September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Nou daar gaat ie dan:

@Hellen, hoe gaat het nu met je?
    Had gisteren menstruatiepijn en vandaag ook wat harde buiken, maar daarover zo meer uitleg.

Wie had er nou ook alweer de sleutel van dr nieuwe huis:):):)??

@Rox, he gelukkig zeg, fijn dat het nu fijner was bij de vk;)

@Eerised, Gefeliciteerd!

@Babijtje, is dat niet lastig kiezen dan?of heb je al iemand op het oog?

@Twinkel, Knap kind hoor;)

@Jocruella, na twee zh bevallingen hoop ik nu op een thuisbevalling.
    Zara was precies 37 weken, en van Ayla ben ik ingeleid met 38 w en 5 d doordat ze een groeiachterstand had (2 ipv 3 bloedvaten).
    En je eigen vk mag zelf niet helpen ze mag alleen aan de zijlijn staan, vandaar dus liever thuis.

@Mare, he hoe heb je dat voor me kaar gekregen??

Nou eerst mn dochter naar het kdv gebracht, daarna naar de vk en toen even bij mn oma geweest en weer terug naar huis.
    Keek ik op internetbankieren kwam ik erachter dat het kdv €2116,19 van mn rekenig hadden afgehaald:$:$, dus ik gebeld, o ja dat klopt niet (ja duh!) dat is veel te veel.....grrr:x, of ik mn bank wilde bellen en dan terug storneren.
    Ik mn bank dus gebeld en kon het via internet zelf regelen....zou dan 3 dagen duren, meestal eerder maar moest maar rekenen op 3 dagen...
    Dus nou hoop ik maar dat het morgen in orde is, want de rest moet ook betaald worden ect.

Dus had daarna gelijk fikse hoofdpijn en daarna ook nog es een huilbui gekregen.
    Allemaal niet bevordelijk voor mn kleine kereltje:(
    Heb nu dus ook last van een harde buik.

Gelukkig heeft hubbie even gebeld, en waarschijnlijk komt ie eerder terug, want schoonmoeder kan niet komen.
    En het is daar bloedheet 45 graden, hij is er gewoon niet lekker van.
    Hij woont alweer 6 jaar in Nederland, zei al je bent een halve kaaskop geworden haha:D
    Kruip vandaag vroeg mn bedje in, morgen BBQen met mn ouders, zusje en zwager en oom en tante en oma.

Poeh een heel verhaal geworden!

Welterusten

2. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    Spijkenisse
    Quote:Net even op de kids (2 meiden) van de overbuurvrouw gelet.
    Pff die was me even pissed zeg, ze had met haar buurvrouw (die dus in mijn blok woont) afgesproken dat zij tijdens het buitenspelen (onze kids spelen vaak van 6 tot 7.30 uur nog even met elkaar op straat terwijl wij staan te beppen), even op haar kinderen zou letten omdat hun een 10 minuten gesprek hadden op de school van de oudste.
    Dus toen het tijd was om weg te gaan besloot die buuv dus dat hun nu gingen eten en dat ze dus eventjes niet meer kon oppassen en ze gaat zo naar binnen.
    NOU ja zeg, we stonden haar allemaal met open mond aan te staren.
    Dus toen heb ik mezelf maar even aangeboden (ja ik sta er toch met Kylian of ik nu 1 of 3 kinderen in de gaten houdt maakt dan ook niets uit).

Groetjes Anita

@Nou ja dan moet je ook niet aanbieden om op te passen!
    Ja hebt gelijk, maakt niet uit nee, 1 of drie!

Heb trouwens vandaag ook mn kraampakket gekregen, dan komt het weer echt dichtbij he meiden!
    Nog 12 weken.........

3. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    hallo dames,

de bv cursus was wel goed. de twee vk's hebben hem gegeven en degene die het meeste het woord had was erg enthousiast :) maar ik was zo moe dat ik vaak niet echt kon opletten gelukkig werden de belangrijkste dingen vaak genoeg herhaald.

hm, ik weet niet meer wie wat schreef... maar iemand vroeg hoe ik dat met mijn tepel voor elkaar kreeg... nou als ik dat zou weten:(

en van iemand komt de man eerder naar huis: dat klinkt wel goed. vind je het jammer dat je schoonmoeder niet kan komen?

4. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    oh ja ik heb een nieuwe buikfoto geplaatst van vandaag!!!

5. Rox

Rox Fanatiek lid

14 jun 2008
    1.951
    0
    0
    kapster
    @jocruella als het kan lekker thuis in mijn eigen omgeving!.. voorlopig ligt ze verkeerd om dus ik hoop dat dat nog veranderd!
    en ja het was nog gelukt! bedankt!

@babijtje kom net terug van de cursus..vond het wel grappig.. en het was gezellig om gewoon samen iets met jo te doen!
    en fijn dat de 2de ook zo goed beviel!

@mare ja dsat kan flink blijven bloeden! en mooie foto's weer!

6. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Jaa Andi, je ziet dat je echt wordt gemist...zelfs als je er gewoon bent ;)

Wauw Twinkle...wat een mooie scherpe foto's ban je ukkie. Jij hebt vast minder isolatie als ik!

Jocruella: ik heb qua bevalling niets te willen: het is er één met medische indicatie en daar baal ik stevig van. Ik heb altijd lekker thuis willen bevallen. Ik vraag me ook echt af wat ik heb aan alle dingen die ik met yoga leer als ik straks plat op een bed wordt gegooid met een ctg band om de buik...mja.

Jessica: fijn dat alles goed was. Ach..dat gewicht..geen zwangerschap is toch hetzelfde? Zolang jij je maar goed voelt, dat lijkt me het belangrijkste! Hee maar hoe zit dat met die menstruatiepijn en harde buiken..of heb ik over je uitleg daarover heengelezen?

Babijtje: fijn dat je keus hebt, wat gastouders betreft..toch?

Leuk zo'n buurvrouw, Pluk ( NOT!)

Mare: prachtig buikje meid!

Hier was het vandaag een stuk rustiger. Gelukkig. Ik bedacht me, dat het misschien wel extra getriggerd werd, doordat ik een uurtje ga rusten 's middags. Het gebeurd vooral daarná namelijk. Misschien omdat een uurtje gewoonweg niet genoeg is voor mijn lichaam om écht tot rust te komen en gaat de boel dan op tilt als ik ga staan en dingen ga lopen doen? Het is maar een theorie...dus ik zal dat wel een paar keer ometen uitproberen. Vanmiddag heb ik dus half zittend gedut..met een dot kussens in mijn rug. En ik heb maar een paar harde buiken gehad, maar niets verontrustends. Wurm was heerlijk aan het bewegen vanavond, Een één keer dacht ik een harde buik te hebben, maar bleek dat alleen rechts te zitten..bij nader onderzoek denk ik dat ik het ruggetje en het hoofdje even voelde. Dat was wel cool. Niet dat ik nu meteen het toonbeeld van rust ben, hoor. Maak me best zorgen! Maar goed: morgen vrije dag. Ik ga die dag zoveel mogelijk alleen maar "bestaan", m.wa.w. ik ga zo min mogelijk doen en wacht rustig af wat er dan gebeurt. Hopelijk nietsen dan kan ik donderdag naar de gyn voor verdere checks. Ik hoop, dat die me wat meer rust zullen geven. Maar goed...lief dat jullie me zo steunen , trouwens. Het is zó eng en onzeker, zeker gezien het feit dat ik die aanvallen vrijwel steeds alleen doormaak...

7. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    goedemorgen,

@hellen: misschien sta je te snel op na zo'n middagdutje? ik heb tenminste altijd weer even tijd nodig om op te starten zeg maar. ik ben erg benieuwd wat je gyn zal zeggen en hoop dat hij je gerust kan stellen!

vannacht heeft hier een vriend van mijn man gelogeerd omdat hij in ede moest zijn en zelf in den helder woont. aan de ene kant wil ik wel graag gastvrij zijn maar op het moment vond ik het echt verschrikkelijk. ben al sinds vanochtend vroeg wakker maar had geen zin om naar de wc te gaan omdat ik hem dan tegen zou komen enzo. en ik ben niet echt een ochtendmens. gelukkig is hij om kwart voor 8 de deur uit gegaan maar ik voel me nu echt brak omdat ik normaal altijd van 7.15 als mijn man weggaat tot een uur of 9 slaap. maarja... en wat is het warm zeg. ik wordt wel vrolijk van het zomerjurkje dat ik aanheb :D

8. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    Spijkenisse
    :x:x:x grr net op iedereen gereageerd en hup alles weg.......

nou gaat ie weer.

@Mare, dat was ik van hubbie en schoonma;) en die andere vraag.
    Vind het aan de ene kant wel beter dat ze niet komt, je zit toch een paar weken met je schoonmoeder in een huis...

kan me voorstellen hoor, nou echt broeierig indd.
    Mooi buikie trouwens!

@Hellen, nee maak me ook niet zo druk vond het wel apart, sowieso ben je al 5 kio lichter na de bevalling haha.
    zal wel komen omdat ik me te druk heb gemaakt gisteren.
    Vandaag even afwachten, en anders vk bellen.

Lijkt me indd eng, en dan zal je zien als er iets gebeurt dan ben je altijd alleen.
    Zijn het nou voornamelijk harde buiken, of voorweeen?:)
    Ik heb van mn oudste met 30 weken voorweeen gehad tot dat ze geboren was (7 weken) en toen is me verteld dat voorweeen gunstig zijn, omdat je baarmoeder zo oefent zeg maar voor het echt werk.
    Ben in ierdergeval benieuwd naar die controles bij je gyn!

Nou meiden allemaal met de voetjes omhoog, hier alweer wat dikkere voeten als normaal;)
    Straks nog even wat boodschappen doen voor de BBQ vanavond en dan even een siesta:)

9. eertje

eertje Bekend lid

5 jan 2009
    517
    0
    0
    Hallo hallo,

Kan het niet laten hoor hihi....even opscheppen over de nieuw bereikte mijlpaal....28 weken!!!!!joehoe

10. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Goed zo Eertje, je kindje is nu levensvatbaar! Maar laat het nog maar lekker een flink aantal weekjes binnen zitten hoor!

11. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Whoehoe eertje lekker gevoel hoor! Van harte meid... Hier nog 1 weekje dan is die mijlpaal ook weer bereikt :D.

EErised, klasse meid van harte gefeliciteerd met je rijbewijs echt SUPER.

Uhmmmm even denken,

Hellen succes morgen bij de gyn. Jammer dat je je zoveel zorgen blijft maken. Kan me voorstellen dat het angstig is om alles alleen te moeten doormaken. Kop op meid!

Oeps jessica dat is nogal een bedrag. Waardeloos dat het nu vrij lang duurt voordat het weer terug is.

Mare, das minder een bloedende tepel. Pijnlijk ook? Zal zo even je buikfoto bewonderen, ben benieuwd.

Jocruella, ik hoop op een thuisbevalling. Voor de bevalling van Mats ben ik ingeleid in het zh. Op donderdag (6dgn na de uitgerekende datum) braken de vliezen. Dus ik blij ik dacht nu gaat het kindje komen. Nou mooi niks, geen krampjes niks. Vrijdag ook niks en toen zaterdagochtend naar het ziekenhuis en inleiden. Opzich ging het prima in het zh en zou ik het geen ramp vinden om er weer naar toe te moeten. Toch lijkt het me ook lekker om thuis te bevallen en dan gelijk te kunnen genieten met z'n viertjes. Mocht ik tijdens de bevalling denken dat het echt niks wordt dan kunnen we altijd nog naar het zh (al is dat wel weer 20 minuten rijden :().

Vanavond half acht even spieken bij onze kleine smurf :D. Zal foto's maken van de echo en die in mijn album plaatsen. Hopen dat hij/zij niet op Mats lijkt en zich wel gewoon laat zien..

12. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @booky veel plezier bij de echo vanaaf..

@eertje gefeliciteerd met je 28 weken...

13. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    @booky: heel erg veel plezier vanavond. geniet er lekker van. en hopelijk is je kind niet zo eigenwijs :D

@eertje: gefeliciteerd met deze mijlpaal. wat gaat het hard hè?

Ik heb in mijn fotoalbum twee foto's van mijn mooie mannetje geplaatst. ze zijn een beetje wazig omdat ik ze gefotografeerd zijn maar ik ben zo verliefd!

14. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Booky..jaa..jij natuurlijk veel plezier. We wachten hier verslag en foto's rustig af :)

15. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @Jessica24; die gastouder is zeker lastig kiezen. Maar bij die van gisteren hadden we een beter gevoel dan bij die van maandag. Nog 2 te gaan, dus even afwachten. Maar ja, je weet toch pas of je het goed hebt gedaan als de kleine daar eenmaal is en het naar zijn zin heeft.

@Hellen; zeker heerlijk om keus te hebben in gastouder. Je kunt dan kiezen wat het beste bij je past. Alvast veel succes morgen bij de gyn.

@Booky; veel plezier bij de echo.

Ik ga er weer vandoor. Heb partneravond van de gym. Leren de mannen hoe ze ons een rugmassage kunnen geven, mmmmmmmmmmmmmm

16. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Mare: leuke foto's!!

17. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    Hellen: ik zie nu pas jouw foto's. jullie kindje wordt ook al echt mooi zeg. echt al een typisch hoofd!

18. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Nou ben ik ff achterlijk, maar waarom was die 28 weken ook alweer een mijlpaal?? :( Same here! Hier nu ook 28 weken!!

19. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    achterhoek
    Hoi meiden. Nou we zijn weer thuis.... Komen we daar, deur open zegt ze hoi je bent een uurtje te vroeg. Wij uhm nee volgens mij niet :(. Jawel je bent toch Bettina???? Uhm nee en mijn naam lijkt er ook niet op :). Is ze ons vergeten... Of we morgen kunnen of anders om half tien vanavond. Mijn ouders zijn er nu dus we gaan zo nog even terug om half tien. Zegt ze sorry sorry jullie krijgen wel extra foto's mee :D:D. Hihi ik thuis nog gecontroleerd, had het meteen op de kalender gezet en hij stond er echt voor vandaag op.

20. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    achterhoek
    Andi vanaf 28 weken wordt een eventuele geboorte een premature genoemd. Nog steeds is dit een geboorte met veel risico’s, maar de overlevingskansen voor de baby stijgen snel.

Deel Deze Pagina