Wauw Booky..wat een mooie foto's. Zo mooi duidelijk! Ben stiekum toch wel jaloers op alle slankere zwangeren..die hebben veel; betere foto's dan wij. Naiobi: gefeliciteerd! Waar in Overijssel gaat het worden, denk je? *waarschuwing: zeurbericht* Terug van de controle bij de gyn. Verhaal verteld, ze was meer geïnteresseerd in de bekkenklachten. Heb wel echo gehad en ben uitwendig onderzocht, terwijl ik had gehoopt dat ze even zou kijken of mijn baarmoeder nog mooi gesloten is. Wel wordt mijn urine onderzocht op blaasontsteking ( is al een paar keer gedaan, steeds zonder dat er een ontsteking uitkwam) en over 2 weken moet ik weer een bloedsuiker dagcurve doen en weer urine inleveren. Bloeddruk en gewicht waren overigens heel netjes ( maar 2 ons erbij!) Ze wilde het gesprek afronden tyoen ik zei dat ik ECHT HEEL bezorgd ben als ik die aanvallen van harde buiken heb, maar kreeg alleen maar de standaardriedel dat als ze met regelmaat en pijn komen ik dan naar het ziekenhuis moet komen. JA DUH! Als je moet wachten tot het zover is, ben je wellicht al aan het ontsluiten!!! Maar goed...nog gevraagd of ik er iets aan kon doen..."nee" was het antwoord. En nu zit ik dus weer hier..me afvragend hoe het toch mogelijk is dat je naar huis wordt gestuurd als je dodelijk bezorgd bent en dat er eigenlijk niets wordt gedaan om je zorgen te weerleggen. Jah, die kleine doet het goed en is lekker groot, ja alles zag er op de echo goed uit, maar ik weet nog steeds niet of mijn lichaam het goed doet zo.... De eerstevolgende aanval van harde buiken ga ik dus naar het ziekenhuis bellen, pijn of niet, ze checken me maar. Ja..als je niet gerustgesteld wordt, dan ga je andere wegen zoeken. Maar goed..zolang ik nog niet weet of alles wel goed gaat met mijn baarmoeder vind ik alles eng. Boodschappen doen, dingen in huis doen, ze geven allemaal harde buiken. En wat als ik 150 km verderop bij mijn lief zit....ver weg van mijn eigen ziekenhuis..wat doe ik dan? Kreeg zelfs niet eens te horen of ik het rustiger aan moet doen of niet... *einde zeurpraatje*
Dikke knuffel voor jouw Helen en raar dat ze geen adviezen geeft!!!! en zoals je zelf aangeeft direct ziekenhuis bellen.
hm hellen: wat vervelend dat er niet op je werd ingegaan. maar als ik het zo hoor moet jij je op dit moment geen zorgen maken. als er wel reden was om je zorgen te maken dan hadden ze toch anders gereageerd? Je kan zelf toch ook aan je baarmoedermond voelen of er iets veranderd? of anders gewoon je ha vragen die kan ook een inwendig onderzoek doen.
Nou Mare..ik kan mijn baarmoederhals niet vinden, zo hoog zit ie ..want dat had ik zelf natuurlijk ook al geprobeerd. Maar goed..je geen zorgen maken als niemand echt duidelijk heeft gezegd dat er geen reden tot zorgen is, valt niet mee...
@merakli woon jijook in overijssel dan? @hellen wat vervelend dat ze niet echt reageren op jouw klachten.. Wij willen dan naar Nijverdal terug.. daar zijn we allebei grotendeels opgegroeid.. kan nog steeds niet geloven dat we teruggaan.. wat topjaar heb ik zeg... zwanger - aanzoek - terugverhuizen naar oude stek!!
@merakli heb tot mijn 23e in nijverdal gewoond daarna 2 jaar in Raalte en nu iets meer dan een jaar in Lelystad...
Het is altijd leuk om naar je oude stekkie te gaan he, ik heb ook niet altijd in overijssel gewoond hoor. Ben twee jaar geleden naar hengelo verhuist, daarvoor woonde ik in brabant, maar vind het hier mooi.
@merakli wel fijn dat je je daar wel thuis voelt.. Hier in lelystad zijn de mensen heel erg op zichzelf en leggen dus geen contact ...
Ik voel me wel thuis, maar het is niet zo dat ik veel contacten heb in mijn omgeving. Ben toch een persoon die opzichzelf is gesteld maar vind het leuk voor jouw dat je terugkomt.
@hellen: ik weet het ik ben van mezelf ook meer een streskip. jammer dat je het zelf niet kan voelen dan toch maar de ha bellen misschien? iemand moet je toch je angsten kunnen nemen.
Jah he tis wat...misschien stel ik me ook wel enorm aan. Maar ja..stel je voor: ik heb mijn hele leven een kindje gewild. Er wordt me bverteld dat het niet kan..nu ben ik toch zwanger. Als dit misgaat, kun je me echt meteen wegbrengen naar de funny farm, zeg maar... En als niemand me serieus neemt en ik ga daardoor vroegtijdig bevallen, wat dan? Stel ik dan mezelf aansprakelijk omdat ik niet hard genoeg heb gezeurd? Sleur ik de gyn voor de tuchtraad? Als dingen misgaan, heb je daar achteraf zo weinig aan. @ Naiobi: wel..als je in Nijverdal gaat wonen en ik t.z.t. naar Raalte verhuis, kunnen we in ieder geval wel een keer een bakkie bij elkaar doen
Natuurlijk stel je je niet aan Helen!!! Zoals je zelf aangeeft, als dingen misgaan, heb je daar achteraf zo weinig aan. Dus gewoon bellen als je ongerust bent.
Nee hellen je stelt je zeker niet aan. juist als je zwanger bent kan je niet voorzichtig genoeg zijn je kan zeker beter één keer teveel aan de bel trekken dan te weinig. zolang jij je niet zeker voelt en die angst blijft houden kan jij ook niet ontspannen en dat is zeker niet goed. daarom vind ik het juist belangrijk dat jij wel iemand vind die jou gerust kan stellen en wel luistert!
@Hellen is goed hoor en je bent ook weleens bij je lief in raalte dus een bakkie doen moet zeker lukken
Hi allemaal, nou foto's uploaden wil gewoon niet, die 3 die er staan zijn per ongeluk gelukt denk ik. Zo raar, ze zijn niet te groot, alleen de site wil niet meewerken helaas. MamaVanBas gefeliciteerd met de sleutel van jullie nieuwe huis! Super zeg! Fijn dat het goed voelt. Jocruella lief dat je zegt dat ons kereltje een moppie is, ik ben het helemaal met je eens Haha dat verhaal over je broodje! Rox wat fijn dat het is meegevallen bij de vk zeg, gelukkig maar dat die andere op verlof is. Kan me voorstellen dat je opgelucht was, fijn hoor Leuk zaterdag de pretecho, hopelijk laat je meisje zich goed zien! We gaan ons kaartje zelf maken, nu nog een goedkope drukkerij vinden. Zijn jullie er al uit? Leuk Mare dat jullie je mannetje weer hebben gezien. Jammer dat hij steeds zijn koppie wegdraaide, krijgen jullie nu nog een echo? In elk geval heb je wel wat mooie foto's gelukkig, zijn leuke foto's, kan me voorstellen dat je verliefd bent. Dankjewel voor je reactie op de echo foto Babijtje hoe vaak heb je die cursus per week? Fijn dat het gezellig is, dat lijkt me ook belangrijk. Wij zijn gisteren voor de eerste keer geweest, het was erg leuk en interessant. Veel succes met de gastouders! Fijn dat je de keuze hebt. Naiobi wat een mooi aanzoek, leuk hoor, gefeliciteerd!! En jullie huis verkocht wat super zeg! Jusi we hebben de pretecho op vakantie laten doen zodat de opa en oma ook mee konden kijken, mijn schoonzusje woont daar en heeft 1,5 jaar geleden daar een pretecho laten doen, dus we wisten dat het kon. Normaal gesproken zou ik het gewoon in Nederland doen. Ons kindje loopt trouwens ook een weekje voor op de groei, maar goed het is toch maar een gemiddelde en een schatting. Gelukkig maar dat je niets hebt gezegd over het geslacht zeg, vind het wel knap dat je het voor je kan houden. Wij willen ook zo'n elektrische kruik kopen, ik hoop wel dat de kraamzorg ermee wil werken, vind het een veel fijner idee dat die niet kunnen lekken. Eertje heb je het nog gevraagd aan de kraamzorg over de bellywarmer? Ik ben er wel erg benieuwd naar. Oh ik lees het al, nou dan maar alletwee voor de zekerheid. Haha goede beslissing, geen paniek alles komt goed. Jesenmo wat super dat het kamertje af is, leuk hoor. En alvast heel veel plezier met de echo zaterdag, hopelijk werkt jullie kleintje mee! Merakli hier ook nog lang geen kleertjes gewassen hoor. Heb je een beetje bij kunnen slapen? Heb je trouwens al een cijfer gekregen voor je scriptie? Joyce ben je nu van plan om borstvoeding te proberen? Jammer dat het bij Mano niet gelukt is. Gefeliciteerd met 28 weken zwanger zijn, lekker gevoel is dat elke week die erbij komt! Lastige keuze inderdaad wat voor kaartje. Eerised gefeliciteerd met je rijbewijs! Hoop dat het verder allemaal goed met je gaat. Wat lekker Hellen nog maar 5,5 week werken, dat is echt aftellen! Ik moet nog 8,5 als alles goed gaat. Maar als de bekkenklachten gaan toenemen weet ik niet of ik het ga halen, we zullen zien. Thanx voor de reactie op de foto's, wat die isolatie betreft denk ik niet dat we heel veel verschillen, ik ben ook behoorlijk stevig. Ik kan me voostellen dat je je druk maakt hoor, je bent natuurlijk bezorgd om je kleintje daarbinnen. Moeilijk ook dat je veel alleen moet doen. Een hele dikke knuffel voor jou. Ik hoop dat de kleine zich rustig houdt daarbinnen in elk geval nog een paar weekjes. Gewoon bellen inderdaad als je je zorgen maakt. Andi hoe gaat het nu met jou? Kun je wat meer rust nemen en gaat het beter met je zwangerschap nu? Jessica fijn dat het goed was bij de vk, altijd prettig om te weten! Hopelijk wordt je geld snel teruggestort! Was de BBQ lekker gisteren? Booky wat idioot dat ze jullie vergeten was zeg! Maar wel leuk dat jullie zo'n goede echo hebben gehad. Mooie foto's hoor! Leuk he die bewegende beelden, geniet ervan. Oh spannend dus een jongen of meisje, ben benieuwd! Marije fijn dat het goed gaat, leuk he al die bewegingen van binnen. Volgens mij heb ik op iedereen gereageerd, sorry als ik iemand heb overgeslagen. Gisteren liep ik een winkel binnen, komt een jongen naarbuiten rennen, jaar of 30 was ie. Ik moest een stap opzij zetten waardoor ik uitgegleden ben. Staat hij 5 meter verderop, keert zich om en zegt Oh sorry, gaat het? En hij loopt weg. Komt niet eens even kijken hoe het gaat, nou ja, ik was echt verbaasd. Gelukkig was er niets aan de hand, maar kom op zeg, je gaat toch even kijken of er echt niets aan de hand is :x Ik ben toch echt een stuk instabieler nu. Vanmorgen controle bij de vk gehad, alles was goed, ze vond dat ik niet te veel was aangekomen (8 kilo nu), voor de zekerheid mag ik een glucosebepaling laten doen. Kindje ligt met z'n koppie naar beneden, maar dat zegt nog niet zoveel nu. Ik heb nu ook gekozen voor een verloskundige, vanaf nu ga ik proberen bij haar terecht te komen, leuke vrouw is ze. Nou nu ga ik het maar posten, het is wel een lang stuk geworden...
zooooo he he eindelijk heb ik wat foto's erop gekregen.... ppppfffff wat doet de site soms moeilijk.. dus buikje kijken hahah
Mooie foto's Slaapzak! Die van de hond vind ik echt heel leuk! De site doet erg lastig ja, maar ik blijf volhouden, ooit moet het lukken om de rest erop te zetten.
Nou Twinkle, hele verhaal zeg Ik ga na volgende week beginnen met het wassen met de kleerjes (hopen dat mijn mannetje mij helpt ) Ik slaap gelukkig 2 nachten redelijk (gelukkig). Ik moet me gewoon moe maken, dan komt het goed. En heb volgende week mijn zitting voor mijn scriptie ben nog niet zenuwachtig, maar komt nog wel denk ik. Ben nou bezig met mijn presentatie. Met de babykaartjes ben ik er ook nog niet uit en wil ook zo goedkoop mogelijk doen. Wat heb je toch een lompe mensen zeg :x ik ben nou ook voorzichtiger geworden, zodat ik niet ergens tegenaan bots, vergeet steeds mijn groeiende buik Was de aangekomen kilo (8 kilo) goed? Wat fijn dat je kindje al goed ligt, maar dat wil niks zeggen helaas. De mijne ligt nog in stuit (dat wil ook niks zeggen). en kan je zelf voor een vk kiezen?