Goed zo hellen!!!!!!!!!!!!!! Geniet ervan meid!! Al snap ik nog steeds niet helemaal wat jou ex daar uberhaupt over te zeggen heeft maar dat daargelaten
Ik ken je situatie niet! Maar lees uit je berichtje dat het echt een opluchting is! Vind het heel fijn voor je.
En ik (.)(.)lek al weken Het blijft gelukkig bij druppels dus heb de compressen....die ik toch maar uit voorzorg had aangeschaft ... gelukkig nog niet te gebruiken! En ben geen expert op dit gebied....maar weet vrij zeker dat er zolang er geen baby is er geen melk uit je borsten komt.....maar een soort colustrum.....voorvocht Onderstaande gepikt8) Drie tot vijf dagen na de bevalling maakt het colostrum plaats voor melk. Je ziet de vloeistof dunner worden en van kleur veranderen. In plaats van roomgeel wordt het langzaam blauwachtig wit. Dat komt omdat het eiwitgehalte van de melk afneemt. Na ongeveer tien dagen is het colostrum volledig vervangen door normale moedermelk. groetjess
Klopt als een bus! Echte melk komt pas na de bevalling! De eerste keer dat ik zag dat het een rare blauwe kleur had schrok ik wel een beetje. Zie je gelukkig alleen maar met kolven....
Hellen wat fijn dat je ex (na heel lang zoeken) toch zijn hart heeft kunnen vinden en je lief nu lekker bij jou kan komen. Dan nog iemand met een ziek kindje en een man die onderweg is, hopelijk gaat het met beide goed en kun je zondag (was het geloof ik) je man weer lekker in je armen sluiten. Lekkende boobs, heel iets last van maar niet echt storend. Wat betreft kasten, hier hetzelfde probleem, heb toevallig vandaag grotendeels de kast in de kamer opgeruimt zodat er nu de ene helft leeg is waar Kylian's speelgoed straks in kan (je moet ruimte maken voor de box). Morgen nog even de rest van de kast (is niet zo veel meer) en dan inderdaad volgende week de keukenkastjes aanpakken en alles wat al tijden niet meer gebruikt is gaat foetsie. Jan gaat morgen nog even schilderen en dan is het volgende week laminaat halen (we gaan voor antiek eiken) en leggen en dan is Kylian's kamer klaar. Zo en dan nu nog even dit. Vanmorgen naar de gyn geweest voor een groeiecho. Jammer alleen dat dit een gyn is waar je alles uit moet trekken, dus ik moest zelf vragen hoe zwaar de kleine nu was, hoe zwaar ze haar schatten als ze geboren wordt en wat de plannen nu verder waren. Goed hier de antwoorden Ze is nu 2500 gram Als ze met 42 weken geboren wordt (ga er vanuit dat ook deze over tijd gaat) dan zal zo zo rond de 9 pond wegen. En ik krijg geen geplande keizersnee, ik mag het gewoon proberen. Over 3 weken mag ik weer want rond de 37 weken nemen hun de zorg over omdat ik wel in het ziekenhuis moet bevallen, inleiden doen ze niet omdat ik eerder een keizersnee heb gehad en dit dan dus gevaarlijk is. De volgende keer toch maar even duidelijkheid zien te krijgen in tot wanneer ze dan wel ingrijpen want ik ben niet van plan weer 3 weken overtijd te gaan. En nu het leuke van dit alles, toen we net weg wilden gaan werden we terug geroepen omdat de uitslag van mijn bloedsuikers zo hoog waren. 7.1 vonden ze toch echt te hoog, ja eigen schuld ik moest nuchter bloedsuikers laten prikken en heb voor die tijd toch een kom met hunnypups gegeten (dus veel honing=suiker). Nu moet ik maandag een glucose tolerantie test laten doen, dus eerst nuchter bloedprikken, dan krijg ik een glucose drankje te drinken en dan 2 uur later weer laten prikken. Groetjes Anita
@anita de honeypufs deden je dus de das wel om .. ghehe maar had je ook al verwacht.. Pff niet inleiden straks zit je al op week 42 en willen ze niet inleiden :S @hellen super nieuws dat scheelt een hoop drama en kan mannetje straks ook bij de bevalling zijn
Tja ik ben bang dat het nu geen zaak van niet willen is maar niet kunnen, wat ik ervan begrepen heb is het risico van het scheuren van het litteken van de keizersnee zoveel hoger als ze je inleiden dat ze dat dus gewoon niet meer doen. Groetjes Anita
@pluk en krijg je dan anders een keizersnee? @all hebben jullie je 'eerste' pakje al uitgezocht? ik heb er twee dus maar even kijken hoe groot de kleine dan uitvalt
hoi hoi maar weer, @anita: het lijkt mij ergens wel fijn dat je het zelf mag proberen maar ik lees ook dat het met wat onzekerheid gepaart gaat over het wel of niet ingrijpen dan. ik hoop natuurlijk dat het op de natuurlijke manier gaat en het liefst al met 40 weken @hellen: oh wat leuk voor je dat je lief gewoon nu mag komen logeren, geniet ervan en laat je vooral lekker verwennen! Ik ben om 11 uur naar me werk gegaan voor een werkgeversverklaring en ben net pas weer thuis. een collega had even een luisterend oor nodig dus zijn we koffie gaan drinken en daarna nog een ijsje gaan eten. het is dus wat uitgelopen maar was wel gezellig.
@mare en wel de werkgeversverklaring gekregen ? Ach zon dagje mag er toch ook wel tussen zitten.. maar ehm ijsje.. is hier het weer niet echt na
Klopt bij Kylian had ik tegen de 40 weken in 1 keer een dag weinig leven en ben ik dus doorgestuurd. En ook al gaf ik aan dat ik het lichamelijk niet meer trok (mede door de ms) werd hier niets mee gedaan, zolang de echo's en ctg's goed waren werd ik gewoon weer naar huis gestuurd. Daarna hebben we dus 3 weken om de dag heen en weer moeten rijden voor een echo en ctg (dus half uur heen rijden, ongeveer een uur anderhalf uur daar en dan weer een half uur terug rijden). Uiteindelijk begonnen de weeën dan toch en na 3 dagen rommelen , niet kunnen slapen van de weeën mocht ik dan uiteindelijk blijven. Hele nacht weeën gehad, volledige ontsluiting en bijna 3 uur persen bleek het toch niet te gaan en werd het uiteindelijk toch een keizersnee. Vreemd genoeg zie ik daar niet tegenop, waar ik veel meer over val is het feit dat ze me oververmoeid hebben laten worden (wat met ms niet zo heel moeilijk is) en ik daardoor heel heel weinig kan herinneren van Kylian's geboorte. Groetjes Anita
@Hellen; gelukkig was CTG goed. Ooh meid, wat een super super goed nieuws dat vriendlief nu naar jou toe mag komen. Wat moet jij gelukkig zijn!! @Rox; wat jammer dat het gesprek met je vader niet gelopen is zoals je had gewild. Heb je hem nog gezien vandaag?
Hoi meiden, Sorry heb neit alles bijgelezen, ben een paar dagen niet geweest en nu moet ik een hoop pagina's terug lezen. Ik pik het vanaf hier weer op, want...... HEB VAKANTIE, ZWANGERSCHAPSVERLOF EN OUDERSCHAPSVERLOF. Kortom, in april meld ik mij weer op het werk . Pff heb de knollen nu wel op hier hoor. Was echt een enorm drukke week. Alle activiteiten worden even in die laatste week gepland. Wel erg leuk, maar ook nu erg vermoeiend. Veel avonden ook druk geweest, disco, bbq met de collega's enz.. enz... Maar goed genoeg over mij. Hellen, las goed nieuws voor jouw!!! GEWELDIG meid. Fijn dat je ex nu eindelijk z'n hart gevonden heeft. ZAg nog een mooie buik voorbij komen van Jocruella, erg mooi!! Hihihi keukenlades MOESTEN hier woensdag ineens helemaal schoongemaakt, uitgepakt en opnieuw ingericht worden. Heerlijk als ik nu een la opentrek. En wat heb ik een hoop zooi weg gegooid. Gelijk de kelder en onze kledingkast opgeruimd. Hihi gelukkig werd vandaag de container geleegd.....
Hellen, wat super dat je ex eindelijk eens zijn hand over zijn hart haalt! Jeetje, dat mocht tijd worden!! Oh, Rox, wat naar voor je dat het zo'n waardeloos gesprek is geweest met je vader! Dikke knuffel! Jocruella, mooie buik, zeg!! En nog lekker streeploos!! Welkom terug Ariël! En als je buik 2-3 weken voorloopt, ben ik wel benieuwd naar jouw foto! Booky, wat fijn dat je nu helemaal vrij bent!! Pluk, fijn dat je het zelf mag gaan proberen! Maarpff.. Hoop niet dat je meisje straks écht 9 pond is.. Succes met de glucosetest maandag.. !
OOh Pluk, ook een negen ponder . Hier was Mats ook zo'n kleine dikke. Gelukkig zagen we het pas toen ie eruit was . Wel prettig dat je het zelf mag proberen. Ik hoop dat het allemaal vanzelf opgang komt ergens tussen de 37 en 40 weken en dat je een mooie bevalling hebt.
hihihi op zich was de echo wel heel leuk want ik heb nu een foto van het wangetje en daar zat "al" 5 mm vet op. De gyn zei al dit wordt een spekbekkie, maar dat had Kylian ook en daar is weinig van over en ach 9 pond is altijd nog minder dan de 10 pond die Kylian was. Groetjes anita
Hihi lekker joh zo'n spekbekkie, hihi. WAUW joh echt 10 pond gloeiende gloeiende. Hihi ja dan valt die 9 pond zeer zeker nog mee
Hi allemaal, hehe eindelijk is internet weer aangesloten thuis, dus ik kan weer meekletsen. Allereerst heel erg bedankt voor de lieve berichtjes van de meeste van jullie, fijn om te weten dat jullie zo meeleven! Hellen wat fijn zeg dat jouw harde buiken ook geen weeën zijn, een hele opluchting zeg en wat super dat je Lief nu bij je mag komen logeren. Ben erg blij voor je. Hopelijk helpt het je om de komende weken ook nog door te komen, je hebt het niet makkelijk meid. Dikke knuffel voor jou! Op de rest zal ik later reageren als ik wat meer tijd achter de pc ga doorbrengen. Afgelopen week heb ik bijna alleen maar in bed doorgebracht, heel veel geslapen, dus ik zal het wel nodig hebben gehad. De harde buiken nemen iets af, maar nog niet helemaal, alleen heb ik er wel een gerust gevoel over, komende dinsdag heb ik weer controle bij de vk, ben benieuwd wat ze zegt. Booky bedankt voor het plaatsen van mijn berichtje en je lieve smsjes! Verder is het ein-de-lijk gelukt om de andere 3D echo foto's in mijn album te zetten Nu nog wat buikfoto's... Morgen ga ik op kraamvisite bij mijn beste vriendinnetje en haar kleine dochtertje Vlinder-Rosa, ben zo benieuwd naar haar verhalen en ervaringen. Fijn weekend allemaal!