September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Naiobi, ja als het maar 2 euro scheelt dan zou ik het ook wel weten.. Succes met het maken van je keuze

2. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    #8142 Hellen1971, 8 jun 2009
    Laatst bewerkt: 8 jun 2009
    Vandaag eerst naar de huisarts geweest met mijn plasje. Die was verder goed. De Cesar was minder blij. Het gaat echt beduidend minder met mijn bekken. De afgelopen nachten ben ik meer wakker geweest dan wat anders, puur van de pijn. Ik weet gewoonweg niet meer hoe ik nog met gaan liggen. Als top of the bill verkrampte mijn bekkenbodem zodanig, dat mijn prikkelbare darm OOK nog op hol sloeg vannacht. Kon wel janken....

En vanmiddag mochten wurm en ik weer op check-up bij de gyn. Controle was goed. Kleine groeit harder dan ik denk, baarmoeder zat dus ook al een stuk hoger ( geen wonder dat ik al af en toe behoorlijk het zuur heb!). Bloeddruk was voor het eerst keurig: 136/77 en urine en bloed was helemaal okee. De bekkenproblematiek was ook wel reden tot zorg...ik moet nog zo lang zei ze. Tja..dat weet ik zelf ook nog wel.

Helemaal vergeten te melden: omdat wurm zo groot is, krijg ik over resp 4, 8 en 12 weken nog een groeiecho. Ergens wel leuk :)

De Cesar had al aangegeven, dat ik wellicht beter nog minder kan gaan werken. Ik vind zelf mijn werk fysiek niet zo belastend, dus ik vroeg me af wat de meerwaarde zou zijn. Nou zei de peut: dat je kunt rusten wanneer je wilt?
    Tja..euhm...dat is zo. Maar ik noet er nog eens goed over nadenken voordat ik op dat gebied beslissingen neem...

Eerstvolgende event: 20 weken-echo op 20 juni, volgende check: 25-06 om 9.25, eerstvolgende groeiecho: 06-07 om 11.45 uur

3. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @Naiobi; en wat heb je besloten?

@Hellen; neem je lijf serieus hoor. Als dat nu al signalen afgeeft dat het eigenlijk niet meer gaat............het word anders van kwaad tot erger. Snap wel hoor dat het moeilijk is om knopen door te hakken. Maar denk aan jezelf en aan je hummel. Zo die extra echo's zijn ook niet verkeerd zeg!

4. slaapzak

slaapzak Bekend lid

20 jun 2008
    777
    0
    0
    verpleegster
    limburg
    oooh ik ga leker slapen...morgen komt mini meisjes kamertje met kinderwagen en alle andere dingetjes wat ik erbij heb gekocht...
    leuk leuk...
    woensdag pret echo...ik ben zo benieuwd hoe ze er nu weer uitziet....

5. hier ben ik weer heb niet alles bij gelezen want is teveel dus ik begin wel even opnieuw met pinksteren zijn we lekker een weekendje weg gegaan en daar heb ik heerlijk genoten maar het was ook wel heel warm toen het leek wel of ik olifanten voeten had zo dik waren ze van het vocht nou smaandags zijn we weer thuis gekomen en toen hebben we niet veel gedaan waren pas om 20.00 thuis dus ja
    dinsdag alle was weggedraaid en verder ook niks gedaan effe lekker bij gekomen
    swoensdags had ik een afspraak met de verloskundige nou zoals gewoonlijk was alles weer goed nou gisteren hebben we een pretecho gehad en wat liet ons meisje der eigen toch mooi zijn echt geweldig was het heb gisteren al 2 x de dvd zitten kijkuh en straks mag ik hem weer kijkuh met mijn schoonzusje maar ik ga hier gauw even verder want ze is rond 09.00 alweer hier dus ja de tijd drinkt

6. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @Babijtje we gaan zondag weg 8 dagen lang!! Daarna gaat mannetje dus naar Noorwegen om zijn zus te helpen met het huis.. ( zie ik stiekem wel tegenop ben ik zowiezo een week alleen )

7. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    @jolanda wat fijn dat de pretecho zo goed bevallen is!!

@hellen meer rust heerlijk.. maar je moet doen waar je jezelf goed bij voelt!!

8. dankje Naiobi

foto's van de pretecho staan in mijn album

9. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Goedemorgen meiden,

ben bij de vk geweest en alles was goed :)

Heb weer ff het hartje gehoord, dus ben weer helemaal vrolijk :D

10. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Fijn Joyce dat alles goed was!

Ik ga strakjes :)

11. lonny

lonny Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.117
    0
    0
    Good morning!!

Jeetje wat is het hier veranderd!!:(
    Waar zijn alle smilies gebleven??

Mijn wachtwoord deed het niet meer, en ik moest ff zoeken waar dit topic zat.

Maaaaaarrr.... Ik heb het gevonden:D

Ben een tijdje niet geweest omdat ik ziek ben geweest. Ik heb dagen lang met pijn rechts in mijn buik, rug, liezen en bovenbeen gelegen. En daarbij had ik verhoging. Kon gister mijzelf met moeite aankleden. De verloskundige had ik erover gebelt. Ik moest dus in beweging blijven. En juist niet rustig blijven liggen. En nu voel ik me bijna weer helemaal top. Mijn rugklachten blijven wel, want ik heb een zwangerschapsischias.
    Verder gaat alles goed met de beeb, en is mijn buik echt behoorlijk aan het worden. Ik hoor steeds vaker zoiets van, Moet jij nog niet werpen??(bevallen):D

Ik ga zo weer ff een aantal pagina's terug lezen. Om te kijken hoe het hier met jullie dames ervoor staat.

Mocht ik vandaag niet meer reageren. Alvast een fijne dag!

liefs lonny8)

12. lonny

lonny Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.117
    0
    0
    och jee, waar is mijn banner nou weer gebleven??

ik ga hem ff fixen.

13. hallo dames,
    ook ik ben er even tussenuit geweest. met pinksteren lekker lang weekend naar zee geweest en daarna erg druk gehad met vanalles en nog wat. ik zie dat de site weer veranderd is,weer ff wennen hoor! zover ik gelezen heb gaat alles gelukkig goed hier. met mij en de kleine vent gaat het ook prima! ik zal proberen weer wat meer mee te kletsen.

groetjes

14. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    goedemorgen,

ik word hier gek omdat internet het om de 5 minuten niet doet...

@babijtje: ik heb gisteren een te gekke dag gehad. de hele dag lekker over de baby, bevallen, borstvoeding enz kunnen praten, mijn man was het alleen op een gegeven moment zat :p

@hellen: oh man dat klinkt echt allemaal niet goed. maar je schrijft dat je caesar het niet goed vind gaan, maar hoe kan je dat veranderen vroeg ik mij af? in ieder geval sterkte gewensd!

@naiobi: ik ben een klein beetje jaloers hoor. hm lekker 8 dagen genieten!

@joyce: ja keuzes maken valt nu niet mee hè. als het kan laat ik ook mijn man beslissen op het moment. die is dan met sommige dingen wat streng (wat ik wel of niet nog kan doen) maar dat is denk ik ook wat beter.

ik heb gisteren van een vriendin een voedingskussen en een draagdoek te leen gekregen. zo handig als mensen deze dingen nog over hebben want het is allemaal zo duur.
    nadat wij gisteren de hele dag hebben doorgebracht met hara kleine van 17 maanden kreeg ik weer echt zo'n gevoel van: ik kan niet meer wachten totdat ons ventje er is, ik heb er zo'n zin in!

edit: aah ze hebben het vlindertje in een bloemetje veranderd. sommigen vonden het slecht gekozen vanwegen de betekenis van een vlinder.

15. slaapzak

slaapzak Bekend lid

20 jun 2008
    777
    0
    0
    verpleegster
    limburg
    @ Jolanda1984
    wow wat een super foto's...zo leuk om te mogen spieken....hij/zij ziet er erg tervreden uit...

bij mij is de babykamer en kinder wagen binnen....hahah wat leuk is dit...alles open maken en zo...lijkt wel kerst...

16. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    hihi, geniet van je nieuwe spullen en van het inrichten slaapzak!!!

17. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    @slaapzak wat leuk de babykamer is er.. veel plezier met inrichten :)

@mare zelf vond ik dat ook van vlindertje...
    handig hé als mensen spullen over hebben :)

18. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Ha Dames!

Net weer terug van de vk.
    Bloeddruk was weer erg laag, 110/55, maar 't mannetje maakte het goed! Heb veel last van maagzuur, maar dat komt omdat meneer nu met zijn bolletje bovenin ligt en dus lekker tegen m'n maag aan loopt te duwen. Hartje klopte weer mooi en 'n buik groeit ook goed.
    Ik had de vk nog wel ff gevraagd of ze m'n ijzer wilde controleren en dat was maar goed ook, want hij was 'maar' 7.0. Toen ik 9 weken was, was dat nog 8.2, dus ik heb nu ijzertabletten meegekregen om dat op te gaan krikken! Ik was alleen wel ineens in de afgelopen 4 weken bijna 3 kg aangekomen, terwijl ik voorheen echt bijna niks aankwam! En waar die kilo's nou vandaan komen? Geen idee, want ik eet nog steeds niet veel.
    Morgen nog naar de gyn voor nacontrole en als het goed is, kan ik daarna weer gewoon terug naar de vk.

19. @slaapzak wat leuk dat je spulletjes binnen zijn is echt leuk ja om allemaal uit te pakken en ze lag er inderdaad heel tevreden bij nou is het een lange tijd wachten tot we der te zien krijgen maar kan altijd nog de dvd opzetten en lekker naar der kijkuh heb hem al 3x gezien

20. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @slaapzak; oh wat gaaf dat je alles binnen hebt. Word lekker genieten voor jou dus.

@jolanda; wat leuk joh dat je zo'n mooie dvd hebt.

@Naiobi; lekker joh dat jullie geboek hebben. Heerlijk ff niets moet en alles mag. Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet dat mannetje daarna weekje weg gaat. ik hou ook niet zo van om alleen te zijn. Gelukkig is het maar een weekje.

@Joyce; toppie dat alles goed was bij de controle.

@lonny; wat balen joh dat je je zo rot hebt gevoeld. Gelukkig dat het nu weer wat beter gaat.

@mare; heerlijk joh dat je het zo fijn hebt gehad gisteren. lekker tuttelen he over die baby's en toebehoren. vind het ook heerlijk hoor.

@andi; fijn hoor dat de controle weer goed was. Balen van het ijzer, gelukkig hebben ze daar pilletjes voor.

Gisteren weer zwangerschapsgym gehad. Ik had natuurlijk 2 weken gemist ivm vakantie, maar het was erg gezellig. Leuk cluppie bij elkaar. Vanmiddag verloskundige en vanavond borstvoedingscursus. Eens kijken of er nog wat te leren valt.

Fijne dag allemaal!

Deel Deze Pagina