Deze link is naar een folder over griep, staat veel info in: http://www.rivm.nl/cib/binaries/Publieksfolder%20grieppandemie%20Nederlands%202009_tcm92-60361.pdf#%20class=
Twinkle ik wil ook graag naar zon voorlichting, maar heb geen idee waar, hoe en wat. Waar kan ik die informatie vinden? Informeren bij vk? Lijkt me handig om informatie te krijgen voordat je gaat bevallen.
Bij onze vk praktijk hangen posters met voorlichtingsdagen, misschien je vk bellen of het ziekenhuis waar je wil bevallen, of wil je thuis bevallen? De vk praktijk waar ik bij zit heeft als visie dat iedereen poliklinisch gaat bevallen, in sommige gedeelten van Utrecht mag je thuis bevallen, maar liever poliklinisch. Dus vandaar ook deze voorlichtingsdagen. Het is echt heel fijn om te weten waar je aan toe bent vind ik.
merakli ben blij te horen dat het alleen een blaasontsteking is. Hellen, hoe had je cesear dat in gedachten, ,de hele dag blijven staan of steeds je belt weer afdoen als je gaat zitten. Andi wat irritant zeg dat je zoveel pijn hebt en niemand je kan zeggen waar het nu vandaan komt. Ik heb vorige week bieten gegeten en mijn darmen reageren daar erg sterk op, echt balen. Poepen gaat nog wel maar het lijkt wel of de scheten er niet door willen. Resultaat is voornamelijk 's avonds een gevoelige onderbuik en als er al een scheet komt dat stinkt die naar bieten echt goor Groetjes Anita
hallo dames, ik geloof dat ik gek word, ik heb al 2x een heel verhaal getypt maar dan krijg ik met verzenden een foutmelding. begin ik weer opnieuw nu, en voor verzenden kopieer ik het even, haha. @ Hellen.. Dat is slecht nieuws! Hopelijk hoeft het niet zo ver te komen. Doe maar rustig aan. En denk je aan jezelf en de kleine. Vind het echt rot voor je.. Dikke knuffel. @ Andi.. Ik schrok echt van je berichtje zeg, er is dus niks aan het handje met jouw en je kleine? Jij ook rustig aan, en laat je maar lekker verzorgen door je hubbie. Voor de rest ging alles wel goed hier he.. Ik wil jullie allemaal bedanken voor de lieve woorden en de knnuffels, doet me echt goed! Met mij gaat het weer wat beter. Heb goed gepraat met mn vriend. Omdat ik miss dit jaar over moet doen(en dan dus nog 2jr naar school moet en mn kleintje weg moet brengen), en mocht ik over gaan krijg ik het heel zwaar volgend jaar. We hebben besloten dat ik stop met de opleiding en me straks op de kleine ga richten en het huishouden. Voorlopig ben ik dus de eerste maanden lekker thuis straks met de kleine. Ben blij dat we er allebei hetzelfde over denken. Mn vriend vind dit leuker voor mij en de kleine, en die wil ook niet dat ik straks die stress krijg , maar wil dat ik gewoon ga genieten van het moederschap! Financieel hebben we het goed zo, en hoef ik niks in te brengen, dus dat is wel lekker. En dan kan ik eventueel altijd wat gaan zoeken op het gemakkie.. Ik voel me iig een stuk beter en ben niet meer zo gestresst.. De kleine is lekker druk, vannacht heb ik 2uur wakker gelegen en beetje liggen spelen met de kleine, hihi. Echt zo leuk, hij reageerde echt op mn hand enzo, . Ohja, en er komt vocht uit mn tepels, lekkerr haha. Wie nog meer? Xxx
@Pluk: de bekkenband moet dan weer af als ik ga zitten. Oms;achtig ja..maar er is geen andere optie. Ben net gebeld, dat de sollicitatie in Zutphen niets is geworden. Ik had zelf na lang dubben ook al gemaild dat ik me terugtrok, omdat ik, zodra mijn huis is verkocht, toch echt maar 3 dagen wil werken. Helaas was mijn beschikbaarheid de grootste reden om me af te wijzen, dus dat weet ik dan ook weer. Een detacheerder die ik aanschreef, reageerde soortgelijk: op basis van opleiding en ervaring willen ze héél graag in gesprek met me, maar op basis van mijn beschikbaarheid zien ze daar vanaf. Tenzij ik natuurlijk besluit om alsnog 4 dagen per week te gaan werken. Nu vraag ik je: er zijn toch hele volksstammen vrouwen die 3 dagen (en soms nog minder) werken? Ik begin bijna te denken, dat je als moeder die wil werken gediscrimineerd wordt. Zeker in hogere functies. Ja..tuurlijk is het goed als je wilt blijven werken, maar dan moet je wél net zoveel uren draaien als iemand die geen kids heeft. En dat je dan de kinderen elke dag bij een ander moet dumpen, dat hoort er dan gewoon bij. (Dames die fulltime werken: dit is mijn persoonlijke keuze en geen veroordeling aan jullie adres) Nou daar pás ik voor. ik heb véél te lang op dit kostbare wonder gewacht, om het alle dagen van de week bij een ander onder te brengen. Ik wil er zelf voor dit kind zijn, zélf de eerste lach etc. meemaken. En daarnaast wil ik ook nog werken ja..is dat nou echt zo'n probleem?? GRRRRR
@ Twinkle, ok dank je wel, ik bel wel naar de vk of ziekenhuis, ik wil in het ziekenhuis bevallen, dus lijkt me handig als ik weet waar ik aan toe ben. @ Pluk, inderdaad dus meid geen bieten meer eten, als je er zoveel last van krijgt @ Eerised, wat fijn dat je vriend en jij op dezelfde lijn zitten!! Dan maar een jaar overnieuw toch ? en nou heb je wat minder stress op deze manier. En wat fijn dat je financieel niks hoeft in te brengen, wou dat het bij ons zo was dus op dat gebied ben ik wel aan het stressen, ik hoop dat wij het financieel wel kunnen redden. Het wordt letten op de centjes de komende tijd, wordt moeilijk als je ook nog twee kinderen (van je man uit zijn vorige huwelijk) in de puberteit hebt. Maar niks aan te doen, probeer straks te genieten van de kleine. Wat leuk trouwens dat je al kunt spelen met de kleine Ik vind het echt fijn om hier te kunnen kletsen @ Hellen Jammer dat de sollicitatie niks is geworden, jammer dat je beschikbaarheid de grootste reden is. Er zijn vrouwen die 3 dagen werken (ook in hogere functies), maar werken zij dan eerst fulltime en daarna minder, zou dat misschien de reden zijn. Je hebt gelijk hoor, als je carriere wilt maken dan lijkt het alsof je geen kinderen moet nemen. Raar maar waar. In de accountancywereld willen ze ook dat je 4 dagen (minstens) werkt, maar zoals jij het zegt: ik wil ook de eerste lach, eerste stapjes zien van mijn kind.
Ik heb eindelijk de foto's van de 20 weken echo gekregen.. Heb ze in mijn album gezet.. @Eerised fijn dat je op de kleine en het moederschap kan concentreren.. Dat is bij mij ook de bedoelling @Twinkle zon meeting lijk mij ook wel leuk Bijvoorbeeld in Utrecht wat dus een beetje centraal ligt Zijn er meer mensen die iets voor meeting voelen?? @Hellen wat vervelend dat ze percee iemand voor 4 dagen zoeken.. heb je niet zoiets van zolang huis niet verkocht is dat je dan 4 dagen gaat werken en ondertussen gewoon verder zoeken naar werk... Voordeel lijkt mij dat je dan bij je mannetje kan zijn en hij bij de kleine ... ( probeer mee te denken )
@ Merakli.. Ik stop helemaal met school, in de toekomst ga ik dan nog wat doen, maar eerst ga ik me op de kleine richten.. en huisvrouw zijn ! @ Hellen.. Wat lastig allemaal zeg, maar er moet toch wel ergens iets zijn voor 3dgn? Ik begrijp jou heel goed, een kleintje is zoiets moois. en 5 dagen werken is heel veel. daarom ben ik blij dat mn vriend en ik op 1 lijn zitten en ik straks voorlopig thuis ben.. Hopelijk kom je er uit.. @ Naiobi.. Ik heb ook wel zin in n meeting, lijkt me heel leuk! Lekker hoor, met de kleine fulltime thuis. kan niet wachten.. Ik weet alleen niet wat ik tot die tijd moet doen? Nog 4 maanden.... haha
@ Eerised, ok dan heb ik het verkeerd begrepen ? ach als jij en je vriend het goed vinden, zit het helemaal goed. En je kunt altijd gaan werken. Ik persoonlijk zou het niet kunnen, zou me thuis vervelen (denk ik) weet natuurlijk niet hoe dat is met de kleine erbij. Maar zoals Hellen zou ik 3 dagen in de week willen werken, na de bevalling. Heb nu al helemaal geen zin in solliciteren na de bevalling.
Ik werk ook 3 daagjes in de week en blijf dat ook gewoon doen als de 2e geboren word. Maar als ik de keus had, zou ik eigenlijk nog niet weten wat ik dan zou doen, maar ja ik moet wel 3 daagjes blijven werken, anders kunnen we ons huis niet meer betalen Heb het zo wel naar me zin hoor, lekker 3 daagjes werken.
Middag meiden!! @Twinkel: bedankt voor je leuke reactie op de foto. Een babybelt is een band die je buik en rug ondesteund tijdens de zwangerschap. Kheb er echt 1 nodig, want ik heb nu alweer zwangerschapsischias en andere rugklachten mijn buik begint ook te wegen. En ik hoop dat zo een band mij verlichting kan brengen. Als het goed is krijg ik er morgen 1 binnen. Hier een linkje mocht je intressen hebben: http://www.geboortewinkel.nl/anita-mate ... -p-39.html @Joyce84: Wat een mooie echofoto meid! @Booky: Wat gaaf dat je woendag gaat trouwen! Spannend!! Je zult wel behoorlijk zenuwachtig zijn. @Naiobi, leuke fotos meid ! Ik hou het verder kort voor vandaag, Moet er zo alweer vandoor om die kleine man van me op te halen. Verder gaat alles goed, beetje last van mijn rug en ben behoorlijk moe. Denk dat die kleine in mijn buik aan het streetdancen is ofzo Meiden letten jullie een beetje op jullie zelf?? liefs lonny
Hè, jammer Hellen dat je sollicitatie niet is aangenomen! Eerised, wat fijn dat je thuis gaat blijven! Kan ik je van harte aanbevelen, hoor En met de kleine ging het sowieso goed, alleen mijn lijf werkt dus niet mee nu! 't Gaat nu wel wat beter, maar ik merk wel wanneer ik eventjes gelopen heb en ik ga weer zitten dat de rugpijn erger is. :-s Heel vervelend. Maar het is niet ondragelijk. M'n hub maakt zich hartstikke ongerust en vraagt om de haverklap hoe het gaat. Gelukkig hoef ik vanavond niet te koken, want m'n werkgeefster/oppas van gisteraaf/vriendin kookt vanavond voor ons. Heel lief van haar. Maar 't was zeker even schrikken, want rugweeën en gewoon rugpijn zijn soms zo lastig uit elkaar te houden, dat ik echt bang was dat er wat mis was.. pfff.. :-s
Andi, Wat fijn dat het weer wat beter met je gaat!!! Houden zo meid, natuurlijk schrik je!!!! en wat fijn dat je hub telkens vraagt hoe het met je gaat en lekker dat je niet hoeft te koken, zou het ook willen. Heb vrijdag gewoon gekookt nou ja pizza in de oven gezet maar toch, vond het niet leuk. Ach jaaaaaa je kunt nou eenmaal niet alles hebben he
Hoi dames, ik heb bijgelezen en probeer even te reageren: @andi: poeh wat klinkt dat vermoeiend. raar dat je nu al zo'n last hebt van de harde buiken. ik bedoel ik heb ze wel maar ik heb er bijna nooit last van. heel af en toe als ik te druk was. ik hoop dat je na een paar dagen rust weer gewoon verder kan gaan. @booky: oh wat spannend nog maar twee dagen! het wordt vast een hele mooie dag! @merakli: volgens mij had ik nog niet gereageerd maar wat fijn dat je een verklaring voor de bloeding hebt. blaasontsteking is vervelend (kan er echt een lied van zingen) maar tenminste te behandelen en gaat meestal wel snel over. @twinkle: zou je zelf ook in het ziekenhuis willen bevallen dan? of maakt het jou niets uit? ik wil wel in het ziekenhuis bevallen wij gaan ook in juli naar zo'n voorlichting als het goed is. mannetje zou liever willen dat het thuis gebeurd maarja het is toch echt mijn keuze. @eerised: wel moeilijk zo'n beslissing, dapper van je. ik zit nu al in mijn 5e jaar maar sta nu wel echt vlak voor het einde van mijn opleiding. ik ga het wel afmaken maar niet in dat beroep aan de slag ook best dom maarja. als ik eerder gestopt was zou ik nu met 20 000 studieschuld zitten en als ik nog even doorbijt ben ik daar helemaal van af. ik moet wel een beetje werken na de geboorte van ons kindje maar ik ga alleen deeltijd werken en in het begin op dagen en avonden als mijn man thuis is. @hellen: wel balen dat je zo geremd wordt in je carriere omdat je "maar" drie dagen wilt werken. er zouden meer mogelijkheden voor vrouwen moeten zijn. nou is het in het onderwijs vaak nog wel makkelijk te doen, maar verder wordt het idd al lastig. @lonny: nu al zulke rugklachten? wat vervelend voor je. eerlijk gezegd had ik het bij mijzelf ook verwacht omdat ik een hele slechte rug heb plus heupdysplasie maar tot nu toe gaat het hier gelukkig goed. mijn kiespijn is niet weg maar wel ietsje beter. ik heb drie dagen lang paracetamol geslikt en toen kreeg ik daar hoofpijn van. dus ben ik ook weer mee gestopt. ik heb wel amper geslapen van het weekend en teveel gewerkt. gisteren heb ik alleen maar op bed of op de bank gelegen. en nu ben ik nog moe. die stage is ook erg slopen maarja het duurt niet meer lang ^.^
Goedenavond ladies! Bedankt voor jullie reacties. Ik ga met hemelvaart de link even goed doorlezen. En als een tankini bij prenatal zo goedkoop is wil ik me daar ook nog wel aan wagen. De goedkoopste tot nu toe was 50 euro en dat voor een weekje vakantie gaat me net iets te ver. Heb vandaag voor het eerst tot 3 uur gewerkt en daarna naar huis. Morgen nog even op gesprek bij de Arbo. Alles is al wel geregeld dus volgens mij meer een formaliteit, maar toch. Voelt niet prettig moet ik zeggen. Heb wel heerlijk liggen slapen van een uur of 5 tot kwart over 7. Voel me al prettiger hier bij. Ga nu zo weer naar bed, maar heb voor het eerst sinds tijden weer een avond met mijn vriend gehad. Het lijkt of je meteen meer in je oude ritme zit zo. Hoop dat ik over een paar dagen al fitter ben en ook eens iets voor mezelf kan doen in plaats van steeds maar slapen. @Andi, wat vervelend om te horen zoveel pijn. Maar fijn dat je gerustgesteld bent in het ziekenhuis. Kan me voorstellen dat je je om zoiet stoch druk maakt. Helemaal niet raar. Hopelijk slaap je vannacht goed/beter, dan voel je je morgen misschien ook weer wat prettiger. Ik ga nu ook lekker naar bed.