Owww bij ons ligt ook al alles gewassen en gestreken in de kast Nu heb ik er nog de fut voor, kan ik strakkies als ik met zwangerschapsverlof ga echt rustig aan doen. Ik wil het nl volhouden tot 4 weken van te voren stoppen @Hellen - Mooie foto's hoor!!! Blijft toch bijzonder om een kijkje binnenin te kunnen nemen. Zo zo alweer week 29....poei wat gaat het snel. Ik verwacht dat eerdaags de kraamzorg wel contact zal opnemen. Heeft iemand dit al gehad toevallig??? Wens iedereen weer een gezonde en gezellige (werk)week toe Jolanda
Ik weeg nu 115 kilo en zal ik je eens wat vertellen dat is nog altijd 2 kilo minder dan voordat ik zwanger werd van Kylian. Toen ik Kylian kreeg vlogen ze eraf door het extra traplopen etc wat ik deed. Om mijn gewicht maak ik me niet al te druk meer, ook niet na de bevalling, ga gewoon door op de oude voet en dat is gewoon niet zwaarder worden. Kleertjes zitten hier nog allemaal in dozen en vuilniszakken, die was ik pas als Kylian over is naar zijn nieuwe kamer en ik ze dus daadwerkelijk in de kast kan leggen. (strijken doet mijn schoonmoeder). Vanmorgen kwam de desbetreffende schoonmoeder weer mee en ik voelde mijn nekharen alweer rechtop komen te staan:x. Volkomen onterecht want ze heeft de hele zolder opgeruimt en ook meteen maar even de vloerbedekking eruit getrokken (* schaam schaam*). Groetjes Anita
Ach Roxy toch. Probeer je niet teveel te focussen op de getallen! Maar geniet van je zwangerschap, voor je het weet is het voorbij... (makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het ). Zo Babijtje lekker druk geweest bij je zwager, kan me voorstellen da t je de knollen wel op had. Merakli, hihi je bent echt niet te laat hoor met kleertjes wassen . Hier staat alles nog op zolder... Ga denk ik pas wassen en strijken als Mats over is naar zijn nieuwe kamer en de lades leeg zijn. Zo Joyce, klinkt idd als een druk weekend. Wel fijn dat de kleine man zo lekker uitsliep de volgende ochtend. Fijn dat je weekend zo geslaagd was Mare! Probeer nu een beetje tot rust te komen. Ohh leuk vanavond echo. Hoop dat de kleine er goed voor ligt en je lekker kunt genieten! Jocruella, leuk en zonnig kamertje! Lekker gevoel heh dat het af is. En nu maar wachten tot het bedje gevuld is .
Heeeeeeerlijk Booky, de rust is weer teruggekeerd in ons huisje Eke dag loop ik even het kamertje in om stilletjes te genieten. Vroeg aan Jan of hij dat ook deed...... JA dus!! hahahaha
Hier heeft trouwens mijn schoonmoeder van de week ook alle babykleertjes meegenomen om te wassen en te strijken en dan krijg ik ze weer terug als het klaar is en dan kan ik lekker inrichten, ook ik denk maar als het klaar is is het klaar. Hier is de kamer nog steeds een rommel, heb geen tijd gehad om het op te ruimen, dat komt denk ik echt pas als ik verlof heb.
Meiden, Eigenlijk is bijna alles compleet voor de uitzet van onze babykamer. Nu wil ik eigenlijk even jullie advies over het volgende. Ik ben van plan om borstvoeding te gaan geven. Uitgaande dat het lukt natuurlijk, als ik strakkies 3 dagen ga werken en mijn mannetje thuis is, dan kan hij lekker de fles geven. Nu wordt je doodgegooid met flessenmerken en verschillende soorten spenen. (bij Bibi heb je zo'n speen welke 3 nummers heeft, dus 3 verschillende druppelstanden) Aangezien dit ons eerste kindje is en ik verder geen vriendinnen heb met kleine kinderen of in de familie.......wil ik aan jullie vragen wat jullie ervaringen zijn of wat jullie hebben aangeschaft. We moeten dan natuurlijk ook nog een flessenwarmer aanschaffen.
Hi allemaal, daar ben ik dan weer na een heerlijke vakantie in Curaçao, het was echt helemaal super! We hebben een 3D echo gedaan daar, wat een prachtig gezicht zeg, we zijn helemaal verliefd op ons kleine ventje De echo duurde 45 minuten en dat voor 65 euro, helemaal goed! Mijn vriend is op z'n knieën gegaan voor me, we gaan voor geregistreerd partnerschap, trouwen kan dan nog precies hoe we het willen en dan hebben we alles vast geregeld voor als de kleine er is. Het was zo romantisch, bij zonsondergang op een prachtig strand, we waren met alleen ons tweetjes in de zee en op het moment dat de zon in de zee zakte is hij op zijn knieën gegaan en heeft me gevraagd. Verder gaat alles heel goed met de zwangerschap en met Hummeltje, we kunnen bijna niet wachten tot het zover is, maar dat duurt nog 3 maanden... Ik heb alles bijgelezen maar niet alles onthouden. Naiobi gefeliciteerd met je verloving! Super meid Hellen wat leuk een meisje, gefeliciteerd! Merakli ook een meisje, gefeliciteerd! Wat is de stand nu eigenlijk? Verder heb ik mooie kamertjes voorbij zien komen, leuk hoor dat jullie al zover zijn! Rox een dikke knuffel voor jou meis, kan me voorstellen dat je je rot voelt, maar probeer het toch van je af te zetten, lekker genieten van dat wondertje in je buik dat gezond is, dat is het belangrijkste. Het is makkelijk gezegd, maar ik hoop dat het je gaat lukken, deze tijd is zo bijzonder! Ik ben ook in een paar weken tijd behoorlijk aangekomen helaas, omdat ik al te zwaar ben mocht ik maar 6-7 kilo aankomen, maar ik zit nu ineens op 7 kilo. Van week 21 tot 23 was ik 5 kilo aangekomen en nu in week 23 tot 26 ben ik 2 kilo aangekomen. Hopelijk blijft het nu een beetje stabiel. Ik snoep ook af en toe maar niet overdreven. Tja het is niet anders. Vanaf nu zal ik alles weer bij gaan houden en proberen te reageren op iedereen. Het lukt me trouwens niet foto's in mijn album te zetten, hij doet er lang over en uiteindelijk lukt het dus niet. Heeft iemand daar vandaag ook problemen mee of ligt het aan mijn pc?
Ik heb flessen van avent en difrax gekocht op de 9 maanden beurs, het zijn twee starterspaketten. Dit zijn bekende merken dus ik ga ervanuit dat het goed is, maar de ervaring zal het leren denk ik... Ik heb ook een magnetronsterilisator van Avent, dat leek me wel handig.
Hoi Twinkle! Welkom terug! Hoe was je vlucht??? En natuurlijk van harte gefeliciteerd met het aanzoek! Romantisch hoor . Het kan ook zijn dat de site traag is met uploaden hoor. Zo ben ik van de week ook een tijdje bezig geweest om mijn echo foto bij mn naam te krijgen...................hou vol!!! En bedankt voor je reactie. Ik denk idd dat twee starterspakketten van verschillende merken het beste is. En dan gewoon een warmer waarin allerlei soorten flessen kunnen. Groetjes Jolanda
Bij Kylian ben ik begonnen met de goedkope flessen van de hema maar dit was geen succes. We zijn toen over gestapt naar de difrax flessen met zo'n 3 standenspeel, toen ging het al een heel stuk beter. Uiteindelijk ging het met de nuby speen het beste. Het is per kindje heel verschillend vooral met spenen dus hou er rekening mee dat je soms even moet zoeken en uitproberen welke speen hij/zij het prettigst vind. Nu ben ik gegaan voor de dr Brown flessen, ook omdat de kraamzorg hier erg positief over was. Er zit een soort van lucht systeem in waardoor de lucht via een buisje boven de voeding terecht komt, hierdoor bubbelt het niet door de voeding heen, krijgt je kindje (in theorie) minder lucht binnen en dat betekend dan weer minder darmkrampen. We zullen zien . Groetjes Anita
Dankjewel Jocruella, de vlucht ging aardig, ik kon alleen mijn armen nergens meer kwijt, normaal leg ik mijn armen in mijn schoot maar daar zit nu een kleintje. En de buurman zat behoorlijk breed, dus niet ideaal, maar op zich wel te doen. Dank voor de felicitatie, ja ik vond het ook super romantisch. Ik had ook tranen in mijn ogen zo lief. Ik heb er vandaag geen zin meer in hoor, ben al een uur bezig met de echofoto's uloaden, maar het lukt gewoon niet. Morgen weer een dag. Jouw kamertje is ook echt schattig zeg, mooie kleurtjes. Ik vind het zo leuk dat alle kamertjes anders zijn! Fijne avond allemaal!
Jocruella, ja dat deed ik toen ook toen het kamertje klaar was. Iedere avond even spieken en wegdromen . Ik heb na de geboorte van Mats ook bv gegeven voor 9 maanden. Ik ben uiteindelijk uitgekomen op de flessen van B-free of geloof dr. Brown (zelfde principe). Deze hebben 1 of ander principe waardoor de kindjes minder last zouden hebben van krampje e.d. En gewoon beginnen met speen nummer 1. 1 stand en dit gaat het rustigste. Die drie standen spenen zijn volgens mij meer voor het geven van pap e.d. Bij Mats werkte dit voor geen meter (toen hij wat groter was). Bij mij zeiden ze toen dat ik helemaal geen fles nodig had in het begin . Maar ik zou toch iets in huis halen, stel dat de bv niet lekker loopt. Ik heb trouwens een flessenwarmer van Avent ideaal ding. Kun je aangeven of de melk uit de diepvries of koelkast komt of dat het al op kamertemp is, ideaal met bv opwarmen! Ooh wat lief allemaal schoonmoeders die strijken. Mijn moeder doet dat hier zo af en toe, HEERLIJK . Toen we terug waren van vakantie (na ons trouwen). Is ze een hele dag hier geweest, stiekem en had ze het hele huis gepoest, ooh dat was ook lekker thuiskomen . Twinkle, welkom terug. Wat fijn dat jullie zo’n super vakantie hebben gehad en nog eens extra hebben kunnen spieken naaar jullie mannetje. En van harte gefeliciteerd met jullie voornemen! Super leuk joh! Ik kon ook geen foto’s uploaden voor m’n album. Ik heb de foto’s toen zelf verkleind en toen ging het opeens wel (www.google.nl en dan foto’s verkleine ).
daaaaaaaaaaaar ben je weer hihi !! Welkom terug lekker op vakantie geweest.. lekker hoor idd goeie deal die echo.. niet duur.. daar betaal je hier toch een stuk meer voor!! fijn dat het goed met jullie gaat
Hoi Booky en Anita, Dr. Brown fles?? Nog niet eerder van gehoord......kijk zo leer je weer eens wat. Ik wil idd wat in huis hebben voor het geval de borstvoeding niet gaat. Hopelijk niet, want ik wil dolgraag gewoon natuurlijke voeding geven. De flessenwarmer van Avent ga ik zeker onthouden! Ik zag idd dat je 101 verschillende spenen voor flessen hebt, maar die passen dan toch alleen op het flesje van hetzelfde merk?? Pfff wat een flessenverhaal he......sorrie meiden, ik heb er echt (nog) geen ervaring mee en ik wil graag goed inkopen. ------------- @Twinkle - dank je wel voor je complimentje! Leuk he al die kamertjes die zo langzamerhand af komen. En gelukkig maar dat we allemaal een andere smaak hebben Morgen weer een dag voor het uploaden van de foto's....komt vast goed!
nou hier een veelbewogen weekend achter de rug! WE HEBBEN DE SLEUTEL hihi, geweldig ik kan gewoon niet wachten om alles uit te zoeken en te beginnen, gister wel wezen kijken, maar verder ook niets gedaan.. Vanavond toch eens kijken waar we moeten beginnen.. Het word een beste klus, maar het voelt nu al goed dus dat is helemaal goed! Ik zie bij iedereen al leuke baby kamertjes, ik zou blij zijn als we ook eens konden beginnen hihi.. Verder hoorde ik wat over gewicht.. ik ben nog niets aangekomen, wat eraan komt gaat er ergens anders blijkbaar af, gelukkig gaat het met de kleine baby goed!! Ook vind ik het zo super hoe iedereen over zijn mannetje of meisje praat.. IK ZOU JULLIE ZOOO GRAAG VERTELLEN WAT HET WORD hihi, maar dan ben ik bang dat er mensen mee spieken en het dus ook zien waardoor ik het hier niet meer geheim kan houden.. en het gaat nog zo lekker hihi.. Ik heb samen met lief vorige week het gehele eerste pakje gekocht hihi.. VERLIEFD
over de flessen mede omdat ik borstvoeding gaf vond ik avent een uitvinding!! geweldige flessen zijn het.. Heb ook een kolf van avent en dan kan ik de flesjes er zo aan koppelen.. nu ook een elektrische kolf gekocht, kijken hoe dat gaat, dat is geen avent maar medela hihi..
@hellen knap kind hor!!! @wassen kleertjes.. ik zit nog zo vaak in de kasten te neuzen en weer alles anders te hangen en anders te leggen dat ik er nog even mee wacht...(voordat het weer vies is) @twinkle van harte gefeliciteerd met de aanzoek tot geregistreerd partnerschap!! eenmaal dat gedaan voelt het als getrouwd zijn(bij ons tenminste) al deed ik er van te voren erg luchtig over.. ik vond het toch heel wat!!! @mamavan bas gefeliciteerd met jullie sleutel!!!
vanochtend bij de vk geweest en het is me 1000% meegvallen!!!! we hadden een andere want degene die we eerst hadden gaat met verlof en heb ik dus ook niet bij de bevalling!!! en ze deed heel erg luchtig over de kilo's! ze vond het niet te gek ofzo maar als ik me er zorgen om maakte kon ik gewoon 1 keertje naar de dieetiste gaan om een lijstje door te nemen maar mocht absoluut niet lijnen!! ik stelde namelijk voor om dan maar het sonja bakker boek tevoorschijn te halen maar dat mocht toch niet! meiden ik ben zo opgelucht dat willen julliegewoon niet weten! ze deed gelukkig ook heel leuk het hartje laten luisteren en vertellen daarover en dat deed die andere ook niet... ze hielp me daarna omhoog om te gaan zitten, terwijl die ander alweer lang en breed in dr stoeltje zat.. manlief was ook erg over dr te spreken dus we hebben alweer helemaal zin om over 3 weekjes weer te gaan! (en nu had ik de afgelopen 5 weken er tegenop gezien!) a.s zaterdag hebben we de pret echo dus b en benieuwd ofdat het nog steeds een meisje is!!!!! bedankt meiden voor jullie leive woordjes! dikke knuffel!
@twinkle: welkom terug, leuk dat alles daar naar je zin was en dat je een leuke echo hebt gehad! @jocruella: ik vind jullie baby kamer echt heel vrolijk dat zal vast wel goed zijn voor het kind @mamavanbas: leuk dat jullie de sleutel hebben. hopelijk gaat het klussen in het huis heel snel en mag je snel genieten van de nieuwe baby- en de peuterkamer. lijkt me ook erg leuk om in te richten. wij hebben net de echo gehad en het was erg leuk om het mannetje weer eens te zien. mijn ouders en mijn zusje waren ook mee en die waren ook helemaal weg van het kindje. alleen is ie wel erg eigenwijs. hij draaide namelijk steeds z'n koppie weg en ging met de rug naar ons toe liggen. maar we hebben wel wat mooie profielfoto's gekregen en hij heeft hele mooie oren (tenminste eentje) verder is het nog steeds een jongen en is hij ongeveer 32 cm en weegt 720 gram. en zijn voetjes zijn 5,2 cm... hihi zo leuk allemaal!