September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Jolanda: mooie foto's zeg!

Suyper dat alles weer okee was, Joyce!

Hmm Lonny...da's minder dat je niet lekker was. Een Ischias is ook niet fijn. Red je het een beetje zo?

Welkom terug Jesenmo.

Mare: ik kan het niet veranderen. In de ogen van de Cesar én de gyn doe ik er alles aan om verdere schade en klachten te voorkomen. Dat het nu erger wordt is puur het gevolg van hormonen en een dikker wordende buik. En die 2 dingen kan en wil ik niet stil zetten ;)

Andi: fijn dat alles goed was meid. Tja..ijzer opkrikken is wle goed. Ik had pas 7,1 maar daar doen ze nu nog niets aan. En dat maagzuur herken ik, heb er steeds vaker last van.

Ik werk vandaag thuis...ik spiek dus af en toe wel hier. De rest van de dag ben ik nl. alleen maar bezig met het produceren van heel droog cijfermateriaal. Daar moet een mens af en toe even een "break"van nemen..

2. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Hier ook last van maagzuur en als ik me goed kan herinneren van de vorige zwangerschap gaat het alleen nog maar erger worden en ik vind het nu al irritant.

Nou ja het valt nu nog mee hoor, moet alleen niet al te zure dingen eten of drinken want daardoor word het alleen maar erger.

@ andi, fijn dat alles goed was meid, en ja tabletjes voor je ijzer, daa alleen maar goed toch ??

Hier was de vk trouwens vanmorgen er ook niet helemaal bij, ze ging me suiker controleren de volgende keer en dat komt dus omdat mano vorige keer 8 pond was bij de bevalling, terwijl ze dus dachten dat het maar een 6 ponder zou worden, dus nu gaan ze het in de gaten houden, zegt ze vanmorgen, nou alles ziet er goed uit hoor, was mano nou klein bij de geboorte, dus ik zeg nee hij woog 8 pond, zegt ze oh vandaar dat we suiker gaan prikken de volgende keer, ik d8 dat hij te klein was.

Toen d8 ik wel ff sjonge jonge als je gewoon ff had gekeken in de computer had je het gezien.

Ze vond trouwens dat dit beebje gewoon normaal groeide niet te groot, gewoon normaal voor de termijn (maar dat dachten ze bij mano dus ook).

3. caroline16

caroline16 Niet meer actief

hoi meiden,

wij hebben vandaag de pretecho gehad,
    en we krijgen een meisje!

4. lonny

lonny Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.117
    0
    0
    Hoi dames!

@Babijtje en Hellen1971: Ja, ik red het wel hoor. die ischias had ik ook met mijn eerste. Het zijn eerder die andere klachten die het echt vervelend maken. Maar ik blijf positief:D

Babijtje: Vind je het een beetje leuk op zwangerschapsgym?? Heb je al wat goeie tips voor tijdens de bevalling meegekregen. Ik heb me deze keer niet opgegeven voor zwschpsgym. Het meeste weet ik nog.

@andi: Fijn dat de controle weer goed was. Maar idd erg balen van dat ijzer.

@renate20608: Wat leuk dat jullie een meid krijgen:D

@Joyce84: Ja lastig die maagzuur. Bah.. ik heb er ook last van. Maar ik merk als ik geen koffie drink of gewone thee er een stuk minder last van krijg. En idd zure dingen vooral niet eten of drinken.
    Fijn trouwens van die oplettende vk´s. Het is een kleine moeite om ff in de computer te kijken. Ik had ook zo een mooie met mijn vk, die had 19/6/2009 ipv 19/9/2009 als mijn uitgerekende datum opgeschreven. Zal wel door de nachten komen die ze moeten draaien. Maar toch mogen ze dat soort fouten niet maken vind ik.

@Slaapzak. Veel plezier nog met uitpakken van je spulletjes.:D

Ik ga ff de site verder bekijken

toedeloe!:D

5. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    Renate: gefeliciteerd met je meisje. leuk dat je haar even kon bekijken op de echo! wij hebben er de 22e ééntje gepland! hey ik zie dat jij ook uit ede komt :)

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.247
    4.480
    113
    Na een druk weekend ben ik er ook weer.

Wat betreft de ijzertabletten, even in de gaten houden want je kunt er obstiptatie van krijgen, dus zorgen dat je tevens voldoende vezels en vocht naar binnen werkt;)

Kylian's slaapkamer begint al echt vorm te krijgen, gisteren hebben ze al het electra aangelegd zodat we straks ook stopcontacten en lichtschakelaars hebben en na wat meten blijkt het geen probleem te zijn ook een kleine radiator te plaatsen zodat we het 's winters vorstvrij kunnen houden (en dat is toch wel fijn).
    Anders hadden we dat met een electrisch kacheltje gedaan maar dit is toch mooier vind mama:)
    Op dit moment wordt het nieuwe plafon erin gezet en dan zijn straks de muren aan de beurt.

En net op de peuterspeelzaal kreeg ik te horen dat Kylian vrijdag zijn loopauto mee mag nemen voor zijn eerste verkeersles :D

Groetjes Anita

7. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @pluk dat schiet al aardig op :) En eerste verkeerslicht wat snoezig ghehe

8. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    @joyce heeft je mannetje het al geprobeerd met een wc rolletje??

9. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Renate..gefeliciteerd met jullie MEID!
    Pluk: de werkzaamheden vorderen lekker he? Wel fijn hoor.

10. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    @renate vergeet je bijna :$ Gefeliciteerd met jullie Meisje :)

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.247
    4.480
    113
    Renate gefeliciteerd met de kleine MEID.

weet iemand trouwens wat nu de stand meiden/jongens is?

Groetjes Anita

12. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    dames, ik heb leuk maar ook spannend nieuws. onze verhuurders hebben ons bod geaccepteerd. donderdag gaan we nog eens nar de hypotheekadviseur, maar zoals het er nu naar uit ziet gaan we dus ons appartement kopen! dat betekent dat er hier binnenkort nog van alles verbouwd wordt wat meer woonplezier gaat brengen maar eerst ook eens een heleboel stres uiteraard!
    maar goed dat wilde ik even delen!

13. slaapzak

slaapzak Bekend lid

20 jun 2008
    777
    0
    0
    verpleegster
    limburg
    5mare5...wat leuk!!!!!!!!!.....duim voor jullie...dat alles snel gaat...

14. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Volgens de site is de stand Jongens-Meisjes : 16 - 11
    Maar het kan zijn dat er wat personen vergeten zijn :p

15. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Hey meiden,

Poeh hee ben je na het zh even niet op zwpagina geweest is ie veranderd:$
    Ga zo even alles bij lezen.
    Veder alles goed met jullie?
    Hier wel weer gelukkig, had toen geschreven dat mn schaambod zo pijn deed....controle bij vk bleek dat de kleine man al met zn hoofdje naar beneden lag (de meiden waren ook zo snel)vandaar dus, ze zei dat ie nog alle kanten op kon bewegen, maar als ie op zn zussen lijkt blijft ie zo zitten.
    Aan de ene kant wel weer beter.

Nou ga ff verder lezen:D

16. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Wauw Mare..gefeliciteerd joh!

17. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Jolanda, wat leuk dat jullie meisjes zich zo goed liet ziet.

Naiobi, wat een heerlijk vooruitzicht lekker 8 dagen er tussen uit. Hmm kan me voorstellen dat je opziet tegen die week alleen, ach ja die week vliegt voorbij joh!

Lonny, fijn dat het weer wat beter met je gaat. Hier begint de buik nu ook lekker te groeien :).
    Hmm das wel een ‘dom’ foutje van je vk. De uitgerekende datum verkeerd noteren

Slaapzak wat leuk dat de spulletje binnen zijn. Nu lekker genieten van het inrichten van het kamertje e.d.

Andi wat fijn dat de controle goed was bij de vk.
    Hier ook last van maagzuur :(. Gelukkig helpen de Rennies op dit moment prima..

Renate, gefeliciteerd met jullie meisje!!

Pluk, hihi ze zijn er vlot bij met die rijlessen .

Wauw Mare wat een super nieuws. Spannende stap hoor om jullie appartement te kopen. Wel super leuk joh, kun je het nog meer je eigen ding maken.

Jessica, wow die kleine man is vlot met het goed liggen, hihi.

18. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Zooo, erg lang geleden dat ik geschreven heb!
    Heb een week vakantie gehad, en na die tijd nog geen kans gehad om op het forum te schrijven.

Afgelopen zaterdag is onze babykamer binnengekomen én meteen in elkaar gezet door schoonvader, zwager en mijn man.
    Het kamertje is dus zo goed als af, we hebben het zelfs al ingericht! :D
    En gisteravond hebben we een pretecho gehad. Zó leuk om ons wondertje weer te zien. Ook zijn we nu overtuigd welk geslacht het is. Met de 20 weken echo hadden we het ook al gehoord, maar we waren nog niet helemaal overtuigd. De vrouw die de echo's deed, zei dat we dan nog maar niks moesten zeggen, dan zou zij ook even kijken. En zij was 200% zeker wat het werd, en wij hebben het nu ook duidelijk kunnen zien. Het lag goed met de benen wijd. :D
    We hebben best veel foto's mee gekregen, en ook alles op videoband staan.
    Oooh ik ben zo gelukkig met ons gezinnetje! :):)

Verder alles goed met jullie?

19. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    goedemorgen maar weer eens,

poeh wat heb ik slecht geslapen, ik zou het liefst gelijk weer in bed gaan liggen.
    ik kan ook alleen maar aan het huis denken, ik mag straks een nieuwe keuken :D en daar ben ik dus super blij mee.

@jusi: welcome back. leuk dat de babykamer al bijna af is, wij moeten daar nu ook eens hard mee aan de slag. en je bent nu helemaal zeker met het geslacht? leuk dat je er dan goed op kan voorbereiden.

wij beginnen hier dus te merken wat voor impact een baby op je leven heeft. wij gaan een borstvoedingscursus volgen van twee dagen en naar twee voorlichtingsavonden. deze avonden zijn allemaal op dinsdag wanneer we eigenlijk gaan sporten. mijn man is echt enorm aan het balen, dat hij dan dus al die avonden niet kan sporten. ik zei al wen daar maar vast aan. :p

20. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik heb eindelijk eens goed geslapen...daar ben ik zó blij mee. De laatste dagen waren, door de bekkenpijn, echt niet leuk meer. Wel voel ik nu met omdraaien in bed duidelijk iets "knoepen"..een naar gevoel zeg!
    Heb ook steken in mijn vagina. Google bood me eerst alleen maar verontrustende info over indalen ( nou..dat zou wel ergggg vroeg zij he?) en later vond ik ook stukken waarin beschreven wordt, dat het door de bekkentoestanden kan komen. De steken zitten ook wel aan één kant, trouwens. Nog meer dames hier ervaring mee?

Ik heb me inmiddels ook aangemeld voor een borstvoedingscursus, in augustus. En morgen ga ik voor de eerste keer naar de yoga. Ben benieuwd of ik nog een beetje kan meekomen als ik zoveel pijn heb. Mezelf van de grond af omhoog krijgen is al een hele onderneming, tegenwoordig :D

Deel Deze Pagina