September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanBas

MamaVanBas Bekend lid

22 sep 2008
    988
    0
    0
    Gelderland
    he meid het wil je ook niet mee zitten!:(
    dikke knuffel voor jou!

2. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Hehe...het was vandaag zo heet in huis (vooral boven) dat ik niet eens de lust had om achter mijn computer te kruipen. Het is nu een graadje of 27/28 hier en dus minder warm..maar lekker is anders.

Bij de tandarts ging het goed. Zonder verdoving laat ik niets doen en ze heeft me er tot 3 keer toe van verzekerd, dat het écht geen kwaad kon. Ik heb wel extra veel water gedronken om die stof snel af te voeren.

Komkommer en meloen..zijn beiden een goed war/weer dieet. Omdat mijn bloeddruk zich aardig houdt, heb ik er nu wel wat van die zoute coburgeram bij mijn meloen op. Was zó flauw na alle zweten en waterdrinken. Morgen doe ik weer braaf kalm aan.

Wat ik wel heb -typisch warm weer klachtje- : tintelende voeten. Alleen als ik ze hoog leg doen ze dat niet.

Tja...een meeting ..het weekend is vast voor iedereen het handigst, maar dan ben ik bij mijn Lief. Het zijn de enige dagen in de week dat ik bij hem kan zijn. En hoewel ik het écht heel leuk zou vinden jullie eens in het echt te zien, kies ik er toch voor om bij mijn mannetje te zijn...

Even een knuf aan mare...je bent geen zeur hoor!

3. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Mare, jeetje 29,5 graden is wel een beetje veel van het goede. Hopen dat je vannacht beter slaapt.
    Voor de uitgerekende datum bevallen lijkt me ook heerlijk. OOhh wat was dat balen zeg dat die uitgerekende datum voorbij ging. En maar wachten…. En mensen maar bellen: :”is er al iets??” Of als je ze tegen komt: “zo loop je nog steeds rond.”. GGGRRRRR
    Waardeloos zeg die rugklachten. Hoop voor je dat ze snel weer afnemen.

Twinkle, ik dacht idd ook dat je binnen 24 uur moet bevallen maar ze hielden me nu extra in de gaten. Ik heb toen donderdag en vrijdag een ctg gehad en de kleine deed het nog prima. Wel moesten we na de bevalling nog 2 dagen in het ziekenhuis blijven. Dit i.v.m. infectiegevaar bij Mats. Gelukkig deed ie het na de bevalling meteen prima.
    Ik heb de bevalling niet als extreem heftig ervaren. Zeker niet toen ik nog lekker mijn eigen ding mocht doen. Ik kon niet meer rondlopen e.d. maar naast het bed een beetje huppen, waren de weeën goed te doen. Op een gegeven moment MOEST ik gaan liggen, omdat het anders te zwaar zou zijn, liggen vond ik waardeloos. En het meepersen vond ik erg fijn. Heb uiteindelijk 3 kwartier geperst en gelukkig kwam ie er zonder kunsten uit. Moet zeggen dat zowel mijn man als ik het idee hadden dat ik veel korter geperst had. Ik mijn beleving was het maar een kwartiertje.

Pluk 20 dagen over tijd????????/ Jeetje

Jeetje Joyce, ook een mannetje dat het lekker naar de zin had bij mama in de buik

Fijn dat het goed ging bij de tandarts Mare. Ik heb nu een controle afspraak bij mijn nieuwe tandarts staan voor 16 september. Een weekje voor de uitgerekende datum :(.

Werd vanavond ook gebeld door de kraamzorg. Eind van de maand komen ze thuis langs voor een intake. Ik had gedacht dat het ook wel telefonisch kon, het is zo kort geleden….
    Ach ja ook wel net zo leuk zo…
    Ik zal de datum in de gaten houden voor de meeting.
    Morgen middag weer naar de vk en dan alweer om de drie weekjes. En o ja dan ook de 28 weken grens bereikt :D:D.

4. eertje

eertje Bekend lid

5 jan 2009
    517
    0
    0
    Dag dames,

Tis wat zeg dat warme weer.....van mij mag het wel een tikkie minder!
    Ik heb eindelijk wat echo foto`s in mijn album gezet!
    En de babykamer is zo goed als af....dus daar zal ik ook snel wat foto`s van plaatsen.
    Sorry dat ik verder zo weinig mee klets maar kan jullie af en toe niet bijbenen :)
    Slaap lekker!

5. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Pfff..nou. ik gedij al nooit zo best met heet weer en dat is nu in alle hevigheid toegeslagen. Ik voel me hondsberoerd, heb darmkramp, diarree en misselijkheid. Mijn thee kwam er net al uit zetten. Moet ik mijn werk ook nog afbellen..BAH!

6. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    goedemorgen,

het is nog steeds zo warm. gelukkig kan ik hier 's ochtends lekker zitten omdat we aan twee kanten een balkon hebben en de deuren openstaan...

@hellen: ach nee toch. het valt echt niet mee. helpt er wel iets, liggen, voeten in een badje of wat dan ook?

zo ik ga zo maar eens douchen en dan voor controle bij de vk

7. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    ik had trouwens nog een vraagje!

gisteren wilde ik een bikini of tankini kopen en dat viel even tegen zeg. de enige bikini die ik redelijk vond (hm eigenlijk lelijk maar mijn man vond hem mooi) die zat voor geen meter en de tankini die ik aandeed zag er uit alsof ik een vuilniszak had opengeknipt. oftewel geheel vormloos.

wat spreekt er eigenlijk tegen om gewoon een normale bikini te kopen? gewoon zo'n triangel ding waarvan je het broekje aan de zijkant kan vastknopen en het topje achter je nek en achter je rug... dat kan toch ook gewoon of niet?

8. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Goedemorgen dames,

Jeetje Hellen, dat gaat niet echt goed geloof ik, Hoop dat je weer een beetje opknapt.

@ Mare veel plezier bij de vk.

Ik ben vandaag weer aan het werk en lekker airco hier, daar ben ik echt blij mee, het is op dit moment beter op me werk uit te houden dan thuis :D Gisteravond was het gewoon veel te warm, heb mano rond een uur of 8 ook nog ff op balkon in het badje gezet, doe ik de laatste dagen wel vaker, kan hij ook een beetje afkoelen voordat hij gaat slapen ,al gaat hij ook pas laat slapen de laatste dagen, door de warmte denk ik.

@ booky, ja hij vond het gewoon heel leuk bij mama in de buik :D Hoop toch wel dat het deze keer niet zo lang gaat duren, doe nu maar 2 weekjes eerder :D (denk niet dat dat gaat gebeuren hoor )

Hier had ik niet zo'n fijne bevalling trouwens, is ook geiendigd met vacuumpomp op de OK. Ik had kraamkoorts en dus moest mano ook in het ziekenhuis blijven voor infectie gevaar, hij heeft uiteiendelijk maar 3 daagjes op de afd neonatologie gelegen met allemaal slangetjes enz. (hij moest eigenlijk 7 dagen blijven)En daarna mocht hij nog ff een nachtje bij mij op de kamer, om te kijken hoe hij het zou doen en toen mochten we de volgende dag mee naar huis.

Dus ik hoop dat deze bevalling ook een beetje normaal mag verlopen.

9. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    @ mare, ff antwoord op je vraag :D

Tuurlijk kan je ook een gewone bikini aantrekken als je die past :)

10. MamaVanBas

MamaVanBas Bekend lid

22 sep 2008
    988
    0
    0
    Gelderland
    Booky: Veel plezier vanmiddag bij de vk! en GEFELICITEERD met de 28 weken grens:D:D

11. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @mare je moet gewoon zelf weten waar jij je het prettigst in voelt ;)

@joyce hier ook airco maar die helpt vanmiddag al niet meer tegen de hitte.. dan heb ik twee ventilatoren op mij gericht staan.

12. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    Rotterdam
    @ Naiobi, hier werkt hij goed hoor :D de hele dag is het hier lekker koel :)

Als ik dan ff mijn kantoor uitstap om te plassen ofzo, voel ik gelijk het verschil, dan is het me toch warm.

13. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    zo weer goedgekeurd! ze hebben vandaag ook even hb geprikt... nou dat bloedde best wel en mijn finger doet nu zeer maar alles was weer goed.

nu eet ik lekker even een banaan en appelmoes voor als gezond tussendoortje :)

14. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Mare, ik ga zondag met hub en Gabriël zwemmen, maar ik trek m'n gewone bikini aan, hoor!!

15. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    @joyce wij hebben een gebouw met donker glas aan de buitenkant.. die trekt alle warmte naar binnen.. Begin het nu al warm te krijgen hiero ...

@mare fijn dat hb nog goed is :)

Heb nu twee bezichtigingen gepland voor as dinsdag ... nog 2 te gaan :)

16. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Oh jah heb gisteren kraampakket gekregen.. maar volgens kon de netbroekjes niet vinden ....

17. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Oh, da's niet handig Naiobi! Stond het wel op de lijst dan? Moet je anders wel ff achteraan bellen, want die dingen zul je dan echt wel fijn vinden!

18. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    @andi ze stonden wel op de lijst.. Zal het vanavond nog wel een keer controleren..

19. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    kijk, dan koop ik gewoon een nieuwe bikini bij de hunkemöller ofzo.

ik ben trouwens even best wel een beetje kwaad. ze belden net van mijn werk. ik moet om 14.30 komen werken. en dan kon ik vanaovnd wel als eerste gaan. dus ik vraag wat bedoel je met vanavond ja tegen sluitingstijd (21.00) ja daag.. dus nu moet ik van half drie tot 6 en dat kan ik ook eigenlijk al niet maar vanavond werk ik dus niet hoor. ik heb er zo'n hekel aan ze weten dat ik geen nee kan zeggen. maar ik wil ook geen stres nu aangezien ik nog maar twee weken werk en dan vakantie heb.
    maar goed als ze willen dat ik mij voor die tijd nog ziek meld... moeten ze zo door gaan hoor.

20. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.247
    4.480
    113
    Waarschijnlijk bellen ze je daarom meid want ze weten dat je toch wel Ja zegt en dan hoeven ze zelf niet verder de telefoon in te klimmen om het op te lossen.;)

Ik ben moe, uitgeput maar goed nog even en dan hebben we schadus in de tuin, dan gaat Kylian lekker zijn badje in en mama parkeert er een stoel naast zodat ze er met de voeten in kan :D

En mijn schoonvader kwam net met het goede nieuws dat hij uitgetimmerd is aan Kylian's kamer. Jiippppiiieieieieieieieiieie.
    Jan heeft gesnipperd morgen en maandag en wil de keet dan schilderen.

Schoonvader had meteen het plan gevat om de inloop kast op de babykamer dan ook meteen te voorzien van planken e.d.
    Maar ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik dat helemaal niet meer zie zitten en me nu wil concentreren op het klaar maken van de kinder en babykamer en het krijgen van een kind;)

Groetjes Anita

Deel Deze Pagina