September 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lilith, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.248
    4.480
    113
    Justi meid heel veel sterkte, ik hoop dat het bloeden snel over is en dat je weer naar huis mag.

Hellen aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhh
    wat goed en nu maar hopen dat het positief uitpakt.

Hier vanmorgen vol goede moed al het gereedschap van zolder opgeruimt en alles stofvrij gemaakt, zodat het laminaat erin kan.
    Nou ik ben kapot, benen werken bijna niet meer, armen zijn helemaal doof.
    En mijn schoonouders maar aandringen dat ze volgende week de trap willen aftrekken enz enz, een andere kast willen aftimmeren enz enz.
    Vooral bij mijn schoonvader wil het er niet in dat ik daar geen zin meer in heb.
    Ik heb ze dit keer erg duidelijk gezegd dat WIJ (en dan bedoel ik Jan en ik) eerst Kylian's en de babykamer klaar gaan maken en ons dan gaan concentreren op de komst van nr 2.
    En als we weer ons ritme hebben dan komt het huis wel weer.

Groetjes Anita

2. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @pluk jah laat je niet gek maken die laatste paar weken!!
    Mooi dat ze zo gemotiveerd zijn, maar dan wel wanneer het jullie uitkomt :)

@mare heb vandaag 3e "les" samen bevallen.. Het is wel interessant maar soms ook een beetje zweverig gheheh

3. slaapzak

slaapzak Bekend lid

20 jun 2008
    777
    0
    0
    verpleegster
    limburg
    aaahh baaahhh jusi...eng man......gelukkig maakt de baby het goed en geen ontsluiting ppppffff daar komt het in iedere geval niet van..
    blijft toch eng...

DE BABYKAMER IS BIJNA KLAAR!!!!!!!!!!!!!!
    he he pappa slaapzak is een echte slaapzak wat klussen in huis betreft...en hij heeft het wel heel mooie ( zeer handige man) en ook nog op tijd klaar.... Zonder gekibbel goed he..
    En mij ook nog verrast met de muurkast...zo lief .....
    was zo leuk ik mocht niet naar boven tot dat hij klaar was...
    toen hoorde ik um schelden...bleek dat hij iets beschadigd had en toen zei die nou is me hele verrassing verpest...
    Zo jammer voor hem...en ik weer emo hahaha want ik vond um zo lief...hihihi maar dat had ik niet laten merken...en samen hebben we het op gelost...wat was het leuk geworden!!

Weet je wel wat ik heb...mijn vrouwtjes hond is altijd bij me..
    sinds een aantal weken alleen maar.. wat ik ook maar doe..waar ik maar ga zitten.. ze blijft zelfs bij de wc zitten tot dat ik eraf kom...ze betutteld me zelfs..lijkt wel of ze me aan het verwennen is en bezorgd en voor mij wilt zorgen...
    ik weet dat ze een meisjes hond is...als we met de meiden in de keuken gaan staan dan ik ze er ook bij..en het mannetje is altijd bij de mannen. en ze is altijd wel op mij gericht maar niet zo als nu...
    Ik weet ook dat het zo in de natuur ook gaat bij honden en wolven..is wel leuk om mee te maken..
    Ze is zoooo lief..en kijkt me ook zo verliefd aan altijd...
    Oja en als pappa slaapzak weg is...pppfff dan waken ze nog eens zo hard...

4. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Pluk, goed dat je even duidelijk bent geweest. Jullie huis JULLIE tempo!

Ik ga hier even de hort op. Nieuwe wasmanden halen en bakken voor onder het bed. En dan maar beetje opruimen of lekker buiten zitten :)

Ahh wat een lieve meisjes slaapzakhond hebben jullie. Die voelen het denk ik wel aan hoor dat er een babyslaapzakje aankomt. Wat voor een honden hebben jullie?

5. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    @slaapzak: wat een lieve hond heb je zeg, maar idd bij de wolven verheugen ze zich ook op de komst van nieuwe welpen en daarom zorgt ze extra goed voor je. heel schattig.
    ik heb het gevoel dat mijn ratten mij nu minder leuk vinden, eentje bijt mij zelfs regelmatig en dat is eerder echt nog nooit gebeurd. heel raar.

@pluk: vermoeiend zeg als je dat elke keer weer moet zeggen ook al weet je dat ze het goed bedoelen. nou gewoon lekker voet bij stuk houden, het is jullie huis en leven en daar wil je op je eigen manier van genieten.

wij gaan zo richting de winkel. we moeten zoveel voorbereiden omdat we morgen de ratten al naar mijn ouders in duitsland brengen, vrijdag naar centerparks gaan en dan dinsdag alweer gelijk richting hamburg. druk druk druk dus maar heb er vel zin in.

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.248
    4.480
    113
    Kijk als hij nu anders zou klussen zou het misschien nog te doen wezen, maar neem nu b.v de inloop kast waar ik graag planken in wil hebben.

Ik moet dan dus die hele kast leeg halen (staat nu een losse kast en dingen voor de babykamer in en alle fotoboeken enz enz).
    Hij gaat dan de planken maken, in zijn werktempo zal dat ongeveer een week in beslag nemen.
    Hij ruimt niets maar dan ook niets op dus ik moet dan elke dag weer alles opruimen (hij gaat rustig midden in de slaapkamer staan zagen hoor).

Vandaag heeft hij me geholpen de vuilniszakken van zolder naar beneden brengen.
    Kom ik net in de tuin ligt alles gewoon neergesmeten bij en rond de tuintafel enzo en dat had ik dus net helemaal klaar van zijn laatste zaagsessie. En dat terwijl ik hem had gezegd het maar even bij de otto's te zetten.

En dan kan ik wel janken want nu kon ik dus buiten weer aan de gang met dingen verslepen.

Maar goed genoeg geklaagd, straks als Jan thuis is gaan de heren naar de kapper en kruipt mama lekker even in bed, daarna gaat het vast veel beter.

En wat ook heel lekker was stiekem was dat Kylian om 5 uur wakker werd van papa's wekker en dus niet meer wilde slapen.
    Uiteindelijk om 5.30 uur (na een half uur onderhandelen) Kylian maar bij mij in bed genomen waar meneertje voor het eerst in zijn leven lekker weer naast mij in slaap viel en tot 8 uur heeft geslapen.
    Mama heeft wat minder geslapen want ondanks dat ons bed 180 breed is had het mannetje van 1 meter de meeste ruimte nodig:D

Groetje sAnita

7. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Wauw Hellen, een kijker!! Wat spannend!! :D
    En het gaat al wat beter hier. Ben zoooo moe door dat slechte slapen en m'n lijf werd geloof ik niet goed van het weer. Ene keer koud, andere keer warm. Je raakt er gewoon niet aan gewend!

Weet niet meer precies wie 't vroeg, maar ik kom niet oorspronkelijk uit de Achterhoek. (Geboren en getogen Rotterdammer) Mijn mams heeft via het internet mijn stiefvader gevonden en is daar gaan wonen! Dus vandaar dat mijn mams daar woont. Vind het altijd zelf heerlijk om daar heen te kunnen. De mensen zijn daar zo anders. Zij hebben echt een supergezellige straat met supergezellige buren en dat heb ik hier echt niet! 't Is dat mijn kerk hier zit, maar anders had ik echt wel overwogen om daar te gaan wonen ;)

Super Slaapzak dat de babykamer bijna klaar is!!

Jusi, fijn dat het nu stabiel is, hopelijk mag je snel naar huis!

Zo, hier net telefonische intake gehad van de kraamzorg, dus dat hebben we ook gehad!

8. Rox

Rox Fanatiek lid

14 jun 2008
    1.951
    0
    0
    kapster
    @jusi jeetje meid.. heel veel sterkte!!! das even schrikken!!
    @mare leuke lamp!!!
    @jocruella dikke knuffel meid! maar je beebje heeft nog alle tijd!
    @anita gek kind!!! hihii
    @hellen mijn duimen draaien!~
    @andi heb ik ook de voedingskussen in het begin hielp het perfect maar nnu met die warmte gooi ik m weer snel aan de kant!\
    @naiobi fijn meid een paar uurtjes minder werken!
    @slaapzak leuk leuk leuk dat het kamertje bijna klaar is!!!

sorry als ik iemand vergeten ben!!!

gister naar de vk geweest en was 2 kg aangekomen maar ze vond het goed... ze ligt met dr koppie naar beneden en mijn bloeddruk was ook goed..ijzer was iers gedaald maar niet verontrustend...
    ik moet wel minder gaan werken maar daar heb ik vandaag actie in ondernomen en 2 klantjes afgebeld!! voor mij een hele prestatie!!!
    gister ook nog naar de cursus saqmen bevallen geweest en het was weer gezellig lekker saampjes gepuft hihi
    met mijn pa is ook alles weer goed we hebben er maar geen woorden meer over vuil gemaakt... maar hij heeft wel laten merken dat hij fout zat.....

ik ga weer aan het werk... fijne dag lady's en allemaal een flinke knuffel voor alle pijntjes!!!!

9. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    rox: fijn dat met je vader weer alles goed is, je hoeft ook niet altijd heel veel te praten als het maar weer goed voelt. en super dat je twee klanten hebt afgebeld. lijkt me toch lastig, dus een hele prestatie.

ik ga nu even met mijn mannetje naar de vk voor een check. ben benieuwd het is deze keer een andere...

10. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    @mare, spannend!

@Naiobi, lekker twee uurtjes minder, dat scheelt echt.

@Andi, gezellig.

@Hellen, wauw wat goed zeg ik duim hoor!

@Jusi, fijn meis.

@Pluk, ja vind ik ook das nu niet het belangrijkste.

@Slaapzak, leuk een handige man, die van mij heeft twee linker handen:D gelukkig is mijn vader erg handig.

Aaaach wat lief.

@ Andi, hier ook een telefonische intake gehad:)

@Rox, fijn dat het weer goed is met je vader!

Hier totaal geen energie meer, vanochtend beneden en de bovenste verdieping gestofzuigt, woonkamer gesopt en de babykamer en van Ayla, morgen doe ik de zolder en de mega was opvouwen....
    Daarna naar Rotterdam geweest, boodschappen gedan bij de turkse buurtsuper en daarna lekker een tukkie gedaan.
    En nu dus nog koken bleh, daar zie ik elke avond tegenop;)

11. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    zo ik ben weer goedgekeurd! alles prima en de vk verwacht dat het een klein ventje wordt (zo'n 6 a 7 pond). dat gevoel had ik zelf ook al dus we zijn benieuwd.

verder hebben we getekend voor het huis, nu is het dus afwachten dat de financiering helemaal rond is en dan kunnen we eindelijk verbouwen!

@jessica: mijn man en ik gaan even samen koken dus dat scheelt weer. ik heb er op het moment ook echt een hekel aan.

12. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Heej meiden ben ik ok weer ff op mijn vije dag :D

Schrik ook een beetje van het bericht van jusi, maar lees dat het bloeden gestopt is, hoop dat je snel weer naar huis mag.

@ Helen, kijkers indelijk !!! das goed nieuws.
    @ naiobi, lekker minder werken, lijkt mij ook wel wat, maar ik moet nog maar 6 daagjes werken, dus ik mag niet klagen :)

Hier gaat het verder ook goed hoor ,vandaag op kraamvisite geweest, was leuk, lekker baby vastgehoudden :D en Manotje was harstikke lief voor de baby, hij heeft haar zelfs een kusje gegeven :D

13. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    en dat hebben we ook weer gehad, de informatie avond over bevallingen. mijn man heeft duidelijk laten merken dat hij er geen zin in heeft, maar achteraf vond hij het wel oké. ik vond het interessant, maar veel informatie en te langen moeten zitten. ik ga dan dus nu ook lekker op bed liggen. tot morgen!

14. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Pfff...Jessica...jij ook al zo moe? Valt ook niet mee he...

Mare: fijn dat alles goed was, meid. Slaap lekker!

Joyce..keuk kraamvisite. Ik vind het zelf nog een vreemde gedachte dat ik over een maandje of 2 er zelf ook zo bijzit. Heb je dat ook?

Ik ben echt kapót. Al mijn hulptroepen waren er niet vandaag, dus ik heb veel (te veel) zelf moeten doen. Gelukkig kwam ex helpen met stofzuigen en dweilen. Stik van de pijn nu...echt heel erg. Zal morgen wel helemaal een wrak zijn en ik zie nu al tegen slapen op. Maar goed..als het maar ergens goed voor was!

Tja de kijkers. Leuke mensen, beetje mijn leeftijd met zoon van een jaar of 6. De makelaar zei, dat ze erg enthousiast waren over het huis. Klinkt goed he? Maar...( ja er is een maar, natuurlijk) hun hebben hun eigen huis OOK nog te koop staan en volgens mijn makelaar voor een vraagprijs ruim 20.000 hoger dan hij denkt dat het waard is. Het kan dus alle kanten nog op nu. Of ze doen niets en wachten tot hun huis weg is, of ze doen een bod met een lange oplevertermijn ( zou ik niet zo verschrikkelijk vinden) of het is bij deze meteen over en sluiten.

15. Gabrielatje

Gabrielatje Niet meer actief

Hallo,

Ik kom er nu pas achter dat dit topic bestaat (zit wel al langer op dit forum), ik wil me ook nog graag aanmelden als het kan :D

Ik ben Charissa 24 jaar en ben niet gepland zwanger geraakt maar wel heeeeeeeeel erg welkom en al snel zou ik niet anders hebben gewilt, ze is nu al het mooiste wat ik ooit heb meegemaakt.

Mijn zwangerschap verloopt niet helemaal vlekkeloos, zou heb ik een BI maar ja ik wil graag in bad bevallen en dat ga ik morgen met mijn VK bespreken.

Zo heb ik misschien een beetje een beeld bij mezelf gegeven :D

o vergeet bijna t belangrijkste, ik ben op 29 sept. uitgerekend. Het wisseld wel elke keer bij elke echo, heb al 28 sept, 30 sept en de laatste keer 26 september gehoord dus erg spannend, volgens mijn laatste ongi moest t zelfs 22 sept zijn :D

16. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Heel hartelijk welkom Charissa!

17. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    Goedemorgen dames,

Vanwege de hitte wordt het weer slecht slapen (sliep al slecht :( ) dus dacht ga ik maar wat reageren.

@ Jusi, hoop dat het wat beter met je gaat en het was zeker schrikken geweest.

@ Naiobi, wat fijn dat je minder mag werken, scheelt natuurlijk wel.

@ Pluk, leuk he schoonouders :) ze hebben nog niet door dat jij geen zin meer hebt , maar goed dat je ze het duidelijk hebt gemaakt!

@ Slaapzak, wat leuk dat de babykamer bijna klaar is!!!

18. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    @ Slaapzak, fijn he een handige man :) en wat een leuke hond

@ Rox, goed dat je 2 klanten hebt afgebeld en wat fijn dat het weer goed gaat tussen jouw en je vader.

@ Jessica, energie wordt minder maar toch wel veel gedaan hoor.

@ Mare, fijn he dat je weer goedgekeurd bent :)

@ Helen, ik duim voor je dat de kijkers het huis gaan kopen

@ Charissie, welkom bij de septembermama's !!

Gisteravond gebarbequed (denk dat je het zo schrijft :) ) met de neef en zijn vrouw + kinderen. Was wel vermoeiend, maar gelukkig hielp zijn vrouw met de voorbereiding, opruimen enz. dat was wel fijn. En moet nog steeds die stinkende ijzertabletten innemen (neem ze al vanaf 12 weken in). En ik wil morgen of overmorgen beginnen met het wassen van de babykleertjes nu het nog lukt.

19. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Goedemorgen dames,

@ Hellen, ja dat had ik ook wel een beetje :) Nog 2 maandjes en dan zit ik er ook zo bij :) Dan is mano ook gelijk weer zo groot bij een baby.

@ Charissie Welkom !!

@ Merakli , heb de kleertjes al gewassen, doe nu alleen elke keer de nieuwe dingetjes nog.

20. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Hoi meiden, hier Jusi zelf weer. :)
    Ik ben nu weer thuis, gisteren rond 17.30 mocht ik naar huis.
    Ik moest gisteren eerst wat gaan lopen om te kijken of het bloedverlies daardoor niet op gang kwam. Gelukkig was dat niet zo. Ik had nog wel pijn in mijn rug en buik, maar de dokter zei dat dat kon komen doordat ik gevloeid heb en nog een beetje napijn heb. Gelukkig is het na een nachtje fatsoenlijk slapen ook een heel eind over! :) Wel moet ik erg rustig aan doen, ik mag de hond niet eens fatsoenlijk uitlaten.

Wel heb ik al 1 cm ontsluiting, en dat is natuurlijk véél te vroeg bij mijn termijn. Maar zolang alles stabiel blijft en ik geen extreme pijn of vloeiingen meer heb, mag ik thuis blijven.
    Vandaar ook die rust natuurlijk.

Mijn man heeft gisteren een 1persoonsbed opgehaald bij zijn ouders en die staat hier nu in de huiskamer. Ik heb allerlei hulptroepen om me heen, die vanalles willen doen en helpen waar ze maar kunnen, dus daar hoef ik me ook al niet druk om te maken.
    Verder vind ik het heel erg lief dat jullie aan mij denken, bedankt allemaal! :)

Deel Deze Pagina