September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rox

Rox Fanatiek lid

14 jun 2008
    1.951
    0
    0
    kapster
    hai meiden

sorry dat ik al zolang niet meet geweeswt ben maar ik had het even helemaal gehad met het zwanger zijn na de laatste controle bij de vk.. niet om de kleine meid natuurlijk maar om dat altijd en eeuwige gezeur met mijn gewicht...
    ik had het even helemaal gehad met iedereen die vroeg zijn het er 2???? enne zo je ben zeker bijna zover?? en dan iedere ochtend weer zuchtend en kreunend op die weegschaal.. ik had het echt even gehad!
    afgelopen 2 weken zijn we lekker op vakantie geweest naar de zon in kroatie met een all inclusive hotel.. met manlief sfgesproken dat we normaal gingen eten met niet te veel gesnoep( en ze hebben daar echt van alles van ijs tot gebakkies etc) gewoon lekker 3x per dag eten met veel fruit en lekkere salades maar natuurlijk ook af en toe een stukje pizza of iets dergelijks er dan bij want we zijn natuurlijk toch op vakantie!
    in de ochtend lekker een paar bammetjes leifs bruin en geroosterd met een beetje pasta of jam en lekker een bakkie kwark...

ik dacht nou dan komt het wel goed met die kilo's

vanochtend op de weegschaal... ik kon wel janken!!!!!! 6 kilo aangekomen in 2 weken!!! de tranen lopen over mijn wangen 18 kilo in totaal nu..

ik zie er zo tegen op om maandag naar de vk te gaan en ik heb het nog niet tegen manlief gezegt ik durf gewoon niet... fijn eind van de ontzettend leuke vakantie...............

2. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0
    Hoi Jessica,

Jij hebt ook zo'n leuk kamertje!!
    Die gordijntjes met die sterren komen van de Leen Bakker. En dat was heel raar.....
    de 2.00 meter lange waren iets in de 30 euro PER STUK. :(
    en de 2,50 meter waren maar een tientje per stuk. :)

Die 2,50 meter gaan uit de collectie vandaar. Maar goed, meten, afknippen en een zoom naaien (er zat strijkband bij dus dat werkt geweldig) en klaar is Jootje! Scheelt toch weer 40 euries waar je weer wat anders voor kunt kopen!;)

------------------
    Hey Rox......................:$:$

Wat is dat nou??? tis toch logisch dat je aankomt!!! Je had toch hopelijk niet verwacht dat je af zou vallen he!!;)
    Laat je nou niet gek maken, de zwangerschap gaat al zo snel, ga ervan genieten.
    Dat kleine frummeltje binnenin jou dat voelt ook dat jij je ongelukkig voelt. NIET DOEN DUS!!
    Mensen vinden het nou eenmaal nodig om dingen te zeggen. Ze hebben er geen idee van hoe kwetsend het is.

Zal je een voorbeeld geven;
    Ikzelf ben vanaf begin tot nu 6,6 kilo aangekomen. Ik woog 72,2 en donderdag bij de VK was het 78,8 kilo.
    En weet je............ook aan mij vragen mensen of het mn laatste week werken is omdat ik toch zeker bijna moet bevallen..........:(
    Oke....kep een heerlijke buik! maar wat wil je.....ER GROEIT EEN LEVENTJE IN MIJ en ook in jou!!

Geniet meid! laat ze kletsen!!!

3. Rox

Rox Fanatiek lid

14 jun 2008
    1.951
    0
    0
    kapster
    @ jocruella lief van je meid! maar 18 kg is toch wat anders als 7 kg.. en mijn vk zal wel flink op mijn nek gaan zitten...!

4. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    @Jocruella, zo wat een verschil zeg;) ja je hebt gelijk.
    Ga ook maar even neuzen bij Leen haha....

@Rox, meis kan me je helemaal voorstellen.
    Van mn oudste had ik ook een mega buik en was in totaal 20 kilo aangekomen (was op het eind 82), en iedereen vroeg indd goh weet je zeker dat het er geen twee zijn:x of deze indd: je staat zeker op knappen he grrrr.
    Hield ontzettend veel vocht vast en erg veel vruchtwater.
    Bij mn tweede dochter ook weer 20 kilo, en ik was niet eens de zwangerschaps kilo's kwijt toen ik van deze kleine man zwanger werd en ik zit nu al op de 80 kilo.....

Ik sta niet eens meer op die schaal.
    En krijg zelf opmerkingen van schoonfamilie als ze me zien op msm;) want mn scoonzusje is in oktober uitgerekend en die heeft zo'n kleine buik....

Ik zeg altijd maar IEDER LICHAAM IS ANDERS, dus de een komt 6 kilo aan de ander 14 en weer een ander 24 nou en!
    En je vk mag helemaal niet op je nek zitten, nogal ongevoelig zeg..

Dus Rox klinkt moeilijk maar laat ze lekker L***en;).
    Een dikke knuf;)

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Doe dat dan niet meid, je maakt gezelf zo helemaal gek want aankomen doe je toch wel. Je baby wordt namelijk zwaarder en je houdt steeds meer vocht vast.
    En die vk hoeft je niet in je nek te gaan zitten hoor, wordt het alleen maar zwaarder van, gewoon zeggen dat je je er zelf ook zorgen om maakt en dat je meteen aan de lijn zult gaan (dat willen ze namelijk niet;))

Jocruella. leuke gordijnen, die hangen dus ook op Kylian's kamertje, wij moesten er ook een heel stuk af halen en daarvan is dan weer het valletje gemaakt.

Groetjes Antia

6. Rox

Rox Fanatiek lid

14 jun 2008
    1.951
    0
    0
    kapster
    dank je meid!!!
    ik weeg alleen nu al 112kg

7. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    Spijkenisse
    Meid straks heb je je kleine in je armen en ben je al een heeeel stuk lichter, -baby, -placenta,-vruchtwater -het nodige vocht wat je vasthoud!

8. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    Spijkenisse
    #8408 Jessica24, 21 jun 2009
    Laatst bewerkt: 21 jun 2009
    Heb ff wat opgezocht:

Placenta en vliezen- 650 gram
    Vruchtwater- 600 gram
    Baarmoeder- 1000 gram
    Borsten- 800 gram
    Bloed- 1000 gram
    Extra vettoename- 3500 gram
    Vocht- 1500 gram

En wat denk je van de baby zelf!

9. Rox

Rox Fanatiek lid

14 jun 2008
    1.951
    0
    0
    kapster
    bedankt meissie!

ik heb net lekker gehuild bij manlief... hij zei er zijn 2 dingen belangrijk... dat je je goed voelt.. en dat het goed gaat met de baby.. en is dat zo??? ik zei ja ik voel me goed en zover we weten gaat t met de baby ook goed...
    nou dan mag je je er niet druk om maken!

dus dat was wel even goed!(en lekker zo'n huilbui)

10. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0
    Goed zo Rox!!
    Wat je man je al zei probeerde ik je ook te vertellen. En je NIET het verschil van gewicht te laten zien! Maar je te vertellen dat mensen ALTIJD iets te zeuren hebben.

En wat betreft je VK......niet erg tactisch.....je bent echt niet de enige met een gewichtstoename die boven modaal is hoor!!

Dus...............NU genieten!! Je baby heeft een stralende moeder nodig en die moet nu al voelen dat je gelukkig bent:) (na deze opgeluchte huilbui ;)

@Anita - Ja leuk zijn die gordijntjes! Ze maken zijn kamertje zooooo leuk af. De verduisterende gordijnen zijn dezelfde kleur als de sterretjes......zoooooo leuk!!!
    Ik heb wat sterretjes op witte simpele lakentjes genaaid. Gewoon op de bovenrand...hartstikke hip!:p

@Jessica - Lekker neuzen bij Leentje....altijd leuk!

Ik heb al het beddengoed voor die kleine gestreken....ik ga nog ff de tuin in met een heeerlijk waterijsje :$ hahahaha

11. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    Spijkenisse
    Precies je man heeft groot gelijk!
    Haha lucht indd soms lekker op, nogmaals een knuf;)
    Enne die vk van jou kan de boom in!!!!

12. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @Roxy; tjeetje zeg, kan me voorstellen dat je baalde. Denk je, ik doe braaf en kom je nog zoveel aan. Hou je niet veel vocht vast?? Nou troost je meid, ik ben inmiddels ook al ruim 16 kg aangekomen hoor, ook zonder dat ik gekke dingen doe. Dikke knuf voor jou!
    Fijn dat je man zo lief reageerde. Heb je dan echt ff nodig he!

Ik heb de knollen op. Vandaag bij zwager schoongemaakt enzo. Die heeft een "huisje" gekregen. Nou het is gewoon een oude school met weet ik veel hoeveel lokalen en een gymzaal etc. Kan hij voor een prikkie in wonen om zo te voorkomen dat het gekraakt word, stond namelijk al een hele tijd leeg. Je kunt je dus voorstellen hoeveel werk we verzet hebben:$ Ga nu lekker badderen.

13. slaapzak

slaapzak Bekend lid

20 jun 2008
    777
    0
    0
    verpleegster
    limburg
    nou rox, ik vind het ook niet erg om bij te komen..maar wil niet onnodige kilo's bij komen..maar ik eet vrij gezond met afwisseling ongezond frieten , mac enzo maar wel als maaltijd...ik prop me niet vol de hele dag met snoep, chips en andere dik makers ...en ben toch 10 kilo bij nu...tot 23 weken helemaal niks en binnen 2 a 3 weken 7 kilo...
    En het zit zo...zolangs dat ik weet dat ik het niet er aan heb gevreten weet ik dat ik het na de bevalling gewoon kwijt kom...
    en je rent het wel eraf hoor met zo'n baby..
    maar ik schrik ook van die getallen hoor....
    maar het hoort erbij...
    gr slaapzak

14. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Nou..de foto's staan erop. Met dit licht kreeg ik ze niet allemaal duidelijk in beeld en met mijn speklaag waren ze al niet super gedefinieerd, maar je krijgt een beetje een indruk van onze meid.

Over gewicht: mijn gewicht was al een issue voordat ik überhaupt zwanger raakte. Het zou zelfs aan mijn gewicht liggen dat ik geen eisprong had en tja...die bleek ik dus wel te hebben :D

Maar goed..ik word nu dus ook wel extra gecheckt en doe er zelf ook zoveel mogelijk aan om niet veel aan te komen. Ik begon met een gewicht van dik in de 120 kilo (ja erg he!) en woog met 24 weken 1 kilo zwaarder.

Maar nu gaat het grote groeien pas echt beginnen en oewel ik echt mijn best doe ( tuurlijk..ik snoep heus ook wel es wat) zal het de laatste 13 weken wel met een extra oplettende blik op de weegschaal worden geplaatst.

Nou: ik heb besloten: zolang ik weet dat ik mijn best doe, ga ik me er niet meer druk om maken. Als het met wurm goed gaat en met mij ook dan is het okee. Punt uit!

15. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    @ Jessica, Dat is dan wel fijn, als ze komt om te helpen:D ik wil ook niemand anders dan mijn man hebben bij de bevalling hoor, maar ze blijft niet de hele tijd bij jullie. Dat is wel fijn, en je hebt ook turkse kindjes die groot kunnen zijn hoor bij de geboorte :) ach als ze maar gezond zijn. En leuke kamer!!

@ Babijtje, ik had gedacht dat ze mischien 56 niet kan aandoen, maar dat zal toch wel:) anders wordt het een grote baby denk ik.

@ Rox, maak je niet druk, zoals iedereen zegt: als de baby en jij maar gezond zijn!!!!!!

@ Helen, mooie foto's!!!!

Ik heb ff een vraagje, ben jij nou te vroeg met het wassen van de babykleertjes of ben ik nou te laat :D wanneer wordt het aangeraden om de kleertjes te wassen? en mooie vrolijke kamer trouwens!! En kreeg vandaag de opmerking van een kennis, van o je bent zwanger dus ga je na de bevalling ook niet werken :( :( ik had echt zoiets van hoezo? Ik zo natuurlijk ga ik werken en gaat mijn man oppassen :p

16. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Heej meiden goedemorgen ben ik weer, had een druk weekend pfff.... en nu zit ik alweer op mijn werk, terwijl ik eigenlijk nog wel ff nodig heb om bij te komen maar goed.

Had zaterdag een vrijgezellenfeest van mijn schoonzus, heeft de hele dag geduurd, was ook pas rond een uurtje of 24.00 thuis, dus was moe..... gelukkig bleef manotje de volgende ochtend lekker tot 09.30 slapen, heerlijk :)

En ben gisteren met mijn moeder en zusje naar derek ogilvie geweest, helaas geen reading gehad, maar het was wel leuk :)

17. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    goedemorgen meiden,

ik ben er weer. ik heb een erg leuk weekend gehad. het is moeilijk te omschrijven voor mensen die niet in de capoeira wereld zitten, maar het was zeg maar alsof alle grote sterren die je maar kan voorstellen bij dit festival waren. erg indrukkend wekken dus.

alleen ben ik behoorlijk over mijn grenzen heen gegaan. de nacht van vrijdag op zaterdag ging het zo slecht, ik heb eigenlijk gewoon de hele nacht één harde buike gehad. oh wat voelde ik mij slecht. ik heb nog geprobeerd rustig aan te doen maar nu ben ik super moe en verkouden.

Maar vandaag gaan we voor een pretecho!!! daar heb ik zo'n zin in. ik hoop dat het allemaal gaat lukken want het is idd veel geld.

18. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    Mare, heeel veeeel plezier en probeer ervan te genietn :) Ik was best wel zenuwachtig :)

19. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    Spijkenisse
    Quote Hellen,Nou: ik heb besloten: zolang ik weet dat ik mijn best doe, ga ik me er niet meer druk om maken. Als het met wurm goed gaat en met mij ook dan is het okee. Punt uit! *Aplaus*

@Babijtje, Jee dat kun je dan wel zeggen ja;)

@Joyce, begrijp je volkomen, ik ben al moe en dan moet ik nog me benen uit bed gooien...:)

@Merakli, haha nou ik zie het wel morgen wat de vk zegt, of je nou een 5/6 ponder op de wereld zet of een 8/9 ponder, hoop dat ik wel die groeiecho krijg.

Wassen, geen idee of er precies een tijd voor staat:( dacht met een maand of 7??
    Hier ook al alles gewassen in iedergeval.
    Quote:En kreeg vandaag de opmerking van een kennis, van o je bent zwanger dus ga je na de bevalling ook niet werken :( :( ik had echt zoiets van hoezo? Ik zo natuurlijk ga ik werken en gaat mijn man oppassen :p

@Haha die is goed Merakli:D:D

@mare, veel plezier vandaag!d

20. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Wassen? Mwah..ik denk: ik heb nog even?

Deel Deze Pagina