Hier is't ventje 's morgens ook heel erg actief dat je m'n buik echt alle kanten op ziet gaan :)

17. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Hier ook een erg beweeglijk meisje hoor :D Zie alleen mijn buik nog niet bewegen,m aar dat komt nog wel, voel haar schopjes wel echt krachtig :D

Ik word er ook echt helemaal vrolijk van in de ochtend, de dag begint dan erg goed idd.

18. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    Andi kalm aandoen!!!! Wat fijn dat je hub thuis is gebleven!!!!! en ons niet laten schrikken he :) Hellen jij ook meid, het is toch wel fijn dat we onze baby’tjes heel erg goed voelen en dat doet ons ook heel erg goed!!!

@ Booky spannend meid!!!

19. Femya

Femya Niet meer actief

O jee Andi dat is wel erg vervelend meis, ik hoop dat de pijn snel verdwijnt. Gelukkig is er geen teken dat het slecht gaat met je kleintje. Maar wel erg schrikken natuurlijk, knuffel.

Merakli fijn dat je nu de oorzaak weet van het bloedverlies, wrs voelde je je daardoor ook zo naar. Ik hoop dta het snel over is. Ben erg opgelucht dat het niets vervelends met je kindje betekent.

Jeetje Hellen dat zijn geen leuke berichten inderdaad, ik ga voor je duimen dat het alsnog allemaal mee gaat vallen en je toch het einde van de zwangerschap lopend kan halen. Knuffel voor jou. Heb je al een beslissing genomen wat je werk betreft?

Haha Naiobi wat grappig dat je die commode blijft herindelen, fijn dat de kamer al zover af is zeg!

Oh wat spannend Booky, het ziet er inderdaad naar uit dat het een hele mooie dag gaat worden, ik hoop dat jullie een super bruiloft zullen hebben, alvast heel veel plezier voor woensdag!!

Kwebbelbebbel probeer niet te bang te zijn hoor voor de griep, de kans is niet zo heel erg groot op het moment om ziek te worden omdat het zomer is, griepvirussen krijgen nog niet heel veel kans. Verder goed handen wassen en zorgen voor goede hygiene. Op deze site kun je meer informatie vinden, ook ivm zwangerschap: http://www.rivm.nl/cib/themas/nieuwe-influenza/FAQ-mexicaansegriep.jsp
    Als zwangere behoren we wel tot een risicogroep, maar daar bedoelen ze vooral mee dat we meer kans op complicaties van griep krijgen, zoals longontsteking. Ik snap je bezorgdheid wel hoor, overleg anders even met je huisarts of verloskundige. En misschien dat je bij het bekijken van de link meer informatie tegenkomt.

Verder heb ik wel bijgelezen maar weet ik het niet meer wat ik precies gelezen heb...

Hier gaat alles goed, we zijn afgelopen zaterdag naar een voorlichtingsbeurs geweest over bevallen in het wilhelmina kinderziekenhuis, was echt heel leuk om mee te maken en we hebben rondleiding over de verloskamers gekregen, we hadden alleen te weinig tijd om alles te zien, dus de volgende beursdag gaan we weer, dat is begin juli.
    Verder trapt ons ventje behoorlijk hard en hij laat echt duidelijk merken dat hij er is, heel leuk, ik word er echt meteen vrolijk van.

20. Femya

Femya Niet meer actief

Wat een mooie buikfoto, leuk om al die verschillende buiken te zien.
    Zou echt leuk zijn om een meeting te organiseren terwijl we zwanger zijn, al die buiken bij elkaar :D

Bedoel je met een babybelt zo'n band voor na de zwangerschap?

Deel Deze Pagina